Jump to content
Flameff

Ново CR-V във форума

Recommended Posts

Неразбирам къде ги четете тези правила кое как да свети и как да е разположено?

В българското законодателство изискванията са заложени в Наредба № 86 от 2004 г. за одобряване типа на габаритни светлини, стоп-сигнали и дневните светлини на моторни превозни средства и техните ремаркета. Изменена през 2006 г.

Дневни светлини – изисквания към монтажа

Дневните светлини трябва да са поне две на брой. Изискванията към местоположението им се определят, както следва:

по широчина: точката от видимата повърхност по направление на базовата ос, която е най-отдалечена от средната надлъжна равнина на превозното средство, не трябва да се намира на повече от 400 mm от най-крайния външен ръб на превозното средство; разстоянието между вътрешните краища на двете видими повърхности по направлението на базовите оси не трябва да е по-малко от 600 mm; това разстояние може да е намалено до 400 mm, когато цялата широчина на превозното средство е по-малка от 1300 mm;

по височина: на не по-малко от 250 mm и на не повече от 1500 mm от земната повърхност;

по дължина: на предната част на превозното средство. Това изискване се счита за изпълнено, ако излъчваната светлина не причинява неудобство на водача, пряко или непряко, чрез огледалата за обратно виждане и/или чрез други отразяващи повърхности на превозното средство.

Те трябва изцяло да са видими в хоризонталната равнина: 20° навън и 20° навътре; във вертикалната равнина: 10° нагоре и 10° надолу,като са насочени напред.

В закона липсват критерии, по които да бъдат разграничени дневните от допълнителните светлини за мъгла. 

Относно заядливите полицай винаги може да ги срещнеш, но това не е причина да се притесняваш че си нарушутел. Когато знаеш какво и къде го пише.

В заключение само мога да кажа четете ги тези закони и наредби. Ако колегата има желание спокойно може да си включи халогените за дневни светлини. В съда такива актове падат. 

Аз лично две години съм карал на халогени, как пък веднъж никой нищо не ми каза?(или не съм попаднал на заядливи полицай, а само на знаещи)

Редактирано от niksi

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, не ми се търси, но в закона изрично пише, че през деня се кара на дневни или къси светлини. Халогенните лампи не покриват изискванията за дневни светлини най-малкото заради цвета. Отделно пише, че фарове за мъгла могат да се ползват само при намалена видимост. Т.е. включваш ли ги без намалена видимост си в нарушение. А как се разграничава кое е фар за мъгла от къси светлини? Ако се стигне до там, най-малкото имат различни лампи на таблото.

 

Ред.: Проверих, изглежда греша за изискването за цвят. Наредба 86, която си цитирал, реферира към Правило № 87 на ИКЕ/ООН за изисквания към дневни светлини, където е описан цветът и интензитетът в различни направелния. Не съм го чел подробно, но изглежда че откъм цвят халогенна лампа може да мине. Обаче за интензитета в различни посоки има повече изисквания и не съм сигурен дали там ще се впишат.

 

Остава обаче фактът че фарове за мъгла се различават от дневни най-малкото по начина на пускане. И това ги прави незаконни за използване при ненамалена видимост.

 

Линкове:

Правило № 87 на ИКЕ/ООН

 

Наредба № 86 от 8 януари 2004 г. за одобряване типа на габаритни светлини, стоп-сигнали и дневни светлини на моторни превозни средства и техните ремаркета

Редактирано от Pavel_Pavlov

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Чл. 74

(1) Допълнителни светлини за мъгла може да се използват само при значително намалена видимост поради мъгла, снеговалеж, дъжд или други подобни условия. Тези светлини не може да се използват самостоятелно.

  • Нагоре 3
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На мен пък ми е навик. Качвам се, слагам колана и пускам фаровете :) Явно колегата е карал кола са втоматични дневни ли, има ли такива коли?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има. Алфа Ромео например, са с автоматика.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много се радвам, че започнахте да четете! - неотричам написаното от Вас (така е както сте го цитирали)

Сега остана да изясним кое е дневна светлина и кое е допълнителна светлина за мъгла.

Само че не сте прочели в горният ми пост, че това не е регламентирано в закона.

Това изречение е цитат от съдебно решение"В закона липсват критерии, по които да бъдат разграничени дневните от допълнителните светлини за мъгла."

Т.е. така наречените "допълнителна светлина за мъгла" напълно отговарят на изискванията за така наречените "дневни светлини".

А кое от кое копче се пуска .... 

Преди 2 часа, Pavel_Pavlov написа:

Проверих, изглежда греша за изискването за цвят....... Обаче за интензитета в различни посоки има повече изисквания и не съм сигурен дали там ще се впишат

 

Радвам се че прочетохте и изискването за цвят, ако прочетете за интензитет, ще се убедите че и там ще минат.

преди 57 минути, Bizzito написа:

На мен пък ми е навик. Качвам се, слагам колана и пускам фаровете :)

Така е, мен само ме дразнеше че през деня трябва да си увелича подсветката за да си виждам таблото, а през нощта да я намаля, че ми вади очите. 

Смятам повече да не влизам в излишни спорове всеки си има глава на раменете и може сам да прецини.  

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
5 hours ago, Bizzito said:

На мен пък ми е навик. Качвам се, слагам колана и пускам фаровете :) Явно колегата е карал кола са втоматични дневни ли, има ли такива коли?

Да, другата ми кола е с отделни LED дневни светлини. Имал съм и Мерцедес, той ползваше късите за дневни, които работеха постоянно, като умното беше, че не затъмняваше таблото през деня, а само при тъмно време. 

 

Ръчното палене е ОК, но е дразнещо затъмняването на таблото, така че ако правя автоматика най-много клоня към фаровете за мъгла (на 50% примерно) и само при условие, че не се затъмнява таблото при палене.

 

Относно ползването на дълги светлини ето какво пише в ЗЗП:

 

"Чл. 70. (1) При движение през нощта и при намалена видимост моторните превозни средства и трамваите трябва да бъдат с включени къси или дълги светлини, габаритни светлини и светлина за осветяване на задната табела с регистрационния номер.

(2) Използването на дългите светлини е забранено:

1. при разминаване; в този случай превключването от дълги на къси светлини става, когато разстоянието между превозните средства е не по-малко от 150 метра или в момента, в който насрещният водач подаде сигнал чрез превключването на светлините;

2. при движение по осветени участъци от пътя;

3. при движение зад друго моторно превозно средство на разстояние, по-малко от 50 метра.

(3) (Изм. - ДВ, бр. 61 от 2006 г., изм. - ДВ, бр. 60 от 2012 г., в сила от 07.08.2012 г.) През деня моторните превозни средства се движат с включени светлини за движение през деня или с къси светлини."

 

Тук интересното е че не пише нищо за използването на дълги светлини през деня и може да се спори, но пък долният член казва:

 

"Чл. 76. Забранено е използването на други светлини, освен предвидените в този закон и издадените въз основа на него нормативни актове."

 

Т.е. трябва да използваме само предвидените в закона и нормативни акторе светлини, а там нищо не се споменава за използване на дълги през деня.

 

Интересна офтопик дискусия стана, може и някой юрист да включим или да искаме тълкуване от ВАС 🙂, но нека се се върнем към коментарите по конкретния автомобил.

 

 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сега,до тук ставаше въпрос за модул,който пали светлини при запалване на колата без да пипаш нищо.Въпросния модул струва към 30-тина лева и всеки еладжия може да ти го върже към които светлини пожелаеш.Командва се от напрежението на алтернатора-около 14V,което той генерира при работа на двигателя.Този модул може да се регулира и когато се върже на дългите светлини обикновено се настройва на 20-30%.По този начин никого не може да заслепиш,крушките ти не горят и нищо останало не свети по колата.Когато е вързан на къси светлини трябва да е настроен на по-високи проценти за да се виждат все пак и така крушките ти горят по-често,ако си с ксенон е още по-нежелателно..Затова най-доказалия се и удобен начин е на дългите,устройството е колкото кибритена кутийка и се монтира за 10 минути.С него влизаш в колата палиш и светлините светват,когато искаш да ползваш фарове без значение ръчно или на автомат то просто се изключва все едно го няма.Глупостите за фаровете за мъгла не ги коментирам.

Редактирано от zograffa
  • Харесвам 1
  • Нагоре 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Зависи от метода на инсталация, може и повече от 10 мин да отнеме. Относно дългите – на 20% светлината е доста жълтенееща. А на 30% (моите са на толкова) при здрач или малко по-тъмно от обикновен ден, има известно леко заслепяване. Така че в такива случаи си карам на фарове. Но е принципно удачен вариант, макар и практически не съобразен със закона. В някои държави дори фабрично са излизали коли с дългите играещи роля и на „дневни светлини“ с намален интензитет.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

Преди 17 часа, niksi написа:

Сега остана да изясним кое е дневна светлина и кое е допълнителна светлина за мъгла.

 

 

Ето как е най-лесно да разбереш коя светлина е за мъгла (първата картинка) и коя - дневна (втората)

 

fog.thumb.PNG.46e2d50b0745790ccabdd926b5765adf.PNG

 

 

RL.thumb.PNG.febdb7bcbfa3f1fbc29f367fa71589a1.PNG

 

Светлината за мъгла е с маркировка F3 или B, а дневната - с маркировка RL. Насочването, интензитетът, управлението и начинът на работа на едната и на другата са коренно различни. 

 

То в закона не пише и каква е разликата между "червено" и "зелено" на светофара, но я знаеш, нали? Не пише и каква е разликата между лятна и зимна гума. Пише в тунел да включиш къси светлини, откъде знаеш кои са габарити, кои са къси и кои - дълги? Все пак караш на къси, а не на габарити, нали? Не пише какво са задни светлини за мъгла, нито стопове. Но всички тези светлини ги има и те отговарят на изисквания, описани в други документи. Така са и дневните - има документи, в които е написано какви са и на какви изисквания отговарят. Малко е несериозно да кажеш, че понеже точно това не го пишело в закона, можеш сам да решиш коя светлина каква е. Това, че не са те спирали да те глобят, съвсем не значи, че всичко е наред. Имал си късмет досега, но докога... 

 

Аз ако съм полицай - веднага ще те глобя за нарушение на чл. 74 - през деня в ясно време използваш светлини за мъгла без да има условия за това.

 

  • Нагоре 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз използвам двойна светлина в мигачите и така най-много ми харесва. 

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

T.е. си сложил крушка с две секции и си вързал DLR-а към нея?

Какъв цвят ти светят дневните така?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 13 часа, ogi28b написа:

 

 

Ето как е най-лесно да разбереш коя светлина е за мъгла (първата картинка) и коя - дневна (втората)

 

fog.thumb.PNG.46e2d50b0745790ccabdd926b5765adf.PNG

 

 

RL.thumb.PNG.febdb7bcbfa3f1fbc29f367fa71589a1.PNG

 

Светлината за мъгла е с маркировка F3 или B, а дневната - с маркировка RL. Насочването, интензитетът, управлението и начинът на работа на едната и на другата са коренно различни. 

 Не можах да се сдържа въпреки, че нямах намерение повече да се обаждам.

 Колкото има RL на фаровете на нашите автомобили, толкова го пише и на халогените.

Това което означава втората ви снимка е Устройството, носещо показаната ЕО маркировка за одобряване на типа, е дневна светлина, типово одобрено в Холандия (Е4) съгласно чл. 17 (00) с базов номер на типово одобрение 1015.

"Правило № 87 на Икономическата комисия за Европа на Организацията на обединените нации (ИКЕ на ООН) — Е

5.3.2.1. “Когато се констатира, че групирани, комбинирани или взаимно вградени светлини съответстват на изискванията на няколко правила, може да бъде поставена само една международна маркировка за одобрение, състояща се от оградена с окръжност буква „E“, следвана от отличителния номер на държавата, която е издала одобрението, и номера на одобрението. Тази маркировка за одобрение може да бъде разположена на произволно място върху групираните, комбинираните или взаимно вградените светлини.”

Дали намалените дълги светлини отговарят на поставените технически изисквания за дневни светлини. Доста е спорно, тъй като в закона не е поставено изискване за притежание на сертификат за това и реално зависи от фактическото изпълнение на изискванията за дневни светлини - т.е. измерване на всеки конкретен случай. Реално полицаите на пътя, ако решат да те глобяват, трябва да докажат, че светлините не отговарят на изискванията за осветеност и разположение на дневни светлини. Положението със халогенните светлини е аналогично.

Т.е. и едните и другите са ЕДНАКВО законни/незаконни.

В първият ми пост предложих на колегата да си свърже дългите на % (накаквито между впрочем карам и аз, след като съм си монтирал модулчето), той изрази мнение че НЕ му харесва, опитах се да му бъда полезен като му преложа да си върже халогените. И се започнаха едни разбирачи (които много уважавам и винаги се вслушвам в съветите !!!  - съвсем сериозен съм) да пишат:

На 3.02.2020 г. at 19:59, zograffa написа:

Нямаш право да караш само на халогени,отделно това не може да са дневни светлини.Има изисквания за това на каква височина трябва да са,а халогена не отговаря на тях и въобще думата халоген е нарицателно понятие за фаровете за мъгла.Тези фарове се ползват за каквото са предназначени и всеки по-заядлив полицай може да ти направи проблем,а те никак не са малко.

След което цититирах какви са изискванията за дневна светлина, като идеята на всичко това е че всепак нарицателните халогени си отговарят на изискванията за дневна светлина, точно толкова колкото и дългите светлини на %. 

Аз лично си ползвам халогените само затова за което са предназначени, но подлежа предполагам на санкция затова, че през деня карам на дълги макар и на 30%. и не преминавам на къси като се разминавам с някой на 150 метра от него. (да не цитирам и този чл. , че стана дълго)

Нека колегата да си прецини как и какво да си прави по колата. 

ИЗВИНЯВАМ СЕ ако съм засегнал някой, но само се опитвах обективно да покажа какво пише по Закони и Наредби и как аз ги разбирам. (а не какво сме чували)

Наистина НЕ ЖЕЛАЯ повече да влизам в излишни спорове, а пожелавам на всички ни да си купим по едно ново CR-V  четвърта или пета генерация и ще си караме със дневните светлини означени правилно "RL"  Наздраве и със здраве :) 

 

Редактирано от niksi

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 1 час, Flameff написа:

T.е. си сложил крушка с две секции и си вързал DLR-а към нея?

Какъв цвят ти светят дневните така?

това е темата и така изглежда колата като на картинката https://www.aliexpress.com/item/32771024417.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.27424c4d3RgVUK а това са самите ккрушки

Редактирано от krasimir_01
добавка

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Spoiler

Абе колега @niksi, това няма нужда да е „спор“, няма нужда да има обидени (а и не мисля, че има въпреки някои изрази и нарицатели, които използваш), а може да е просто дискусия. Очевидно имаме разногласия, следователно дискусия би могла да е полезна и за двете страни.

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@krasimir_01 решението изглежда много добре.

Как се палят тези светлини, съответно сами ли се гасят като се включат късите при тъмно време?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, правили ли сте реглаж на клапаните на двигателя? От Хонда препоръчват такова обслужване на всеки 100к км.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 4.02.2020 г. at 16:22, Pavel_Pavlov написа:

...В някои държави дори фабрично са излизали коли с дългите играещи роля и на „дневни светлини“ с намален интензитет.

 

Така е. В Норвегия видях доста Хонда Сивик седан с такива DRL.

 

Редактирано от dimkaraganchev
  • Надолу 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
41 minutes ago, Flameff said:

Колеги, правили ли сте реглаж на клапаните на двигателя? От Хонда препоръчват такова обслужване на всеки 100к км.

Ти май наистина нищо не си прочел в тоя форум  и чакаш  тук всичко да ти се напише. 

Всичките колеги са правили реглаж и стиктно следят за това. Това е едно от първите неща да провериш като купиш кола,клапаните в какво състояние са.

От Хонда казваш  ,това оторизирания сервиз  ли ти го каза или прочете  някъде .

 

Започни от тази тема ,има и отговора на въпроса ти .

 

Редактирано от CARPERA
  • Нагоре 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От официалния представител на Хонда ми казаха така.

 

Обадих им се след като не успях да намеря информацията тук (видно, не съм ползвал правилните ключове в търсачката), все пак до преди малко не знаех, че двигателя ми е R20... и хората ми казаха реглаж на 100к ако си с газ на 20-30к км.

Така че добавям още една точка към предстоящото обслужване.

 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За мен това е точка 1 щом няма инфо дали са регулирани , и колата е от Италия.

 

Имаш табелка  в коша на мотора снимай си я има всички данни в нея.

Ако ще слагаш газ проверка на 25хил ако газовата  е добра и добре настроена.

На бензин  е много на100 хил  според мен.

Спри да се обаждаш на това представителство, аз бих звънна на човека пуснал постнатата от мен тема,има добре зареден  магазин  за части ,част от тях ОЕМ, продава и хубави масла.

Редактирано от CARPERA

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В интерес на истината, хората бяха любезни и предоставиха доста информация. Продължавам да се чудя как Хонда няма централизирана европейска база данни, така че да може да се провери какво/кога е правено по колата в техните сервизи!?!

 

Газ засега няма да слагам. 

На първо време ще направя следното обслужване:

1. Реглаж клапани на двигател

2. Смяна масло и филтър на автомата

3. Обслужване на дифернциал

4. Смяна на спирачна течност

5. Смяна на антифриз

6. Проверка, съответно реглаж на преден и заден мост ако се налага

7. Други дребни неща като накладки, прахоловители и т.н.

 

 

  • Харесвам 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
On 2/3/2020 at 1:07 PM, Flameff said:

 

Може ли да споделиш как си свързал твоя телефон към хендсфрито на колата? Пробвам както е по упътване, говоря си с колата ама не успявам. Има ли някакв трик? Трябва ли ъпдейт на софта на колата?

 

On 2/3/2020 at 1:25 PM, frizzante said:

За жалост не мога да помогна тук. Не съм го правил. Има разни клипове из нета, гледай ги. Някой друг ще се включи тук да помага.

 

Закачих телефона към колата. Ако ти трябват жокери, свиркай 😃

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами може да споделиш. На мен липно не ми трябва, но постоянно изскачат хора които питат така или иначе. А пък ако обясниш и всичките му глезотии ще вземе да ми хареса и да започна да го ползвам.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Процедурата се оказа доста лесна, но не добре описана в ръководството.  Ще се опитам да я обясня по-подробно:

1. Колата трябва да е на контакт (II-ра позиция) или запалена.

2. Натиска се бутана за говорене и се подава гласова команда "Phone setup pair".

3.Изчаква се малко и IVR- на колата пуска съобщение с кратки указания, което казва, че трябва да му подадете код за сдвояване.

4. Натиска се бутона за говорене,  след което казвате произволен код, например 0000.

5. IVRa пита сигурни ли сте, че искате код 0000

6. Натискате бутона за говорене и казвате ДА

7. IVRa казва че минава в свързващ режим и да пуснете bluetooth-а на телефона.

8. След като телефона намери HT Honda го сдвоявате и въвеждате кода 0000

9. IVRa ви пита как да се казва сдвоеното устройство, натискате копчето за говорене и казвате желаното от вас име.

10. IVRa пита дали това е името, което искате (плейва казаното от вас), потвърждавате му и сте готови. 

  • Харесвам 1
  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@frizzante чак глезотии няма. Ужким трябва да може да набираш запаметени контакти с гласови команди, но не работи удачно. При входящо повикване всичко е Ок. Компютърът ти съобщава "Incoming call", натискаш слушалката и говориш.

 

На изходящи повиквания се държи странно, поне с моя телефон. Когато набереш някой номер, диспелея на телефона показва, че ще се ползва bluetooth за повикването, но не се чува набирането и свободния/заетия сигнал през колонките на колата. Когато ти вдигнат, телефона минава в режим на стандартен разговор и трябва да се натисне soft key-a за bluetooth, за да може да говориш през уредбата на колата. Малко е неудобно, та ще търся/тествам дали може да се избегне допълнителната стъпка.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, пробвам да активирам Auto door lock функцията на вратите при движение на колата над 10км/ч. Има клипчета в youtube ( https://youtu.be/iWgG-tKbMR8 ), също е описано и в упътването, но при изпълнение на описаната процедура, когато задържа копчето за заключване натиснато (независимо колко дълго), не се чува описаното щракване,  съответно auto lock-а не работи.

 

Активирани ли сте тази функционалност и ако да как?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На клипа в YouTube не збам каква е колата, а чета упътването публикувано в темата с ръководства тук.

Вчера я оставих в сервиза за обслужванията изброени по-горе, като казах да проверят дали не могат да активират тази екстра през компютъра на колата директно. Ще видя какъв е резултата като взема колата другата седмица.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте, много сме говорили тук за дневните светлини. Аз да споделя вариянта, който копирах от колеги и съм много доволен:

https://www.aliexpress.com/item/32866845085.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.27424c4dyUu6Kh

Така хем имаш лед мигачи, хем дневните светлини са по всички правила и консумацията е минимална. Благодарение на датчика за светлина лостчето на фаровете не съм го пипал от месеци, тунел, здрач тя си знае. Единствено в мъгла ги включвам ръчно и така.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мерси emonai. Колко сложен е монтажа? Още на Krasimirir_01ми хареса този вариант, но се чудя точно как се монтират, включват, изключват и т.н. На кантар съм да ги поръчам.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Обслужих колата по точките изброени по-горе (всъщност станаха 15 позиции с "дребните" неща), като маслото на скоростната кутия беше мнооого черно. Планът сега е след 2-3к км да го опресня още веднъж, заедно със смяна на маслото на двигателя и след това влизам в интервалите по сервизна книжка.

 

Остава само да оправя автоматичното заключване и дневните светлини, след което предавам колата на жената да и се радва 🙂 

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@krasimir_01 & @emonai При монтирането на тези крушки необходимо ли е да се преработва нещо по фара - фасунга, цокъл и т.н. или пасват и само трябва да се опроводят?

 

Доколкото виждам в другата тема сами сте си монтирали светлините, колко време ви отне горе долу?

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Големия зор е да прекараш кабела за дневната светлина до вътре в купето до предпазителите. Крушките само ги заменяш стига да си поръчал правилния цокъл от линка който съм дал по-нагоре. Някъде в двигателния отсек би трябвало да има букса, за дневните светлини но аз не я намерих а може и да няма не знам . Затова съм прекарал кабел през гуменото уплътнение на снопа с кабелите и съм го вързал към гнездото на предпазителя за дневните светлини в купето, като съм сложил 7.5А предпазител за всеки случай.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мерси много krasiimir_01. А как работят точно - слагаш ключа на фаровете на Auto и дневно време светят, а като се стъмни и се включат късите гаснат? Или пак трябва да се превключва нещо ръчно?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При мен дневните си светят постоянно и са независими от фаровете и светлините . Само като пуснеш мигач се гаси дневната и свети само мигача. Няма допълнително управление на дневните защото не заслепяват околните и затова не се управляват при мен.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, сега четох една много добра тема в секцията за акорд. Доколкото разбирам варианта с крушката в предния мигач не включва палене на задните стопове. Не е лошо и те да палят, но не е болка за умиране, ченгетата на 90% са отпред :) 

Като цяло идеята започва да ми харесва за тези дневни светлини.

 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А защо трябва да палят задните светлини когато караш на дневни светлини? И какво искаш да кажеш с това, че полицаите са отпред?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нали по закон през деня трябва да се движим с включени къси светлини. Тогава светват и задните.

С тези модули свети само отпред. Т.е. не изпълняваме напълно закона. Обикновено полицаите чакат някъде и идвайки към тях те виждат отпред дали са пуснати фаровете, това добре. Но ако се случи патрулка да кара след теб. В градски условия често се случва. Тогава ще видят несветещи светлини и може да те глобят. Това имам предвид. 

 

По принцип съм за светлините през деня. Колите се забелязват повече и отдалече. От друга страна товарят колата и бюджета.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По закон трябва да се движим на дневни или къси. Дневните не включват габаритите. Така че законът няма изискване за габарити.

  • Харесвам 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...