Rakeem 769 #441 Отговорено 8 Юни, 2019 Off Topic Aз си мислех, че петрото е изцяло на база тяхното базисно масло, но се оказа, че е в комбинация с Група 2, но не знам в какво съотношение, което има значение, но в крайна сметка резултата е полусинтетика при всички положения. Бях решил за зимата да слагам петро 0в20, но вероятно ще си заложа на сигурно с амсойла или ще комбинирам петрото със сумолюба на бардал. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 2824 #442 Отговорено 8 Юни, 2019 Off Topic Преди 7 часа, Rakeem написа: или ще комбинирам петрото със сумолюба на бардал. И защо ще разваляш петро-то? 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Rakeem 769 #443 Отговорено 8 Юни, 2019 Off Topic Мерак ми е да го пробвам тоя фюлерин, много го хвалят, а от петро твърдят, че маслата им могат да се смесват с всякакви адитиви, без проблем, примерно амсойл изрично го забраняват. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
JHM 1788 #444 Отговорено 9 Юни, 2019 (Редактирано) На 19.05.2019 г. at 14:15, JHM написа: Развитие: 150км 620км 1100 2100 3000км 4000км Капков тест 6 1.Mobil1 0W30 ESP. 2.Honda accord-K20Z2 2006г. 3.Общ пробег на автомобила-160400км. 4.Пробег на маслото, в момента на вземане на пробата 4000км. 5.Цикъл(извънградско/градско) 70/30% 6.Средна скорост,около 45км/ч.,може да е и малко повече. 7.Сезон на експлоатация 05.03.2019 до 08.06.2019г. 8.Мото часове около 100. 9.Изразходвано гориво 360л. пропан бутан и 45л. бензин А-95. 10.Обем на налятото масло при смяната-4.55л. 11.Доливане няма 12.Маслен филтър, Honda OEM Purflux ls350. 13.Въздушен "Blue print". 14.Режим на използване,къси преходи и извънградско до 140-150км/ч,няколко пъти до 4500 об/мин. 15.Предишно масло- Mobil1 0W20 AFE,petro-canada 5w30, Mobil1 0w20 AFE,Honda HG 0W20 Ultimate syntetic,MOBIL ESP0W30,Amsoil 0w20,petro canada 0w30,castrol edge 0w30,motul eco energy 0w30,castrol magnatec 5w40 16.Пробата е взета от напълно загрял двигател,5 мин. след изгасяне. 17.Сушена е 24ч. на стайна температура. 18.Сканирана е на скенер с разд. способност 600dpi,на офисна хартия. 19.Източено несливаемо количество старо масло,при смяната 500мл. Редактирано 9 Юни, 2019 от JHM 5 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Restless 203 #445 Отговорено 19 Юни, 2019 Някой може ли да ме замери с параметрите за "пилата" която ползвате 2 капки Маслото е на около 300 моточаса, колата се кара на газ , но винаги се пали на бензин EDIT: добавяне на "пилата" (emod). 1 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ruil4o 54 #446 Отговорено 19 Юни, 2019 Off Topic малко Офф! много се вживяваме с това масло! Я вижте Васко - 400 000 без смяна на масло! Защо бе Васко? - "Няма сметка!" Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
JHM 1788 #447 Отговорено 19 Юни, 2019 Off Topic Къде ги намират такива...! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
vespa 311 #448 Отговорено 19 Юни, 2019 Off Topic Това е невъзможно, макар че ако се долива с едно и също нов двигател минава до 150х км. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Stefan4eto 9 #449 Отговорено 19 Юни, 2019 Off Topic Няма невъзможни неща, баща ми караше едно ситроенче (взе го на 200 к)сега е на 450(бракувано е вече)само е доливал с м10д и сега все още си пали чакмак без никога да е правено нещо по двигателя Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
emod 1671 #450 Отговорено 22 Юни, 2019 1) Автомобил – Honda Civic Aerodeck, D15Z8, 1998 г.; 2) Масло – Shell Helix Ultra ECT c2/c3 0w-30; 3) Маслен филтър – Amsoil (EA15K20); 4) Общ пробег на автомобила - около 425 730 км; 5) Пробег на маслото в момента на вземане на пробата - 6150 км; 6) Цикъл (извънградско/градско) – около 97/3; 7) Средна скорост - около 40 км/ч; 😎 Сезон на експлоатация – 05.01.2019 - 22.06.2019; 9) Моточасове – около 155; 10) Изразходвано гориво - около 450 л. Лукойл 95; 11) Kтм = (450 / 3.3) = 136; 12) Пробата е взета от напълно загрял двигател (10 мин след гасене) и се е сушила 24 часа на стайна температура; 13) Обем на налятото чисто масло при смяната - 3.3 л.; 14) Доливане на масло – не е правено; 15) Други – работещ EGR с прочистени пътища; нов катализатор; 16) Капката е скенирана със Samsung Xpress M2675FN на 600 dpi. 17) Режим на експлоатация - градско направо липсва. Основното време за работа на мотора е около 1.5 час на ден. Грубо – сутрин около 45 мин. и вечер пак толкова. Кратки пътувания през уикенда. История на офисна хартия 0-6150 км: Маслото изчерпва ресурса си. Ядрото се разпълзява. Зоната на дифузия също е частично превзета от по-тежки замърсявания. За момента обаче продължавам експлоатацията му. Трябва да сменя гарнитурата на картера и кормилна рейка - планирам да е наведнъж, но за съжаление нямам никакво време . Ще видим какво ще се случи... 1 4 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
DTEC 514 #451 Отговорено 22 Юни, 2019 Не зная каква е разликата между трите капки, но тази най-долу е с признаци на наличие на гориво/вода в маслото. Аз бих направил следните два извода: 1) Shell Helix Ultra ECT С2/С3 0W-30 не е "твоето" масло 2) 0W масло, особено С2/С3, не е подходящо за твоя двигател/твоя начин на употреба на автомобила. Ако и с други 0W-масла се наблюдава подобно "разреждане" на маслото в картера, то е препоръчително да се замислиш за 5W. 2 2 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 2824 #452 Отговорено 22 Юни, 2019 @emod Мда, началото на разпада... Но, както е отбелязл DTEC, а и както и аз бях забелязал преди, има нещо гнило в маслото! Не ми се иска да е вода, или антифриз, но... нещо къдри капката системно! А това на мен не ми харесва... Ако е от самото масло, при смяната със следващото ще си проличи. Какво си предвидил за след Shell-а? Звездите ми подсказват за Yacco, но какво? 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
emod 1671 #453 Отговорено 22 Юни, 2019 Off Topic Yacco Lube P 5w30 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Restless 203 #454 Отговорено 26 Юни, 2019 (Редактирано) Абсурдно е за 150 моточаса така да се скапе - и се накъдря "зле" Аз бих посъветвал една промивка преди смяната Преди да смениш филтъра, сипи 3л най-евтино масло - било и 10-40 ... 5мин работа на двигателя и го източи. Нищо чудно в двигателя да има доста "гняс", която добрите масла да "чистят" https://en.yacco.com/lubricant/36e58f879327477e/1/114879e3e438da65/f260c605baa02073/ за съжаление не намирам химически анализи на тези масла Редактирано 26 Юни, 2019 от Restless Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
emod 1671 #455 Отговорено 26 Юни, 2019 преди 29 минути, Restless написа: Аз бих посъветвал една промивка преди смяната Преди да смениш филтъра, сипи 3л най-евтино масло - било и 10-40 ... 5мин работа на двигателя и го източи. Нищо чудно в двигателя да има доста "гняс", която добрите масла да "чистят" Лично съм отварял и ремонтирал мотора, така че съм напълно сигурен в чистотата му. Поддръжката след ремонта и смяната на маслото/филтрите винаги са били на високо ниво. Не правя и никога не съм правил компромиси в това отношение. Ето как изглежда част от него - КЛИК. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Restless 203 #456 Отговорено 26 Юни, 2019 сори, пак обърках кой какво е писал ... не мисля че имаш нужда от съвети Ама все пак е странно - толкова бързо при щадящ режим да се скапва маслото?! Може би къдренето (антифриз?) е го съсипва?! Някаква реакция с добавките 0-о. Или просто многото километри на мотора си казват думата? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
emod 1671 #457 Отговорено 26 Юни, 2019 Нивото на антифриза не е мърдало. За реакция в пакета на маслото не мога да отговоря . Да, определно моторът вече е на доста километри, но се държи прилично и няма харч на масло. Имам една идея от къде може да идва накъдрянето, но не мога да я докажа. Тя е следната: преди карах колата по около 40-45 мин в посока и спирах на открит паркинг - слънце (пек лятото), проветриво, няма рязка промяна в климатичната обстановка. Сега средно я карам по 30 мин. в посока и спирам... на подземен паркинг, където е "доста прохладно" и липсва "добра вентилация". Това според мен създава допълнителни условия за конденз в маслото. Но какво казах е само теория . П.С. Съвети приемам винаги . Просто отбелязах фактите. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Rakeem 769 #458 Отговорено 26 Юни, 2019 Прави ми впечатление, че от доста време залагаш на това масло, защо не пробваш с някое друго с А3 спецификация, може маслото да е калпаво. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Restless 203 #459 Отговорено 26 Юни, 2019 (Редактирано) https://www.oil-club.ru/forum/topic/14974-shell-helix-ultra-ect-c2c3-0w-30-svezhee/ Това е много качествено масло... Ако не е някакво менте - остава нещо да го убива много бързо https://www.shell.com.ru/motorists/Моторные-масла-Шелл/Масла-для-двигателей-легковых-автомобилей-shell-helix/check-authenticity-of-shell-products.html може да се провери за оригиналност на упаковката... ама дали важи и за Европа освен за Русия?! четейки https://www.oil-club.ru/forum/topic/14974-shell-helix-ultra-ect-c2c3-0w-30-svezhee/?do=findComment&comment=1374711 А може би маслото е прекалено модерно за този двигател? И по-подходящи са А5/В5 като Helix Ultra A5/B5 0W-30? Редактирано 26 Юни, 2019 от Restless 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 2824 #460 Отговорено 26 Юни, 2019 А дали не е от офисната хартия? Пък ние да си блъскаме главите тука... 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
emod 1671 #461 Отговорено 26 Юни, 2019 Това с хартията бе първото нещо, за което помислих, но не съм я променял от много време - имам си едно топче хартия, отделено само за тестове . Отделно, правя всяка проба и на два вида филтърна хартия (виждат се по-горе; една и съща от много време) и тя показва същото. преди 41 минути, Restless написа: А може би маслото е прекалено модерно за този двигател? Не мисля. Предходното Mobil 1 ESP Formula 5w-30 също бе C2/C3, ACEA 504/507. П.С. Маслото е от Ato24 (общите поръчки). Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 2824 #462 Отговорено 26 Юни, 2019 (Редактирано) На най-горната филтърна хартия няма къдравини. Мисълта ми беше, дали точно това масло, поради спецификите в състава му, попива по-различно точно в тая хартия. Би ли направил проби на дуги офисни хартии (по-плътна и по-рехава), за проверка? Редактирано 26 Юни, 2019 от dandilov Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
emod 1671 #463 Отговорено 26 Юни, 2019 Най-горната филтърна хартия е за качествен анализ. Долната (под нея) е за количествен и по-близо по характеристики до тази, посочена в ASTM стандарта, която искахме да си поръчаме с теб. Няма проблем, ще направя тест и на друга офисна хартия. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Restless 203 #464 Отговорено 26 Юни, 2019 В мобила има малко молибден, в този шел няма https://www.oil-club.ru/forum/topic/35237-mobil1-esp-5w-30-new-svezhee/ 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 2824 #465 Отговорено 26 Юни, 2019 Преди 1 час, emod написа: Най-горната филтърна хартия е за качествен анализ. Тая ли беше № 391 ? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
emod 1671 #466 Отговорено 26 Юни, 2019 Не. При последната ми проба 391 е втората от горе надолу . Обикновено 391 я слагам най-отгоре (при всички други мои капкови проби), но при последната проба съм я сложил втора (поради грешка при подреждането). 391 е за количествен анализ. Преди 2 часа, Restless написа: В мобила има малко молибден, в този шел няма Това не би могло да е причина за обводняването. Има маса направени капкови порби в oil-club.ru, които не показват такава зависимост. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
vespa 311 #467 Отговорено 26 Юни, 2019 Да се включа и аз със скромният ми опит На 22.06.2019 г. at 20:07, DTEC написа: Ако и с други 0W-масла се наблюдава подобно "разреждане" на маслото в картера, то е препоръчително да се замислиш за 5W. Castrol в момента препоръчва масло 5w30 А5В5 за двигатели от 90-те години. Аз бих ти предложил това с което съм карал винаги 5w40 все пак е лято Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 2824 #468 Отговорено 26 Юни, 2019 Ето как се развива, за сега при мен, GTL-базово масло. 1) Автомобил – Honda Civic Fastback MB2 ("англичанка") D14Z4, 1999 г.; 2) Масло – Shell Helix Ultra 5W40; 3) Маслен филтър – Nitto 4M-118 (Made in Japan); 4) Предполагаем общ пробег на автомобила - около 310 000 км, а може и повече; 5) Пробег на маслото в момента на вземане на пробата - от 70 км до 1006км.; 6) Цикъл (извънградско/градско) – около 50/50; 7) Средна скорост - 34.7 км/ч; 8) Сезон на експлоатация – 21.05.2019 - 25.06.2019; 9) Моточасове – 29 по моточасовник; 10) Изразходвано гориво - около 73 л. Лукойл 95 (предимно); 11) Kтм = (73 / 3.6) = 20.28; 12) Пробата е взета от напълно загрял двигател (10 мин след гасене) и се е сушила 24 часа на стайна температура; 13) Обем на налятото чисто масло при смяната - 3.6 л.; 14) Доливане на масло - няма; 15) Други – работещ EGR; 16) Капката е скaнирана с "HP Deskjet Advantage 3525" на 600 dpi.; 17) Режим на експлоатация - кратки растояния градско + магистрала + междуградски пътища. 18) Предишно масло - Ravenol SSO 0W-30. Отгоре са пробите на филтърна хартия №391. Отдолу са на офисна хартия. 6 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Rakeem 769 #469 Отговорено 29 Юни, 2019 Здравейте, Petro Canada 5w20 на 6000км., режимът се запазва с основно извънградско шофиране, пробата е първа капка, като пак трябваше да чакам около 15тина секунди да капне, а щеката беше много гореща, тъй като преди това имаше 10км задръстване с около 10км/ч на магистралата и след това около 30км. с около 150-160 при външна температура 29*, така че пробата е взета след доста тежък режим, но въпреки това, маслото запазва вискозитета си, лично за мен, за тези пари, маслото се представя отлично. 1 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
fenabg 2981 #470 Отговорено 29 Юни, 2019 Преди 3 часа, Rakeem написа: Здравейте, Petro Canada 5w20 на 6000км., режимът се запазва с основно извънградско шофиране, пробата е първа капка, като пак трябваше да чакам около 15тина секунди да капне, а щеката беше много гореща, тъй като преди това имаше 10км задръстване с около 10км/ч на магистралата и след това около 30км. с около 150-160 при външна температура 29*, така че пробата е взета след доста тежък режим, но въпреки това, маслото запазва вискозитета си, лично за мен, за тези пари, маслото се представя отлично. Айде се опитай да си отговориш защо чакаш да капне че си го истъкнал. Чисто и просто е малко маслото по щеката щото е водичка и трябва време да се събере капка. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
emod 1671 #471 Отговорено 29 Юни, 2019 @Rakeem би ли снимал щеката (краят й)? Искам да вида как изглежда . Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
JHM 1788 #472 Отговорено 29 Юни, 2019 (Редактирано) На 19.05.2019 г. at 14:15, JHM написа: Капков тест 7 1.Mobil1 0W30 ESP. 2.Honda accord-K20Z2 2006г. 3.Общ пробег на автомобила-161400км. 4.Пробег на маслото, в момента на вземане на пробата 5000км. 5.Цикъл(извънградско/градско) 60/40% 6.Средна скорост,около 45км/ч. 7.Сезон на експлоатация 05.03.2019 до 29.06.2019г. 8.Мото часове около 250. 9.Изразходвано гориво 450л. пропан бутан и 60л. бензин А-95. 10.Обем на налятото масло при смяната-4.55л. 11.Доливане няма 12.Маслен филтър, Honda OEM Purflux ls350. 13.Въздушен "Blue print". 14.Режим на използване,къси преходи и извънградско до 140-150км/ч,няколко пъти до 4500 об/мин. 15.Предишно масло- Mobil1 0W20 AFE,petro-canada 5w30, Mobil1 0w20 AFE,Honda HG 0W20 Ultimate syntetic,MOBIL ESP0W30,Amsoil 0w20,petro canada 0w30,castrol edge 0w30,motul eco energy 0w30,castrol magnatec 5w40 16.Пробата е взета от напълно загрял двигател,3 мин. след изгасяне. 17.Сушена е 24ч. на стайна температура. 18.Сканирана е на скенер с разд. способност 600dpi,на офисна хартия,като капката е капнах от 1,5-2,0 см. височина. 19.Източено несливаемо количество старо масло,при смяната 500мл. Развитие: 150км 620км 1100 2100 3000 4000 5000 Мисля,че всичко е в порядък с вече регулирани клапани. И ето валчето: Редактирано 29 Юни, 2019 от JHM 1 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Pavel_Pavlov 1029 #473 Отговорено 29 Юни, 2019 5 hours ago, fenabg said: Айде се опитай да си отговориш защо чакаш да капне че си го истъкнал. Чисто и просто е малко маслото по щеката щото е водичка и трябва време да се събере капка. С Петро СС 5W-30 и Ravenol 5W-30 съм пробвал и също не съм дочаквал капване от щеката. Не знам каква е причината, мога да гадая само. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Rakeem 769 #474 Отговорено 29 Юни, 2019 Преди 1 час, emod написа: @Rakeem би ли снимал щеката (краят й)? Искам да вида как изглежда . 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
fenabg 2981 #475 Отговорено 29 Юни, 2019 (Редактирано) преди 36 минути, Pavel_Pavlov написа: С Петро СС 5W-30 и Ravenol 5W-30 съм пробвал и също не съм дочаквал капване от щеката. Не знам каква е причината, мога да гадая само. Напълни си в две чаши по 2 сантиметра течност в едната вода в другата олио. Топни дръжката на вилицата извади навън на салфетка и сподели от кое са капнали повече капки. Салфетката я сложи на поне 30см от чашата. Редактирано 29 Юни, 2019 от fenabg Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
emod 1671 #476 Отговорено 29 Юни, 2019 Благодаря ти! Исках да видя дали не е от онези пластмасовите с "гофриран край". При тях винаги съм имал проблем с капането на капката. Както каза по-горе и Pavel Pavlov, и аз също съм имал проблем с капването на капката и то както при 5w-30, така и при 0w-40. Все едно маслото е залепнало за щеката. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
emod 1671 #477 Отговорено 29 Юни, 2019 На 26.06.2019 г. at 13:09, dandilov написа: Би ли направил проби на дуги офисни хартии (по-плътна и по-рехава), за проверка? Направих междинна проба. Ето резултата: Забелязва се разлика в накъдрянето при новата офисна хартия. По-малко е от това при "старата хартия" и изглежда по-близко до това на филтърната хартия 391 (ето я): Явно обводняването не е толкова голямо, но все пак го има. Може би ще трябва да сменя офисната хартия, която ползвам в момента. Преекспонира нещата. Възможно е да е от самата хартия, а може и да е натрупала влага в себе си - от непостоянната температура у дома през зимата (резки скокове топло-студено) , въпреки че до сега не съм имал подобен проблем. 1 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 2824 #478 Отговорено 29 Юни, 2019 @emod Според мен има нещо в маслото, което дава такъв резултат. Какво е то? Това е въпросът... Ако отхвърлим обводняването като възможност, какви фракции или присадки могат да са причината? Алкилирани нафталини или пък разредители на GTL- базата...? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
emod 1671 #479 Отговорено 29 Юни, 2019 Според FTIR-а (ИК спектъра в oil-club.ru) в това масло няма алкилирани нафталини, но кой знае. За "разредители" на GTL базата не мога да кажа нищо. Не съм срещал такъв термин (разредител на база). Обикновено се смесват две или повече бази с различен вискозитет, за да се получи желания вискозитет, добавя се пакетът добавки и нещата се "доуточняват" с нови вариации на % съдържание на базите + подобрители на вискозитета. Има много неизвестни, за съжаление. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
fenabg 2981 #480 Отговорено 3 Юли, 2019 (Редактирано) 70% градско в супер запрашена среда Дани ще подтвърди скоро беше при мен. 80% на газ. Предишно масло пак GDI 5W30 не доливам. Маслен филтър mahle. Голяма част от по 2км макс. Редактирано 3 Юли, 2019 от fenabg 1 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове