ceco_accord 5455 #161 Отговорено 15 Януари, 2020 Поне не е влязъл срещу знака. Другите са "герои". Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 5455 #162 Отговорено 20 Януари, 2020 На "печелившите" - честито! Отваряйте си очите. https://automedia.investor.bg/a/2-novini/40778-novite-globi-na-kat-vlizat-v-sila-ot-utre Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Pavel_Pavlov 1028 #163 Отговорено 20 Януари, 2020 А ако дам на друг да кара колата и го снимат с превишена скорост, аз получавам фиша и освен парите ми взимат и контролни точки, правилно ли разбирам? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
JHM 1763 #164 Отговорено 20 Януари, 2020 (Редактирано) Където е трябвало да вдигат глобите,те са останали същите..! Пример за знак стоп,червен сигнал, алкохол и вредни емисии. Редактирано 20 Януари, 2020 от JHM Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
entem 11 #165 Отговорено 20 Януари, 2020 (Редактирано) Това с електронния фиш за превишена скорост остава същото. Изпраща се на собственика на колата. Предишната ми кола беше на името на майка ми и тя беше получила веднъж така една глоба. Аз ѝ дадох парите и тя плати глобата, за да не се занимаваме с прехвърляне на мое име. Тогава обаче нямаше отнемане на контролни точки. Не видях да пише нищо за абсурдното правило за наказание на кола управлявана от провинен шофьор. Например ако си дам колата на познат, който не си е платил глобата в рамките на 2 седмици и този човек бъде спрян от полицай за проверка - тогава се свалят номерата на моята кола. В случая го отнасям аз, защото колата ми временно ще бъде без номера. Според мен най-опасни са нарушенията под въздействие на алкохол и наркотици, отнемането на предимство и не напоследно място демонстрирането на добри шофьорски умения. За първите две неща трябва да се отнема временно колата докато се плати глоба в размер на пазарната стойност на колата в момента на нарушението. Задължително трябва да се проверят доходите на въпросния човек, за да е сигурно, че със собствени средства той ще си плати глобата. Ако няма пари - тогава да отива в затвора и там да си изкара парите. В случай, че колата не е на провинилия се шофьор - директно да се вкарва в затвор и с обществено полезен труд в рамките на затвора да изработи пари колкото стойността на колата, която шофира. При отнемане на предимство (без значение дали е умишлено или не) - тогава нека има фиксирана глоба от поне 1000лв и да се отнема книжката за поне 2 години. За всякакви други опасни действия по пътищата (без затворени писти) като например дрифт, умишлено засичане, гонки и т.н. - нека отново се приложат предишните предложения за глоба в размер на стойността на колата или затвор. Това е едно от най-опасните неща и докато не стане беля - много хора не си дават сметка колко е опасно. Тук трябва да се наказват и собствениците на колите, които са ги предоставили на техните си деца, познати, роднини и т.н. Сигурно звуча като някой садист с тези крайни мерки, но не виждам друг начин да се превъзпитат някои наши сънародници. Много ми се иска някой депутат да прочете този мой коментар и някак си да внесе предложение в парламента поне за част от тези наказания Редактирано 20 Януари, 2020 от entem 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 5455 #166 Отговорено 20 Януари, 2020 Въпросът е как ще повишат контрола? Не вярвам да има вече преносимо оборудване за газ анализ. Превишението на скоростта в малките толеранси е уеднаквено за градско и извън??? Не виждам и алкохол над 1,2 промила? В гумите пак е оставено "или", а ме тревожи и отразителната жилетка за велосипедисти - до сега бе задължителна само по тъмно? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
5 GTT 172 #167 Отговорено 20 Януари, 2020 За алкохол над 1.2 промила е в НК. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Pavel_Pavlov 1028 #168 Отговорено 20 Януари, 2020 Изглежда пишещият статията е правил „резюме“ и е възможно да е изпуснал детайли. Например има „Неправилно престояване - глоба 20 лв.“ и 4 реда под него „Неправилно престояване - глоба 50 лв.“. А това: „Закъснение за технически преглед - глоба до 50 лв.“ ново ли е? Ако не си карам колата една седмица, защо е проблем да я закарам на технически с 1 седмица след като е изтекъл предния? Разбира се, приемайки, че съм я превозил дотам, а не шофирал. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 5455 #169 Отговорено 20 Януари, 2020 Срокът за преглед си има дата. То е като с личната карта, задграничния паспорт и шоф. книжка - закъснееш ли - глоба. Материалът е "копи-пейст" в още няколко издания. Сигурно трябва да се види нейде "обнародван". 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ogi28b 456 #170 Отговорено 21 Януари, 2020 Когато друг ти кара колата, а на теб ти идва глобата: -------------------------------------------- Преди 18 часа, ceco_accord написа: Не вярвам да има вече преносимо оборудване за газ анализ. ... В София редовно на кръговото на Сточна гара в сутрешния час-пик има по няколко инспектори с преносими станции. Спират няколко коли наведнъж без да подбират, ръчкат им сондите и мерят нещо там. Редовно - считай поне веднъж на 3 месеца, което си е направо често за такъв вид проверка. Ще взема да ги снимам някой ден. Виждал съм ги и на кръговото на 4-ти км, но само веднъж. Изглеждат като да са сериозни - преграждат най-дясната лента с едни конуси, едни червени ленти... все едно атентат ще осуетяват. Спират цялото движение и вкарват няколко коли "в бокса", мерят ги, кой в ред, кой - не, пускат ги по живо, по здраво и вкарват следващите. Нямам представа какво се случва с прегрешилите. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 5455 #171 Отговорено 21 Януари, 2020 Щом пускат всички, сигурно само тренират, или събират статистика. Ще я предадат в някоя комисия, тя ще си чеше главите няколко месеца, ще раздели данните на броя коли и ще кажа - "аа, добре сме - нема страшно". Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ogi28b 456 #172 Отговорено 21 Януари, 2020 Или "Ааа, мръсен е въздухът, Данче, вдигай данъците!" Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Pavel_Pavlov 1028 #173 Отговорено 21 Януари, 2020 58 minutes ago, ceco_accord said: Щом пускат всички, сигурно само тренират, или събират статистика. Като съвсем безпристрастно и случайно подбират колите, които спират, за да имат максимално представителна и безпристрастна извадка. Spoiler Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
darius 910 #174 Отговорено 22 Януари, 2020 Усещането ми през последните месеци в София е, че елементарни правила не се спазват. Предимството на дясно стоящия тотално се пренебрегва, разминаването в моята лента, винаги ми отнемат предимство! Светофарите масово на червено! Особено нагли са дамите с трибуквените возила, дори от миналия век! 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ogi28b 456 #175 Отговорено 25 Януари, 2020 Аз пък снощи забелязах нещо необичайно - на едно критично място, където всички си паркират на принципа "щом има и други, хайде и аз". Няма значение, че е на по-малко от 5 метра от 2(не едно, а две!) кръстовища, че е на завой, че е в лента за движение на двупосочна улица, та на това място забелязах да има наложени глоби на неправилно паркирали коли в късните часове на вечерта, около полунощ. Прилагам линк към мястото, уличката отстрани на площад Гарибалди в София, където "Ангел Кънчев" свършва: ЛИНК И ето наложената глоба, залепена на шофьорското стъкло на паркиран автомобил, в 22:20 часа: Честно казано - изкефих се, защото по тези улички вечерно време е страшна анархия, всеки паркира както му скимне и тича отпред на "Витошка" да се тагне от някой от аквариумите там. Завиването е много трудно, често става с качване на задните гуми на тротара, а на места - невъзможно без допълнителна маневра "назад". Специално пък на това място направо е безумие да си помислиш да паркираш. Присъствал съм на случаи, в които и от двете страни на релсите се натрупват по 4-5 коли и никой на никъде не може да продължи. Следват едни клаксони, едно псуване, едно слизане от коли, заплахи... с две думи - КУЛТУРА В ДЕЙСТВИЕ. Та колеги, паркирайте така че да не пречите, моля ви! "Няма къде" не е оправдание за дебилно паркиране. 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ogi28b 456 #176 Отговорено 30 Януари, 2020 Малко да побутна, да ви кажа вчера какво ми се случи: минах през две необичайни задръствания (на необичайни места) и за 20 минути никой на никого не бибитна, никой никого не засече, никой не се буташе нахално, всеки се престрояваше с мигач и изчакване и навсякъде минаваха равномерно - 1 кола от лява лента, 1 от дясна и се редуваха, без значение коя лента е с предимство. А където имаше път с предимство и път без - пак така се редуваха, никой не се буташе нахално от пътя без, както и никой от пътя със не блокираше нарочно другите без, само за да си ползва предимството. Чак не ми се вярваше, че това е възможно. Крайният резултат - минаваше се сравнително бързо и спокойно, въпреки задръстването. Значи може. 4 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Knoxville 151 #177 Отговорено 30 Януари, 2020 И аз имам един много прост опит в подобна ситуация. Караме по магистрала в Германия без ограничение - около 150-160 км/ч. По електронните табели отгоре се появяват ограничения първо 140, после 120, после 100. След това знаци, че движението се стеснява и от 3-те активни ленти трябва да се престроим с дясната активна и в аварийната. Имаше много трафик, а самото стеснение беше след около 2-3 километра, но всеки се престрояваше веднага според указанията. Резултатът беше безпроблемно преминаване на участъка без забавяне. 4 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 5455 #178 Отговорено 30 Януари, 2020 По европата е така. Хората имат опит, а и уважение към околните. Ако тук има такава ситуация, повечето ще се пънат в лявата лента, чак до стрелката за стеснението и ще чакат и псуват че не ги пускат тези които са изпреварили преди километър. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
simo vtecman 141 #179 Отговорено 30 Януари, 2020 преди 3 минути, ceco_accord написа: По европата е така. Хората имат опит, а и уважение към околните. Ако тук има такава ситуация, повечето ще се пънат в лявата лента, чак до стрелката за стеснението и ще чакат и псуват че не ги пускат тези които са изпреварили преди километър. Не навсякъде в Европа е така. В Испания и Франция , повечето биха карали до последно в най левите ленти и после най нагло,биха се прередили. Да не казвам,че ако в дясната лента има камиони,още по нагло го правят. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 5455 #180 Отговорено 30 Януари, 2020 Да, така е - южняци. Написах го "по инерция", понеже повече съм пътувал из цивилизованата Европа. Ходил съм с кола и до Италия - МАММА МИА!!! Нема такава простотия. То бива темперамент и страсти, ма ча па толку! Там ако случайно се подведеш и минеш в дясната лента, после трудно те пускат в лявата. Там всички карат в лявата - кой с каквото има и колкото може. Всеки е ербап и на гол тумбак с чифте пищови. Може да е с вехта Панда, ама качи ли се на аутобана е у лево. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
vespa 299 #181 Отговорено 30 Януари, 2020 Цецо темата е за нашата култура в България. На вън определено сме културни шофьори. За "южняците" не бери грижи, те са в хиляди пъти по културни от вас. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ogi28b 456 #182 Отговорено 30 Януари, 2020 преди 57 минути, simo vtecman написа: Не навсякъде в Европа е така. В Испания и Франция , повечето биха карали до последно в най левите ленти и после най нагло,биха се прередили. Да не казвам,че ако в дясната лента има камиони,още по нагло го правят. Е те това е проблемът и тук - карат до последно където не трябва и после иска да се престрои където трябва, ама намалява скоростта, за да го пуснат. Съответно който реши да го пусне - намалява и той - повече отколкото е нормално необходимо. И от там назад цялото движение си е... "Червен картон на Марио Метушев и всичко си ЕПМ". Ако си спазват указанията, както за скорост, така и за престрояване - ще има далеч по-малко проблеми. Да не говорим пък и колко ПТП ще се спестят в такива невралгични зони. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 5455 #183 Отговорено 30 Януари, 2020 преди 32 минути, vespa написа: Цецо темата е за нашата култура в България. На вън определено сме културни шофьори. За "южняците" не бери грижи, те са в хиляди пъти по културни от вас. Off Topic Аа, и ние като излезем от българско ставаме културни. Глей ко стаа от София на път за Гърция - "юруш на маслините", а като минем границата, все едно сме в турско - "яваш, яваш". 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
simo vtecman 141 #184 Отговорено 30 Януари, 2020 Наистина е така,в родината правим каквото си поискаме,а в чужбина няма по примерни шофьори от нас. Преди две години, когато си тръгвах за Испания,на пътя София-Калотина, един колега с Хонда акорд 7-ма си правеше по пътя каквото искаше. След като влязох в Сърбия бързо го настигнах, спазваше ограниченията,не изпреварваше неправилно,беше най примерния шофьор, който можете да видите. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 5455 #185 Отговорено 30 Януари, 2020 Off Topic Не че сръбете не хулиганят, а и некои нашенци тамо, но не съм бил я, щото излаам от Връшка Чука, а не от Калотина. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ogi28b 456 #186 Отговорено 30 Януари, 2020 преди 51 минути, ceco_accord написа: Скрий съдържанието Аа, и ние като излезем от българско ставаме културни. Глей ко стаа от София на път за Гърция - "юруш на маслините", а като минем границата, все едно сме в турско - "яваш, яваш". Off Topic това със скрития текст е както на дечурлигата им се казва "Не пипай там" и те точно там отиват да пипнат. И това така - пише "скрит текст" и абсолютно всеки го отваря да види какво пише. 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
simo vtecman 141 #187 Отговорено 30 Януари, 2020 преди 12 минути, ceco_accord написа: Скрий съдържанието Не че сръбете не хулиганят, а и некои нашенци тамо, но не съм бил я, щото излаам от Връшка Чука, а не от Калотина. Не може да си бил ти, защото не караш седан и дизел. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
DTEC 514 #188 Отговорено 30 Януари, 2020 Преди 4 часа, simo vtecman написа: В Испания и Франция , повечето биха карали до последно в най левите ленти и после най нагло,биха се прередили. В интерес на истината според немския закон за движение по пътищата това е правилния начин. Richtig = правилно (зелени коли, виж също видеото); Falsch = грешно (червени коли). 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
JHM 1763 #189 Отговорено 30 Януари, 2020 (Редактирано) Точно така се прави,кара се до край до стеснението,а не да се тъпчат километър преди него и лентата, която може да поеме коли и облекчи трафика,да стои празна. Дет се вика,"..кът овце"! Много точно показано и винаги се дразня, на противното. Редактирано 30 Януари, 2020 от JHM 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Krasi-mir 1507 #190 Отговорено 30 Януари, 2020 Off Topic Във Англия е същото. Използват се всички ленти до последно. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
vespa 299 #191 Отговорено 30 Януари, 2020 (Редактирано) Кое е правилното е много сложно да се каже. Това за Германия и Англия е така защото имат висока култура на движението и не се изпреварват а потока се движи заедно. Тук в Италия при тази ситуация на мен ми се случва понякога да карам между двете ленти за движение, за да не ме изпреварват от ляво или дясно. Правилника гласи : предимство за този който се престоява. Редактирано 30 Януари, 2020 от vespa Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
DTEC 514 #192 Отговорено 30 Януари, 2020 Не е сложно, ако всички спазват правилата: http://www.gerdlamprecht.de/Bilder/reissverschlussGL.gif Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
vespa 299 #193 Отговорено 30 Януари, 2020 (Редактирано) Според теб в България знаят кокво е правилното? Колкото знаят за правилото за мигача в кръговото движение. Редактирано 30 Януари, 2020 от vespa Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
JHM 1763 #194 Отговорено 30 Януари, 2020 Лентата си е най обикновенна лента за движение,до мястото с обозначение за стеснение и колега "Vespa" ти нарушаваш правилника,като се движиш в никоя лента. При евентуален контакт, си потенциалния виновен! 1 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
vespa 299 #195 Отговорено 30 Януари, 2020 Само че има малка подробност, на 750м преди стеснението има указателен знак коя лента е затворена и ЗАБРАНЕНО изпреварването. 1 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
mitaka0007 204 #196 Отговорено 30 Януари, 2020 Само че внимавайте в Полша--там нарочно ви блокират, за да не стигнете отпред и да направите всичко, както си е правилно!!! Гледайте в YouTube каналите ,, Polskie drogi" и ,, Stop cham"!😉🤐 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
isullivan 166 #197 Отговорено 31 Януари, 2020 Аз имам теория и за разхода на гориво и качеството на горивата, в чужбина си караш нормално, спазваш ограничения или най-много 5-10км/ч над ограничението, идваш тук и караш като Томи Макинен, и после: "Това е от разликата в качеството на горивата, тук ми гори 2 литра повече от в Австрия" 4 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
darius 910 #198 Отговорено 31 Януари, 2020 На 30.01.2020 г. at 19:06, JHM написа: Точно така се прави,кара се до край до стеснението,а не да се тъпчат километър преди него и лентата, която може да поеме коли и облекчи трафика,да стои празна. Дет се вика,"..кът овце"! Много точно показано и винаги се дразня, на противното. На светофара на "Тодор Александров" и "Константин Величков" посока Люлин, лявата и дясната лента са празни, средната опашка, а левият завой е болокиран до "Димитър Петков" колите! Често никой от средната не минава в ляво, да освободи трафика! 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Pavel_Pavlov 1028 #199 Отговорено 31 Януари, 2020 Редовно в София се виждат дълги колони от коли в ленти за определена посока докато съседните стоят празни. А ако влезнеш в празната лента, често не те пускат да се вредиш в пълната, за да не си „тарикат“. Рядко го правя, но ми се е случвало да ме освиркват дори за подобна маневра. Дистанция не се спазва и трябва да си много нахален и бърз, за да се вредиш. Очевидно затова и хората се редят отдалеч в съответните ленти… 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Krasi-mir 1507 #200 Отговорено 31 Януари, 2020 (Редактирано) Не бъркайте Ямбол със Стамбул. Когато лентите за движение в ЕДНА И СЪЩА ПОСОКА от 2 стават 1 е добре да се използват и двете до последно. Така не се получава една празна и една километрично пълна ленти. Обаче, когато имаме обособени ленти, ВСЯКА ЗА РАЗЛИЧНА ПОСОКА, минаване в празната лента и в последния момент връщане в лентата за желаната от мен посока си е чиста проба тарикатлък, откъдето и да го погледнеш. Ако не познаваш града и случайно си се объркАл е друга тема. Онова, италианското каране в лявата лента при свободна дясна пък е съвсем друга тема. Подобно явление се наблюдава и в Англия, само че със средната лента. Качва се овцата (не е задължително да е женска овца) на магистралата, отива в средната лента при празна лява и си стои там, докато слезе. На това тук му викат middle lane hogging и от миналата година се наказва с £100 глоба. Редактирано 31 Януари, 2020 от Krasi-mir 2 4 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове