Jump to content
dandilov

Коя е най-добре обезшумената Хонда?

Recommended Posts

Създавам тази тема, понеже нямам достатъчно наблюдения за всички модели.

С оглед на фактите, че Honda не се слави с добре обезшумените си автомобили, кой модел, все пак, е с най-добра шумо (звуко) изолация?

Има ли някой модел достатъчен звуков комфорт при скорости над 100 км./ч.?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дани, според мен само Ледженда и някоя американка се доближават до критериите за шумоизолация. 

  • Харесвам 1
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

CR-V определено не е :angry:

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако стесним кръга до европейския пазар и изключим вече споменатия Леджънд, най-добре обезшумената Хонда е тази, за която някой е платил 1к поне да му я обезшумят или си го е направил сам. 

Редактирано от Cap_Slow
  • Харесвам 3
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това е ясно! :D

Но, дайте инфо за стоково изпълнение... :rolleyes:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Бях прочел, че фейслифтът на Акорд 8 има леко подобрение по отношение на шумоизолацията. Дали е така, не знам. Трябва си база за сравнение за да се прецени.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нищо не са направили. Увеличили са дебелината на задното стъкло с 0.9мм. и малко повече пяна на арматурното табло.

Аз лично съм направил на Акорда изолация и мога да кажа,че когато разглобих купето на половина нещата бяха толкова зле,че това което са направили при фейса е едно голямо нищо.Мога да покажа снимки.

  • Харесвам 1
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 49 минути, dandilov написа:

Това е ясно! :D

Но, дайте инфо за стоково изпълнение... :rolleyes:

 

Ами то наистина няма какво. Акорд 8 е най-доброто, което Хонда предлага на Европейския пазар като изключим Ледъжнда до 2012та мисля беше, а Акорда по нива на шум се кантари с голф 6. ЦРВ-то има още по-голяма борба с вятъра, а материалите същите (липсата им по-скоро). То и не е като да са 100 модела и да изпускаме някой :D

 

Ако някой се сети, ще сподели :)

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

То не е само при Хонда този проблем.Гледах едно ревю в тубата на новото Рено Талисман в Русия.Много я хвали руснака и когато тръгна по пътя се скова,колко лошо е убезшумена колата (70 000лв).Друг колега но с Корола от магазина ми писа на лични да му помогна със съвет за изолацията,че детенцето отзад  не можело да спи.Та явно си е масов проблем при всички или почти всички.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз бих казал, ако може да се обобщи (макар да не обичам генерализациите), че основно проблеми с обезшумяването имат японските, корейските, френските и италианските коли. Естествено Лексус тук са изкучение, Пежо 607,407, Цитрoен Ц5 последните генерации, може и други да има. 

 

Покрай намаляне на теглото някои от премиум брандовете също се поизложиха - БМВ с 1ва серия и 3та серия конкретно F30. Но генерално погледнато, немските автомобили доста рядко имат сериозни пропуски в това отношение. Разбира се, имат пропуски в други отношения, често много по-фатални :D 

  • Харесвам 1
  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

С колко ще се вдигне теглото или цената на колата ако има малко изолация покрай подкалниците,където е най големия проблем при по новите Хонди. 

  • Харесвам 3
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Карам вече 22к км Сивик 10 и нямам оплаквания от шума,в камиона/автобуса е доста шумно и като се кача в хондилака е супер (може от музиката да не чувам външните звуци) 

  • Харесвам 1
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 50 минути, Cap_Slow написа:

Аз бих казал, ако може да се обобщи (макар да не обичам генерализациите), че основно проблеми с обезшумяването имат японските, корейските, френските и италианските коли. Естествено Лексус тук са изкучение, Пежо 607,407, Цитрoен Ц5 последните генерации, може и други да има. 

 

Покрай намаляне на теглото някои от премиум брандовете също се поизложиха - БМВ с 1ва серия и 3та серия конкретно F30. Но генерално погледнато, немските автомобили доста рядко имат сериозни пропуски в това отношение. Разбира се, имат пропуски в други отношения, често много по-фатални :D 

Поне за Японските до някъде има обяснение - там максималната скорост по магистрала е 100 км/ч, като има няколко изключения за скоростни отсечки, където е 120 км/ч (но са много малко на фона на останалите магистрали). Та колата като е проектирана там, и сглобена там, не им е кой-знае какъв приоритет.

 

Немците си карат премиум колите (и пасат) по аутобана с 200+, като няма задръстване или силен трафик, което докато бях в Германия беше 10% от времето.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 10 часа, DanielDenev написа:

Карам вече 22к км Сивик 10 и нямам оплаквания от шума,в камиона/автобуса е доста шумно и като се кача в хондилака е супер (може от музиката да не чувам външните звуци) 

 

Наистина разликата може да е голяма между камиона и Сивика и от там да ти се струва така, но сега разгледах сайтовете и ревютата на автомобилни журналисти попаднах 2-3 пъти на подобни резултати - 70/71db at 70mph (което е 110км/ч). Това колкото и да си кривим душата е доста трагичен резултат за кола, произвеждана от 2016та нататък. 
Реално трябва да се върнем до голф 5, за да видим подобни цифри при шума, но ДОРИ и там те са 68-69db и то при 120км/ч, което прави един 12+ годишен голф осезаемо по-тих от актуалния Сивик...

 

И тъй като наскоро попаднах на един клип, от ФВ след като усетили лекия провал с голф 5, набързо пуснали голф 6 (на който му казват 5.5) и въпреки резултатите горе (голф 5 е по-тих от Сивик 10), от ФВ са решили доста сериозно да адресират обезшумяването за новия модел през тогавашната 2009та. Предното стъкло било нарочно от завода по-дебело, сложили са допълнително някакъв изолационен материал в предните колони, по-дебели странични стъкла и специални странични огледала, чийто дизайн позволявал въздуха да преминава не знам си как, че да се намали шума и от тях. 
Всичко това отгоре на факта, че голф 5 реално не е бил шумна кола и където е било необходимо, си е имало изолация изначално.

  • Харесвам 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според данни в немските сайтове за тестове на автомобили, не са чак толкова отчайващи резултатите:

 

VW Golf 1.2 TSI BlueMotion Technology Comfortline,105 PS

при 100 km/h: 62 dB, при 130 km/h: 70 dB

 

BMW 116d Aut. Sport Line,116 PS 

при 100 km/h: 62 Db, при 130 km/h: 67 dB

 

Skoda Octavia 2.0 TDI Green tec DSG Elegance,150 PS

при 100 km/h: 63 dB, при 130 km/h: 69 dB


Opel Astra 1.4 DI Turbo Innovation,150 PS

при 100 km/h: 66 dB, при 130 km/h: 69 dB

 

Opel Astra 1.6 DI Turbo,200 PS

при 100 km/h: 66 dB, при 130 km/h: 69 dB

 

Hyundai i30 1.4 T-GDI Style,140 PS

при 100 km/h: 67 dB, при 130 km/h: 72 dB

 

Audi A3 Sportback 35 TDI Sport, 150 PS

при 100 km/h: 67 dB, при 130 km/h: 70 dB

 

BMW 118d Sport Line, 150 PS

при 100 km/h: 67 dB, при 130 km/h: 70 dB

 

VW Golf 1.5 TSI Highline, 150 PS

при 100 km/h: 67 dB, при 130 km/h: 70 dB

 

Honda Civic 1.5 VTEC Turbo Elegance,182 PS 

при 100 km/h: 67 dB, при 130 km/h: 71 dB

 

Mercedes A 200 d, 150 PS

при 100 km/h: 68 dB, при 130 km/h: 71 dB

 

Honda Civic 1.0 VTEC Turbo Elegance,129 PS 

при 100 km/h: 68 dB, при 130 km/h: 71 dB

 

Skoda Scala 1.5 TSI ACT Style, 150 PS

при 100 km/h: 69 dB, при 130 km/h: 71 dB

 

Mazda 3 Skyactiv-X 2.0 M Hybrid Selection,180 PS

при 100 km/h: 70 DB, при 130 km/h: 73 dB

 

Honda Civic Type R 2.0 VTEC Turbo GT,310 PS

при 100 km/h: 71 dB, при 130 km/h: 74 dB

 

Dacia Sandero 1.2 16V,75 PS

при 100 km/h: 72 dB, при 130 km/h: 75 dB

 

Lada Priora,98 PS

при 100 km/h: 72 dB , при 130 km/h: 77 dB

 

  • Нагоре 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ford Mondeo Turnier 2.2 TDCi Titanium, 200PS

при 100 km/h: 64 dB, при 130 km/h: 67 dB

 

VW Passat Variant 2.0 TDI BMT Highline, 170PS

при 100 km/h: 64 dB, при 130 km/h: 68 dB

 

Honda Accord Tourer 2.2i-DTEC Type S, 180PS

при 100 km/h: 67 dB, при 130 km/h: 70 dB

  • Нагоре 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тънки са ни ламарините - това е факт. Помага за по-ниско тегло на купето и по-лесно отстраняване на щети по него, но е по-шумно.

Акорда ми не е много по-шумен от Ледженда, но вторият има система за активно погасяване на шума чрез противофаза от аудиото.

7-ма ген има пластмасови подкалници и на 4-те колела - колко други Хонди го имат?

Преди време гледах филм за шума в Ролс Ройс. Еми велики са, но там дори подът е двоен и всичките им шумовъведения при сериен автомобил с висок тираж и гонене на ниска себестойност са неприложими.

До 100км/ч основен фактор за шума са гумите и асфалта. Не случайно по аутобаните има шумозащитни стени.

Не случайно и една от основните характеристики на гумите са децибелите.

При електромобилите шумът е 1 от основните проблеми. Там няма мотор и трансмисия, а без тях всичко останало е много по-отчетливо доловимо, но и те са серийни автомобили и драмата е още по-голяма. Енергоспестяващите гуми с които се продават са щумни.

Аз карам със сравнително тихи гуми (особено летните 69 ДВ), моторът се чува над 3000 об/мин, но при 100км/ч е на 2000 об/мин и е доста приемливо (на ситнозърнест асфалт). Аудиото е на 6 или 7 (максимумът е 30), но има вградена екстра в премиум саунда и увеличава звука при нарастване на скоростта. :)

За мен шумът в Акорд 7 фейс 2.4 автоматик е приемлив. Не съм слагал нищо, но в краката на заден десен пасажер има малко скъсано в мокета и под него се виждат още някакви пластове вата и нещо друго, като общата им дебелина е около 1,5 сантиметра.

Евала на тези дето са инвестирали време и пари да обезшумят допълнително. Колко обаче са налели в левове и килограми? Гледал съм и сайтове на братушките където разкостват колата и слагат навсякъде (включително на тавана) и клиентите им са доволни, но не съм виждал някъде мерени данни (преди и след).

  • Харесвам 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Off Topic

Като каза

преди 15 минути, ceco_accord написа:

... там дори подът е двоен ..

 

май ми се изясни нещо, което ме учуди преди години.

На първото ми CR-V RD1 JDM преправях изпускателната система, рязане, заваряване ...

Таа, всички тръби на оригиналната, JDM система бяха двойни, тръба в тръбата. Явно е помагало за шумоизолацията.

 

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 1 час, DTEC написа:

Според данни в немските сайтове за тестове на автомобили, не са чак толкова отчайващи резултатите:

 

BMW 116d Aut. Sport Line,116 PS 

при 100 km/h: 62 Db, при 130 km/h: 67 dB

 

BMW 118d Sport Line, 150 PS

при 100 km/h: 67 dB, при 130 km/h: 70 dB

 

 

В една и съща кола, 1.6 3 цилиндров дизел е по-безшумен от 2L 4 цилидндров ?

7 децибела са почти 2 пъти разлика в шума...

 

Този тест надали е правен с еднакви гуми, от където идва и разликата.

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 17 минути, dzrasd написа:

7 децибела са почти 2 пъти разлика в шума...

Всъщност трябва да се знае, че децибелът е логаритмична величина, поради което +3 dB означават двойно увеличаване на интензитета на звука/шума. Друг е въпроса за субективното усещане от човека - там е около +10 dB за двойно по-шумно възприятие, но точно защото е субективно, не може да се измери и каже със сигурност.

Редактирано от inspektora

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Гледам в тубата клипове как се сменят дискове и накладки на АкураTSX което си е Акорд 8. При Акурата на задните калници си има подкалници а при Акорда си няма като купето е идентично,разликата е само в предната маска. Американците не търпят компромиси.

  • Харесвам 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Интересно ще е ако има някой колега с ЦРВ 5 да каже как е, като най- новата произведена Хонда за европейския пазар. Аз направих едно гръгче на автоизложението тази година, но няма как да се направи такава оценка за толкова кратко време. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Шестичката ми! Наскоро пак се сетих, че трябва да си довърша темата...

 

Ето снимка от следващия епизод:

 

2013-04-25-127.jpg

  • Харесвам 1
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това с децибелите е различно при всеки човек в зависимост колко му е чувствително ухото, на колко е години и тн.. В най-общият случай около 40db е звукът в дома ако не се говори а около 60db е да кажем в някой търговски обект, мол, магазин. Производителите на съвременните автомобили са го сметнали кое как да, а това, че с типично градски автомобил се кара извън града с висока скорост и е шумно е друг въпрос. Същото важи и за повечето автомобили на 20 и повече години, ламарина и под ламарината... отново ламарина. 

Редактирано от Mkilla

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...