Jump to content
JHM

Акумулатор

Recommended Posts

преди 56 минути, Митко Йотов написа:

Смятам забележката към Емо най малко за неуместна да не кажа и глупава. Повечето колеги пишем на език който може да стигне до най голям брой съфорумци за да е достатъчно разбираем с цел да ни се помогне от всички кръгове на обществото както и да помогнем на такива, никога не се знае от къде може да дойде тя. За правописа разбирам но за някои жаргони които са се наложили с годините в нашият език да се търси проблем ми не това не го разбирам.  Нищо лично към колегата но наистина изглежда смешно.

В края на краищата тук не се пише новогодишното обръщение на президента.

 

Аз смятам че забележката си е точно на място и не, не е глупава нито смешна.Повечето колеги ако не могат да направят разлика между измерване и замерване, то по-добре да не се залавят с този тип дейност, а просто да отидат до кварталния сервиз и там с подходящите уреди ще кажат какво е състоянието на акумулатора.

P.S. На времето имаше едно френско филмче: спира пича на бензиностанция с едно кабрио и казва на бензанжията" До горе и ми Пръснете стъклото". Бензанджията слага пистолета да пълни резервоара...вади един голям чук и дрънва стъклото. Оня гледаше като .... ама той искал да му напръска стъклото с вода и да го почисти.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

След като преседя 20+ часа и след контролното измерване , показа стойност 12,75 V.

Най-интересното е, че "очето" вече му свети и то в зелено, че миналия път си беше в черно.

Утре, пак ще го измеря контролно и ако стойността е паднала, ще отида при акумулаторджията , за да го замеря.:)

  • Харесвам 1
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Off Topic
Преди 2 часа, marto_bo написа:

 

Аз смятам че забележката си е точно на място и не, не е глупава нито смешна.Повечето колеги ако не могат да направят разлика между измерване и замерване, то по-добре да не се залавят с този тип дейност, а просто да отидат до кварталния сервиз и там с подходящите уреди ще кажат какво е състоянието на акумулатора.

P.S. На времето имаше едно френско филмче: спира пича на бензиностанция с едно кабрио и казва на бензанжията" До горе и ми Пръснете стъклото". Бензанджията слага пистолета да пълни резервоара...вади един голям чук и дрънва стъклото. Оня гледаше като .... ама той искал да му напръска стъклото с вода и да го почисти.

 

Off Topic

И ти си много прав колега.

Но когато правиш забележка за нещо, първо спазвай правилото, ти самия да не нарушаваш нещата за които правиш забележката. 

п.п. В поста който си сътворил, имаш страшно много грешки и ако бях учител, с кеф бих ти "завъртял" една 2-ка !:D

 

 

  • Харесвам 1
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според тълковния речник, "замервам" означава и "започвам да меря", т.е. има близко значение до думата "измервам", означаваща "вземам размери".

И тук ако изобщо става дума за някаква грешка, то тя е лексикална, а не граматическа. Да не говорим, че еднакви думи могат да се използват по различен начин и да носят различно значение в отделните региони на страната, така че имайте уважение и към това.

И ако някой е с очакването, че в автомобилен форум ще струи интелект, художествено богат изказ и граматически издържани постове, мисля, че се е пообъркал :).

Тук е важно какво е казано, какво се пита, а не как е написано.

 

П.С. и аз искам като спра на бензиностанцията на ми напомпЯт гумите, но в шоплука само ги помпАт... Все пак резултатът е един и същ - достатъчно налягане в гумите.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Off Topic

Точно тази дума "замервам" е от жаргона или разговорния технически език на хората от по старото поколение ограмотявани от учебници и техническа литература на руски език и предавана на поколенията. Думата е русизъм,придобила гражданственост в българския език преди години /и много думи с руски произход навлезли и употребявани особено в периода на съветизацията на техниката у нас.
Още в техникума ни набиваха кратуните, ако някой започнеше за замерва. А и не случайно имахме цял учебник кръстен "Електрически измервания". А това беше в началото на 90-те. И от тогава до сега, никой когото бих нарекъл колега не използва тази дума. Нито разговорния, нито нито в някой друг език.
Сега по темата: акумулатора си е консуматив. Тия зарядни са предназначени да възстановят заряда на батерията веднага след като е спаднал под критичния минимум. Мине ли известен период от време, настъпва необратима сулфатизация и тогава е по-добре да се смени с нов (ако трябва да се разчита на мпс-то), разбира се всеки е свободен да си играе на заряд/разряд, докато някой сутрин не успее да запали и то точно в най-неподходящия момент.

 

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ми да вземем да правим мижърмънт тогава...по фешън ще е и много по-точно...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моят все още се държи - 10 месеца след такава случка. :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

След 48 часа престой на колата, измерих акумулатора и показа  12,73 килограма :).

На този етап, замерянето се отлага - естествено до следващото забравяне на плафона, на който така и не махнах крушката (а препоръката беше много ценна и точно в целта):D.

  • Нагоре 1
  • Благодаря 1
  • Хаха 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Смени я с лед  крушка такава ,и няма да имаш проблем вече с забравянето на плафона,нека си свети.😀

Редактирано от CARPERA

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@CARPERA

Абе, верно е, ама не е баш така... 😉🙂

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

Зареждам АКУ-то на Jazz-ката. не го знам на колко лазарника е, но е словенско, между 2016г. и 2018г.

Режим - десулфатизация с реверсивен заряден ток (Made In Pernik - "Жеуезно"!) :

20211120_194247.thumb.jpg.6512c99091e6a4682e2f11834e38489f.jpg

Редактирано от dandilov
  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
3 hours ago, dandilov said:

@CARPERA

Абе, верно е, ама не е баш така... 😉🙂

След същия инцидент като при колегата преди години ,и паднал акумулатор при което не можах да запаля сутринта.

Смених ги преди година  с лед крушки ,от тогав  три пъти съм го забравял  плафона и сутрин паля без проблем.

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да! Но и LED крушката черпи 30 mA, и изтощава допълнително (макар и по-бавно) акумулатора. В следствие - пак излишна сулфатизацаия, и т.н., и т.н.

Редактирано от dandilov

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Зареждам АКУ-то на Jazz-ката. не го знам на колко лазарника е.....А колко килограма е това чудо?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Off Topic

Не съм го мерил на тегло, ама е много мъничко. Чак се учудвам как са събрали 45Ah в тая кутийка...

 

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Налично в момента в Кауфланд.4A апмпера е.20220117_164802.thumb.jpg.69b4eb890b09cbbd835b4b3894adcf22.jpg

Ако на някой му трябва и акумулатор

20220117_172647.thumb.jpg.ffe85fecdb5468cac0e0cff7ff2ac5d7.jpg

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Май стопиха бронята, или така ми се струва?

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Правилно ти се струва, ми че и фара се е поопекъл. Но като има се кара :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

След 8 години вярна служба, дойде време и аз да си сменя акумулатора. Първо да си похваля стоката, че не се сдържам - Yuasa YBX3053. Като цяло много доволен, за тези 8 години нито един път не съм го зареждал. Единствено зимата понеже не я карам много, свалям го за няколко седмици и го слагам някъде вкъщи далеч от студа. Мисля, че освен марката, много важна е и правилната експлоатация - карам предимно на дълги разстояния. Отново бих купил същия, обаче виждам, че има YBX5000 серията, сивия, който е с по-голям стартов ток 450А (моя е 400) и е 50 Аh(моя е 45). Това обаче е само теория, аз се интересувам на практика как стоят нещата, конкретно с този модел, защото все пак числата са едно, а на практика много често се получава, че акумулатор с по-добри показатели не се държи толкова добре колкото друг с по-ниски.

IMG_20220131_084201.jpg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@Cyreon

Взимай сивата серия аз съм с такава,по-добра е.

Тествана е и с уред стартовия ток е това което пишат на етикета.

Смятай колко щеще за издържи ако го зареждаше.

Редактирано от CARPERA
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сивата серия взимай! Даже гледам че си с десен плюс, звънкай на Акумулатори. бг и отивай да я взимаш, имаха го декември миналата година. Аз съм с ляв плюс и от септември до декември не можаха да ми доставят. Няма ги в БГ, отивай и взимай ако има, че не се знае дали ще ги внасят и на каква цена! Иначе Варта и Бош(Което е едно и също) колкото искаш!

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 10 часа, CARPERA написа:

Смятай колко щеще за издържи ако го зареждаше.

Карам с EXCELL вече 6-та година.В четвъртък реших да го заредя(карам на къси разстояния и рядко извънградско) с лидълското и след час светна зелената лампа.Това е първо дозареждане.През първата му година,поради недоглеждане в сервиз е бил изтощен и зареден.По тези данни можеш ли да сметнеш аджеба ще изкара ли още 6г?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Лидълското зарядно е най-ниския клас в автоматичните зарядни.

Въпреки това върши работа.

Ако алтернатора ти зарежда на 14,4v и утечката не надвишава 80 милиампера,може да очакваш дълъг живот на акумулатора.

Колкото по често го дозареждаш с зарядно, удължаваш живота  на акумулатора.

Ако има и десулфатизиращ режим  едно зарядното,наличен при по-скъпите зарядни е  по-добре.

Много зависи и от батерията такава с повече стартов ток,би живяла по-дълго,точно той ни е нужен сутрин при запалване в студените дни.

Важно е и начина на купуване на батерията.

В момента в който се зареди електролита в батерията започва нейния живот.

Такава излязла най-скоро от завода има повече живот от същата стояла в склада.

При закупуване как може да се провери кога е излязла,по топлия печат.

Проверява се с мултицет  ако разриеши продавача ,при седене в складовете батерията губи от капацитета си..

Търсете такава с 100%  ето таблицата.

325970084_viberimage5464646.jpg.85c1d030619a2118b494f06b198ea692.thumb.jpg.d1b8e26b463ae821402b22ee73f596ef.jpg

 

Един малко бакалски начин акумулатор с еднакви Ah ,и стартов ток но различни марки ,избираш по-тежкия.

Той има повече олово и активна маса вложена.

При закупуване на батерията след попълване на гаранцията,е хубаво да се сложи на зарядно автоматично ,да се дозареди.

Алтернатора никога не зарежда батерията на 100%,това става само с зарядно.

Ако нещо съм пропуснал може някой  да добави.

 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

CARPERA, при условие, че никога не е съм го зареждал и вече усещам, че сутрин пали по трудно, има ли смисъл да се занимавам да го слагам на зарядно или е пътник тоя акумулатор? Преди 1 година го замервах и беше на 14.2V, сега не знам колко е. Mисълта ми е, не е ли важно зарежданията да стават докато е на по-малко години?

И още нещо - реших да взема YBX5000, сивия, ясно защо. Обаче те стоят на склад според мен от поне няколко години и там ги зареждат. Предвид писаното от теб по-горе, не е ли важно да се гледа годината на производство (така както е DOT-a при гумите)?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Точно това съм написал колкото по-малко на склад по-добре,задължително ако могат да разчетат топлия печат.

Важно е да е най-прясно излязлия от завода,ако имаш късмет.

Да трябва да се зареждат в магазина при по-голям престой това е условие за съхранение,но никой не го прави.

Затова писах ако можеш да избираш вземи зареден на 100% -12.6-12.7v, това показва че не е стоял много в слада.

Има смисъл  да го заредиш сега  но с хубаво зарядно да го десулфатизира.

 Провери го в магазин където имат уред, и на товарна вилка.

Сивата серия е доста по издържлива от другите.

Редактирано от CARPERA
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Десулфатизиращия режим е нищо повече от редуване на заряд разряд.

Може и да се направи в къщи  устройство ,с една ненужна крушка от автомобил,кабели и крокодилчета.

Как  да го направим.

952705003_.thumb.png.5eac23d431a6b6cab16c811cf696983f.png

Взимате една крушка може  от фарови,тези крокодилчета две по големи да стават за полюсите на акумулатора.

този волтметър.

1981040119_.thumb.png.d29e051d1a1d26f9bd4feaa8b3a1afc4.png

В повечето магазини продават крокодилчетата с кабели,хубаво е крушката да се запои ако е Н4 има къде  просто да  завърти кабела.

На зареден акумулатор слагате крушката да свети,и волтметъра които е с кабел прищипвате към полюсите на акумулатора да показва .

Ако имате мултицет с него е най добре да се следи до колко се разрежда акумулатора.

Та на зареден акумулатор слагате крушката да свети и волтметъра,следите да не падне  под 10.5V.

Когато е 10.7V махате крушката, и  зареждате още веднъж акумулатора.

Два пъти разряд и заряд е достатъчен.

Всичките уреди и  приспособления не са повече от 10 лв.

Този начин изисква време но ,но е начин ако нямате зарядно с десулфатизиращ режим.

 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, отивай взимай YBX5053 от акумулатори.бг, ако го има. Това са железни акумулатори, вече няма да намериш такива, камо ли на тая цена! Ясно е, че ще е по стар сигурно и позалежал, ама тия акумулатори лесно се връщат към живот, защото са качествени! Аз не бях късметлия и не можаха 3-месеца да ми доставят и накрая взех един на старо, не ползван, ама произведен началото  2019г. и седял на склад, периодично уж зареждан според този който ми го продаде. Личеше си , че не е ползван акумулатора и го взех, заредих го на зарядно веднъж до пълен капацитет и след това на колата, мисля че на 10.12.2021 го монтирах по спомен. От тогава се кара колата само градско, на къси разстояния в София. От тогава до сега заряда съм го мерил няколко пъти и не е паднал до сега по 12,6 V. Ако нямат сивата серия, вземи си пак от черната, пак е в пъти по добре от това което е шир потреба!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

YBX5053 e поръчан, но ще ми бъде доставен след месец, не можах да разбера защо е закъснението, може би нямат на склад и чакат нова партида. Вчера обаче за първи път заредих стария. Беше паднал на 12.6V. След 6 часово зареждане качи на 13.5V. Moмчето, което го зареждаше измери и стартовия ток и О, ужас - 250А (това след зареждането). Искам да попитам две неща:

1. Предвид, че не я карам много, да го закача ли на колата и да стои на външна температура около 1-2 градуса в момента или да го сложа така в топла стая?

2. След като стартовият ток е паднал, мога ли да повредя нещо по ел.системата - стартер, алтернатор и т.н.?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нямаш късмет колега, явно са го продали и нямат наличен! Не се надявай дори и за след месец да ти внесат. ен така ме въртяха 3 месеца и нищо. По-добре търси друг!

Нещо не ти разбирам, как мериш акумулатора? На запален автомобил с включени консуматори ли? Тогава мериш с колко ти зарежда алтернатора. Акумулатора се мери свален, или на загасен, автомобил, 24 часа след последното палене. Тогава стойност от 12,6V е много добра, до 85-90% заредена батерия показва. Ако не караш колата и не държи заряд, по добре го свали и го дръж на топло, по бавно пада заряда така!

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@Cyreon

Черната серия намят ли налича все пак ти е служила доста години,взимай нея.

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

birev, ами на свален акумулатор го измери 12,6 и съответно после 13.5. Обаче тия 250А ме притесняват, защото тук чета на еди кой си му светнало VSA, заради слаб акумулатор, на другия му изгоряло еди какво си пак поради тая причина и не знам и аз да не направя някоя подобна беля в "съживяването на мъртвеца". Аз мисля да изчакам един месец, все пак не ми отказаха поръчката, щото и по техн.данни, а и от отзиви в амазон, сивия е по-добър от черния.

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вземи си черната серия 8 години си го експлоатирал предния, и едно зарядно,зареждай го и ще изкара може би по-дълго батерията ,от колата при теб,все пак няма да е доживот колата.

След зареждане се изчаква  поне 12 часа и това е показанието,веднага не показва реални стойности.

Редактирано от CARPERA
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@Cyreon, това, че е по-нисък стартовия ток, не бива да те притеснява, все пак акумулаторът а на 8 години и малко или много мощността му е спаднала за това време.

А и зимата е към своя край, ако устиска сегашния ти акумулатор още няколко  седмици, може да изкара после и цяло лято :).

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз също мисля, че е ок.

Ако на свален акумулатор показва12,6V е супер и не е за хвърляне въобще. Дръж го 24 часа разкачен и пак го измери. Ако е подобно измерването си свиркай. Не се притеснявай за стартовия ток, средно не повече от 260А ти трябват при запалване на бензин! Аз така ми беше моя стария и още година кара след това. Ако вземе да пада под 12V и при палене под 8,5V тогава е притеснително. На запалена кола 13,5V е малко, дори и при включен климатик и фарове. Може да има нещо с алтернатора. Трябва да е поне 14,2V

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От стартов ток 400 да падне на 250  и то слес заряд това е приключил акумулатор в стартовите си характеристики.

Вече може да му се бае колко ще издържи,дали ще запали дали няма,въпрос на късмет.

Акумулагор в това зимно време да се чудиш дари ще запали остави.

Черната серия и зарядно и си бетон.

 

Редактирано от CARPERA

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От личен опит с черната серия, акумулатор който при зареждане на зарядно висок клас, показваше 12,4V макс. , след два дена на колата падаше заряда до 12,1V, стартов ток не повече от 240А, и това миналия февруари в София. Предаде се декември 2021. Железни са тия черните , старото изпълнение. Палеше си два- три пъти през деня в София градско без проблем. Е като беше студено малко по мудно, но беше над 7 годишен с такава експлоатация!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 6 часа, CARPERA написа:

Черната серия и зарядно и си бетон.

Off Topic

Бетонът ще е още по-як ако:

Един е на колата,втори е топъл резерв в хола,а трети се зарежда в гаража!

 

  • Хаха 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...