Jump to content
Petar.P

Engine Check + VSA System Check

Recommended Posts

Здравейте колеги! 

 От скоро съм горд собственик на Хонда Акорд 7-ма генерация ... Преди седмица ходих с нея до Италия на почивка и след първите 300 км светнаха на таблото едновременно Engine Check i VSA system check при което хондичката влезе в авариен режим и загуби мощност. При гасене и палене в движение VSA изчезна и колата  си върви нормално но остава Engine check да свети. На около 10-15 км ми светваше VSA и трябваше да гася и паля на ново. Вчера бях до един приятел който по случайност си бе купил четец от най евтините да си изчисти грешките и прочетохме грешката на двигателя P2138. Някой запознат ли е с този сензор за позиция на педала на газта и може ли заради него да ми светва и VSA системата въпреки че не би трябвало да са свързани? Също така трябва ли да сменя цялата част заедно със сензора или само сензора ще е достатъчно? Незнам дали VSA system check e задействана от грешката на сензора за позиция на газта но за всеки случай след няколко дни ще отида при един майстор със по специализиран четец за да видим дали другите системи са наред.

IMG_20190602_163706.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Понякога проблема се решава само с почистване и напръскване с контактен спрей, но по-доброто решение е замяна. VSA и педала на газта са свързани. Когато системата се задейства, тя "връща" газта на автомобила посредством потенциометъра на педала и дросела.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Няма оправяне. Сменя се целия TPS сензор и струва 350 кинта. Прави се веднъж на кола :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ако е сензора, тогава или нов както е написал колегата или пробваш с нещо такова от Алиекспрес примерно:

 

330950594-695379158.jpg

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Обаче пропускате и нещо друго коментирано тук. Това е Акорд и тръбичката на климатика минава покрай ECU-то и понякога там сълзи и капе върху него.. С живи данни се проверява позиционера или с мултицет но трябва много бавно да се върти.  С краченце на място не става.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Китайска работа.

IMG_20190605_125712.jpg

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Горното. Китайски боклук. Тествано , не работи.

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Не знам защо по няколко пъти постваш, но благодая, че ни потвърди това, което вече беше ясно :) Оригинален сензор, 350 лв и забравяш.

Share this post


Link to post
Share on other sites

И с лек ремонт също забравяш. Дори спестяваш и 350 лв.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Не съм запознат с процедурата за ремонт. Там където го смених, твърдяха, че не се ремонтира :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Търсих само сензора но трудно намирам резултати. Излизат ми по 45-50 лири от ebay.co.uk но колко са оригинални незнам. Иначе в сайтовете от които нормално поръчвам части няма сензори като този дори целия апарат го нямат. В ebay го има и целия апарат със сензора и е около 170 долара само незнам дали ще пасне на моя мотор ... K20Z2 е моя ... тия дни ще сваля механизма за да видя серийния му номер и ще търся по него.

За момента не е нещо неотложно като ремонт... даже сега няма никаква грешка на таблото. Предполагам че сензора като се позагрее като покарам по дълго и почва да дава отклонения. Благодаря за отзивите както казах в неделя ще я прочетем пак със по "професионален" четец и тогава ще се ровя за нов сензор или по скоро за целия механизъм заедно със сензора. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
Преди 2 часа, smirky написа:

Не знам защо по няколко пъти постваш, но благодая, че ни потвърди това, което вече беше ясно :) Оригинален сензор, 350 лв и забравяш.

 

Защото не мога да редакртирам.  И нищо не е ясно , защото може да съм попаднал на куцо. Има купувачи които потвърждават че при тях работи.

 

Иначе , там където си ходил и не могат , не значи че наистина не може. Аз лично моето съм си го ремонтирал , и на есен ще станат 4 години . Имам още едно резерва също отремонтирано от мен . Отделно още поне 5 съм рермонтирал , и едно съм върнал на колегата , защото си беше ок. Имаше един който 100 % на тест си беше ок , но колегата държеше да го отворя и почистя и ремонтирам.

 

Сега Китайчетата като ми върнат парите , ще разпилея този , да видя къде са объркали и как е като качество.

Edited by docev
  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
Преди 2 часа, KrIv написа:

И с лек ремонт също забравяш. Дори спестяваш и 350 лв.

 

Как се ремонтира, колега?

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Преди 1 час, docev написа:

Аз лично моето съм си го ремонтирал , и на есен ще станат 4 години . Имам още едно резерва също отремонтирано от мен . Отделно още поне 5 съм рермонтирал , и едно съм върнал на колегата , защото си беше ок. Имаше един който 100 % на тест си беше ок , но колегата държеше да го отворя и почистя и ремонтирам.

Как се ремонтира, колега?

Share this post


Link to post
Share on other sites

"сензорът" представлява два най обикновени потенциометъра коитоса на една ос и работят един срещу друг. Както всеки потенциометър и тук се стига до момента със прекъсването. В 99% от случаите проблема се отстранява с почистване. Много хора използват контактни спреьове. Аз използвам машинно масло. Възможно най тънкото. Не е добра идея WD40. И понеже тази система е херметически затворена трябва да се направи малък отвор около 2 мм. Аз инжиктирам няколко капки от маслото със спринцовка и игла във отвора. Раздвижва се динамично оста няколко пъти в двете крайни положения и...вече е като нов.След това запечатвам отново със поялник и някаква пластмаса или силикон за да се херметизира отново. На снимката се вижда къде точно е мястото за отвора.

20190605_224810.jpg

  • Thanks 2
  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Това е интересно, но засега няма да правя дисекция при положение че нямам резерва. :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Това с дупката , ок . Обаче стърготините образували се от триенето на контактната пластина , която е като гребен и дере директно пистата няма да се махнат от там . Аз отварям и почиствам хубаво. На някой модели борда е със някаква много интересна  третировка , защото много трудно се почиства. Каквото и да ползвам се пързаля по него и не се отмива за да се почисти добре.  После познатото с поялника. 

IMG_20190607_092025.jpg

  • Like 1
  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

С какво почистваш?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Индустриален чистител на ВЮРТ

Share this post


Link to post
Share on other sites

Здравейте,

сигурно е коментирано, но съм леко шокиран какво може да е и колко ще струва отстраняването, та ще попитам (ще използвам темата, за да не създавам нова).

Тези лампи на снимката светнаха днес при по-рязко потегляне - бях отбил на спирка и се включих в движението.

Мога ли да проверя нещо сам или в противен случай - да отида при някого (във Варна), който ще разбере със сигурност какво й е?

 

Благодаря!

IMG_20190625_185815.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Може да минеш тънко само с калибриране и изчистване на грешката. Става с HDS, също и с Launch, изпробвано.

А пък може и някой датчик на ABS-а да е, но това пак ще го разбереш след диагностика. Така, че... стартираш с диагностика..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Благодаря!

Ще потърся някъде да я проверят, че ми е много криво да я гледам така.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Той и АБС-ът не работи, така че не е само до дискомфорт :)

 

Едит: VSA, не ABS

Edited by Pavel_Pavlov

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ако не работи, защо не свети лампата за ABS? 

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

исках да кажа VSA, извинявам се :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Здравейте. По съвет на брат ми и аз купих акорда на неговия приятел (2.0/155к.с./2006г.). Докаран от Испания на ход. Седял месец в гараж докато отида да го взема. 206к км. "реални"-уж обслужен преди 5хил. км..Карам го от 3 дни. Още първия ден чекът светна. Провериха ми грешката-богата горивна смес. Изчистиха я и не знам още какви глупости ми казаха, които даже и аз разбрах ,че така няма да стане, но които естествено изпълних (забравих да добавя, че съм жена)- 20.00лв. Втори ден-регистрация в КАТ- чекът пак светна още като запалих сутринта,но цял ден екотакси, гишета. Не ми остана време и пари да потърся втори "най-добър" майстор. Трети ден- грешката потвърдена в новия сервиз- смениха ми тази регулаторната помпа-140 лв, но имало още неща за правене и т. н.Забравих да кажа, че ми се стори че харчи доста, но няма как да съм сигурна за 3 дни и изминати ок. 300км. (повечето извънградско).Тъкмо излизам от сервиза на задна , но те си имат едно баирче точно където е изхода и колата изгасна.Стартирам я и хоп само задницата се подала от сервиза, а чекът пак светна.Махам на майстора, че бързаше да затваря да види-не знае и нищо не може повече за днес,да я върна в сряда, че дотогава е зает и ще я гледа пак. Идеи? Трябва да се върна подготвена-не че третия път ще е без пари.Само се моля да не 7 пъти повече (колкото ми взе вторият спрямо първия)

Благодаря предварително.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Със светещ чек е нормално да гори малко в повече, но не е необходимо да си чупиш краката веднага на първия майстор да я караш. Потърси свестен майстор, който разбира от Хонда, аз бих ти помогнал само за Пловдив. Чека може да си свети и няколко седмици, няма да се счупи колата. Успех с намирането на майстор. 

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Има твърде много причини за чек енджин... Най добре е да отидеш на сервиз където могат да разчетат грешката през OBD2 буксата. Проблема е че незнаеш на какъв сервиз ще попаднеш и какъв им е скенера. Има скенери от 30 лева до 2-3 хиляди.  Сервиз на хонда най вероятно ще ти одерат кожата но поне една правилна диагностика сигурно могат да направят и да кажат маф ли е за смяна тпс ли е за смяна някой друг сензор ли е или е катализатор. Отиди на диагностика по възможност да не е в някой гараж запиши си какво е показала диагностиката и пиши тук. Енджин чек може да свети по страшно много причини. :) Успех и пиши какво е станало.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Преди 8 часа, Анетаар написа:

Провериха ми грешката-богата горивна смес. Изчистиха я и не знам още какви глупости ми казаха, които даже и аз разбрах ,че така няма да стане, но които естествено изпълних (забравих да добавя, че съм жена)- 20.00лв.

Такива чистачи на грешки,под път и над път!

Разбирам ситуацията в която си,но най важното в момента е точната диагностика на автомобила.

Моят съвет е да потърсиш сервиз,който има опит с хонда и борави с HDS (Honda diagnostic system).

 Има такива в Пловдив.

Имаш и неизвестни,относно акорда,който си презентирала (има ли газ,няма ли...?)

Крайната цел е да избегнеш загуба на нерви и "грешни" пари от ненужни подмяни на части!

Успех!

 

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Здравейте! Включвам се и аз в темата, понеже и на мен ми светна checka преди време. Закарах колата на сервиз и диагностиката показа проблем с някакъв MRCI клапан. Майсторът ми изчисти грешката, по негови думи каза, че е често срещано запушването на този клапан и оттам се записва тази грешка и светва checka, но нямало проблеми да се кара така колата. След време обаче на два пъти пак ми се случи да светва лампата и да гасне в рамките на същия ден. Не забелязвам никакви проблеми в държанието на двигателя, но ме дразни фактът, че има някакъв проблем и бих искал да го отстраня. Може ли някой запознат с този проблем да даде съвет какво представлява този клапан и как се оправя проблемът- с почистване, смяна и т.н както и в какви цени ориентировъчно. Благодаря!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Здравейте отново. Бях на кратка екскурзия извън бг и затова бях оф. Днес върнах колата в сервиза да я "дооправят". Сменили са ми всъщност ламбда сонда (преди това ми е давало СО 10, а след това 1, но някои показатели останали ненормални. Оказва се, че сместта всъщност я отчита бедна, а е богата.Може ли да е някакъв датчик повреден?Или пък горивото? Аз й сипах вече два пъти в бг-най-евтиния А95.Но не ми се вярва това да й е проблем?Не змам, но ми се стори, че си върви добре - днес минах ок. 40/50 км., (до 3-3500 об. ,30 км. извънградско). Разбрах, че предишният собственик опитвал някакъв тунинг, но не успял и я затова я продава.Карана е само на бензин, газ няма. Като ми се обадят от там, ще пиша пак.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×