Jump to content
Sign in to follow this  
Markony

Капкови проби на двигателни масла

Recommended Posts

Posted (edited)

8.5л/100км си е чудесен разход с "чуждоземски" бензин и магистрално каране от 7280км.

380 км градско е нищо.

Маслото е ок въпреки пробега, защото е на под 100 моточаса - около 65 магистрални + 15 градски. 

Edited by ceco_accord
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
10 hours ago, ceco_accord said:

8.5л/100км си е чудесен разход с "чуждоземски" бензин и магистрално каране от 7280км.

380 км градско е нищо.

Маслото е ок въпреки пробега, защото е на под 100 моточаса - около 65 магистрални + 15 градски. 

За съжаление нямам брояч на моточасовете, все се каня да сложа за най-адекватна оценка за експлоатацията на маслата, ама все не стигам дотам.Но приемам, че е около/ не повече от 100 мч, то и капковата проба показва сравнително добро състояние. Иначе разходът на каручката ми е 7,5л/100 за прехода, почти не съм задействал IAB ( над 3900 об/мин при мен ),  когато както казваше старшината в казармата " бензиня тече кат чушмя"😄 пък и маслото си позаминава

  • Like 1
  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Питане за кола на съсед - БМВ 320д, 2005та

Отскоро започна при ниски обороти да му присветва лампата, при високи няма проблем. Маслото е на 4 до 5000км, всички филтри сменени, вкл на картерни газове. Та рекох да го диагностицирам :)

Нямам никакъв опит с дизелни капки, но тази ми изглежда в добро състояние? Малко ме смущава лекото накъдряне по краищата

BMW320d-oil1.png

BMW320d-oil1-pila.png

Edited by Restless
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Перфектна му е капката за 5 хил. км.! Леката къдравина не я мисли. Може да е от базовото масло, ако е GTL или конденз от кратки преходи, или друго, но съвсем не е тревожно.

Ако нивото на маслото му е в норма, тогава да търси причина я в датчика за налягане на маслото, я в запушване някъде по маслените пътища. Задръстен радиатор на маслото например, нещо по масления филтър (правилно/неправилно поставен) и т.н. ...Размисли и предположения...

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Опаа, па съм аз.

 

Първа проба на третата смяна на Ravenol SSV 0w30. Този път не можах да взема проба в началото, нито на 1000 км, тъй като пътувах повечко и съответно навъртях километрите малко по-бързо.

Както казах вече, сменях турбо и чистих колектор и резултатите май са на лице при новото масло. Все пак на 3000 км вече очаквам ще си проличи със сигурност има ли ефект от чистенето. Все пак имам и повече извънградско сега.

 

1) Автомобил – Honda CR-V 2008 N22A2 2.2 i-CTDi;

2) Масло – Ravenol SSV 0w30;

3) Маслен филтър – Mahle;

4) Общ пробег на автомобила - 240 780 км;

5) Пробег на маслото в момента на вземане на пробата - 1900 км;

6) Цикъл (извънградско/градско) – 45/55;

7) Средна скорост - около 25 км/ч;

8 ) Сезон на експлоатация – 9.07.2022 - 25.08.2022;

9) Моточасове – около 75;

10) Изразходвано гориво - около 160 л. Diesel + Cetane booster

11) Пробата е взета от напълно загрял двигател (10 мин след гасене) и се е сушила 24 часа на стайна температура;

12) Обем на налятото чисто масло при смяната - 5.9 л.;

13) Доливане на масло – не е правено.

14) Други – източени само 50-100 грама от картера и леглото на масления филтър, предполагаемо кличество останало старо масло - около 1 литър; предходни пет къси смени на 4000 km, работещ EGR; премахнат DPF.

 

Първа снимка - оригинал 600 dpi на скенер.

Втора снимка - обработена с GIMP по инструкции от oil-club.ru.

Трета снимка - на прозорец.

Scan.jpg

Ravenol SSV ow30_25.08.2022_1900km.jpg

IMG_20220826_110139.jpg

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Партида 07 21г. и с Ilsac Gf-6 от coxmotorparts.co.uk 20220911_182558.thumb.jpg.e343f4a0837481e22edc41d5c1caa5d9.jpg

  • Like 1
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Off Topic
преди 24 минути, stojkovskimarjan написа:

Мислиш Ilsac gf5 ? emoji3.png

Ей..,не може ви излъже човек:D!

 

  • Like 1
  • Thanks 1
  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Капков тест 3. За референция - първата капка е в пост 1218 / втората в пост 1249.

 

1)      Автомобил – Honda LEGEND KB1, J35A8, 2007г.;

2)      Масло – Ravenol  SSO 0W-30 , ACEA A3/B4, API SN/CF. 

3)      Маслен филтър – Honda OEM USA.

4)      Общ пробег на автомобила – 342729 км;

5)      Пробег на маслото в момента на вземане на пробата - 9963 км .

6)      Цикъл (извънградско/градско) – приблизително 79,6% / 20,4% - 7930км / 2034км .

7)      Приблизителна средна скорост - извънградско 85 км/ч / градско 25 км/ч. Стил на шофиране - лежерно (2000-2500 об/мин 100-120км/ч) ако няма трафик и "безпощадно" ако има, а в градското полека.

😎 Сезон на експлоатация – 11 месеца (зима / пролет / лято) - 16.10.2021 - 16.09.2022.

9)      Мото часове – около 93 извънградско + 82 градско = 175 мото часа.

10)    Приблизително изразходвано гориво – спрях да ги смятам, но промяна в разхода няма.

11)    Kолата си пали на бензин и на втората минута обръща на газ. А-95 харчи само при първо палене и ако мотора влезе във VTEC.

12)    Пробата е взета в рамките на 10-тина мин. след 3 км градско, от напълно загрял двигател и е сушена 1 денонощие на стайна температура.

13)    Обем на налятото чисто масло при смяната – 3,7 л. Събира по мануал 4,3л, но другото няма как да се източи, а и не наливам на макс.

14)    Доливане на масло - 3 пъти по 0,4 л. Разход на масло за целия период - около 1 литър. Сега е на макс и тубето свърши.

15)    Други - Пробата е снимана с телефона ми (при същите условия като предните капки) и се надявам да е ОК - скенер, "йок".

16)   Предишно масло Ravenol  DXG 5W-30 dexos1 gen 2, ILSAC GF5, API SN, с което минах 14140 км (10 месеца / 210 мото часа / 85% извънградско) с разход 1.5 литра.

Явно разходът и с това масло си е константен. Долях на макс преди лятната ваканция август и още си е там, което вече е необяснимо за мен, а стил на шофиране не съм променял. Като стигне средата или мине 200 мото часа вероятно ще го сменя, но нищо чудно да изкара и зимата, че движа с друга кола, ама за нея в друга тема. :)

 

IMG_20220917_112243.jpg

Edited by ceco_accord
  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

548330458_RavenolSSO0W-30-9963km.thumb.jpg.f5766c61ac5cd4d858823b6898a33e58.jpg1304054066_WhiteBalanceRavenolSSO0W-30-9963km.thumb.jpg.ba9eda328f59dd9371dd46e2844a6354.jpg2095125245_Pila_WhiteBalanceRavenolSSO0W-30-9963km.thumb.jpg.0fdba43f39aa92246975e9450a99e65f.jpg

 

 

Визията е О.К., за сега, но започва да се замисля за смяна.

Дай една проба на 11000 км. да видим как ще да е тогава.

На какво масло се спря за следващата смяна?

 

 

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ще капна, да. Гледам още е здраво.

Шелчето ти.

Кажи сега, защо спря да го харчи? Нивото не е мръднало откак налях последния път преди месец и минати 1,4К.

Не смея да си мисля че е от шофьорлък.

Edited by ceco_accord

Share this post


Link to post
Share on other sites

Що спря да го харчи ли? Ами... като на остров Бали, с камилата Бали-га и кучето Бали-го. :lol:

Може да е разкиснало накрая маслосъбирателните сегменти и да са се поотпуснали малко. А дано, ама надали... Не знам...

Ще се види със следващото масло. :thumbs1:

 

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 9/13/2022 at 2:09 PM, JHM said:

Партида 07 21г. и с Ilsac Gf-6 от coxmotorparts.co.uk 20220911_182558.thumb.jpg.e343f4a0837481e22edc41d5c1caa5d9.jpg

Сори за оффа, "о"-то червеното от надписа Mobil свети ли под УВ светлина?

Edited by Тъмнозелен самурай G86-P

Share this post


Link to post
Share on other sites
Off Topic

Германския светеше,този не съм го осветявал,защото е от сигурен доставчик извън Бг.

 

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Здравейте,

 

Трети (мислех вторият да е последен, но по съвет на колеги в групата продължих) тест с масло -  MOTUL 8100 Eco-lite 5w30 след дълги преходи:

 

1)      Автомобил – Honda Accord 6, F18B2, ръчни скорости, 2001г.;

2)      Масло – MOTUL 8100 Eco-lite 5w30 ILSAC GF-6a, API SN RC;

3)      Маслен филтър – Honda 15400-PLM-A02, Въздушен – Mahle-Knecht LX1075 ;

4)      Общ пробег на автомобила –180650 км;

5)      Пробег на маслото в момента на вземане на пробата - 9080 км;

6)      Цикъл (извънградско/градско) – 90/10;

7)      Средна скорост - N/A;

8)      Сезон на експлоатация –  от 28.06.2022;

9)      Моточасове – N/A;

10)    Изразходвано гориво – А 95 около 665 л. Rompetrol (България), Knez Petrol, Eko, Газпром (Сърбия), JET, ENI, Avanti (Австрия), BP, Leclerc, Total (Франция), Esso, OMV, Sprint (Германия), OMV (Словакия), Kruiz, Shrell (България) ;

11)    Kтм = (л.665 / 4.5 л.) = 147,8;

12)    Пробата е взета от напълно загрял двигател след магистрално каране и малко градско около 5 мин мин след гасене и е сушена 24  часа на стайна температура;

13)    Обем на налятото чисто масло при смяната – 4,5 л;

14)    Доливане на масло – не

15)    Други - източени около 350 мл  (7 спринцовки от 50 мл) от картера след оттичане. Предходни масла Castrol 10W40 (немски) на около 10000, но на около 2 г., Liqui Molly 10W40 ACEA A3 ∙ ACEA B4 ∙ API SL на 6850 км. Honda Synthetic Blend 5W-30 – 6350, PETRO-CANADA SS 5w30 на 4890 км.  Режим - рядко над 4000 об./мин. Пробата е сканирана на скенер Canon TR4600 series 3in1 с разд. способност 600dpi. на офисна хартия с леко докосване на капката до офисната хартия (business laser Xerox).

M (2).jpg

  • Like 1
  • Upvote 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

По визията на пробата изглежда, че маслото може още. Браво на маслото!

А и режимът с дълги преходи и с постоянна скорост, определено се отразяват положително.

Но понеже си на бензин, не се наемам да дам препоръка за по-нататъшно продължаване. Все пак има неща като окисление, разпад на полимерните подобрители и др., които не се виждат на капкова проба. Оставям на теб решението дали да продължиш, или да го смениш. :thumbs1:

  • Upvote 1
  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
13 hours ago, dandilov said:

По визията на пробата изглежда, че маслото може още. Браво на маслото!

А и режимът с дълги преходи и с постоянна скорост, определено се отразяват положително.

Но понеже си на бензин, не се наемам да дам препоръка за по-нататъшно продължаване. Все пак има неща като окисление, разпад на полимерните подобрители и др., които не се виждат на капкова проба. Оставям на теб решението дали да продължиш, или да го смениш. :thumbs1:

Благодаря за оценката, но мисля да сложа ново за настъпващия сезон. Присадките също вероятно заминават. Жалко, че не може да се правят свестни анализи на отработката.

Edited by Тъмнозелен самурай G86-P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

  • Upcoming Events

    No upcoming events found
×
×
  • Create New...