Jump to content
ogi28b

За културата на българските шофьори

Recommended Posts

Аман от шофери, дето като тръгнеш да ги изпреварваш тръгват да си мерят пиш.ата колко им е голяма. Тази сутрин карам по дълга права с около 110 км/ч, която е почти 2 километра. В края на правата едвам се влачи кола. Следват няколко завоя и пак дълга права. Вече съм зад колата и изчаквам след завоя да го изпреваря. На излизане от завоя оня с 40 км/ч. и тръгва с мръсна газ да стартира, когато аз съм вече до него. Добре че бях с друга по-бърза кола от колкото е Харвито, че не му дадох шанс на глупака...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

"Заобакаляне" е на неподвижен обект, "изпреварване" е на движещ се такъв. Така поне е по закон. Какво е научил редовия водач е друга бира.

Значи, дори и когато велосипедистът е спрял вероятността да падне пред теб е голяма. Или само велосипеда.

 

Нещо друго - по закон в Англия, ако велосипеда се движи с повече от (май беше) 10Mph и има непрекъсната осева линия НЯМАШ право да го изпреварваш.

 

п.п. По стечение на обстоятелствата се наложи да изкарам курс и да се явя на тест за кат."В" в Англия. Изкарах и CPC тук - курс и тест за професионална квалификация за камиони и автобуси. Вервайте ми - на велосипедистите в частност и на безопасността като цяло се отделя огромно внимание.

Когато си уговарях курс със инструктора, след като разбра, че карам от 20+години, 3 от които в Англия, и имам всички възможни категории, той каза:

- Значи, ти не искаш да те уча как се кара кола?! Искаш да те науча, как да минеш теста от първия път.

За 8 учебни часа кормуване ме научи. Взех "кормуването" от раз. За разлика от няколко познати с дългогодишен български опит, които се проваляха няколко пъти, защото бяха решили, че всичко им е ясно.

 

Изискванията на теста са страшни.

Редактирано от Krasi-mir
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 1 час, Krasi-mir написа:

"Заобакаляне" е на неподвижен обект, "изпреварване" е на движещ се такъв. Така поне е по закон. Какво е научил редовия водач е друга бира.

Нещо друго - по закон в Англия, ако велосипеда се движи с повече от (май беше) 10Mph и има непрекъсната осева линия НЯМАШ право да го изпреварваш.

Точно в скоростта на заобикаляния "обект" е разковничето. Не помня в нашият имаше ли такава. :( Действам по усмотрение.

Сетих се (та ме досмеша), че понякога с тая ми кола някои по-скоро ги заобикалям, ама само ако са по-бавни за моментното ми темпо / настроение. :)

  • Хаха 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Спирането на аварийки до магазини и на завои стана Закон!

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А даже и без аварийки. :)

В събота возих синковеца и 2-ма негови набори.

Единият кара курсовете сега и не спря да се удивлява на поведението на водачи, на разположението и наличието (или липсата)  на пътни знаци и на всякакви дреболии, дето вече са ми просто фон. Каза че е минавал по маршрута много пъти, ама все се е возил, а сега като се обучава, все едно по друг път минава.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ляв мигач и чакам!

Жълто!

Зелено!

Чакам!

Тръгвам ляв завой!

Тротинетка в ляво от мен движи направо!

И познайте!!! Пред нас минава Жибка, пресичайки ни пътя!

Свиря и този с тротинетката ми се дърви!

Е бяха децата отзад, иначе язък за тренировките и анаболите дето ги е изпил палячото в черно!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ее, до кога ще има невинни жертви, заради нагли рецидивисти с комплекси, поради проблемно детство?

Да, именно това е причинно следствената връзка на манталитета им, базирана на корупционна безнаказаност!

Защо в тази държава няма ред ли?

Защото държавата сме аз и ти + всички ние!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е вчера или оня ден пак е имало зверска катастрофа на черни връх. Аудито разполовено. Шофьора избягал... Двете момичета са загинали.

 

https://www.vesti.bg/bulgaria/videokadri-ot-tezhkata-katastrofa-na-bul.-cherni-vryh-v-sofiia-6146703

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Да е "имало" е едно, да я видиш е друго.

https://www.iskra.bg/ot-odmvr-montana-razprostraniha-podrobnosti-za-tezhkata-katastrofa-kray-borovtsi/

Удара не видях, но звукът отекна в цялата долина и не може да бъде сбъркан с нищо - чувал съм го и преди. След него гледах постоянно към мястото и натисках. Бях с колелото, на 300 метра от ПТП-то. До там ми отне 2 минути, а ми се сториха 20.

Че черното в ливадата е Ауди разбрах от сводката. Пред мен имаше 3 коли, но никой не отиде да види какво става с човека. Нещото което беше в смачканата консерва, до преди 2 минути е било някой, със свои си близки и далечни планове. От Мерцедеса излизаха сами. Жена и дете бяха седнали зад колата, опрени в нея и с разбити носове, а мъжът се опитваше да откопчее колана на момчето, затиснато между таблото и строшената облегалка на дясната седалка. Бавареца беше на 100 метра от там в драките и без видими щети, но с отворени възглавници, вероятно от удара в коренищата. На банкета стоеше права жена с малко детенце в ръце и гледаше небето! Били са в БМВ-то. Мъжът и бе дотичал до Мерцедеса и помагаше - познаваха се.

Само звъннах на 112 и съобщих за ситуация, местоположение и 1 жертва. Колите се трупаха, спирайки в своите си ленти и почти без дистанция, което са 2 типични и особено груби грешки. С нищо не можех да помогна, а и за мен ставаше опасно, та продължих вело обиколката си. Никой не ме застигаше. След 5 мин ме срещна летящата на буркани и сирени пожарна, 2 мин след нея линейката, а след още 5 вече мина и полицията, но не бързаха много. Всички идваха от Берковица (на 10км), а до Монтана бяха 13 !!! Имал съм късмет че не бях там малко по рано. Пътем се отбих на 1 бензиностанция, да си донапомпя гумите.

Имаше силен трафик от предимно румънски коли (предполагам за Гърция) и сигурно е станало задръстване. На връщане минах по друг маршрут. И там бе силен трафик, явно пътят с ПТП-то бе затворен.

Питах местните органи през седмицата, дали мога да бъда полезен. Казаха ми да не се занимавам, а щом съм подал сигнала на 112, значи ми имат тел и имена, и от следствието (ако решат), ще ме намерят.

В анализа на експертите не вярвам. Предполагам е технически проблем с Бавареца. Колата бе продължила напред, почти праволинейно с лек ъгъл към насрещният банкет. Спирачен път нямаше. Имаше само 1 тънка черна ивица от ляво колело и в банкета лявата следа бе по-широка и дълбока. Предполагам е гръмнала гума и водачът е бил достатъчно опитен за да държи волана направо и да не пипа спирачката. За съжаление прекосявайки насрещната лента, срещу него е идвало Аудито и при липса на алтернатива е кривнал в свое ляво, където го е връхлетял Мерцедеса. Не вярвам и в превишената скорост. 2 семейства с малки деца не прекосяват камара държави карайки стремглаво. Нямам и спомен за нещо нередно (като техника, или поведение), когато са ме изпреварили.

Но на пътя (особено в трафик) всяко разминаване, а особено изпреварване, крие риск. Дано имаме късмета да оцеляваме и да не ставаме свидетели (и особено - потърпевши) в подобни ситуации. Всеки автомобил е "оръжие за непредумишлено убийство"! Никой не излиза на пътя за да мачка физически, освен онези които не го съзнават, или се надценяват. Те със сигурност го правят умишлено, за да мачкат психически околните, но понякога ситуацията е отвъд техният контрол.

Пазете се, молете се и бдете, защото както казваше тати: "Всеки водач е с единият крак в гроба, а с другият в затвора"!

Редактирано от ceco_accord

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

"Някои другари не са другари"!

Получават "Мъмрене пред строя".

 

Днес, около 12:00ч, Црна Маца посока център.

Хонда CR-V, рег.София град **4499**, на 200м преди табелата за ограничение 120км/ч ми влезе в багажника, буквално на боя разстояние. Аз бях в бързата лента със 130. Започнах да намалявам и подминах табелата 80 със 90. След като изпреварих колата в дясно от мен се прибрах в средната лента. "Колегата" ме издуха с яко ускорение, изпревари няколко коли със скорост очевадно много над допустимата 80км/ч, пресече две ленти и засичайки камиона в най-дясната лента се шмугна в отбивката за околовръстното.

Явно много, ама много бързаше за някъде.

Редактирано от Krasi-mir
  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имайки предвид цифрите на рег. номера, явно другарува с други другари, дако е хондажия, а може и да не е. :(

За всякое стадно изключение се намира вълк.

А може просто да е бързал наложително. Знае ли се "кво му е било на главата", макар че ако е ежедневие, а не изключение е ясно.

Редактирано от ceco_accord

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е, то и моето CR-V  е с частен номер, ама ...

 

В интерес на истината, културата задобрява.

Джигитите на магистралата рязко са намалели. За 10 дни един единствен път ми светкаха в огледалото. Т'ва, че карах със 140, с колкото караха и останалите 5-6 автомобила пред мен, изпреварвайки няколко камиона, изобщо не го впечатли. 

Ама аз обичам да карам на лимита - 130-150, зависи от ситуацията, та сигурно и затова не пречех на бързаците.

Иначе, на селско (разбирай Ихтиман и Костенец) и междуселско простотията все още вирее.

Редактирано от Krasi-mir

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Отпускарският сезон носи материал за тази тема, но няма да изпадам в конкретика.

Иначе, колкото по-затънтен край, толкова повече непознаване на закона и правилника + простотия и арогантност.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз мисля, че проблема не е в непознаване на закона, а в неуважението към колегата шифьор. Пример, колкото и по-бързо да караш от колата пред теб, можеш да намалиш, да изчакаш и да не присветкаш от 1км за да те пуснат. Или каране в средата между двете ленти, за да можеш да си избереш къде и кога ти харесва. Или неподаването на мигачи - ми то е важно ти да знаеш къде отиваш. 

Всеки прави административни нарушения, но поне аз се опитвам да не преча на никого и да не създавам изнервящи или опасни ситуации.

Струва ми се, че след затварянето в къщи последните 2 години - хората са станали някак асоциални, някак незаинтересовани от никого друг (освен тяханта цел).  

Но, както колега спомена вече - има и светлина в тунела. Има и доста колеги шоьори който са станали по-толерантни - пускат те минеш(ако иска да смениш лентата), чакат да ги пуснеш( не се врязват в теб), съобразяват се условията (мъгла, дъжд, авария), спират на пешеходна пътека все по-често (освен дамите).

Имам теория - за да възпиташ един шофьор, трябва да го пратиш някъде където ще го е страх да прави нарушения.

Забелязах в Тасос, че Румънците караха като бабички, за разлика от родната си държава и България. Пример от Румъния - карам зад патрулка в града по ограничение, отзад почва да ми се свири и ме изпреварват няколко коли с мръсна газ, а патрулката нищо. 

А това ме подсеща за друг пример пак от Румъния, но в другата крайност - полицая се провиснал от пасажерската врата в движение в насрещното платно и маха яростно на колата пред мен за да отбие.

 

Трябва ни контрол, за да може да се научим че има последствия от действията ни. Колкото пъти са ме спирали полицаи, никога не съм имал проблемни ситуации - или съм в нарушение или не. Ако съм виновен съм готов да си поема отговорноста. Дори са ме пускали няколко пъти (примерно за изгоряла крушка). Но все пак мисля, че е добра идея да те спрат и да те подсетят или дори да ти кажат ако не си забелязал, че ти е изгоряла крушка. 

 

Камерата на таблото ми дава малко спокойствие, че ако се наложи имам доказателство, а не само моята срешу неговата дума. 

Съшо и помага заснемане на абсурдни ситуации - постоянно минаване на червено, изпреварване в завои(примерно) и т.н

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сега умуват дали да не направят видеорегистраторите задължителни. Ще стане един "биг брадър", а ако не приемат законодателно материалите да имат доказателствена стойност, пак ще е "изстрел в тъмното".

Истинската свобода е в самоконтролът и емпатията към околните.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Но понякога злополуките не са от арогантност, а просто от липса на опит и съобразителност.

 

 

Всички сме правили недообмислени неща на пътя и някак сме се измъквали, поради умение или шанс, но у околните това неминуемо създава напрежение. Дори жената ми е "намеквала": - Цеци, не бързаме! Как да и обясниш че не гоня по-ранно пристигане, а обратното - бих останал повече време на пътя, ако е забавно - просто колата "дава криле". Важното е да не "отлетим" преждевременно, или да "пратим нагоре" някой друг!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Винаги напомням на лапетиите :

По-добре 40 минути по-късно, отколкото 40 години по-рано !!!

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това видео е брутално!

София, "Сливница" преди моста на "Захарна Фабрика" ще завивам на ляво, всички са спрели и ми свети зелено.

Карам с около 20 и ускорявам за да не ме хване червено.

Пешеходец около 25г.,  пресича, нали са му спрели всички коли, нищо че е  на червено!

Свиря му, той ми спира на пътя и ми показва среден пръст!  И го заобикалям отзад!

 

Имам регистратор, но имах работа и забравих да  извадя записа.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес ходих до Хоуммакс в един сервиз и на какви неща се нагледах. Колоездачи пресичащи карайки колелото по пешеходната пътека. Чичка с трактор правещ ебати задръстването, На Константин Величков едни убавци караха по линиите на трамвая. Абе нямам думи колко олигофрени се движат по пътищата. 

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Парадоксът е в това, че ако никой не го сгази тоя младеж, така ще правят и децата му, а ако някой го сгази, няма да предаде личният си житейски опит.

Компромисно ползотворен вариант е тежка контузия. Хем няма да ходи, хем ще е за пример - как не бива!

А това че е аРОГАнтен пък е от предците му и обкръжението в което си пилее времето на земята.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Наскоро имах същата ситуация, обаче инсценирана.

 

Карам си аз ван-а, ама както пише по книгите, 'щото зад мен от 5 минути има полицейска кола.

Права улица с пешеходен светофар. Гледам, нек'ъв чака да пресича, и ... тръгнà, е така, както си му свети червено, а на мен зелено. Ама се прави на гламав, върви бавно и все едно, че не ме вижда, а всъщност ме гледа с бялото на окото дали ще спра. Аз, обаче не спирам и не свиркам. Оня като усети че няма да спра се спря и ми показва среден пръст. Ама аз упорит, не спирам. Онзи се стреснà, отскочи назад и аз спрях рязко до него. Отворих си прозореца, казах му, че онези в колата зад мен го викат и тръгнах с газ. Гледам в огледалото - полицаят пусна сините лампи, слезе и го подхвана.

 

п.п. Тарикатът не можа да види от мен полицейската кола, ама полицаите видяха цялата случка.

Редактирано от Krasi-mir
  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Там тея келемета така си изкарват хляба. Симулират инцидент и после изнудват.

Добре е че го знаеш, а и полицаите също.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Верно, тука само критикуваме! 

Но при нужда винаги са ми помагали, аз също.

 

Та днес беше малко лош ден при мен за каране.

Излизам на ул."Симеон", но колите така паркирани, че няма видимост.

кола в ляво няма, в дясно също и тръгвам и от лява вече има и то баничарка

караща с над 60км/ч. Като удари спирачки чак поднесе!

Изнесох се бързо, но ситуацията критична.

 

После на ул. "6 септември" излизам на  ул."Славянска",  бавно едвам едвам. Никаква видимост.

Червено пежо кара като на състезание, а хора с деца, колела, има стоеж и заграждения.

Пак за малко се разминахме.

Спира на училището разтоварва детето, аз моето след него.

Казвам с тая скорост,  с това бързане, щяхме да сме без коли поне месец, тоя ми вика:

- "Аз съм с предимство"!

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди имството трябва да има възпитание и емпатия, ама наглеците имат само апатия!

А па тия са "осеменители" на всички проблеми в обществото (ама за околните) и модел за подражание на децата си.

Параграф 22!

  • Хаха 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

След случката по горе, даже и предимството не си търся, ако няма светофар!

Изчаквам, ако се сетят че имам предимство продължавам!

 

Забелязвам тревожна тенденция. Лявата лента винаги е задръстена и по-бавна от дясната.

Пример " Тодор Александров"!

При три ленти всички са в средната!

В дясната няма почти никой от тунела на Люлин до "Христо Ботев"!

 

По "Сливница" има сходни ситуации постоянно!

Там са бавните и влачещи се, спазващи 100м дистанция!

А след тях изобщо не знаят какво се случва!:yes:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 26.10.2022 г. at 16:43, darius написа:

Верно, тука само критикуваме! 

Но при нужда винаги са ми помагали, аз също.

 

Та днес беше малко лош ден при мен за каране.

Излизам на ул."Симеон", но колите така паркирани, че няма видимост.

кола в ляво няма, в дясно също и тръгвам и от лява вече има и то баничарка

караща с над 60км/ч. Като удари спирачки чак поднесе!

Изнесох се бързо, но ситуацията критична.

 

После на ул. "6 септември" излизам на  ул."Славянска",  бавно едвам едвам. Никаква видимост.

Червено пежо кара като на състезание, а хора с деца, колела, има стоеж и заграждения.

Пак за малко се разминахме.

Спира на училището разтоварва детето, аз моето след него.

Казвам с тая скорост,  с това бързане, щяхме да сме без коли поне месец, тоя ми вика:

- "Аз съм с предимство"!

Не мога да го разбера това, караш си детето и се правиш на състезател. Недай си боже някъв дядо да ти изскочи от някъде с една жигулка. Тва Пежо хем ще стане на нищо, хем след тва и детето ти може да пострата. Дори и да не пострада пак ще има стресова сиотуация, която след това може доживот да го преследва. 

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 28.10.2022 г. at 15:00, Drone написа:

Не мога да го разбера това, караш си детето и се правиш на състезател. Недай си боже някъв дядо да ти изскочи от някъде с една жигулка. Тва Пежо хем ще стане на нищо, хем след тва и детето ти може да пострата. Дори и да не пострада пак ще има стресова сиотуация, която след това може доживот да го преследва. 

И най-интересното, моето дете влезе преди неговото в училището!

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тея дни вали дъжд и има много локви.

Нагледах се на мокри, напръскани пешеходци.

Никой не се съобразява, къпят си ги тенденциозно!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Слава богу не съм от опръсканите, нито аз съм пръскал някого последните години.

Преди време "споделих" широка локва с един насрещен ТИР на свален прозорец иии - бедна ви е фантазията - едвам не ме удави.

От тогава ми е навик да шофирам на затворено.

Моят кокпит е моята крепост. :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Защо нашенецът не дава мигач? Защото не му се ДАВА.

Виж ако в ЗДП пишеше "ВЗЕМЕТЕ промяната в траекторията си с уведомление на околните", може би щеше да ВЗЕМА. :)

Даване / подаване е свързано с предшестващо искане / молба, та и това сигурно е фактор. Явно трябва друга дума.

Като в оная народна приказка за 1 дето се давел, а друг му викал - "дай ръка", а оня не давал. Чак като спасяващият се сетил та рекъл "хвани ме за ръката", спасяването се получило.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не видях по-близка тема. Моля прочетете внимателно.

 

https://nova.bg/news/view/2023/05/17/412180/нови-изисквания-за-пътуване-в-турция/

  • Благодаря 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, как се процедира при катастрофа.

Някой ви е ударил и колата е мазало  или има нужда от доста ремонт за да се оправи.

Този който е виновен какво му покрива застраховката и какво дефакто се изплаща на потърпевшия, покрива ли бъдещ ремонт  или друга кола- не знам.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Този, който е виновен, ако няма каско, нищо не получава от ГО.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Потърпевшия как го обезщетяват

Редактирано от Honda_Z
Моля, не цитирайте цяло предходно мнение! По презумпция се предполага, че отговаряте на него.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Специалист от застрахователната компания на потърпевшия оценява щетите, като изготвя протокол.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако има каско, неговия застраховател го обезщетява и после си търси регреса от застрахователя на виновния. Ако няма каско, предявява претенция към застрахователя на виновния и той му изплаща обезщетение според кодекса на застраховането .

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 17.05.2023 г. at 14:10, jt26 написа:

Не видях по-близка тема ...

Пускаш нова и конкретна.

Тук след време никой няма да го открие, а и се изкривява дискусията с последващи коментари.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...