Jump to content
JennyK

Honda - CR-V III - избор между бензин и дизел?

Recommended Posts

Здравейте, предстои ми покупка на нова кола и съм се спряла попринцип на Honda Cr-v III 2008 година дизел. Прочетох много разнопосочни мнения за и против и тук в форума, но бихте ли ми дали по подробна информация за сравнение между дизела и бензина -  най-вече в разходите по поддръжката им.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не искам да вземам отношение по въпроса, но в този сайт можеш да намериш немалко подробна информация за разходите по поддръжка на различни модели: https://www.carspending.com/

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
27 minutes ago, Pavel_Pavlov said:

Не искам да вземам отношение по въпроса, но в този сайт можеш да намериш немалко подробна информация за разходите по поддръжка на различни модели: https://www.carspending.com/

Да благодаря, но по-скоро би ми било полезно от хора които ги имат да дадат мнение :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето две теми:

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
4 minutes ago, goga said:

Ето две теми:

 

тях на изуст ги научих вече от четене :) явно аз пропускам конкретните плюсове и минуси , и не става дума за разхода на колата а за поддръжката  :) благодаря

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз съм за бензинова защото:

1. Има автоматична скоростна кутия. Дизелът е само с ръчна.

2. Намира се с доста по-малък пробег. Говорим за кола без газова уредба.

3. Обезценява се по-бавно, защото се намира по-трудно (което е едновременно предимство и недостатък)

4. Имам две други коли дизел

 

Относно поддръжка и разход, това са много субективни неща. Трябва да сравниш и с предния си автомобил. Иначе конкретно между CR-V дизел и бензин не мисля, че ще има огромна разлика при еднакво запазени автомобили.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дезела се обезцени доста бързо рискуваш да остане вечно твой ,или да го продадеш на загуба просто да се отървеш.

Слагането на газ при бензина много бързо се избива.

И разхода за гориво не е за пренебрегване дизела 6-7л на сто при 2.25лв цена на горивото, бензин с газово 10 - 11л на 100км при цена 0.85ст на литър газ.

Визирам бензин с автоматична скоростна кутия. 

При читав такъв сменяш масло само на  авг.кутията,при ръчна сменяш и масло  на кутията и когато дойде време за съединител комплект те боли глава от цени.Като включиш и DPF филтъра , не печелиш нищо от покупката на дизела само повече разходи.

Редактирано от CARPERA
  • Харесвам 2
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
17 minutes ago, note said:

Аз съм за бензинова защото:

1. Има автоматична скоростна кутия. Дизелът е само с ръчна.

2. Намира се с доста по-малък пробег. Говорим за кола без газова уредба.

3. Обезценява се по-бавно, защото се намира по-трудно (което е едновременно предимство и недостатък)

4. Имам две други коли дизел

 

Относно поддръжка и разход, това са много субективни неща. Трябва да сравниш и с предния си автомобил. Иначе конкретно между CR-V дизел и бензин не мисля, че ще има огромна разлика при еднакво запазени автомобили.

благодаря за отговора. до сега съм карала дизел с ръчни скорости, и не мисля че има база за сравнение между двете. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дизел - добре върви и не се отразява много дали е пълна колата и дали работи климатроника. Не се чудиш как ще изпревариш и ще ти стигне ли мощността. Разхода е по-вече от приличен. На дълъг пет е кеф за мен, но все пак аз карам Акорд.

Подръжка - основните и скъпи са смяна вериги копмлект около 1500лв. и смяна демпфер и съединител още 1500  и + лв. Ако не са сменяни от предния собственик /собственици/ вероятно рано или късно ще ги смениш. Има и др. скъпи неща дюзи, турбо, но за тях по рядко се пише за проблеми.

Бензин гледам, че някой се оплакват от горене на масло, да кажат колегите с бензин.

Ако ще се кара колата по-вече градско сякаш по добре е бензин, И накрая всичко зависи от твоите усещания и конкретния екземпляр кола на пазара.

  • Харесвам 2
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Твърдо съм за дизела. Карам такъв 3-та година. За мен това е колата .. първоначалната инвестиция е по-малка, но бързо се достига цената на бензиновите, след като се сменят маховик, комплект съединител и вериги + задължителното първоначално обслужване. Смяната им не е задължително да стане с покупката, но имайки предвид, че повечето коли, които влизат в България са минали 200 хил. км., което е горе-долу живота и на маховика и на веригите, смяната им рано или късно е неизбежна за човек решил да си кара колата. Същото се отнася и за DPF-филтъра - регенерациите и почистването му след като започне да дава индикации, че е запушен са временно решение, след което ще трябва да се премахва софтуерно и физически и там са едни 400 лв. След тези процедури при дизела цената му се изравнява с тази на бензиновите и може да си правиш кеф, като си караш колата безпроблемно. Относно вървене, дизел е много по-добре от бензина, разход - почти се изравнява - при мен смесен разход е около 6.5л   / 60/40 извънградско /градско /, бензиновите под 12-13 на газ не могат да паднат. Общо взето все едно е какво ще си харесаш, спора и мненията за това бензин или дизел да избере човек няма да има еднозначен отговор, но ще имаш един читав автомобил на база цена-качество. Най-добре  се качи на няколко бензинови, покарай и няколко дизелови и прецени за себе си кое ти приляга повече. Лично за мен това е дизела, най-вече заради вървежа му, без да ангажирам никой с моето мнение. И двата варианта, и бензин и дизел си искат да са поддържани правилно и на време. От там нататък .. божа работа. Успех и дано се похвалиш скоро. 

П.С. На лични ще ти пратя какво съм правил по моята, за да добиеш представа горе-долу за цените на нещата, които съм сменял аз.

Редактирано от golfy
  • Харесвам 3
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
35 minutes ago, golfy said:

Същото се отнася и за DPF-филтъра - регенерациите и почистването му след като започне да дава индикации, че е запушен са временно решение, след което ще трябва да се премахва софтуерно и физически и там са едни 400 лв. 

 

Което си е фактор, ако имаш желание да запазиш вредните емисии ниски. Нов катализатор на бензинов двигател е по-евтин от нов DPF. Все още законите ни позволяват да избираме дали да мърсим въздуха с премахване, но не мисля, че това оправдава отхвърлянето на пречистващия елемент с лека ръка.

  • Нагоре 4

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колко километра ще се минава на година с тази кола?

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За мен бензинката е една идея по-безпроблемен и по-тих. И бензиновите по-безпроблемно понасят калпавото гориво у нас. На дълъг път в горещо време ефекта от турбината не се усеща много. Консумативите на дизела са си една идея по-скъпи, като горивния филтър, маслото в мотора. Другото май колегите са го споменали. Дизела също в горещо време и над 3000об/мин. почва да си похапва масло поне при мен е така.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
22 hours ago, golfy said:

Твърдо съм за дизела. Карам такъв 3-та година. За мен това е колата .. първоначалната инвестиция е по-малка, но бързо се достига цената на бензиновите, след като се сменят маховик, комплект съединител и вериги + задължителното първоначално обслужване. Смяната им не е задължително да стане с покупката, но имайки предвид, че повечето коли, които влизат в България са минали 200 хил. км., което е горе-долу живота и на маховика и на веригите, смяната им рано или късно е неизбежна за човек решил да си кара колата. Същото се отнася и за DPF-филтъра - регенерациите и почистването му след като започне да дава индикации, че е запушен са временно решение, след което ще трябва да се премахва софтуерно и физически и там са едни 400 лв. След тези процедури при дизела цената му се изравнява с тази на бензиновите и може да си правиш кеф, като си караш колата безпроблемно. Относно вървене, дизел е много по-добре от бензина, разход - почти се изравнява - при мен смесен разход е около 6.5л   / 60/40 извънградско /градско /, бензиновите под 12-13 на газ не могат да паднат. Общо взето все едно е какво ще си харесаш, спора и мненията за това бензин или дизел да избере човек няма да има еднозначен отговор, но ще имаш един читав автомобил на база цена-качество. Най-добре  се качи на няколко бензинови, покарай и няколко дизелови и прецени за себе си кое ти приляга повече. Лично за мен това е дизела, най-вече заради вървежа му, без да ангажирам никой с моето мнение. И двата варианта, и бензин и дизел си искат да са поддържани правилно и на време. От там нататък .. божа работа. Успех и дано се похвалиш скоро. 

П.С. На лични ще ти пратя какво съм правил по моята, за да добиеш представа горе-долу за цените на нещата, които съм сменял аз.

Благодаря изключително много ! :) 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
21 hours ago, frizzante said:

Колко километра ще се минава на година с тази кола?

да кажем околко 10 х.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много тежка тема :)

 

Мога да добавя само, че това е кола от златната ера на дизела. Затова цената е много много добра, за това, което получаваш.

Определено подкрепям мнението, че след като (ако) се направят всички скъпи ремонти по дизела имаш хубава кола, на цената на същата бензинова, но върви по-добре.

Да не забравяме и че бензиновите коли също имат окачване, също се обслужват и също имат ремонти, които са същите като на дизела, като цени и честота. А сложиш ли и газ на бензина излизат още ангажименти и поддръжка.

 

Това, че си карала дизел досега определено е фактор и трябва да пробваш и двата двигателя, за да няма изненади.

Редактирано от Bizzito
  • Харесвам 2
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При стар дизел късата клечка със скъп ремонт вероятно ще я изтеглиш ти. Разбирай съединител с маховик, дюзи, турбо и разни там дпф неволи. Обезцениха се много и ще се обезценяват още повече. Ако пътуваш навън в някой по-големи градове на запад няма да можеш да влезеш, това ако те вълнува изобщо еко темата. Бензина е опростен и скъп ремонт там е по-малко вероятен. Консумативите са на 50% от цената спрямо тези на дизела. Можеш да вземеш автомат. Щом ще караш около 10 к км на година за толкова се избива и един свестен газов инжекцион. Общо взето единственото предимство според мен на дизела е по-приятния вървеж ако ти тежи крака.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дизел - скъпи ремонти и малко по скъпи масла, но пък е с достатъчна мощност, след ремап, става два пъти по мощна от бензин ако гледаме нютонметрите

Бензин - куца и тромава кола с която трудно се изпреварва тир, ако сложиш газова ще имаш допълнителни посещения в сервиз но пък газта дава голяма икономия.

 

начална цена: Цените се изравняват както казаха колегите, след смяната на верига, съединител, маховик дюзи 

 

Трябва да си зададеш въпроса. по бърза кола с по големи разходи, или по бавна с по малко разходи.

 

 

Аз все още не съм сменял ни вериги ни съединител.... от година и малко я имам пробег 20к

 

 

Редактирано от Радо82
  • Харесвам 1
  • Нагоре 1
  • Благодаря 1
  • Хаха 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Незнам какви куци коне бензинови си карал че не можеш да изпревариш  тир.

Но това което си написал не е така. 

Карам 1ген с газово  и доволно бързо си изпреварва,говоря на газ .Много зависи от газовото, да неграмотен газаджия и сборен комплект газово получаваш куц кон.  

Колкото и да се изравнят цените сред ремонтите ти остава разхода за дизела горивото ,колкото и да е икономично пак плащаш двоино в сравнение с газта. 

Гориво зареждаш постоянно ,при читава кола ремонтите са минимални почти само консумативи.Няма как да са наравно дизеларките се обезценява всяка година. Какво получаваш с дизела ,молко по-бързо кола на която всяка година и пада цената. Зареждаш скъпо гориво което ако си на газ може и с половината пари да изминеш сащото разстояние.

Накрая остава твоя защото не можещ за я продадеш.

Редактирано от CARPERA
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
1 hour ago, Радо82 said:

... след ремап, става два пъти по мощна от бензин ако гледаме нютонметрите

[...]

Трябва да си зададеш въпроса. по бърза кола с по големи разходи, или по бавна с по малко разходи.

За да няма подведени, нека само уточня, че няма такова нещо като „мощна, ако гледаме нютонметрите“. Това, което колегата иска да каже, е, че дизелът има повече мощност в ниските и средните обороти, което е важно за нормално каране. Относно „бърза“ кола – бърза е колкото ѝ е голяма максималната мощност (в конски сили или киловата) – това, ако приемем, че аеродинамика, тегло, сцепление, предавателни числа на скоростната кутия са еднакви.

 

И нека кажа – далеч не целя да влизаме в спор. Имахме такъв в друга тема с някои колеги :D Просто уточнявам разликата между мощност и въртящ момент.

Редактирано от Pavel_Pavlov
  • Нагоре 2
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И след ремап почват едни хамалогии със турбини и съединители.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе натоварете куция кон (2.0 бензин)с 500кила багаж и се пробвайте да изпреварите тир на хаимбоаз, въртящи моменти - мощности през крив макарон.

Пак ще се повторя:

Трябва да си зададеш въпроса. побърза кола с по големи разходи, или по бавна с по малко разходи.

 

Няма такъв момент атмосверен бензинов двигател да ускорява да тегли да дърпа да върви повече или толкова колкото големия турбиниран дизелов двигател.

Ремапа ако е качествен и не си тормозиш колата няма да окаже никакви проблеми.

Редактирано от Радо82

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Безпорно всички трактори са дизел .Аз не купувам кола за да дърпам, и да я тотваря и ползвам като бус.  Аз засегнах икономическия аспект ,взимаш дизел и си  назад с парите докато  не се отървеш от нея, но изпреварваш тирове по хаимбоаза  като се чудиш с ремапа дали няма да я скапеш защото си качил малко повече коне.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе той двулитровия мотор на тройката празна не може да вари, кофти пример дадох и всички се хванахте, карайте си куците бензинки на газ а пък когато стигнете, 

  • Хаха 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако бензина беше левче, друга приказка щеше да се пее, има много приятни са каране турбо бензинки! Американска му работа.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

То на газ все едно е някакво съвсем различно усещане отколкото на бензин. На практика е същото, стига да е настроена добре. Нека се придържаме към темата и с по-малко негативизъм.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Трябва да се забрани със закон вкарването на газовите печки в тема бензин дизел. 

Винаги се намесва някой газаджия да изтъкне колко е евтино на газ. Да, ама е компромисен вариант. И тогава вече се омазва темата, както сега.

@CARPERA Бях на косъм да си купя акорд 2.4 и нямаше да му сложа газ. Знам, че гори 15 ама... въпрос и на желание, не само на сметки.

  • Харесвам 1
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колежката пита основно за подръжката на дизел и бензин. Да дизела е по скъп за подръжка. Кефа да караш дизел извън града е по - голям, но в града особенно зимата хич не така. Важното е екземпляра да е добре подържан и на нормални километри. Лошото е, че за дизела това е много по-малко вероятно. 

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моето скромно мнение е колежката да си вземе дизел.Следващият път да не пита.

Учи живота,учи,болезнено но разбираемо.🔧

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Чудя се защо не спрем да о...ме темата на колежката и нека тези който имат достатъчно стаж да си кажат становището,а тези с по една година и 20  000 км нека да спрат с глупостите за багажа и тировете ,за тях по скоро важи поговорката ,че гроздето е кисело защото е на високо...моя съвет е да съпостави цените на дизела и бензина и сама ще разбере кое е по добрия вариант ....ако и стигне бюджета които е определила...че разликата е сериозна.

Поздрави...и нищо лично, просто притежавам такъв автомобил ,но не съм заклет фен на Хонда ,на света има и други много по добри автомобили.😉

 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Следях темата с интерес , то тема - стара колкото света.... айде и моя дял оффф. До сега съм имал само една дизелова кола за малко, и след това само бензинови . Относно дизелите - много колеги карат всякакви марки, демек имам какво да напиша (да оспамя :D ) в темата. То в семейството всъщност бащата търкаляше едно Ауди 80 дизел , ама не го изтрая и сега кара стария ми голф. 

Пък и се чувствам малко лично засегнат, защото карам црв1 147 кс на газ, и пишете някои колеги че били куци, не вървели в ниските и тъй. Е като не вървят в ниските - ние си ги караме във високите :huh:, значи проблем няма (за това е педала на газта). Относно избора - субективен е и е много важно да се знае, че скъпи ремонти я се правят я не, ама на бензиностанцията (газстанцията) се спира по честичко и там отива парата и поне за мен си е фактор, защото навъртам километри. На жена ми колата няма и няма да има газ , защото на година я мине 3-4000 км, я не, нищо че гори над 10/100 нензин в града.

И сега аз какво мисля и какво ме спира да взема нещо дето ще си возя семейството в него и ще навъртам по над 15 - 20000 км на година - да му треперя на турбината, или пък на дюзите, зимата особено на планина да му треперя на акумулатора или на нафтата да не замръзне :wacko:, да и търся топъл гараж, да и треперя на дпф-а или съединителя.... Ми не, сори. Ако е на малко км. - да, ама как да стане като всичко идва убито от каране

  • Харесвам 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Професори много, кисело било гроздето, телефона от който пиша струва почти колкото разликата между дизела и бензина.

Та поне на 4 бензинки се качих и карах, много добре знам защо съм избрал дизела и не е разликата в цената която беше около 3к. Много добре и вие газаджии знаете че Ви са тромави колите и като ги настъпите на магистрала и отиде 16-17 разход. Повече няма да пиша вие си знаете :)

  • Харесвам 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 20 минути, Радо82 написа:

Професори много, кисело било гроздето, телефона от който пиша струва почти колкото разликата между дизела и бензина.

Та поне на 4 бензинки се качих и карах, много добре знам защо съм избрал дизела и не е разликата в цената която беше около 3к. Много добре и вие газаджии знаете че Ви са тромави колите и като ги настъпите на магистрала и отиде 16-17 разход. Повече няма да пиша вие си знаете :)

Личи си колко е скъп....ако беше нямаше да караш дизел за 10-12000...извинявам се но си избивай комплексите някъде другаде, тук хората се опитват да си помагат ...а да тук си прав хондичката ми е леко тромава  не става за гонки😃...но мерцедеса не е 😁....купи си един /ако можеш/ и пробвай ,ще останеш изненадан колко ти е спъната хондата 😬

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

10-12 не можеш намериш като моето ЦРВ, сложи допълни до 15 :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В нормална ежедневна употреба особено в Столицата където се пълзи няма къде да се ”развихри” прословутата динамика на дизела.На мен лично при дизеловото не ми харесва,че загрява бавно и зимата е студено, в задръстване 1ва-2ра е свързано с едно ”сепане”.Когато се достигне момента до някои ”ключов” ремонт не си на 100% сигурен че ще бъде извършен както трябва дори в доверен сервиз(визирам  последици от: шум смяна вериги,неработещ круиз след намеса по филтъра,неудачен комплект съединител) и т.н.Това мен ме натоварва и търся по-безпроблемен вариант.Бензина-загрява бързо,в трафика е по-плавен за каране.Поддържа 140-150 дори 160 на магистрала-при тези скорости разход около 9+.При пуснат климатик наистина се усеща по-маломощен,ако искате някаква динамика над 4000 оборота.При някои екземпляри има разход на масло.И при бензин/дизел се обръща внимание на климатроника задължително-компресор,клапи въздух,ииии всичко :))).

Не акцентирайте и толкова люто :)) защитавате своя избор,всеки сам ще прецени ако реално и по-безпристрастно описваме нашия опит и впечатления.

Винаги ще има любители и на бензина и дизела,че и на Газззааа :))).

  • Харесвам 4

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В интерес на истината в началото си казах. Ей сега стана мазало. Най-тежката тема. Изложихме се пред момичето.

После тръгна много добре първите два дни и в един момент... старата песен на нов глас. 😂

  • Хаха 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като кажеш че колите им са тромави и започва екшъна, как така дали повече пари пък тия печки все пред тях,хаха . 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И двете са хубави и си имат предимства и недостатъци ама едната е по-скъпа и гори повече 😜

Редактирано от Bizzito

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Предлагам модераторите да изтрият всички безмислени глупости за да остане нещо което да помогне на колежката...и да продължат да пишат тези които имат достатъчно опит ....сега се сещам и за безумните цени на резервните части и политиката за доставка от дилърите и не само от тях...ако искаме да помогнем нека да говорим истината ,а не колко е добра моята Хонда.

Поздрави 😃

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest
Темата е заключена и Вие нямате право да коментирате в нея.

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...