emod 1674 #401 Отговорено 3 Май, 2019 Обработка с "пила": Видно е, че цялата зона на дифузия (зелената) е изпълнена с фини замърсявания. Дисперсията е добра - няма окрупнявания. Тежките замърсявания - сажди, са относително малко, спрямо зоната на дифузия, и едва едва са започнали да се прокрадват в нея (уголеми снимката). Цветът на зоната на дифузия може да кореспондира и с окисляването на маслото. Видно е, че потъмняване (в което се изразява окислението) още не е сериозно. Ето и малко допълнителни сравнения: 1) База за сравнение 2) Ядро на твоята капка: 3)Зона на дифузия на твоята капка Както се вижда, маслото е все още в "зелената зона", макар и да отива към края й. Ако трябва да обобщя от гледна точка на натрупаните замърсявания и запазени диспергиращи свойства - маслото е годно за по-нататъшна експлоатация. По-труден е отговорът на въпроса от гледна точка на харча на масло, тъй като са намесени прекалено много неизвестни. Предвид общото състояние на маслото мога да предположа, че има пропадане на вискозитета (сработване на подобрителите на вискозитета), което ведно със замърсяванията е основен фактор за харча на масло. Дали да продължиш - за мен лично си заслужава да се види как ще се развият събитията следващите 1000 км. (6000 км на маслото). Ако след 1000 км влезеш в "жълтата зона" = смяна (с презастраховане) . П.С. Анализът е въз основа на средната капка (новата). 5 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6133 #402 Отговорено 3 Май, 2019 Сърдечно благодаря за анализа. И аз се надявах че още има "хляб в него", но лошото е че е останало само коматче. Мога да го покарам още, но ако продължи да намалява ??? Само за уточнение - освен в гърнетата и на пода на гаража е сухо, а антифризът е чист. Тоест загубите са само заради химическия коктейл? Мога вероятно да долея от останалото преди време хондово 5х20 синтетик бленд, но предполагам сравнението няма да е релевантно. Сега е 1/4 над минимум маркера на щеката и има резерв, но все пак ... Ако не бъркам - маслото бе подобно на това https://www.ato24.de/en/mazda-golden-sm-5w-20-4-l.html Тенекията обаче май беше в зелено (може да е било друга серия), но със сигурност беше 5х20 / 4литрова тенекия + още малко от друго 5х20. Просто бях на гости на Бранко, стана на въпрос за масла, моето трябваше да сменям скоро и той рече - дай да му сипем това - тъкмо ще го тестваме. Ето - теста е готов, остава да каже (ако види тая тема) какво точно е било маслото и дали покрива очакванията му. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
emod 1674 #403 Отговорено 3 Май, 2019 Преди 1 час, ceco_accord написа: Тоест загубите са само заради химическия коктейл Това го бях забравил - че е микс. Да, освен гореспоменатото, възможно е и миксирането да е причина за появилия се харч на масло. Мога само да предполагам, че няма да има проблем да го смесиш с хондово 5х20 синтетик бленд. Това показват и многото различни видове миксове в масларските форуми. Но без ясна представа за точното маздово масло и негов VOA, за да се види пакета и евентуално базата, не бих те подтикнал да ги смесиш. Отделно, не съм привърженик на миксовете (поне за момента). Бранко сигурно е имал жокер и е знаел какво прави . Ами, в описаната от теб ситуация може би щях да се замисля за смяна, когато нивото опасно наближи минимума на щеката... освен ако Бранко не даде от маздовото 5х20 за доливка, но не знам дали си заслужава разправията... Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Markony 2246 #404 Отговорено 4 Май, 2019 Off Topic Имам жокери много. Въпроса е колко му е било нивото при наливане на маслото.Вторник ще му пратя един литър. В сервиза пода е нивелиран,ама двигателя е бил топъл.. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6133 #405 Отговорено 4 Май, 2019 Off Topic Направихме го по средата между маркерите на щеката и първите 3100 км не мръдна, а за следващите 2100 км е спаднало до 1/4, но не помня кога съм го проверявал в периода за последните 4 месеца. Ако го бях видял - щяхме да долеем още при теб миналата седмица, но нали знам че не харчи - и си карам. Видях нивото чак при капковата проба, като се прибрах. Пода в гаража също е нивелиран и с теракот в цвета на колата. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Rakeem 800 #406 Отговорено 4 Май, 2019 Petro canada 5w20 на 1000км. основно извънградско. Първата капка я компрометирах и взех втора, не знам до колко е акуратен теста, не се забелязва ядро. Двигателят работи осезаемо по-добре спрямо с 5w40. 7 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
emod 1674 #407 Отговорено 5 Май, 2019 Няма проблем, че е втора капка. Аз обикновено вземам по три. Да, вярно е, че цялата "методика" (на oil-club.ru) е базирана на първа капка - това е идеалът, към който трябва да се стремим. Моят личен опит и тестване обаче не показват разлика между първа, втора и трета капки. Най-важно е маслото в картера да е било в едно и също състояние при вземане на капките, т.е. трябва да вземеш капките едновременно (една след друга) или през много кратък интервал от време (в рамките на няколко минути). Ето я обработена с пила: 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Rakeem 800 #408 Отговорено 5 Май, 2019 (Редактирано) Втората капка беше взета непосредствено след първата, не съм забърсвал и щеката. Също така трябва да отбележа, че изсмуках несливаемия остатък и реално налях близо 3.9 като на щеката показа около милиметър под максимума, предното масло го източих на 8000км. Редактирано 5 Май, 2019 от Rakeem 1 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
vespa 312 #409 Отговорено 7 Май, 2019 (Редактирано) Ето и от мен първата и може би последна проба (сменя собственика за съжаление) Accord Aerodeck F20B3 1995г. масло Yacco VX600 5w40,общ пробег 373219км реални, пробег на маслото 7000км. цикъл извънградско градско 97/3, сезон на експлоатация 20 Vlll 2018 до момента, изразходвано гориво около 750л газ и 10л бензин, обем на маслото 3.5л не е доливано и без никакъв спад. Предходно масло Castrol Magnatec 5w40. Динамично каране до 4000об. и 120-130 км с 90% магистрала. Пробата е взета, сушена и сканирана по най професионален начин. Предното масло е сменено на 18х.км.. Маслото, филтъра и обслужването от все уважаемия колега Фена Последните 220х. км. което е 14смени на 15х.км само с масло Castrol Magnatec 5w40 с доливане на остатъка от 4л след 12х.км. и без абсолютно никакви ремонти по мотора, даже още с оригиналният съединител Със сълзи на очите се разделям с нея. Моля за вашите коментари EDIT: Допълнен сканиран образ на капката. Редактирано 7 Май, 2019 от emod 4 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
goga 273 #410 Отговорено 7 Май, 2019 (Редактирано) Тест първи от новото масло. 1) Масло – Ravenol SSV 0w30, маслен филтър Махле. 2) Автомобил –Honda Accord дизел 2.2 2005г. 3) Общ пробег на автомобила - 159000км. 4) Пробег на маслото в момента на вземане на пробата - 1260км. 5) Цикъл (извънградско/градско) - окло 350-400км. извън градско и остналото градско на къси разтояния предимно студена кола. 6) Средна скорост - незнам. 7) Сезон на експлоатация – от 07.03.2019г. до 06.05.2019г. 8) Моточасове – Нямам представа; 9) Изразходвано гориво - 120-150л. 10) Пробата е взета от загрят до работна температура мотор - до 10 мин. след като е изгасен ДВГ 11) Обем на налятото чисто масло при смяната - 5,7л., несливаемия остатък не е източван. 12) Доливане на масло не е правено. Качвам снимка след 26 часа сушене. Забравих да сканирам и утре мога да сканирам. Редактирано 7 Май, 2019 от goga 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
emod 1674 #411 Отговорено 7 Май, 2019 @vespa Хубав тест и явно мотор в много добро състояние за километрите си. В маслото има още много живот . Очевидно е, че тежките фракции в пръстена (краевата зона) са под контрол, ядрото не е тежко замърсено, а зоната на дифузия чиста. Обводняване липсва, логично, предвид режимът ти на експлоатация. Мога да кажа само . 3 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 2858 #412 Отговорено 7 Май, 2019 преди 4 минути, emod написа: Обводняване липсва, Странно какъв е кафявият пръстен в периферията? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
emod 1674 #413 Отговорено 7 Май, 2019 Колата е на газ = не може да бъде бензин. За мен лично това е най-фината фракция от маслото, която е достигнала до периферията. При обработката с "пила" се появява в този тъмен цвят. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
emod 1674 #414 Отговорено 7 Май, 2019 @goga Няма смисъл да сканираш капката утре. Ще е изминало много време и няма да е достоверна. Остави за следващия път. Много е важно обаче при следващите капки снимката на просвет да е при същите условия! 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
JHM 1796 #415 Отговорено 19 Май, 2019 Капков тест 5 1.Mobil1 0W30 ESP. 2.Honda accord-K20Z2 2006г. 3.Общ пробег на автомобила-159400км. 4.Пробег на маслото, в момента на вземане на пробата 3000км. 5.Цикъл(извънградско/градско) 60/40% 6.Средна скорост,около 45км/ч. 7.Сезон на експлоатация 05.03.2019 до 18.05.2019г. 8.Мото часове около 65. 9.Изразходвано гориво 270л. пропан бутан и 35л. бензин А-95. 10.Обем на налятото масло при смяната-4.55л. 11.Доливане няма 12.Маслен филтър, Honda OEM Purflux ls350. 13.Въздушен "Blue print". 14.Режим на използване,къси преходи и извънградско до 140-150км/ч,няколко пъти до 4500 об/мин. 15.Предишно масло- Mobil1 0W20 AFE,petro-canada 5w30, Mobil1 0w20 AFE,Honda HG 0W20 Ultimate syntetic,MOBIL ESP0W30,Amsoil 0w20,petro canada 0w30,castrol edge 0w30,motul eco energy 0w30,castrol magnatec 5w40 16.Пробата е взета от напълно загрял двигател,5 мин. след изгасяне. 17.Сушена е 22ч. на стайна температура. 18.Сканирана е на скенер с разд. способност 600dpi,на офисна хартия,като капката е капнах от 1,5-2,0 см. височина. 19.Източено несливаемо количество старо масло,при смяната 500мл. Развитие: 150км 620км 1100 2100 3000 1 3 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Pavel_Pavlov 1029 #416 Отговорено 19 Май, 2019 (Редактирано) Здравейте всички. Тази проба е много вероятно да е негодна за анализ защото нямах наличен термошлаух и я взех само с щеката с докосване на върха върху листа. Другият фактор е, че е взета към 8:30 вчера и снимана към 14:00 днес, което прави към 29.5 часа. Надявам се да даде все пак някаква индикация за маслото преди смяната му (колата вече го чака в сервиза): 1) Автомобил – Honda Accord Tourer AT, K24A3, 2003 г.; 2) Масло – Ravenol FO 5w-30; 3) Маслен филтър – Purflux; 4) Общ пробег на автомобила - ок. 193 000 км. От ок. 11 500 км с газов инжекцион; 5–10) в таблицата: 11) Ктм: Приемам, че това е отношение на изгорено гориво към к-во масло, но не знам дали е първоначано налятото или общо „използваното“. Двата варианта: Kтм = 834 л./ 4.5 л. = 185; или Ктм = 834 л./5 л. = 167 12) Пробата е взета от напълно загрял двигател (десетина мин след гасене) и се е сушила 29.5 часа на стайна температура; 13) Обем на налятото чисто масло при смяната - 4.5 л.; 14) Доливане на масло – остатъка от 5-литровата бутилка – около 500мл. 15) Предишни масла: Kroon Oil Hellar 0w-30 15) Други: – Начин на каране: доста рядко над 3000 оборота. С едно изключение на извънградско около 100км с доста газ-спирачка и средна ск. ок. 67 км/ч. – Нямам наличен скенер затова прилагам две снимки – на изкуствено осветление и на естествено, в облачно време, през прозорец. Втората снимка е в сходни условия с тази на предишната проба. – Листът хартия изглежда леко замърсен с боклучета, надявам се да не пречи. Добавям предишните снимки на ~500км: Редактирано 19 Май, 2019 от Pavel_Pavlov 1 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
emod 1674 #417 Отговорено 19 Май, 2019 Вземането на настоящата и предходната проби се различават по доста неща (описал си ги сам). Това прави сравнението им на практика невъзможно. Маслото не изглежда сериозно замърсено - съдя по цвета на капката. Със сигурност не е изчерпало диспергиращите си свойства - замърсяването е равномерно разпределено; няма големи окрупнявания. Това, което прави най-силно впечатление, е липсата на ядро. Има само много бледа негова сянка. В случая обаче не мога да съм сигурен за причината - дали е дал отражение самия начин на взимане на капката (вкл. малкото й количество/обем/) или просто маслото вече не е било способно да задържа краевата зона (пръстена около ядрото с най-тежки фракции мърсотия) и тя се е пръснала в зоната на дифузия. Във всички случай замърсяването на маслото не е сериозно и в него е имало още живот. 2 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
fenabg 2981 #418 Отговорено 19 Май, 2019 (Редактирано) 12000км хрв след основен ремонт. Докато дойде ред за смяна, 95% градско 95% на газ. Редактирано 19 Май, 2019 от fenabg 4 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
emod 1674 #419 Отговорено 19 Май, 2019 Много добре се е справило маслото за указания режим. Удържало е всички тежки замърсявани в ядрото. Пръстенът около ядрото е здрав. Зоната на дифузия не е тежко замърсена. Дисперсията още е на ниво. Общо взето всичко казано от мен е ясно видно. Има обаче и една странност. При всичките тези 95% градско и каране на газ почти липсва обводняване. Предполагам, че маслото винаги е достигало работна температура и е оперирало така за достатъчно дълъг период от време, за да изпари водата, или има друг фактор, който оказва влияние. 1 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
fenabg 2981 #420 Отговорено 19 Май, 2019 (Редактирано) Като визирам градско е и ( ходя си до нивата редовно си насадя зеленчуци ) преходи около 10тина км . Които според мен са 50 % от целия пробег . Редактирано 19 Май, 2019 от fenabg 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 2858 #421 Отговорено 19 Май, 2019 Това VX600 се държи доста кораво! Не се предава! 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
vespa 312 #422 Отговорено 19 Май, 2019 Off Topic Дани, може да го пробваш лятото, познавам дистрибутора При интерес пиши на лични. 1 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
emod 1674 #423 Отговорено 26 Май, 2019 1) Автомобил – Honda Civic Aerodeck, D15Z8, 1998 г.; 2) Масло – Shell Helix Ultra ECT c2/c3 0w-30; 3) Маслен филтър – Amsoil (EA15K20); 4) Общ пробег на автомобила - около 424 680 км; 5) Пробег на маслото в момента на вземане на пробата - 5000 км; 6) Цикъл (извънградско/градско) – около 97/3; 7) Средна скорост - около 40 км/ч; 😎 Сезон на експлоатация – 05.01.2019 - 25.05.2019; 9) Моточасове – около 125; 10) Изразходвано гориво - около 370 л. Лукойл 95; 11) Kтм = (370 / 3.3) = 112; 12) Пробата е взета от напълно загрял двигател (10 мин след гасене) и се е сушила 24 часа на стайна температура; 13) Обем на налятото чисто масло при смяната - 3.3 л.; 14) Доливане на масло – не е правено; не се забелязва спад в нивото на маслото, ако има такъв е почти незабележим; 15) Други – работещ EGR с прочистени пътища; нов катализатор; 16) Капката е скенирана със Samsung Xpress M2675FN на 600 dpi. 17) Режим на експлоатация - градско направо липсва. Основното време за работа на мотора е намалено до около 1 час на ден. Грубо – сутрин около 30 мин. и вечер пак толкова. Кратки пътувания през уикенда. История 0-5000 км (на офисна хартия): 1 3 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 2858 #424 Отговорено 26 Май, 2019 Всичко си се развива като по учебник с това масло. Само се чудя, защо седят къдрави тези капки? GTL-a ли попива така в хартията... Що ли...? Не вярвам да е обводняване... Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
emod 1674 #425 Отговорено 26 Май, 2019 За мен лично е обводняване. Режимът ми експлоатация на колата се промени доста. Всеки ден виждам как през по-голямата част от пътуването ми маслото "загрява" и достига някакво стабилизиране на температурата едва в последните 10-ина минути. Дали съм прав ще можем да проследим скоро (надявам се). След 31.05.2019 ежедневното ми пътуване ще стане по около 70 км (35 км в посока), времето ще стане топло и ще са налице условията за по-добро изпарение на водата от маслото. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 2858 #426 Отговорено 26 Май, 2019 (Редактирано) Аз последните 3 месеца имах постоянно кратки пътувания - градско. Половината от които на разстояния от около 1 км. Но SSO-то не се накъдри. Редактирано 26 Май, 2019 от dandilov Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
emod 1674 #427 Отговорено 26 Май, 2019 При пътуване от около 1 км в нормални условия - спокойно, температурата на маслото в моята D15-ка, в настоящите метеорологични условия, достига до около 35-38 С, т.е. телесна температура . В момента, всяка сутрин: палене на студен мотор, изход от гараж, кратно пътуване на 1-2 скорост (бавно), спускане без газ, спиране за около 2-3- мин. и още 2-3 минути път на 2-3 скорост. Общо времетраене на пътуването - около 10 минути (грубо). Това, което искам да кажа, е, че в подобни условия -> Т масло <= 40 С, обводняване може да бъде минимално (дори да липсва), тъй като не се създават условия за (интензивен) конденз или изобщо липсват такива, поради "ниската" Т на маслото, а и на ДВГ-то. Маслото и моторът са просто леко/приятно "загрети". Разбира се има много и други неизвестни в случая, сред които е и изпълнението на самите масла - Shell vs Ravenol: бази, пакет добавки, ноу-хау, др., а от там и представянето на крайния продукт, който ползваме. 1 1 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Cyreon 204 #428 Отговорено 28 Май, 2019 Здравейте, колеги. Моето не са точно капкови проби, а сравнение на едно и също масло - едното от тубата, другото ползвано. Значи, смених маслото преди 2 седмици, минал съм само 300 км с него. Забелязах, че за много кратко време потъмня страшно бързо - то се вижда от снимките - в ляво е маслото от тубата, в дясно е маслото от двигателя. Мен ме притеснява, че за толкова малко изминати км и само за 2 седмици потъмня толкова бързо. Ясно ми е, че цвета изобщо не е единствения критерий, ама за толкова ли кратко време се променя бе, другари?! Преди като че ли такъв ставаше цвета след 2-3 месеца. Градско/извънградско е карано около 50:50. Маслото е Mobil 1 ESP, 5w30. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
aleksandur 283 #429 Отговорено 28 Май, 2019 Според мен са променили нещо по химията. Питах вносителя ,но не ми споделиха нищо.И при мен се получи същия ефект при последната смяна .При предишните четири смени със същото масло (Mobil ESP 5W30) поне до 3000км. не съм забелязал такъв ефект и то при 80% предимно градско в София . Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Cyreon 204 #430 Отговорено 28 Май, 2019 О, химията са я променили със сигурност, защото сравнявах вискозитета на "старото" ЕСП формула, с "новото" ЕСП, oт 12.1 на 100С пада на 11.8. Има и други промени като Sulphated Ash mass%. и т.н. По-надолу прилагам сравнение в характеристиките между старото и новото ЕСП. Нека експертите се изкажат, но ако са го "развалили" много жалко, защото аз съм му фен на това масло и досега винаги се е представяло перфектно, обаче това ранно потъмняване е много алармиращо. Пак казвам, аз не съм експерт, знам добре, че цветът сам по себе си не ти дава пълната картина. Mobil 1 ESP Formula 5W-30 SAE 5W-30 Ash, Sulfated, mass%, ASTM D874, 0.6 Density @ 15.6 C, g/ml, ASTM D4052, 0.850 Flash Point, Cleveland Open Cup, °C, ASTM D92, 254 Hi-Temp Hi-Shear Viscosity @ 150 C 1x10(6) sec(-1), mPa.s, ASTM D4683, 3.58 Kinematic Viscosity @ 100 C, mm2/s, ASTM D445, 12.1 Kinematic Viscosity @ 40 C, mm2/s, ASTM D445, 72.8 Pour Point, °C, ASTM D97 -45 Viscosity Index, ASTM D2270, 164 Mobil 1 ESP 5W-30 SAE Grade 5W-30 Viscosity, cSt (ASTM D445) @ 100ºC, 11.8 Sulphated Ash, wt% (ASTM D874), 0.8 HTHS Viscosity, mPa•s @ 150 ºC (ASTM D4683), 3.5 Pour Point, ºC (ASTM D97) -48 Flash Point, ºC (ASTM D92) 239 Density @ 15.6 ºC, g/ml (ASTM D4052), 0.8458 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 2858 #431 Отговорено 28 Май, 2019 За 300км. няма какво да му стане на маслото. Сигурно е измило (разтворило) някакви налепи, които другото масло не е успяло. Ако пък не си източил и несливаемия остатък от картера, при смяната, той допълнително ще е придал цвят... 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
emod 1674 #432 Отговорено 28 Май, 2019 Mobil 1 ESP 5w-30 претърпя няколко "видими" промени. Сред тях правят впечатление 1.) Използването на GTL база (30 - < 40% по MSDS) и 2.) Повишеният TBN = 8.61, който преимуществено е резултат от промяна на "химията" (пакета добавки). Каква точно е промяната в химията не може да бъде установено чрез VOA и FTIR. Това е потвърдено от много специалисти в областта. Газова хроматограма би повдигнала малко повече завесата, но само ако я разтълкува специалист. Единствено Мобил знаят какво точно е променено/премахнато/добавено в химията, но няма да го разкрият. Потъмняването на маслото е свързано (не само разбира се) с окислението на маслото и натрупването на замърсявания в него. С какво и дали променената химия допринася за това се опасявам, че ще остане загадка, поне докато този "проблем" не се превърне в постоянен и широко разпространен феномен, който да привлече вниманието на знаещите в BITOG и oil-club-ru. Докато пиша виждам, че dandilov вече засяга проблема с несливаемия остатък , който и аз щях да посоча. Да, звучи тривиално, но е факт, който не можем да пренебрегнем. Въздържам се за измиването на натрупванията, тъй като и колегата aleksandur е споделил за същото потъмняване, но в друг мотор. Дали маслото е с "влошени" качества - не мисля. Това е едно от уважаваните топ масла на Мобил и те не биха си позволили издънка, поне не "умишлена". GTL базата е с отлични качества, а добавените към нея III гр., PAO и естери/естерифицирани добавки, бор (в сравнително високо количество) и молибден (съдейки по количеството и тенденциите - триядрен - MoDTC) от "видимите" за нас компоненти са обещание за добро представяне на маслото. Да, не е ясно каква е "невидимата" част от пакета, но мога да предположа, че тя е в симбиоза с "видимата" част. Все пак това е топ продукт с доста сертификати. 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Cyreon 204 #433 Отговорено 28 Май, 2019 преди 22 минути, dandilov написа: За 300км. няма какво да му стане на маслото. Сигурно е измило (разтворило) някакви налепи, които другото масло не е успяло. Ако пък не си източил и несливаемия остатък от картера, при смяната, той допълнително ще е придал цвят... Koлега, много ми се ще да си прав, ама едва ли. 1. Не може да налееш 3.7 литра ново масло и несливаемия остатък по картера да го почерни новото толкова много. Да не говорим, че предното масло изобщо не беше толкова черно. 2. Дори и твоята теория да е вярна, това потъмняване щеше да се получи веднага или в близките часове, а то в първите няколко дни си беше чистичко като на снимката в ляво и преди седмица почна осезаемо да заема новия си цвят. 3. Предни години съм го сменял при подобни обстоятелства и тогава остатъка по картера не го е почернял изобщо. 4. Колегата аleksandur също се оплаква от подобен проблем със същата марка масло. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 2858 #434 Отговорено 28 Май, 2019 Въпросната "нова химия" може да влиза в реакция със стари отлагания и др (остатъка, например). Както е посочил emod, наличието на бор (в сравнително високо количество), а той е в качеството на дисперсант, би могло да обуславя по-добрата разтворителна способност на маслото. Не е задължително да потъмнее веднага от разтворени мизерии, защото тези процеси, по разтварянето, са бавни. Но след 300км работа, вече е напълно възможно да се наблюдават реакции. 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
emod 1674 #435 Отговорено 28 Май, 2019 Там е работата, че причините за потъмняването могат да са много. Сред тях има и поне една, която е свързана с пакета добавки (химията) и тя е свързана с organo-metallic (Organometallic) Extreme Pressure (EP) добавките, които се активират от топлината. Тези добавки при контакт с горещите вътрешни части на двигателя "потъмняват" значително, което прави новото масло да изглежда "състарено". 1 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Rakeem 800 #436 Отговорено 6 Юни, 2019 (Редактирано) Petro canada 5w20 на 4000км., първа капка, леко разлята, основно извънградско, забелязва се много лек зачатък на ядро, не знам как да го тълкувам, това което на мен ми прави впечатление е, че много трудно се взема пробата, направо брадясвам докато я чакам да капне, вече 2 проби предобрям, защото трябва буквално да тръскам щеката, не иска и не иска да капне, което според мен означава, че маслото създава много стабилен филм с метала и има силни молекулярни връзки, ще го видим занапред как ще се представя, но мисля да му дам шанс поне 10к. EDIT: Добавено обработено изображение на капката (emod) Редактирано 6 Юни, 2019 от emod 1 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 2858 #437 Отговорено 6 Юни, 2019 Petro canada 5w20 си е най-обикновен хидрокрек. Така, че аз не бих го търкалял повече от 6000 км. на бензин и 8000 на газ. 1 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
emod 1674 #438 Отговорено 6 Юни, 2019 Преди 3 часа, Rakeem написа: забелязва се много лек зачатък на ядро, не знам как да го тълкувам Маслото все още е доста чисто. Замърсяването е предимно от фини частици - няма сгъстявания. По тази причина + по-ниския вискозитет на маслото (20-ка = по-течливо) се наблюдава "пръсване на замърсяването" по цялата капка и няма ясно изразено ядро (според мен). В допълнение - явно и моторът е чист и добре работещ. Да не забравяме и режимът ти - основно извънградско. П.С. Поздравления за снимката . Следващата капка да е при максимално идентични условия с настоящите, за да може да сравняваме обективно. 2 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Restless 209 #439 Отговорено 7 Юни, 2019 На 28.05.2019 г. at 23:17, Cyreon написа: Koлега, много ми се ще да си прав, ама едва ли. 1. Не може да налееш 3.7 литра ново масло и несливаемия остатък по картера да го почерни новото толкова много. Да не говорим, че предното масло изобщо не беше толкова черно. 2. Дори и твоята теория да е вярна, това потъмняване щеше да се получи веднага или в близките часове, а то в първите няколко дни си беше чистичко като на снимката в ляво и преди седмица почна осезаемо да заема новия си цвят. 3. Предни години съм го сменял при подобни обстоятелства и тогава остатъка по картера не го е почернял изобщо. 4. Колегата аleksandur също се оплаква от подобен проблем със същата марка масло. Мисля бях пускал снимки преди 2г - при една от смените на масло, "междинно" бях сипал 3.5л евтинко масло, пуснахме двигателя за 5мин и го изляхме. Източеното масло беше значително потъмняло! При това на капка не личеше, но сипано в чашка разликата беше голяма. Също така след смяната, сипаното масло доста по-бавно си смени видимо цвета (н капка). Примерно не след 1000-1500 , а чак накъм 5000 почна да се забелязва. 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
JHM 1796 #440 Отговорено 7 Юни, 2019 Преди 21 часа, dandilov написа: Petro canada 5w20 си е най-обикновен хидрокрек. Ама от най добрите..,в челната класация в oilclub.ru! https://www.oil-club.ru/forum/topic/7906-idealnye-masla-top-oyl-kluba/ Преди 21 часа, Rakeem написа: Petro canada 5w20 на 4000км., първа капка Изпревари ме колега с пробата на петрото. Маслото видно от пробата ти е мн. добро състояние! Ще е хубаво да видим и продължение на пробите за останалите 2-3х.км. Имам и аз готовност да го налея в скоро време и ще сравняваме. 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове