mytanta 46 #1 Публикувано 30 Ноември, 2018 При всички дизелови црв_та ли е характерно това бавно загряване на двигателя в зимен сезон.На моята са необходими 5-6 км за да вдигне нормална температура ,де факто колата е карам все студена защото работата ми е на 8км,точно загрее и спирам.Някой експериментирал ли е с друг термостат и подобрение има ли, замислям се дали да не и сложа една печка. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
CARPERA 1541 #2 Отговорено 30 Ноември, 2018 (Редактирано) А твоя сменен ли е термостат е консуматив който никой не сменя .На моя нищо му нямаше но след смяна забелязвам много по-бързo реагира,сутрин по-бързо стопля и ред други ситуации при които стария и незнам на колко години, реагираш бавно.Съдя че просто не е затварял големия кръг и затова ми е трябвало сутрин повече време,все пак и той е част която се амортизира с времето. Редактирано 30 Ноември, 2018 от CARPERA Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
marto 85 4 #3 Отговорено 30 Ноември, 2018 И моето црв така бавно загрява. След като запаля, сега при тези отрицателни температури я оставям да работи на място около 2 до 5мин., след което са и нужни да измине около 3-5км., че да достигне стрелката почти оптималното си положение. Иначе топлото от парното идва малко преди стрелката да почне да отлепя нагоре или вече е леко мръднала. Според мен това загряване е напълно нормално. Съдя, че така си заграват тези двигатели, а не е от проблем с термостата, защото при външна темп. -7С, спускам дълъг наклон на 6та предавка, почти без да подавам газ и стрелката не мръдва милиметър надолу. А съм имал коли с заминал термостат- започнех ли при тях да спускам на скорост, без газ, стрелката веднага мръдва леко надолу или направо си слиза до към 40-50С. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
bloiler 37 #4 Отговорено 2 Декември, 2018 На 30.11.2018 г. at 19:21, marto 85 написа: И моето црв така бавно загрява. След като запаля, сега при тези отрицателни температури я оставям да работи на място около 2 до 5мин., след което са и нужни да измине около 3-5км., че да достигне стрелката почти оптималното си положение. Иначе топлото от парното идва малко преди стрелката да почне да отлепя нагоре или вече е леко мръднала. Според мен това загряване е напълно нормално. Съдя, че така си заграват тези двигатели, а не е от проблем с термостата, защото при външна темп. -7С, спускам дълъг наклон на 6та предавка, почти без да подавам газ и стрелката не мръдва милиметър надолу. А съм имал коли с заминал термостат- започнех ли при тях да спускам на скорост, без газ, стрелката веднага мръдва леко надолу или направо си слиза до към 40-50С. +1 Има дизели, които по-трудно загряват от ЦР-В. По правило дизелите на място се охлаждат. Аз мисля. че всичко е ок. Направете сметка от минус 10 до 90 градуса каквато е работната температура, колко е разликата. Сивика ми имаше свещи за подгряване на водата и загряваше една идея по-бързо. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
mytanta 46 #5 Отговорено 2 Декември, 2018 Причината да пусна темата е ,че ми се струва че колата загрява по бавно отколкото загряваше миналата зима.След като преосмислих всичко което би влияело на загряването и мисля че се досещам за причината,а тя е фюлеринова добавка на бардал.Колата я карам с такава добавка на която основната работа е да намалява триенето до минимум и съответно износването на двигателя.По малко триене,по малко загряване.Още един колега с дизелово црв 2 кара с такава добавка,и при него същата работа. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
bloiler 37 #6 Отговорено 2 Декември, 2018 На всяка смяна на маслото ли я слагаш тая добавка? Ако е на всяка смяна идва малко скъпичко. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
DTEC 514 #7 Отговорено 2 Декември, 2018 Преди 1 час, mytanta написа: Колата я карам с такава добавка на която основната работа е да намалява триенето до минимум и съответно износването на двигателя.По малко триене,по малко загряване. Ако чакаш двигателя да загрее от триенето в него - ще умреш от студ. До сега не съм чул кола да е прегряла или да качва температура при ППХ. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
mytanta 46 #8 Отговорено 3 Декември, 2018 Колега двигатея загрява точно от триещите се части в него, а маслото освен лубрикант се явява и охладител. https://www.megaparts.bg/news/648658326 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
nikolasko 11 #9 Отговорено 4 Декември, 2018 А "третия такт" горене и разширение.... Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
5rov 1 #10 Отговорено 10 Декември, 2018 Акорда ми с дизелов мотор загрява пак бавно.Не сменяйте нищо,така си загряват бавно.На црвто и задното стъкло е мъка с размразяването. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
DTEC 514 #11 Отговорено 10 Декември, 2018 На 3.12.2018 г. at 6:07, mytanta написа: Колега двигатея загрява точно от триещите се части в него, а маслото освен лубрикант се явява и охладител. https://www.megaparts.bg/news/648658326 В текста има толкова глупости написани на едно място, колкото не бях чел отдавна. Запомни едно нещо то мен (ако искаш) - двигателя се загрява единствено и само от горивния процес в него. 1 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
mar_tod 465 #12 Отговорено 11 Декември, 2018 На 3.12.2018 г. at 7:07, mytanta написа: Колега двигатея загрява точно от триещите се части в него, а маслото освен лубрикант се явява и охладител. А от мен запомни друго нещо (пак ако искаш). Всички двигатели конструктивно имат едни и същи триещи се части вътре, но някои загряват по бързо от другите и това със сигурност не е от маслото . Колкото по висок коефициент на полезно действие (КПД) има един двигател, толкова по малко топлина отделя при работа . При тези с вътрешно горене дизела е с най високо КПД и за това при студено време загрява по бавно. Даже се чудя по някога защо се ползва това нарицание "печки" при дизелите, като машината за производство на топлина е бензинката . Само грее и никакъв КПД . 1 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dindin 1257 #13 Отговорено 11 Декември, 2018 Преди 4 часа, mar_tod написа: Даже се чудя по някога защо се ползва това нарицание "печки" при дизелите Заради кадиша и миризмата, не че греят толкова. Чудел се той. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
mytanta 46 #14 Отговорено 11 Декември, 2018 Ще запомня всичко , признавам си, че съм лаик в тази област, но факт е че колата ми загрява по бавно отколкото миналата зима. Термостата мисля е наред, държи температурата на дълго и при спускане, има нещо гнило но вече незнам. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Markony 2244 #15 Отговорено 11 Декември, 2018 Преди 10 часа, mar_tod написа: А от мен запомни друго нещо (пак ако искаш). Всички двигатели конструктивно имат едни и същи триещи се части вътре, но някои загряват по бързо от другите и това със сигурност не е от маслото . Колкото по висок коефициент на полезно действие (КПД) има един двигател, толкова по малко топлина отделя при работа . При тези с вътрешно горене дизела е с най високо КПД и за това при студено време загрява по бавно. Даже се чудя по някога защо се ползва това нарицание "печки" при дизелите, като машината за производство на топлина е бензинката . Само грее и никакъв КПД . Нали се срещаш ,че тази теория е за пред лаиците.Турбодизел на празен ход има КПД >30<60%. Дефорсиран процес,студена нафта.... Иначе загряването на нов турбодизел си е доста по -добро от караните тук милионници...,които едвам имат компресия да запалят с калпавата нафта ,която имаме. С други думи "икономичния" дизел е фикс идея на бедния българин.... 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Митко Йотов 1239 #16 Отговорено 11 Декември, 2018 (Редактирано) Преди 11 часа, mar_tod написа: А от мен запомни друго нещо (пак ако искаш). Всички двигатели конструктивно имат едни и същи триещи се части вътре, но някои загряват по бързо от другите и това със сигурност не е от маслото . Колкото по висок коефициент на полезно действие (КПД) има един двигател, толкова по малко топлина отделя при работа . При тези с вътрешно горене дизела е с най високо КПД и за това при студено време загрява по бавно. Даже се чудя по някога защо се ползва това нарицание "печки" при дизелите, като машината за производство на топлина е бензинката . Само грее и никакъв КПД . Сравняваш турбиниран дизелак с атмосверен бензин.Сравнявай атмосверен с атмосверен или турбиниран с турбиниран.Ако имаше възможност колега да си вземеш турбиниран бензин за тези пари които си взел турбинираният дизел кое щеше да вземеш? Не,че на всички не ни е ясно просто за протокола. Истината е,че да постигнат високото КПД при дизела производителите бая са поработили върху него и са го направили ужасно сложен,а при бензина не е необходимо,той и така си може.Но ако се поработи и върху него - https://autobild.bg/бензинов-двигател-с-кпд-на-електромот/ https://www.google.com/search?q=кой+двигател+с+вътрешно+горене+има+най+голямо+КПД&client=firefox-b&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ved=2ahUKEwi69eLHvpjfAhVFDywKHTPCA2gQsAR6BAgFEAE&biw=1198&bih=606#imgrc=JDaV5tPVK-ZI4M: То тогава кО праИм? Редактирано 11 Декември, 2018 от Митко Йотов Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Emicha 1846 #17 Отговорено 11 Декември, 2018 В последните два поста, необяснимо за мен, се цитира поста на колегата mar_tod и не мога да "вдяна" защо? Всичко написано от него е само истина и не виждам колегите с какво не са съгласни, а се отплесват от темата в "разни" разсъждения. Към днешна дата е факт, че бензиновия двигател загрява доста по-бързо от дизеловия (той това и казва) ! Също, към днешна дата, КПД-то на дизеловия е доста по-голямо, от това при бензиновия (той това и казва и ви обяснява с това , по-бавното загряване) ! Бранко, икономичния дизел трябва да е без кавички, защото не е фикс идея на когото и да било, а доказан факт. (Само за справка от мен - всички дизелови коли които съм имал, са били в пъти по-икономични , от всички бензинови които също съм имал - и то не само от към разход на гориво, а и от към разход по поддръжка) Митко, дори и атмосферния дизелов двигател, е с по-голямо КПД от атмосферния бензинов двигател - това понеже искаш да ги сравняваш. И за протокола пак бих избрал турбо дизел, вместо турбо бензин - ама това си е мое предпочитание. 1 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Митко Йотов 1239 #18 Отговорено 12 Декември, 2018 Преди 18 часа, Emicha написа: В последните два поста, необяснимо за мен, се цитира поста на колегата mar_tod и не мога да "вдяна" защо? Всичко написано от него е само истина и не виждам колегите с какво не са съгласни, а се отплесват от темата в "разни" разсъждения. Към днешна дата е факт, че бензиновия двигател загрява доста по-бързо от дизеловия (той това и казва) ! Също, към днешна дата, КПД-то на дизеловия е доста по-голямо, от това при бензиновия (той това и казва и ви обяснява с това , по-бавното загряване) ! Бранко, икономичния дизел трябва да е без кавички, защото не е фикс идея на когото и да било, а доказан факт. (Само за справка от мен - всички дизелови коли които съм имал, са били в пъти по-икономични , от всички бензинови които също съм имал - и то не само от към разход на гориво, а и от към разход по поддръжка) Митко, дори и атмосферния дизелов двигател, е с по-голямо КПД от атмосферния бензинов двигател - това понеже искаш да ги сравняваш. И за протокола пак бих избрал турбо дизел, вместо турбо бензин - ама това си е мое предпочитание. Емич кажи го това на портфейла ми който поддържаше десет години дизели,жалко,че не може да говори.Добре,че 2017 та разпродадох и мисля,че хванах последният влак.В момента човек трябва да е луд да купи дизел.До три години това ще бъде забранено в Европа с директива и смятам напълно основателно. Иначе и аз харесвам ТурбО дизелите но не искам да ги карам с котелно гориво приятелю. 2 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dindin 1257 #19 Отговорено 12 Декември, 2018 Колеги, хайде да не се отплесваме. Придържайте се към загряването или липсата на такова и причините за това. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Emicha 1846 #20 Отговорено 12 Декември, 2018 Мите, аз говоря само с моя си портфейл и то повече от 30 години , а ти си човека който да говори с твоя - така че не виждам причина, аз да му говоря, за каквото и да било . п.п. Само за статистиката, дори съм имал, карал и поддържал - включително Форд и Фиат, дизеляци , което би трябвало да ми е скъсало портфейла , ама дори и при тях не се е случило. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Markony 2244 #21 Отговорено 12 Декември, 2018 Ок,няма да спамя повече. Нека Димо да извади от карспендинг, поддръжката на дизел и бензин...примерно ЦРВ-3. Аз ще подредя в една табличка за сравнение ,разход,поддръжка,ангренажи и съединители да видим какво ще покаже тотала. Директно сравнение искам да видя дизел ,който да прави 10лв/100 км със скорост 110 км/ч.,да не казвам ,че като ме мързи да изпреварвам падам на 9лвкм/100 2 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Митко Йотов 1239 #22 Отговорено 12 Декември, 2018 (Редактирано) Преди 2 часа, Emicha написа: Мите, аз говоря само с моя си портфейл и то повече от 30 години , а ти си човека който да говори с твоя - така че не виждам причина, аз да му говоря, за каквото и да било . п.п. Само за статистиката, дори съм имал, карал и поддържал - включително Форд и Фиат, дизеляци , което би трябвало да ми е скъсало портфейла , ама дори и при тях не се е случило. Така е,прав си! За второто,-завиждам ти на късмета,благородно разбира се. Редактирано 12 Декември, 2018 от Митко Йотов 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Emicha 1846 #23 Отговорено 12 Декември, 2018 Последен , защото както всяка тема, така и тази, от едно, преминава в друго - или вечната борба дизел или бензин (ама не съм я започнал аз) За да се проследи истинския разход на една кола, първо тя трябва да е карана от нова, а не взета на незнайни километри и минала през незнайни изпитания, от малоумни шоФери. Някой взима грохнал дизел и после олеле скъпо - еми скъпо да си гледал. Също така, важен факт са и изминатите километри и съответно какво се е повредило, ремонтирало и така нататък за тези километри. И нека никой не се заблуждава, че ако с 10 лв. в момента ще мине 100 км. ( предполагам Бранко говори за газ) това е единствената изходна позиция за определението, кое е по-икономично. То и Пежо 206 2,0 HDI, харчи 5/100 градско и си ги прави тези 10 лв. , а извън градско с 90/100 км даже и надолу, ама пак казвам това не е единствения фактор. И още едно директно сравнение Ситроен-С5 от 2006г. , пак дизеляк, при нормално извън градско 100/110 разхода му е 4,3 до 4,5 на 100 км. Сега някой ще каже , ама ние говорим за Хонда , ми добре - СРВ-то ако го карам с 100/110 спокойно, ще го докарам пак на 5/100. Ама понеже не желая да си развалям удоволствието от по-високите скорости и то за 2/3 лв. , го оставям да ми харчи от 6.0 до 6.5 на 100 и то препълнено, пренатоварено и на климатик . Та може и още примери да дам, ама хайде другия път. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
pendoc 189 #24 Отговорено 13 Декември, 2018 (Редактирано) То че сме извън темата е ясно. Ето при мен резултата от икономично каране и да сравняваме. Редактирано 13 Декември, 2018 от pendoc Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
policeman 1058 #25 Отговорено 13 Декември, 2018 преди 31 минути, pendoc написа: То че сме извън темата е ясно. Ето при мен резултата от икономично каране и да сравняваме. Тука ме преби!Дори със Сивика не виждам как ще постигна този резултат Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
mar_tod 465 #26 Отговорено 13 Декември, 2018 Преди 13 часа, Markony написа: Директно сравнение искам да видя дизел ,който да прави 10лв/100 км със скорост 110 км/ч.,да не казвам ,че като ме мързи да изпреварвам падам на 9лвкм/100 То ако е за сравнение на алтернативни горива мога да ти покажа как дизел прави 200 км. с 2 лв. разходи, имам все още един стар турбодизел на който мога да хакна 10 л. отработено масло в резервоара (безплатно) и 1 л. бензин за разреждане и да ти демонстрирам, но мисля че сме големи хора и няма нужда от такива изпълнения, нито ти ще си купиш после дизел, нито аз ще повторя някога да си взема пак бензинка на газ, след 26 години само с дизели . Просто темата беше за по бавното загряване, а не за това кое е по икономично. П.П. Като се замисля, за тези 26 г. трябва да съм най големия скъсаняк в джоба, пък статистиката показва, че в момента поддържам 3 дизела, егати и мазохиста дето съм . Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове