Jump to content
ogi28b

За културата на българските шофьори

Recommended Posts

Хората още си мислят, че ако направят някаква поразия на някой друг, после трябва да я плащат. А в по-лошо стечение на обстоятелствата, може да им се случи неприятен физически контакт с потърпевшите. Затова и бягат от местопроизшествието.

Нали затова е гражданската...

 

@ceco_accord, тези новите премиум коли със всичките им камери и сензори по броните се управляват доста по-лесно, все пак има жени шофьори, които се справят по-добре по голяма част от мъжете шофьори, така че нищо чудно, че девойката се е справила.

Редактирано от Terje
  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мен не ме изненада толкова че се справи, а че се постара не да я натика някак, а да остави равно разстояние до другите 2 коли.

Можеше да я натика до левите врати на съседната и дясна кола, но се постара, а това не е безопасност, а по-висшата и форма - КУЛТУРА на водача!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 9 часа, ceco_accord написа:

Гледам - кара го 1 девойче, на вид под 20 год.

Стана ми любопитно как ще паркира. 3 пъти внимателно прави маневри назад- напред

Късметлия си,  че има голям инфоборд...Porsche-Macan-Facelift.thumb.jpg.56c180511527445df2ae527d89095a82.jpg:D!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Значи съм с грешка - префейс е било (2014-2018).

Предполагам нямаше самопаркираща система (или девойчето не я ползваше), та лично си маневрира напред/назад. Системата би го направила от раз.

Както и да е. За културата на водача ми бе думата, ама явно не го обясних надлежно.

 

  • Харесвам 1
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Я кАжи сега, на заден ли паркира или напред?! :D

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Назад. Явно някой и е обяснил предимствата. :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според зависи!

Предимство е, ако паркираш пред блока.

Ако паркираш пред Била е недостатък, 'щото багажника ти идва отзад и не мож' натовари покупките. :D

 

п.п.по темата:

На много от културните англичани не им пука как ще паркират. Паркоместата са тесни и преди да чуеш първия клик на фиксатора на вратата чуваш удара във вратата на съседната кола.

Чисто новата деветка на съпругата ми още първия месец се сдоби с три удара във вратите и една драскотина на бронята. Започнах да паркирам, или на най-далечния, празен, край на паркинга, или на първото място на редицата.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 15 минути, Krasi-mir написа:

На много от културните англичани не им пука как ще паркират. Паркоместата са тесни

Поне спазват парколиниите на местата,за разлика от тук.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ааа,и тука си ги спазват парколиниите,само че като осеви ;) .

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В америката пък ги глобяват, ако паркират назад по паркингите :D

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според мен е от хуманна гледна точка.

Паркират напред за да няма инфаркти, докато багажника минава през стената на 6-ия етаж на паркинга, когато си объркал D със R. По-малко стресиращо е да бутнеш стената с предната броня.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Бях чел, че е остаряло правило от времето когато малко коли са имали камери и е имало инциденти с пешеходци на заден ход. Все още го намирам за доста странно, но… :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 11.02 2022 ми се случи следното:

Карам бавно 30 км макс в дясна лента от Мария Луиза към кръговото на надлез Надежда за да завия по него към Ломско шосе. На около 70 80 метра от кръговото съм. В това време вляво от мен мина РК8509ВР с голяма скорост и ми счупи лявото странично огледало. Слава богу не ме удари по-сериозно. Спрях свирнах, той спря почти в кръговото. Излезе един висок очилат младеж, който се развика, след което си седна в колата и отпраши, преди да изляза и аз. Страх ме беше след това да изляза и да си потърся огледалото, за да не ме забърше някой друг като него заедно с вратата, не виждайки аварийките. Та пазете се от РК8509ВР. 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Паркирам на зад и една жена почти се блъсна в мен, скочи от тротоара и пресече по диагонал, дори не се огледа!

 

Излизам от паркинг, в ляво няма коли, в дясно един с мигач и аз тръгвам спокойно, оказа се обаче забравен мигач и свири като на сваДба!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мигащият мигач на идващата кола означава, само и единствено, че мигачите на колата са изправни. Накъде ще кара, само той си знае.

  • Харесвам 2
  • Нагоре 1
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Наистина не разбирам тези дето в града карат с над 50, особено по малките улички. Един вид, оказва се добре, че повечето са разбити. :(

Понякога и с 20 да караш обаче, мое некой да те сюрпризира.

Вчера с колелото си карам и 1 кака ми изскача измежду 2 коли. Успях да кривна безопасно, но ако до мен имаше кола, директно скачах в скута и - имаше добри "еърбеци".

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вече двама шофери със слушалки виждам.

И нарочно надувам клаксона до тях и изобщо не реагират!

Всеки втори говори по телефона, жените масово  чатят!!!

Няма КАТ, има хранилки! Бюрократите с пагони са над 50 000!

По улиците няма никой. 

  • Харесвам 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, все едно ще свърши света, ако 10 минути не си видят шибания телефон. Ще си изпуснат мъжа на живота, а те си пишат с 10 ;) 

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По ме опасяват те такива, а не неопитните!

Миналата седмица 1 клявка я гледам в огледалото как приижда зад мен (спрял съм на червено), а она говори по телефона разпалено и рови нещо до себе си. Напрао я "опрайх" във всички отверстия, ама успе да спре, та ми се размина.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Две ленти, обикновенно лявата е задръстена, а дясната стои празна!

И за бг шофьора е закон лява лента за наляво, средна за направо и дясна за надясно.

Никой не гледа маркировката и средната лента задръстена! Пример "Тодор Александров"

 

В БГ трябва да се премахне левият завой.Всяко кръстовище с различно решение.

Всеки светофар с различна настройка. Работи се на парче. 

Как един от тея настройчици не проумя да пуска в ляво и направо едновременно за да се изтеглят,

завиващите в ляво и да не пречат.

 

Писал съм го и през 2008г.!

В Египет нямат ляв завой, само кръгови!

Държава от третият свят, не в ЕС!

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Малоумно е, На България и Гешов го направиха така и е в пъти по-добре от преди, но там пък го скопиха с Бус лентата. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 7 часа, darius написа:

И за бг шофьора е закон лява лента за наляво, средна за направо и дясна за надясно.

Ето това като го видя,с пълна лява лента наредени като овце,а средната със знак отгоре и за на ляво и направо да стои празна,много ме дразни.Направо сме си за кръгови кръстовища,с предимство на дясностоящия.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 14.04.2022 г. at 12:43, ceco_accord написа:

ама успе да спре, та ми се размина.

Само че с бус отзаде ми.Колоната пред мен рязко спря и веднага погледа ми в огледалото за задно виждане.Бус ""мастер",от ония със секси емблемата:D,няма и намерение да намаля.Аз максимално на ляво колкото може откраднах от ляво,а той в последния момент засвири с гуми и към банкета.На косъм да ме направи хечбек.Професионалист шофьор,виждащ случващото се пред него от високо и с повече време за реакция това е недопустимо:confused:.

  • Харесвам 2
  • Объркан 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пък в Добрич да видите -последните няколко години наблюдавам ,че се напълни със шофьори дето нищо не признават правила и карат като на село  без никви правила и знаци и темподобни ,никой курсове шофьорски ли не кара вече или на никой нищо не му пука и не му дреме как кара ,абсолютно не спазване на никакви правила -явно трябва строг контрол като в големите градове и камери навсякъде да има .Преди години имах случка с едни катили ,те бяха виновни ,обаче излязоха от колата да се бият ,казах им с добро да се качват в колата и да си вървят ,ама те келешите си мислеха ,че като са повече и ще ме стреснат ,иииии кат ми кипна ,отупах ги за тяхна голяма изненада ,качих се в колата и отпраших ,после подали жалба педеразчетата в полицията за побой ,последваха разпити и неприятни работи ,оправдаха ме накрая .Те сами скочиха да се бият с мен ,обаче никой не знае на какъв човек попада.Аз пак че не им натроших и колата ,че бяха супер нагли копеленца долните педеразчета -баща им хич да не е някой дърт педераст мангизлия,довчерашни голтаци селски  ,видяли се ся с пари от някоя измама със субсидиите  и наще си мислят че могат да си праят каквото си искат на пътя и навсякъде .Няма да стане !

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@JHM Верижната катастрофа е опасно нещо, особенно на магистрала. Веднъж на Хемус ми се наложи милисекунда да размишлявам предницата, или задницата си да жертвам, но не пострадах поради съобразителност.

Основната грешка в такава ситуация е да спираш рязко до 0. Така на задният, ако е близо, му скъсяваш много времето за реакция и в безисходицата си, кривва нанякъде, а ако не те заобикали, измества ти задницата и си пумпал без контрол. Оставих му време за реакция, намаляйки плавно и после натиснах повечко спирачката, но следях неговото спиране и аз поддържах дистянцията помежду ни, преценявайки оставащото разстояние до вече заетите 3 ленти със спрели коли.

Сега като го пиша, изплува и друг спомен, (по нормално шосе), в който аз бях задният и наистина излязох в банкета (пазейки спиращия по-бързо от мен), което пак бе екстремно, защото сработи АБС-а и ми удължи спирачния път, но пак имахме късмет. Тези 2 ситуации бяха след друга подобна, в която правех каквото можех, без да мисля, в резултат на което предният ми капак "стана на палатка".

Житието учи.

Масово хората си мерят ускорението, а нехаят за спирачният път на своята и  непрогнозируемият на околните коли, нито гледат отзад какво става, щото са заети със ситуацията пред себе си.

  • Харесвам 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз да ви опиша, как никой от селендурите в Гоце Делчев не чете табелите пред първото кръгово в този град, пуснато преди няколко месеца... 🙈🤐🙄😬 Там ясно си е указано, кой кога и в коя лента има предимство, но въпреки това един щеше да ме набуха отстрани, та се наложи в средата на кръстовището да набивам яко спирачка и се образува задръстване... Направи ми впечатление, че в ГрадЪ, цари нещо като пълна беззаконност относно правилата за движение... Полицията е абдикирала тотално!!! Внимавайте там.... 🙈🙏

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Винаги и навсякъде трябва да се внимава!

И в Монтана направиха 1 кръгово (на мястото на стандартно + образно кръстовище), в което имаш предимство пред 3 от посоките, но четвъртата е с предимство пред теб и трябва да спреш в кръгчето, или да не влизаш в него, ако от нея се задава кола. Осеяно е със знаци, кат стрелбище - пълно малоумие, но адаптираме се и си пазим ламарините.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ма божкей, да ви имам проблемите. Имате кръгово от 2 месеца и се жалвате. В Търново кръговите са от 15 години!!! и пак идиотите нито знаят, нито могат да минат безаварийно. Отначало нямаха маркировка, това затруднява - добре. После и маркировка направиха и пак същата работа. Кара се по най-късата траектория. Другите да се спасяват. Особено на едното кръгово си е абсолютно тото да минеш. Все някой си мисли, че ще може да мине пред теб или най-любимото ми - ти въртиш вътре, идиота стои и те чака, ти наближаваш и той се навежда напред, стиска волана и едвам наема да премине. Сякаш като е наведен напред по-бързо ще се случи всичко. Че има нагли типове, за които правилата не важат е ясно. Но в случая не говоря за тях!

 

А, че полаиците отговорни за спазване правилата за движение са абдикирали е повсеместно. И как да не е така, като най-големите нарушители на същите тези правила са самите тия.

 

А като въведоха електронната винетка бяха свидетел на следното изречение от страна на униформен: "Ебах му мамата, вече и винетка трябва да си купувам ..."

 

Как да има човек респект или уважение към подобните. А те са доста повече от половината.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аа, тея кръгови са яки. :)

Супер гладък асфалт, обратен вираж (наклона е към периферията, а не към центъра) и като бонус, целия трафик София - Варна минава през тях.

За там си требе късмет и висше, както и за пътния възел долу (до старата автогара), ако не си местен и сменяш посоката - "мамата - бравата".

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За пътния възел не съм съгласен! Беше объркващо в първите 2-3 месеца защото табелите бяха поставени грешно. После ги коригираха и сложиха надписи на асфалта коя лента за къде води. 

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Off Topic

Може би си прав. На 2 пъти съм се обърквал (от Русе за София), но отдавна беше.

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вчера минавам от там и се отклонявам след тунелите в дясно, за София. Пред мен се движи 1 Клио комби, което продължава направо - за Ст. Загора. В последния момент (преди разделителните мантинели и когато сме един до друг) решава че е в моята посока и ме натиска от ляво (без десен мигач), и не се отказва! Добре че дясната ми лента бе свободна, та се преместих. Иначе мантинелите щяха да го разпорят като Титаник.

Тоя възел си е за вече минавали от там, или полечка - с повишено внимание.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вчера станах в 6.00, натоварих багажа и домочадието и леко леко с 90 до 110км/ч до Тракия .

След Пловдив движението  беше ад в 10.00 и в двете посоки и ленти магистралата пълна!

Тировете изобщо не се съобразяват и бавеха двете ленти с 90км/ч!

Да не коментирам изпреварващите неделни шофьори с максимална скорост 110!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това, че има идиоти, които карат наслуки не прави трасето трудно. Прави го трудно за такива потърпевши като теб. А тези дето незнаят къде на майка си .... са тръгнали са друга бира и точно тази тема е за такива като тях.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 16 минути, darius написа:

Вчера станах в 6.00, натоварих багажа и домочадието и леко леко с 90 до 110км/ч до Тракия .

След Пловдив движението  беше ад в 10.00 и в двете посоки и ленти магистралата пълна!

Тировете изобщо не се съобразяват и бавеха двете ленти с 90км/ч!

Да не коментирам изпреварващите неделни шофьори с максимална скорост 110!

Тия наще тъпаци, не се научиха да ги спират тировете като има 4 почивни дни... 

 

 

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По празниците бе чудо!

4 пъти си опазих калниците, 2 от тях като описаната по-горе ситуация с екстремно спиране.

Обясних нагледно и на синковеца, че живота се случва навсякъде, а не само пред колата.

Бях между 2 буса. Предният празен (и спиращ по-бързо от пълния Леген), а този зад мен - пълен и вехт, с по-дълъг спирачен път.

Заръчах му и ако може, никога да не кара зад МПС през което не вижда, или да стои по-назад. Но се канех да изпреваря предния бус и изведнъж (след завой) се оказа че 1 Мерзавец е спрел на пъта да пика, та имаше насрещни коли и се наложи аварийно спиране. По селата има мноу "селяци".

  • Хаха 1
  • Объркан 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Полиция няма,  КАТ няма и войска няма!

Храним над 50 000 униформени за тоя дето духа.

Само камери и капани!

Време е за грузински модел, тъкмо агентурната мрежа, на една друга империя ще загине!

  • Харесвам 4

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 52 минути, darius написа:

Полиция няма,  КАТ няма ...

Само камери и капани!

Така и ще си остане.

Новите ФАКтори правят същото, понеже анархията им е хранилка.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 4 часа, darius написа:

Полиция няма,  КАТ няма и войска няма!

Пропусна,че и пътища няма,аа... може би само един остана,под виадукта "Витиня":thumbs1:!:bye:

Приятно гледане:D:

 

  • Харесвам 1
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...