Jump to content
mytanta

Бавното загряване на дизела

Recommended Posts

При всички дизелови црв_та ли е характерно това бавно загряване на двигателя в зимен сезон.На моята са необходими 5-6 км за да вдигне нормална температура ,де факто колата е карам все студена защото работата ми е на 8км,точно загрее и  спирам.Някой експериментирал ли е с друг термостат и подобрение има ли, замислям се дали да не и сложа една печка.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А твоя сменен ли е термостат е консуматив който никой не сменя .На моя нищо му нямаше но след смяна забелязвам много по-бързo реагира,сутрин по-бързо стопля и ред други ситуации при които стария и незнам на колко години, реагираш бавно.Съдя че просто не е затварял големия кръг и затова ми е трябвало сутрин повече време,все пак и той е част която се амортизира с времето.

Редактирано от CARPERA

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И моето црв така бавно загрява. След като запаля, сега при тези отрицателни температури я оставям да работи на място около 2 до 5мин., след което са и нужни да измине около 3-5км., че да достигне стрелката почти оптималното си положение. Иначе топлото от парното идва малко преди стрелката да почне да отлепя нагоре или вече е леко мръднала.

Според мен това загряване е напълно нормално. Съдя, че така си заграват тези двигатели, а не е от проблем с термостата, защото при външна темп. -7С, спускам дълъг наклон на 6та предавка, почти без да подавам газ и стрелката не мръдва милиметър надолу. А съм имал коли с заминал термостат- започнех ли при тях да спускам на скорост, без газ, стрелката веднага мръдва леко надолу или направо си слиза до към 40-50С.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 30.11.2018 г. at 19:21, marto 85 написа:

И моето црв така бавно загрява. След като запаля, сега при тези отрицателни температури я оставям да работи на място около 2 до 5мин., след което са и нужни да измине около 3-5км., че да достигне стрелката почти оптималното си положение. Иначе топлото от парното идва малко преди стрелката да почне да отлепя нагоре или вече е леко мръднала.

Според мен това загряване е напълно нормално. Съдя, че така си заграват тези двигатели, а не е от проблем с термостата, защото при външна темп. -7С, спускам дълъг наклон на 6та предавка, почти без да подавам газ и стрелката не мръдва милиметър надолу. А съм имал коли с заминал термостат- започнех ли при тях да спускам на скорост, без газ, стрелката веднага мръдва леко надолу или направо си слиза до към 40-50С.

+1

Има дизели, които по-трудно загряват от ЦР-В. По правило дизелите на място се охлаждат. Аз мисля. че всичко е ок. Направете сметка от минус 10 до 90 градуса каквато е работната температура, колко е разликата. Сивика ми имаше свещи за подгряване на водата и загряваше една идея по-бързо.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Причината да пусна темата е ,че ми се струва че колата загрява по бавно отколкото загряваше миналата зима.След като преосмислих всичко което би влияело на загряването и мисля че се досещам за причината,а тя е фюлеринова добавка на бардал.Колата я карам с такава добавка на която основната работа е да намалява триенето до минимум и съответно износването на двигателя.По малко триене,по малко загряване.Още един колега с дизелово црв 2 кара с такава добавка,и при него същата работа.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На всяка смяна на маслото ли я слагаш тая добавка? Ако е на всяка смяна идва малко скъпичко.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 1 час, mytanta написа:

Колата я карам с такава добавка на която основната работа е да намалява триенето до минимум и съответно износването на двигателя.По малко триене,по малко загряване.

Ако чакаш двигателя да загрее от триенето в него - ще умреш от студ.

До сега не съм чул кола да е прегряла или да качва температура при ППХ.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега двигатея загрява точно от триещите се части в него, а маслото освен лубрикант се явява и охладител. 

https://www.megaparts.bg/news/648658326

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А  "третия такт" горене и разширение....

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Акорда ми с дизелов мотор загрява пак бавно.Не сменяйте нищо,така си загряват бавно.На црвто и задното стъкло е мъка с размразяването.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 3.12.2018 г. at 6:07, mytanta написа:

Колега двигатея загрява точно от триещите се части в него, а маслото освен лубрикант се явява и охладител. 

https://www.megaparts.bg/news/648658326

В текста има толкова глупости написани на едно място, колкото не бях чел отдавна.

Запомни едно нещо то мен (ако искаш) - двигателя се загрява единствено и само от горивния процес в него.

  • Харесвам 1
  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 3.12.2018 г. at 7:07, mytanta написа:

Колега двигатея загрява точно от триещите се части в него, а маслото освен лубрикант се явява и охладител. 

 

А от мен запомни друго нещо (пак ако искаш).:)

Всички двигатели конструктивно имат едни и същи триещи се части вътре, но някои загряват по бързо от другите и това със сигурност не е от маслото .;)

Колкото по висок коефициент на полезно действие (КПД) има един двигател, толкова по малко топлина отделя при работа .

При тези с вътрешно горене дизела е с най високо КПД и за това при студено време загрява по бавно.

Даже се чудя по някога защо се ползва това нарицание "печки" при дизелите, като машината за производство на топлина е бензинката .:D  Само грее и никакъв КПД .:lol:

  • Нагоре 1
  • Объркан 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 4 часа, mar_tod написа:

Даже се чудя по някога защо се ползва това нарицание "печки" при дизелите

 

Заради кадиша и миризмата, не че греят толкова. :)

Чудел се той. :D

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ще запомня всичко :), признавам си, че съм лаик в тази област, но факт е че колата ми загрява по бавно отколкото миналата зима. Термостата мисля е наред, държи температурата на дълго и при спускане, има нещо гнило но вече незнам. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 10 часа, mar_tod написа:

А от мен запомни друго нещо (пак ако искаш).:)

Всички двигатели конструктивно имат едни и същи триещи се части вътре, но някои загряват по бързо от другите и това със сигурност не е от маслото .;)

Колкото по висок коефициент на полезно действие (КПД) има един двигател, толкова по малко топлина отделя при работа .

При тези с вътрешно горене дизела е с най високо КПД и за това при студено време загрява по бавно.

Даже се чудя по някога защо се ползва това нарицание "печки" при дизелите, като машината за производство на топлина е бензинката .:D  Само грее и никакъв КПД .:lol:

Нали се срещаш ,че тази теория е за пред лаиците.Турбодизел на празен ход има КПД >30<60%.

Дефорсиран процес,студена нафта....

Иначе загряването на нов турбодизел си е доста по -добро от караните тук милионници...,които едвам имат компресия да запалят с калпавата нафта ,която имаме.

 

С други думи "икономичния" дизел е фикс идея на бедния българин....

 

 

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 11 часа, mar_tod написа:

А от мен запомни друго нещо (пак ако искаш).:)

Всички двигатели конструктивно имат едни и същи триещи се части вътре, но някои загряват по бързо от другите и това със сигурност не е от маслото .;)

Колкото по висок коефициент на полезно действие (КПД) има един двигател, толкова по малко топлина отделя при работа .

При тези с вътрешно горене дизела е с най високо КПД и за това при студено време загрява по бавно.

Даже се чудя по някога защо се ползва това нарицание "печки" при дизелите, като машината за производство на топлина е бензинката .:D  Само грее и никакъв КПД .:lol:

Сравняваш турбиниран дизелак с атмосверен бензин.Сравнявай атмосверен с атмосверен или турбиниран с турбиниран.Ако имаше възможност колега да си вземеш турбиниран бензин за тези пари които си взел турбинираният дизел кое щеше да вземеш? Не,че на всички не ни е ясно просто за протокола.

Истината е,че да постигнат високото КПД при дизела производителите бая са поработили върху него и са го направили ужасно сложен,а при бензина не е необходимо,той и така си може.Но ако се поработи и върху него - https://autobild.bg/бензинов-двигател-с-кпд-на-електромот/    https://www.google.com/search?q=кой+двигател+с+вътрешно+горене+има+най+голямо+КПД&amp;client=firefox-b&amp;tbm=isch&amp;tbo=u&amp;source=univ&amp;sa=X&amp;ved=2ahUKEwi69eLHvpjfAhVFDywKHTPCA2gQsAR6BAgFEAE&amp;biw=1198&amp;bih=606#imgrc=JDaV5tPVK-ZI4M:

 

То тогава кО праИм?

 

Редактирано от Митко Йотов

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

:offtopic:

В последните два поста, необяснимо за мен, се цитира поста на колегата mar_tod и не мога да "вдяна" защо?

Всичко написано от него е само истина и не виждам колегите с какво не са съгласни, а се отплесват от темата в "разни" разсъждения.

 

Към днешна дата е факт, че бензиновия двигател загрява доста по-бързо от дизеловия (той това и казва) !

Също, към днешна дата, КПД-то на дизеловия е доста по-голямо, от това при бензиновия (той това и казва и ви обяснява с това , по-бавното загряване) !

 

Бранко, икономичния дизел трябва да е без кавички, защото не е фикс идея на когото и да било, а доказан факт.

(Само за справка от мен - всички дизелови коли които съм имал, са били в пъти по-икономични , от всички бензинови които също съм имал - и то не само от към разход на гориво, а и от към разход по поддръжка:))

 

Митко, дори и атмосферния дизелов двигател, е с по-голямо КПД от атмосферния бензинов двигател - това понеже искаш да ги сравняваш. И за протокола пак бих избрал турбо дизел, вместо турбо бензин - ама това си е мое предпочитание:thumbs1:.

 

 

 

  • Харесвам 1
  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 18 часа, Emicha написа:

:offtopic:

В последните два поста, необяснимо за мен, се цитира поста на колегата mar_tod и не мога да "вдяна" защо?

Всичко написано от него е само истина и не виждам колегите с какво не са съгласни, а се отплесват от темата в "разни" разсъждения.

 

Към днешна дата е факт, че бензиновия двигател загрява доста по-бързо от дизеловия (той това и казва) !

Също, към днешна дата, КПД-то на дизеловия е доста по-голямо, от това при бензиновия (той това и казва и ви обяснява с това , по-бавното загряване) !

 

Бранко, икономичния дизел трябва да е без кавички, защото не е фикс идея на когото и да било, а доказан факт.

(Само за справка от мен - всички дизелови коли които съм имал, са били в пъти по-икономични , от всички бензинови които също съм имал - и то не само от към разход на гориво, а и от към разход по поддръжка:))

 

Митко, дори и атмосферния дизелов двигател, е с по-голямо КПД от атмосферния бензинов двигател - това понеже искаш да ги сравняваш. И за протокола пак бих избрал турбо дизел, вместо турбо бензин - ама това си е мое предпочитание:thumbs1:.

 

 

 

Емич кажи го това на портфейла ми който поддържаше десет години дизели,жалко,че не може да говори.Добре,че 2017 та  разпродадох и мисля,че хванах последният влак.В момента човек трябва да е луд да купи дизел.До три години това ще бъде забранено в Европа с директива  и смятам напълно основателно. Иначе и аз харесвам ТурбО дизелите но не искам да ги карам с котелно гориво приятелю.:thumbs1:

  • Харесвам 2
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, хайде да не се отплесваме.

Придържайте се към загряването или липсата на такова и причините за това. :)

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мите, аз говоря само с моя си портфейл и то повече от 30 години :), а ти си човека който да говори с твоя - така че не виждам причина, аз да му говоря, за каквото и да било :D.

 

п.п. Само за статистиката, дори съм имал, карал и поддържал - включително Форд и Фиат,  дизеляци :D, което би трябвало да ми е скъсало портфейла :lol:, ама дори и при тях не се е случило.:thumbs1:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ок,няма да спамя повече. Нека Димо да извади от карспендинг, поддръжката на дизел и бензин...примерно ЦРВ-3.

Аз ще подредя в една табличка за сравнение ,разход,поддръжка,ангренажи и съединители да видим какво ще покаже тотала.

Директно сравнение искам да видя дизел ,който да прави 10лв/100 км със скорост 110 км/ч.,да не казвам ,че като ме мързи да изпреварвам падам на 9лвкм/100 :)

 

  • Харесвам 2
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 2 часа, Emicha написа:

Мите, аз говоря само с моя си портфейл и то повече от 30 години :), а ти си човека който да говори с твоя - така че не виждам причина, аз да му говоря, за каквото и да било :D.

 

п.п. Само за статистиката, дори съм имал, карал и поддържал - включително Форд и Фиат,  дизеляци :D, което би трябвало да ми е скъсало портфейла :lol:, ама дори и при тях не се е случило.:thumbs1:

Така е,прав си!

За второто,-завиждам ти на късмета,благородно разбира се.

Редактирано от Митко Йотов
  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Последен :offtopic:, защото както всяка тема, така и тази, от едно, преминава в друго - или вечната борба дизел или бензин (ама не съм я започнал аз:))

За да се проследи истинския разход на една кола, първо тя трябва да е карана от нова, а не взета на незнайни километри и минала през незнайни изпитания, от малоумни шоФери. Някой взима грохнал дизел и после олеле скъпо - еми скъпо да си гледал.

Също така, важен факт са и изминатите километри и съответно какво се е повредило, ремонтирало и така нататък за тези километри.

И нека никой не се заблуждава, че ако с 10 лв. в момента ще мине 100 км. ( предполагам Бранко говори за газ) това е единствената изходна позиция за определението, кое е по-икономично.

То и Пежо 206 2,0 HDI, харчи 5/100 градско и си ги прави тези 10 лв. , а извън градско с 90/100 км даже и надолу, ама пак казвам това не е единствения фактор.

И още едно директно сравнение Ситроен-С5  от 2006г. , пак дизеляк, при нормално извън градско 100/110 разхода му е 4,3 до 4,5  на 100 км.

Сега някой ще каже , ама ние говорим за Хонда , ми добре - СРВ-то ако го карам с 100/110 спокойно, ще го докарам пак на 5/100.  Ама понеже не желая да си развалям удоволствието от по-високите скорости и то за 2/3 лв. :), го оставям да ми харчи от 6.0 до 6.5 на 100 и то препълнено, пренатоварено и на климатик . 

Та може и още примери да дам, ама хайде другия път.

 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

То че сме извън темата е ясно. Ето при мен резултата от икономично каране и да сравняваме.DSC_0010.thumb.JPG.9467cd8f2643a96d470cf6a8da495346.JPGDSC_0005.thumb.JPG.9d610977d3b7d6f77e2e557be0d02025.JPG

Редактирано от pendoc

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 31 минути, pendoc написа:

То че сме извън темата е ясно. Ето при мен резултата от икономично каране и да сравняваме.DSC_0010.thumb.JPG.9467cd8f2643a96d470cf6a8da495346.JPGDSC_0005.thumb.JPG.9d610977d3b7d6f77e2e557be0d02025.JPG

Тука ме преби!:DДори със Сивика не виждам как ще постигна този резултат:afro:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 13 часа, Markony написа:

Директно сравнение искам да видя дизел ,който да прави 10лв/100 км със скорост 110 км/ч.,да не казвам ,че като ме мързи да изпреварвам падам на 9лвкм/100 :)

 

То ако е за сравнение на алтернативни горива мога да ти покажа как дизел прави 200 км. с 2 лв. разходи, :D имам все още един стар турбодизел на който мога да хакна 10 л. отработено масло в резервоара (безплатно)  и 1 л. бензин за разреждане и да ти демонстрирам, но мисля че сме големи хора и няма нужда от такива изпълнения, нито ти ще си купиш после дизел, нито аз ще  повторя някога да си взема пак бензинка на газ, след 26 години само с дизели .

Просто темата беше за по бавното загряване, а не за това кое е по икономично.:)

 

П.П. Като се замисля, за тези 26 г. трябва да съм най големия скъсаняк в джоба, :lol: пък статистиката показва, че в момента поддържам 3 дизела, егати и мазохиста дето съм . :worthy:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...