Jump to content
Richard

Да обсъдим и другите марки

Recommended Posts

IMG_2099.JPG

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

След продажбата на Хюндай  Туксона (на детето), вече и ния сме в процес на търсене на нов СУВ с 4х4. 

Да обаче, всичко ново е с малка кубатура, малък, обем на багажника, все по-често е само на предно, почти всички са някакъв вид хибрид и така нататък. Хибрид не е за предпочитане, защото колата се кара рядко и се минават твърде малко километри - за 13 години е минала около 45х.км.

Предпочитанието е Туксон, Хонда, или евентуално някакъв Рав. 

Гледахме нов бензинов Туксон (направиха ни добра оферта), но първо багажника е твърде малък (там трябва да се вози голяма овчарка), няма опция за 4х4, а и лизинговата схема, не можеше да се променя (според нашите предпочитания, за  по - голяма първоначална вноска, по къс период и да няма остатъчна стойност) . Имаше опция за 4х4, но беше някакъв мек хибрид, но с горните не отговарящи изисквания. 

След като с нов Туксон нещата остават на заден план, загледахме и СР-В (4/5 ген. втора ръка на 4/6 години), понеже поне багажника е перфектен.

Лошото е че повечето са американки, канадки и италянки. Знаеме за проблемите на новия внос, от гореизброените държави, гледах и 2/3 на живо, ама не се харесахме. Утре ще гледам още една уж перфектна, ама ще видим. 

Та ако някой е гледал някоя читава, или знае, някоя читава за продажба, да прати линк или кординати (може и на лично). 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако нищо не намериш - звънни ми.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Почти намерих, ама още мисля и преценявам. 

ЦРВ-4, 1.6 дизел, 160 кс. на малко но  реални километри (но на 8 години) и едно разкошно Санта фе 2. 0 л. бензин турбо, на 5 години, на малко и реални километри, без щети и само с 5х.лв. по-скъпо, но като цяло несъпоставимо по всичко с ЦРВ-то. Бие го по всичко. 

Ще умувам още малко и ще пиша. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нека и детето изрази мнение. Нали тя ще го ползва.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Емич 2.2 дитека какво не ви хареса ,годинките ли?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Кой казва, че 2.2 i-dtec не ми харесва. 

Караме си го. Както и 2.2  i-ctdi то. Просто детето си продаде Хюндай Туксона и и трябваше СУВ с по-голям багажник и естествено малко по нова. Така че дилемата беше между  бензиново Санта Фе и дизеловото СРВ (1.6 i-dtec). 

Така че в семейството, другата седмица, ще зачислим още едно СРВ. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Наистина е дилема за по-нов СУВ, както казва Емича и аз добявам още една деградация - все по-ниски стават. т.е. все по-паркетници. От време на време си правя интелектуално упражнение, какво бих си купил сега на мястото на ЦРВ-то. Еми никак не е лесно :wacko: Общо взето само Тигуан и ХС60 изпълняват критериите (4х4, хубав дизел и автомат, голям багажник, просвет - поне 185 мм., след 2015-та). В по-горния клас (Санта Фе) има повече избор, но пък не пасват на гаража ми, който е с усложнено влизане и излизане. Младите си купиха Кодиак - разкошен автомобил, но пак ми идва малко голям за гаража.

Редактирано от inspektora

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Аз джип не ща.

Скоро карах един Пилот - добра кола, добре върви, място бол, ама височината не е моята. ;)

А това упражнение е неминуемо (просто ей така), ама завършва винаги с онова дето сега е в гаража. :)

Вчера 5 големи човеци ходихме до видинския ретро парад, да позяпаме вехтите коли.

Тихо, хладно, леко и меко. 200 км с 20л газ. Ко МИ трябва на човек?

Иначе безспорно, да живее прогреса ,амаааа ... на къде е тръгнАл?

Имам комшия - дойде си за ваканция.

Живее в "Златната ябълка" и кара Юбер такси.

В рамките на година са подменили всичките си 500 Тесли с Тойота хибриди.

Редактирано от ceco_accord

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 4 часа, inspektora написа:

Наистина е дилема за по-нов СУВ, както казва Емича и аз добявам още една деградация - все по-ниски стават. т.е. все по-паркетници.....

 

Другото което се наблюдава, е че все повече налагат малки мотори и предимно с предно предаване, или евентуално 4х4 но в хибриден вариант. А колко и да е слабо 4х4 то на Хонда, винаги ще ти помогне в дадена ситуация.

 

Цитат

Емич 2.2 дитека какво не ви хареса ,годинките ли?

Сега ти разбрах въпроса:), - да годинките (мисля 2,2  го вграждаха до 2014/2015г., после 1,6).

Търсеше се нещо  по-ново, но не намерих.

 

На един въпрос, за канадко/американския внос, не мога да си отговоря еднозначно - защо някой който си купи такава кола , след година иска да я продава...?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

За да изкара и той пари от нея.

Там цените са ниски и има свръх предлагане на секънд хенд, а 10-12 бона за докарване до Ротердам е оправдан разход. 

Там се гледа малък пробег, ако е стара, а тук гледаме годините. Там много ги е страх да не стане нещо на магистралата, щот репотрак е много скъпо и за това смятат че новата кола е по-здрава.

Има и много чисто нови коли, за които е по-скъпо да се съхраняват, отколкото да се скрапират. Свръх производство - консуматорско общество, живеещо на кредит, или оперативен лизинг.

Редактирано от ceco_accord

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 3.08.2025 г. at 15:10, ceco_accord написа:

Аз джип не ща.

Скоро карах един Пилот - добра кола, добре върви, място бол, ама височината не е моята. ;)

Интересно ми е, защо мислиш така?

Аз също не харесвам джиповете. Нямам много опит, но съм се возил в един два и ми се замайваше главата - имаше едно люлеене и лашкане. Не знам, не бяха първа младост и може да са имали технически проблем. Или може би съм свикнал с Хондата, стоя ниско долу, като залепен съм на пътя.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Именно заради това клатене. 

Високото седене те лашка в седалката странично.

Високият център на тежестта не ми допада и влияе зле на хандлинга, дори колата да е нова, или поне окачването да е в ред. Обратната връзка с пътя е размазана, или почти липсва, което на някого може и да допада, но за мен е необходима за удоволствието от шофирането информативност.

Високото челно съпротивление при нормална извънградска скорост, а да не говорим за магистрална, или свръх нея. Не че карам бързо, но ниско долу е по-тихо. Да пътят е по-близо, но и джанти/гуми са по-малки, а и никой не влага много пари в добра шумоизолация на среден клас СУВ-ове.

Качването ми е неудобно, както и слизането, а също и позата на седене - предпочитам краката ми да са напред, а не надолу, но това е въпрос на усещане за ергономията и не е въпрос на конструкция и тапицерия на седалката, а позицията и в купето, и спрямо пода и таблото/волана.

Влошена габаритна видимост и свръх размерите (макар с по-добър вътрешен обем), също не ми допадат, но пък в движение напред се вижда по-далеч.

Това са принципни положения спрямо типът автомобил и всеки си решава какви са му приоритетите.

Няма кофти кола - има неподходяща за потребностите, а иначе винаги има компромиси - приемливи, или не - "всеки сам си преценя".

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)
Преди 2 часа, ceco_accord написа:

Няма кофти кола - има неподходяща за потребностите

Точно, та чак екзак'ли!

Някои твои минуси за мен са плюсове, грубо казано.

От 14г. "гледам на нещата" от високо и ме кефи. Не, че CR-V-то е много високо, ама пък от 8г. сутрин слизам от него и се качвам на по-високо в камиона.

 

Нещо друго, относно качването и слизането:

Отварям вратата на високото комби и си повдигам ГЗ за да се КАЧА  на седалката.

Отварям вратата на високото комби, пускам си крачето навън и СЛИЗАМ на асфалта.

Отварям вратата на супер лимузината Акорд и СЛИЗАМ на седалката.

Отварям вратата на супер лимузината Акорд и се КАЧВАМ на асфалта.

С'фанА ли ми мисълта?!

След само 1ч седене в луксозния кожен фотьойл на акорда ми трябва 5мин гимнастика за раздвижване на кръста.

 

Тааа, тетака ... "Въпрос на вкус, казало кучето и си облизало ..."

Редактирано от Krasi-mir
  • Харесвам 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е, аз па съм опък човек.

Предпочитам да седна, а не да се качвам и да прекрачвам прага катерейки се.

Но, айде - с тва се свиква, обаче позата с часове ми е неудобна, ама ти от камион на СУВ се чувстваш по-добре, по-малка е разликата.

Таа - всекиму своето. ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 5 часа, ceco_accord написа:

а и никой не влага много пари в добра шумоизолация на среден клас СУВ-ове

Тука не съм съвсем съгласен. Не влагат азиатците. Тигуан, Кодиак и дори Карок са съвсем прилично обезшумени. Сигурно и други има, но нямам експириънс.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз, та да не се смята мнението ми за меродавно.

Q7 съм карал и си шуми, а хем дизайнът на старата е що годе обтекаем.

Но насрещният ветър и борбата с челното съпротивление си е факт - шумят си СУВ-овете и кой колкото влага.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Няма спор, че ако ти трябва кола само за шосе, СУВ-а не е най-добрия избор. Но това е рационално съждение. В повечето случаи автомобил се избира емоционално.

Редактирано от inspektora

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Единственото рационално нещо свързано с колите е това, че ти трябва кола.

Оттам нататък всичко е въпрос на вкус и цвет.

Е, има го и момента "рентабилност", но за мен лично, този момент дойде след като вече си бях купил ПЪРВАТА Хонда емоционално.

По него време форумът май не съществуваше, а гугл тъкмо "прохождаше", за да правя проучвания при избора на кола.

Редактирано от Krasi-mir

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Off Topic

99-та / Сивик 3-та / къв интернет / кви 2,56 евра? ;)

 

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Емии, обсъдихме другите марки иии ... :hondarulez:

  • Харесвам 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)
Преди 15 часа, inspektora написа:

В повечето случаи автомобил се избира емоционално.

Да не се лъжем. Взима се това което жената хареса 😁 .

Иначе и аз от 13 години карам Црв.

10 години Црв 1 и почти 4  Црв 3.

Разликата с Акорда на сина е голяма. Црв-то се клати повече, друса и е по-шумно. Комфорта с Акорда е несравним. Но пък багажника е по-голям. Аз съм почти селянин. Без да обиждам някого, гледам една градина и си товаря каквото е нужно. Затова жената вика ,че моята е като каруца.

Но когато дойде време да сменям първото Црв я питах автомобил или нещо по-високо и избора бе неин 🫡.

 

 

 

Редактирано от gecata1059

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Възможно е някъде жените да решават, но се надявам да не е масово. ;)

Оставил съм недвижимото семейно имущество на моята, но към движимото тя няма амбиции за решения. Вози се в каквото и отворя, но има впечатления и предпочитания от вече миналите през годините Хонди. Не обсъждам с нея изборът си, но след придобиването на следващата разправя:

- Е, като не може да смени жена си, сменя си колата.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Наближава времето да пенсионирам бабичката, да се огледам за нещо по семейно(за жалост не много по-ново) НО,ако някой е срещал,има познат със........... и т.н. ,нека изкаже мнение моля.Та това са въпросните два автомобила на които съм се спрял ,  https://www.mobile.bg/obiava-21754625703485970-mitsubishi-outlander-2-4-podhodyasht-za-gaz и този https://www.mobile.bg/obiava-21745490170231120-mitsubishi-outlander-2-4i-4x4-lpg-facelift

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

      Не съм използвал този модел, внимавай много с ръждата и особено  при задния мост. Като проблем им е от корозия да ги късат . Аз смених Харвито  с АСХ. Беше много по бюджетен вариант спрямо  ЦРВ 3/4  от същата година и клилометри . Въпреки че съм доволен от Митсуто , мое мнение е че Хонда  е   по добра от Митсубиши .Ако трябва сега да избирам между  Аутлендър 1 и СРВ2 бих заложил на второто ,дори и леко с по висока цена. 

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
On 8/5/2025 at 11:37 AM, Krasi-mir said:

Отварям вратата на високото комби и си повдигам ГЗ за да се КАЧА  на седалката.

Отварям вратата на високото комби, пускам си крачето навън и СЛИЗАМ на асфалта.

Отварям вратата на супер лимузината Акорд и СЛИЗАМ на седалката.

Отварям вратата на супер лимузината Акорд и се КАЧВАМ на асфалта.

Не съм шофьор на камион, но съм напълно съгласен. Затова смених Civic със ZR-V. А може би зависи от възрастта и килограмите на шофьора, както и от това колко му е гъвкав кръста.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всичко има значение, но не всеки е сензитивен за детайлите.

За кратки преходи всякакъв тип МПС става, то за дълъг път (поне за мен) е по-комфортна позата на фотьойл, отколкото на стол.

Минавал съм 1000+ км на ден и съм ставал без никаква умора, поне телесна, защото метеорологичните и пътните условия причиняват друг тип.

Не съм първа младост, но за сега няма да се "качвам". ;)

Редактирано от ceco_accord

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 15 часа, pet71 написа:

.Ако трябва сега да избирам между  Аутлендър 1 и СРВ2 бих заложил на второто ,дори и леко с по висока цена. 

Имах такава дилема преди 10-тина години и ето ме тук във форума.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...