Jump to content
JHM

Акумулатор

Recommended Posts

преди 56 минути, Митко Йотов написа:

Смятам забележката към Емо най малко за неуместна да не кажа и глупава. Повечето колеги пишем на език който може да стигне до най голям брой съфорумци за да е достатъчно разбираем с цел да ни се помогне от всички кръгове на обществото както и да помогнем на такива, никога не се знае от къде може да дойде тя. За правописа разбирам но за някои жаргони които са се наложили с годините в нашият език да се търси проблем ми не това не го разбирам.  Нищо лично към колегата но наистина изглежда смешно.

В края на краищата тук не се пише новогодишното обръщение на президента.

 

Аз смятам че забележката си е точно на място и не, не е глупава нито смешна.Повечето колеги ако не могат да направят разлика между измерване и замерване, то по-добре да не се залавят с този тип дейност, а просто да отидат до кварталния сервиз и там с подходящите уреди ще кажат какво е състоянието на акумулатора.

P.S. На времето имаше едно френско филмче: спира пича на бензиностанция с едно кабрио и казва на бензанжията" До горе и ми Пръснете стъклото". Бензанджията слага пистолета да пълни резервоара...вади един голям чук и дрънва стъклото. Оня гледаше като .... ама той искал да му напръска стъклото с вода и да го почисти.

Share this post


Link to post
Share on other sites

След като преседя 20+ часа и след контролното измерване , показа стойност 12,75 V.

Най-интересното е, че "очето" вече му свети и то в зелено, че миналия път си беше в черно.

Утре, пак ще го измеря контролно и ако стойността е паднала, ще отида при акумулаторджията , за да го замеря.:)

  • Like 1
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Off Topic
Преди 2 часа, marto_bo написа:

 

Аз смятам че забележката си е точно на място и не, не е глупава нито смешна.Повечето колеги ако не могат да направят разлика между измерване и замерване, то по-добре да не се залавят с този тип дейност, а просто да отидат до кварталния сервиз и там с подходящите уреди ще кажат какво е състоянието на акумулатора.

P.S. На времето имаше едно френско филмче: спира пича на бензиностанция с едно кабрио и казва на бензанжията" До горе и ми Пръснете стъклото". Бензанджията слага пистолета да пълни резервоара...вади един голям чук и дрънва стъклото. Оня гледаше като .... ама той искал да му напръска стъклото с вода и да го почисти.

 

Off Topic

И ти си много прав колега.

Но когато правиш забележка за нещо, първо спазвай правилото, ти самия да не нарушаваш нещата за които правиш забележката. 

п.п. В поста който си сътворил, имаш страшно много грешки и ако бях учител, с кеф бих ти "завъртял" една 2-ка !:D

 

 

  • Like 2
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Според тълковния речник, "замервам" означава и "започвам да меря", т.е. има близко значение до думата "измервам", означаваща "вземам размери".

И тук ако изобщо става дума за някаква грешка, то тя е лексикална, а не граматическа. Да не говорим, че еднакви думи могат да се използват по различен начин и да носят различно значение в отделните региони на страната, така че имайте уважение и към това.

И ако някой е с очакването, че в автомобилен форум ще струи интелект, художествено богат изказ и граматически издържани постове, мисля, че се е пообъркал :).

Тук е важно какво е казано, какво се пита, а не как е написано.

 

П.С. и аз искам като спра на бензиностанцията на ми напомпЯт гумите, но в шоплука само ги помпАт... Все пак резултатът е един и същ - достатъчно налягане в гумите.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Off Topic

Точно тази дума "замервам" е от жаргона или разговорния технически език на хората от по старото поколение ограмотявани от учебници и техническа литература на руски език и предавана на поколенията. Думата е русизъм,придобила гражданственост в българския език преди години /и много думи с руски произход навлезли и употребявани особено в периода на съветизацията на техниката у нас.
Още в техникума ни набиваха кратуните, ако някой започнеше за замерва. А и не случайно имахме цял учебник кръстен "Електрически измервания". А това беше в началото на 90-те. И от тогава до сега, никой когото бих нарекъл колега не използва тази дума. Нито разговорния, нито нито в някой друг език.
Сега по темата: акумулатора си е консуматив. Тия зарядни са предназначени да възстановят заряда на батерията веднага след като е спаднал под критичния минимум. Мине ли известен период от време, настъпва необратима сулфатизация и тогава е по-добре да се смени с нов (ако трябва да се разчита на мпс-то), разбира се всеки е свободен да си играе на заряд/разряд, докато някой сутрин не успее да запали и то точно в най-неподходящия момент.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

ми да вземем да правим мижърмънт тогава...по фешън ще е и много по-точно...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Моят все още се държи - 10 месеца след такава случка. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

След 48 часа престой на колата, измерих акумулатора и показа  12,73 килограма :).

На този етап, замерянето се отлага - естествено до следващото забравяне на плафона, на който така и не махнах крушката (а препоръката беше много ценна и точно в целта):D.

  • Thanks 1
  • Haha 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Смени я с лед  крушка такава ,и няма да имаш проблем вече с забравянето на плафона,нека си свети.😀

Edited by CARPERA

Share this post


Link to post
Share on other sites

@CARPERA

Абе, верно е, ама не е баш така... 😉🙂

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Зареждам АКУ-то на Jazz-ката. не го знам на колко лазарника е, но е словенско, между 2016г. и 2018г.

Режим - десулфатизация с реверсивен заряден ток (Made In Pernik - "Жеуезно"!) :

20211120_194247.thumb.jpg.6512c99091e6a4682e2f11834e38489f.jpg

Edited by dandilov
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 hours ago, dandilov said:

@CARPERA

Абе, верно е, ама не е баш така... 😉🙂

След същия инцидент като при колегата преди години ,и паднал акумулатор при което не можах да запаля сутринта.

Смених ги преди година  с лед крушки ,от тогав  три пъти съм го забравял  плафона и сутрин паля без проблем.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Да! Но и LED крушката черпи 30 mA, и изтощава допълнително (макар и по-бавно) акумулатора. В следствие - пак излишна сулфатизацаия, и т.н., и т.н.

Edited by dandilov

Share this post


Link to post
Share on other sites

Зареждам АКУ-то на Jazz-ката. не го знам на колко лазарника е.....А колко килограма е това чудо?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Off Topic

Не съм го мерил на тегло, ама е много мъничко. Чак се учудвам как са събрали 45Ah в тая кутийка...

 

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Налично в момента в Кауфланд.4A апмпера е.20220117_164802.thumb.jpg.69b4eb890b09cbbd835b4b3894adcf22.jpg

Ако на някой му трябва и акумулатор

20220117_172647.thumb.jpg.ffe85fecdb5468cac0e0cff7ff2ac5d7.jpg

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Май стопиха бронята, или така ми се струва?

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Правилно ти се струва, ми че и фара се е поопекъл. Но като има се кара :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

  • Upcoming Events

    No upcoming events found
×
×
  • Create New...