Jump to content
Markony

Капкови проби на двигателни масла

Recommended Posts

Здравейте,

 

Втори тест с масло – Amsoil XL 5W30

 

1)      Автомобил – Honda Accord 6, F18B2, ръчни скорости, 2001г.;

2)      Масло – Amsoil XL 5W30

3)      Маслен филтър – Amsoil EA 15K12, Въздушен – Mahle-Knecht LX1075 ;

4)      Общ пробег на автомобила –192 070 км;

5)      Пробег на маслото в момента на вземане на пробата - 6022 км;

6)      Цикъл (извънградско/градско) – 95/5;

7)      Средна скорост – 78 ;

8)      Сезон на експлоатация –  от 31. 05. 2023;

9)      Моточасове – 77 ;

10)    Изразходвано гориво – LPG около 620 литра DS Oil, Shell (България)б Knez Petrol (Сърбия), MaxiLine, EDO, M1 Petrol (Унгария), AVIA, AGIP, TOTAL (Германия),Carrefour, Auchan,TOTAL (Франция);

11)    Kтм = (л.620 / 4.3 л.) ≈ 144;(LPG?)

12)    Пробата е взета от напълно загрял двигател след магистрално каране 5 минути след гасене и е сушена 24  часа на стайна температура (даже малко отгоре J);

13)    Обем на налятото чисто масло при смяната – 4,3 л;

14)    Доливане на масло – не

15)    Други - източени около 300 мл  (6 спринцовки от 50 мл) от картера след оттичане Предходни масла Castrol 10W40 (немски) на около 10000, но на около 2 г., Liqui Molly 10W40 ACEA A3 ∙ ACEA B4 ∙ API SL на 6850 км. Honda Synthetic Blend 5W-30 – 6350 км, PETRO-CANADA SS 5w30 на 4890 км., MOTUL 8100 Eco-lite 5w30 на 9650 км - предимно магистрално каране, Prista Ultra G 5W30 от Markony’s Garage – 4771 км.  Режим - рядко над 4000 об./мин., в Германия, където е разрешено и повечко, като мисля, че имам лек спад 1-2 мм на маслото по щека. Пробата е сканирана на скенер Canon TR4600 series 3 in1 с разд. способност 600 dpi. на офисна хартия с леко докосване на щеката до хартията (business laser Xerox). Тестъте е около 5600 км. след първия.

1 (4).jpg

  • Харесвам 2
  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тест първи за др. кола. Е тука ми е интересно.

1)  Масло – Fuchs Titan GT1 5w40, маслен филтър - не знам какъв е сложил майстор.

  2)  Автомобил – VW Polo V 2010г., 1,4 бензин, 85к.с.

  3)  Общ пробег на автомобила - по километраж 143690км., реален - по две.

  4)  Пробег на маслото в момента на вземане на пробата - 1290км.

  5)  Цикъл (извънградско/градско) - около 200км. извънградското, останалото градско.

  6)  Средна скорост - незнам.

  7)  Сезон на експлоатация – от 21.04.2023г. до 23.07.2023г.

  8)  Моточасове – Нямам представа;

  9)  Изразходвано гориво - около 130л.

10)  Пробата е взета от загрят до работна температура мотор - до 10 мин. след като е изгасен ДВГ

11)  Обем на налятото чисто масло при смяната -  3,4л., несливаемия остатък не е източван.

12)  Доливане на масло - няма.

13) Последните 1000км. са без катализатор.

Качвам снимкa и ПДФ цветен, 600dpi. Снимката не много добре, но ПДФ е ОК.

 

IMG_20230724_155411.jpg

Test Fuchs

  • Харесвам 1
  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте.

1)      Автомобил – Honda Accord 8,R20A3,2.-Ivte,ръчни скорости, 2012г.

2)      Масло – Ravena Oil 0w20 ECS

3)      Маслен филтър –Mann W-610/6 Въздушен –HERTH+BUSS;

4)      Общ пробег на автомобила –122989 км;

5)      Пробег на маслото в момента на вземане на пробата -7403  км;

6)      Цикъл (извънградско/градско) – 85/15;

7)      Средна скорост – Незнам

8)      Сезон на експлоатация –  от 06.12.2022

9)      Моточасове – Незнам

10)    Изразходвано гориво – LPG около 680 литра и Бензин А95 около 30 литра.   

11)    Пробата е взета от напълно загрял двигател след 2 км. каране в градски условия(Бях карал около 160 км. Магитрално ,после спрях до магазина и след това се прибрах и взех пробата след 10 мин. изгасяне

12)    Обем на налятото чисто масло при смяната – 3,7 л.

13)    Доливане на масло – Около 300 мл.

15)    Режим на използване:Нормален и от време на време повечко газ.Като цяло колата се кара повече за дълги преходи по Магистрали.

16)   Предишно масло Ravena Oil 5w30 DXG

17)   Пробата е сушена 31 часа на стайна температура(Нямаше как по рано да я сканирам)

18)  . Сканирана е на скенер с разд. способност 600dpi. на офисна хартия,като капката едвам успях да я капна без да докосна(много тръсках и се надявам да е станала добра капка.Другите Капки са с докосване на Хартията)

19)  Други. Още ще карам има няма 2000 км. Маслото и слагам новото което е същото и е вече във вкъщи.Предходното масло ми харесваше(нече разбирам нещо) ,но по пепоръки на форума смених маслото.Дано да е станала добра проба,че ми е много интересно как се държи маслото.

 

CCI21072023.jpg

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ядрото на горната капка, изглежда като сърце, очевадно му харесва масълцето. 

От колко км колата е при теб? 

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Купих я на 89 000 :plane:км.и 8 год.

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами какво да кажа, капките ти са показно как навременните грижи и качественото масло влият на един двигател.

Несъмнено има ресурс за още толкова, само не знам дали да ти го пожелавам :D

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)
Преди 3 часа, dandilov написа:

Карай до 14 хил. км. и да видим как ще е тогава. Има запас от TBN, понеже си на LPG, чисто е все още, с PAO е в състава си, има силен ZDDP. Още не е за смяна.

Благодаря за коментара!Да видно е,че маслото е в доста добро състояние. По скоро ме притеснява, че карането на повече извънградско и магистрали,предполага и по големи високи обороти,за по дълго време:plane:.Обичам да я карам и над 4500 об.,но никога рязко и също далеч от червената зона на скалата.

 

Преди 3 часа, dandilov написа:

После може да пробваш и FDS 5W-30 за сравнение. Вече има ACEA A7/B7.  ;)

Да,него съм купил и мислех преди жегите,но пустото  "SSV",излезе желязно!:thumbs1:

Дано поне има добри миещи свойства и не трупа отлагания.

Поздрави:bye:!

Редактирано от JHM
  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

dandilov

Инженер

Много добре се представя този хидрокрек на Amsoil. Изненадан съм. Но и дългите преходи си оказват положителното влияние. 

 

 И аз се изненандах, доста чисто е, ако стане и една Анталия ще му заформя с още 2500 да видим, ако не ще следим на всеки 1000. Филтърът не е сменян. Спадна с около 1-2 мм, но според мен бива, тук-таме по Германия я понатисках

 

Редактирано от Тъмнозелен самурай G86-P
  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте.

Трудно значи се прави проба на по ниско визкозитетните масла.

Не искам да го карам повече от 10000км.

На 9000 км го сменям винаги.

Сега ще направи малко повечко.

Като цяло не исках да минавам на това Масло в смисъл визкозитетът ,но така стана.

Като навъртя пак с новото масло брой километри ще пусна проба.

Благодаря отново!

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@MotoMK5

Използвай си сега закупеното, а после се ориентирай към това, което препоръчват от "Oil finder"-a на Ravenol. Пробвай RAVENOL FDS 5W-30 или SSV 0W-30.

И само от общите поръчки, за да не попаднеш на менте.

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Малко офф, от темата, ако може.

Маслото е на 2100 км, беше до горе пълно до втората пъпка,

карам с 5в30 c2/c3..

Та въпроса ми е нормално ли е да се  е свлякало до това ниво,или мотора похарчва масло..

Карам предимно градско на къси разстояния, мотора не може да загрее оптимално..

Благодаря предварително колеги!

 

 

Редактирано от jivetz

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)
Spoiler

 

ПП колата е акорд 2006 фейслифт, 2,2 дизел, без дпф. на 250 км

20230731_122424.jpg

20230731_122445.jpg

Редактирано от jivetz

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

1-вия ми тест!

 

1. 5-30 масла: 1,25 l RAVENOL VMP USVO; 1,0 l Petro-Canada SS; 0,5 l Yacco Lube GDI и 0.75 l Longlife lll HCSYNTHESE, ACEA C3, API SN, VW 504/507 oт Кауфланд!!

2. Hondaта от профила.
3. Общ пробег на автомобила: 356 190 км пише на километража!? За 220к грантирам! Но мотора е на 16 700 км, след основен ремонт от ФЕНА!!!
4. Пробег на маслото, в момента на вземане на пробата: 200км.
5. Цикъл извънградско/градско: 0/100
6. Средна скорост...
7. Сезон на експлоатация: 31.07.2023 до 04.08.2023.
8. Мото часове...
9. Изразходвано гориво ... газ.
10. Обем на налятото масло при смяната: 3,5 l.
11. Доливане: няма.
12. Маслен филтър: MANN W610/3
13. Въздушен: ...
14. Режим на използване: градско, софийско, макар и августовско!... т. е. тежък.
15. Предишни масла след ремонта: 1. смес за разработване от ФЕНА; 2. 5-40 Yacco VX600 от ФЕНА; 3. 5-30 Yacco Lube GDI от Боби - HPP Garage.
16. Пробата е взета от напълно загрял двигател над 15 мин. след изгасяне с ДОПИР на щеката до хартията. 
17. Сушена е 24 ч на стайна!? температура.
18. Снимка с телефон!?

19. Източено от пробката на загрял двигател БЕЗ несливаемото количество.

 

p. s. Наложи се спешна смяна на масло, заради дълго пътуване, което пък отпадна. Сложих коктейл от масла, останали от предишни смени на СR-V то и Фабия 1,4; 2002; AUB мотор. Любопитно ми е /вероятно не само на мен/, как ще се държи тази смес и се надявам да разберем без скенер!

20230805_114815.jpg

Редактирано от kalintry
  • Нагоре 1
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

20230805_114815.thumb.jpg.d527bf07d6d6cae6d41708dc7c2f2e67.jpgPila_20230805_114815.thumb.jpg.078d66569cb92d16dcbab1810ab18420.jpg

 

Както много пъти съм казвал - от съществено значение е, снимката да е направена качествено и с правилния баланс на бялото. Ако бялото не е бяло при първичното изображение - тогава не може да стане и правилната обработка накрая.

Тук се опитах да "избеля" синьото, но дори и така не се получава нищо.

Ето защо е важно пробата да е сканирана на скенер, за да няма нюанси на бялото, светлосенки и др., които да попречат на последващата обработка.

  • Харесвам 1
  • Объркан 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Капков тест 5

1.RAVENOL SSV 0W30 от "ato24"

2.Honda accord-K20Z2 2006г.
3.Общ пробег на автомобила-

236130км.
4.Пробег на маслото, в момента на вземане на пробата 12000км.
5.Цикъл извънградско/градско 70/30
6.Средна скорост,около 55 км/ч.
7.Сезон на експлоатация 20.02.2023 до 12.08.2023г.
8.Мото часове около 225
9.Изразходвано гориво 1100л.газ и 155л.бензин.
10.Обем на налятото масло при смяната-4,5л.
11.Доливане няма,разход няма,или минимален около 3 мм от макс на щеката(при студен двиг.).
12.Маслен филтър, Honda OEM (15400-PLM-A02)"honda of America"🙂.
13.Въздушен "jakoparts"
14.Режим на използване лек.
15.Предишно масло-Mobil1 ESP 5W30,Mobil1 ESP 5W30,Amsoil SS 5w30, Petro-Canada SS 5W20,Amsoil ss 5w30,Petro-Canada 5w20, Mobil1 0W20 AFE,Mobil 1 0W30ESP,petro-canada 5w30, Mobil1 0w20 AFE,Honda HG 0W20 Ultimate syntetic,MOBIL ESP0W30,Amsoil 0w20,petro canada 0w30,castrol edge 0w30,motul eco energy 0w30,castrol magnatec 5w40 
16.Пробата е взета от напълно загрял двигател,2 мин. след изгасяне (докоснах щеката до листа). 
17.Сушена е 24ч.,на стайна температура.
18.Сканирана е на скенер с разд. способност 600dpi,на офисна хартия. 

19.Източено от пробката на загрял двигател и изтеглено старателно, несливаемото количество, чрез помпа от картера и където е възможно да се достигне.

Двигателя работи много добре с това масло:thumbs1:.

1585515070_RavenolSSV0W3012000km1001.thumb.jpg.c7eb577ba7e4c2e504c8b8f5495ad98f.jpg1790968554_RavenolSSV0W3012000km1002.thumb.jpg.770d119b724c9a055e9b210b2c88f404.jpg

Не се заформя май ясно откроено ядро...:|?

Редактирано от JHM
  • Харесвам 4

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Напротив, заформя се. Но няма тежки замърсявания с оглед на горивото LPG, добрата работа на двигателя, и доброто мазане на маслото.

Допълнително и двете капки си ги поразлял малко, докато си пренасял хартията и от там идва малко размазаната визия на заформящото се ядро.

В крайна сметка маслото е все още сравнително чисто. С оглед визията на капките, не е потъмняло много, което говори за слабо овъгляване и в допълнение високият пъроначален TBN, който не може да се неутрализира лесно от горивото LPG, маслото има още ресурс.

Карай нататък до 14к. :thumbs1:

  • Харесвам 2
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 9 часа, dandilov написа:

Допълнително и двете капки си ги поразлял малко,

Да..,това изглежда се получи от леката гънка,която имаше листа.

Аа..,и гледам вместо 0W30, съм драснал 5W30:D:tooth:(жега..,жегаа...:zen:!)

Благодаря!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дани, сори но изтървах капката и вече е на 30 часа съхнене, та няма да я сканирам.

Просто за протокола - отпускарски 1240км със Сивика, а петното е след връщането - извънградски 280км - реших, та капнах, да видя как е. Еми, няма разлика в цвят и ниво, а и още е далеч от фокусирано ядро.

Ще гледам да му уцеля 5000 пробег.

IMG_20230821_220547.jpg

IMG_20230821_222007.jpg

IMG_20230820_190710.jpg

IMG_20230820_190757.jpg

Редактирано от ceco_accord
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Spoiler

Лек спам: Има ли желаещ за капка от "новото масло пакело".  Тая агресивна реклама която се шири ис фейс-а "от уста на уста" за качествата на това масло прибилижаващо цените на топ/доказали се производители, накрая стигна и до мен. Та дали си "струва" парите?

 

  • Хаха 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@ceco_accord

 

1480095065_SHU5W-40_3644km.thumb.JPG.42453bbbee41dfbcd639be3a94973eda.JPG539885321_Pila_SHU5W-40_4890km.thumb.jpg.a65332161634ce66933b6a5bfc558a13.jpg

 

Има малка разлика. Започва да заформя дифузната зона с леки замърсявания. Все още няма ясно обособено ядро, поради недостатъчно количество тежки замърсявания. Карай нататък и се замисли за смяна към 6000 км. Не заради друго, а понеже ти е първото по-продължително използвано масло след ремонта. Да изхвърлиш с него каквото е обрало. Иначе маслото изглежда о.к.

 

  • Нагоре 1
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@repo_ssv

Капвай, сканирай и поствай тук в темата, според инструкциите и шаблона.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

dandilov, за да капна трябва да имам от това масло, ама моята американка я "научих" да си върви с SHELL HELIX ULTRA 0W-30 A5/B5, още по-вече след като видях и анализа ти за това масло, нямам намерение да го сменям. Просто този продукт се рекламира активно във всички канали и за това ми стана интересно дали някой от форума си е купувал, да капне капка и да видиме анализ на това извънземно масло.  Ако се окаже супер качествен продукт примерно от ранга на равенол, шел но  с по-ниска цена, би било оферта за в бъдеще.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Off Topic

Една корекция:

Анализът ми е на Shell Helix Ultra 5W-30.

 

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Капков тест 1

1.RAVENOL FO 5W30 от "ato24"

2.Honda accord-K24Z3 2009г автомат.
3.Общ пробег на автомобила-

360 000км.
4.Пробег на маслото, в момента на вземане на пробата 7000км.
5.Цикъл извънградско/градско 60/40.
6.Средна скорост,около 35 км/ч.
7.Сезон на експлоатация 6 месеца.
8.Мото часове около 200.
9.Изразходвано гориво 850л.газ и 150л.бензин.
10.Обем на налятото масло при смяната-4,2л.
11.Доливане няма,разход няма,или минимален около 3 мм от макс на щеката(при студен двиг.).Преди ремонта за този пробег,разхода беше над 3л.
12.Маслен филтър,"MAHLE OC 617"(made in china).
13.Въздушен "jakoparts".
14.Режим на използване лек.,с лежерно каране без високи обороти.
15.Предишно масло-Mobil1 super 5W30 A5 B5.
16.Пробата е взета от напълно загрял двигател,2 мин. след изгасяне (докоснах щеката до листа). 
17.Сушена е 24ч.,на стайна температура.
18.Сканирана е на скенер с разд. способност 600dpi,на офисна хартия.

963099835_RavenolFO5W307000km001.thumb.jpg.b45b05b1d23fd90cfb949ac218d18baa.jpg518932344_RavenolFO5W307000km002.thumb.jpg.822a700a3034981c4f580a4f70a73c96.jpg

п.п.

Колата е на второ масло(първото хвърлено на 3000км) след смяна на сегменти,разпред. вал и верига.Цялостно разглобен и измит мотор!

(Качествен ремонт от "Rifto Garage" :thumbs1::punk:)

Изглежда перфектно,но май ще е добре подмяна?

Подготвено е Ravenol FDS 5W30. 

Редактирано от JHM
  • Харесвам 1
  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Може да се кара още маслото.

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 27.08.2023 г. at 11:04, JHM написа:

Капков тест 1

1.RAVENOL FO 5W30 от "ato24"

2.Honda accord-K24Z3 2009г автомат.
3.Общ пробег на автомобила-

360 000км.
4.Пробег на маслото, в момента на вземане на пробата 7000км.
5.Цикъл извънградско/градско 60/40.
6.Средна скорост,около 35 км/ч.
7.Сезон на експлоатация 6 месеца.
8.Мото часове около 200.
9.Изразходвано гориво 850л.газ и 150л.бензин.
10.Обем на налятото масло при смяната-4,2л.
11.Доливане няма,разход няма,или минимален около 3 мм от макс на щеката(при студен двиг.).Преди ремонта за този пробег,разхода беше над 3л.
12.Маслен филтър,"MAHLE OC 617"(made in china).
13.Въздушен "jakoparts".
14.Режим на използване лек.,с лежерно каране без високи обороти.
15.Предишно масло-Mobil1 super 5W30 A5 B5.
16.Пробата е взета от напълно загрял двигател,2 мин. след изгасяне (докоснах щеката до листа). 
17.Сушена е 24ч.,на стайна температура.
18.Сканирана е на скенер с разд. способност 600dpi,на офисна хартия.

963099835_RavenolFO5W307000km001.thumb.jpg.b45b05b1d23fd90cfb949ac218d18baa.jpg518932344_RavenolFO5W307000km002.thumb.jpg.822a700a3034981c4f580a4f70a73c96.jpg

п.п.

Колата е на второ масло(първото хвърлено на 3000км) след смяна на сегменти,разпред. вал и верига.Цялостно разглобен и измит мотор!

(Качествен ремонт от "Rifto Garage" :thumbs1::punk:)

Изглежда перфектно,но май ще е добре подмяна?

Подготвено е Ravenol FDS 5W30. 

защо си сменял сегменти и вериги,даде ли синтоми някакви?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Off Topic
Преди 7 часа, niko75 написа:

защо си сменял сегменти и вериги,даде ли синтоми някакви?

Колата е на приятел,който реши да извърши нужния ремонт,за да спре огромния разход на масло(литър,литър и половина на 1000км.)Купена на скоро от човек,който типично по български, даваше гаранция за изправността и.

За радост нямаше поражения по цилиндрите и самите бутала.Двигателя,беше разглобен и ИЗМИТ до последното болтче от хора на "ТИ" с материята.Изпускателния вал,също е проблемен за този двигател.Не са виновни масла и интервали,а по скоро му е заложено "генетично",като при К20 на 7-ма.

След ремонта,колата е с буквално нов двигател и се кара всеки ден.Разход сега няма или е в нормални стойности (200-300мл.,на 7000км).

Въпреки излезлите разходи по ремонта,сега човека й се радва още повече,заслужава си!

Honda Accord 8

Type S edition 201к.с.:thumbs1:

 

 

  • Харесвам 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 9 часа, JHM написа:
  Скрий съдържанието

Колата е на приятел,който реши да извърши нужния ремонт,за да спре огромния разход на масло(литър,литър и половина на 1000км.)Купена на скоро от човек,който типично по български, даваше гаранция за изправността и.

За радост нямаше поражения по цилиндрите и самите бутала.Двигателя,беше разглобен и ИЗМИТ до последното болтче от хора на "ТИ" с материята.Изпускателния вал,също е проблемен за този двигател.Не са виновни масла и интервали,а по скоро му е заложено "генетично",като при К20 на 7-ма.

След ремонта,колата е с буквално нов двигател и се кара всеки ден.Разход сега няма или е в нормални стойности (200-300мл.,на 7000км).

Въпреки излезлите разходи по ремонта,сега човека й се радва още повече,заслужава си!

Honda Accord 8

Type S edition 201к.с.:thumbs1:

 

 

Мислех да вземам и аз бензинова 8-ца ,ама като чета тук там май ще се откажа.Ще си карам 7-ма дизела докато умре при мен,щом е изкарала 380 000, ще изкара поне още 200 К.
То не вервам да случа на такъв здрав и все още актуален автомобил.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Втори тест! Първи на #1456

 

1. 5-30 масла: 1,25 l RAVENOL VMP USVO; 1,0 l Petro-Canada SS; 0,5 l Yacco Lube GDI и 0.75 l Longlife lll HCSYNTHESE, ACEA C3, API SN, VW 504/507 oт Кауфланд!!

2. Hondaта от профила.
3. Общ пробег на автомобила: 356 190 км пише на километража!? За 220к грантирам! Но мотора е на 16 700 км, след основен ремонт от ФЕНА!!!
4. Пробег на маслото, в момента на вземане на пробата: 1630 км.
5. Цикъл извънградско/градско: Около 1100 км. Сф-Лом-Сф, през Петрохан и Сф-Бургас-Сф, през Бачково и в двете посоки. Каране на Wаze с ограничнията (често над!) . По АМ "Тракия" с трафика в лява лента, с над 4200-300 об/мин (140-150 км/ч) и разход на LPG  около 15 л/100 км!! Цялото извънградско с климатик (без Петрохан).  / Около 500 км.
6. Средна скорост ...
7. Сезон на експлоатация: 31.07.2023 до 30.08.2023.
8. Мото часове ...
9. Изразходвано гориво ... газ и за 18 км по Тракия бензин, че обърках нещо разчета!
10. Обем на налятото масло при смяната: 3,5 l.
11. Доливане: няма; няма разход.
12. Маслен филтър: MANN W610/3
13. Въздушен: ...
14. Режим на използване: тежък!?
15. Предишни масла след ремонта: 1. смес за разработване от ФЕНА; 2. 5-40 Yacco VX600 от ФЕНА; 3. 5-30 Yacco Lube GDI от Боби - HPP Garage.
16. Пробата е взета от напълно загрял двигател над 10 мин. след изгасяне с ДОПИР на щеката до хартията.
17. Сушена е 24 ч на стайна!? температура.
18. Снимка с телефон, според допълнителни инструкции ;-) Първата снимка е на директна, а втората на индиректна слънчева светлина. Дано този път са ок.

19. Източено от пробката на загрял двигател БЕЗ несливаемото количество.

 

p. s. Наложи се спешна смяна на масло, заради дълго пътуване, което пък отпадна. Сложих коктейл от масла, останали от предишни смени на СR-V то и Фабия 1,4; 2002; AUB мотор. Любопитно ми е /вероятно не само на мен/, как ще се държи тази смес и се надявам да разберем!

20230831_131859.jpg

20230831_131557.jpg

 

Редактирано от kalintry
  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей,

Ravenol VMP ще играе ролята на "стабилизатор" в тая смес. ;)

За съжаление не ти се получават снимките. :( Телефонът ти не може да предаде бялото като бяло, а от това не може да се направи правилната обработка по-нататък. Опитах се да направя изкуствена корекция на бялото, но образът след това става недействителен. все пак се получи това:

20230831_131859.thumb.jpg.bcc29a000f74c8220fe54f47961124f8.jpgPila_20230831_131859.thumb.jpg.824b594bf5bedf5785fd2d547b0e81de.jpg

За сега сместта е обрала някакви остатъчни замърсявания, но все още не се забелязва натрупване на нещо друго. Карай нататък и следващата проба се опитай да я сканираш някъде, вместо снимка с телефона. Тогава ще се видят по-ясно нещата.

 

  • Харесвам 1
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Капков тест 6

 

1.RAVENOL SSV 0W30 от "ato24"

 

2.Honda accord-K20Z2 2006г.

3.Общ пробег на автомобила-

 

237130км.

4.Пробег на маслото, в момента на вземане на пробата 13000км.

5.Цикъл извънградско/градско 70/30

6.Средна скорост,около 50 км/ч.

7.Сезон на експлоатация 20.02.2023 до 31.08.2023г.

8.Мото часове около 260

9.Изразходвано гориво 1190л.газ и 169л.бензин.

10.Обем на налятото масло при смяната-4,5л.

11.Доливане няма,разход няма,или минимален около 5 мм от макс на щеката(при студен двиг.).

12.Маслен филтър, Honda OEM (15400-PLM-A02)"honda of America"🙂.

13.Въздушен "jakoparts"

14.Режим на използване лек.

15.Предишно масло-Mobil1 ESP 5W30,Mobil1 ESP 5W30,Amsoil SS 5w30, Petro-Canada SS 5W20,Amsoil ss 5w30,Petro-Canada 5w20, Mobil1 0W20 AFE,Mobil 1 0W30ESP,petro-canada 5w30, Mobil1 0w20 AFE,Honda HG 0W20 Ultimate syntetic,MOBIL ESP0W30,Amsoil 0w20,petro canada 0w30,castrol edge 0w30,motul eco energy 0w30,castrol magnatec 5w40 

16.Пробата е взета от напълно загрял двигател,2 мин. след изгасяне (докоснах щеката до листа). 

17.Сушена е 24ч.,на стайна температура.

18.Сканирана е на скенер с разд. способност 600dpi,на офисна хартия

557418882_RavenolSSV0W3013000km1001.thumb.jpg.dc67ea9c8bd12397443a34850fef5b32.jpg1256405473_RavenolSSV0W3013000km2001.thumb.jpg.810e9631a7fd084d49b665861bd88ddb.jpg

Хубаво ядро и палитра от цветове:yes::thumbs1:!

Единия вариант е смяна, а другия източване на литър и половина с помпа и наливане на свежо равенолче (имам останал ,плюс ESP на мобил)!Повече клоня към първото,защото този двигател,не е каран толкова км.с едно масло:huh:.

 

Редактирано от JHM
  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

SSV е звяр! :thumbs1:

А пък и този път си направил много добра проба, без да разлееш капката.

Маслото все още има доста ресурс. Тепърва е заформило краевата зона и започва да насища ядрото. Дифузната зона и тя все още е малка.

Може да му направиш едно опресняване, но само с остатъка от Равенол-а. ESP-то не го слагай, че ще рзвалиш хубавата рецептура. При този вариант няма да разберем кога най-накрая (на колко хил. км.) ще насити ядрото.

Ако си го прежалил вече, тогава - смяна. 

  • Харесвам 2
  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте,

 

Трети  тест с масло – Amsoil XL 5W30

 

1)      Автомобил – Honda Accord 6, F18B2, ръчни скорости, 2001г.;

2)      Масло – Amsoil XL 5W30

3)      Маслен филтър – Amsoil EA 15K12, Въздушен – Mahle-Knecht LX1075 ;

4)      Общ пробег на автомобила –193 437  км;

5)      Пробег на маслото в момента на вземане на пробата - 7389 км;

6)      Цикъл (извънградско/градско) – 89/10;

7)      Средна скорост 75 ;

8)      Сезон на експлоатация –  от 31. 05. 2023;

9)      Моточасове – 98 ;

10)    Изразходвано гориво – LPG около 770 литра DS Oil, Shell (България), Knez Petrol (Сърбия), MaxiLine, EDO, M1 Petrol (Унгария), AVIA, AGIP, TOTAL (Германия),Carrefour, Auchan,TOTAL (Франция), Lukoil (BG), EkoPetrol (BG);

11)    Kтм = (л.770 / 4.3 л.) ≈ 179;(LPG?)

12)    Пробата е взета от напълно загрял двигател след магистрално каране 10 минути след гасене и е сушена 24  часа на стайна температура;

13)    Обем на налятото чисто масло при смяната – 4,3 л;

14)    Доливане на масло – не

15)    Други - източени около 300 мл  (6 спринцовки от 50 мл) от картера след оттичане Предходни масла Castrol 10W40 (немски) на около 10000, но на около 2 г., Liqui Molly 10W40 ACEA A3 ∙ ACEA B4 ∙ API SL на 6850 км. Honda Synthetic Blend 5W-30 – 6350 км, PETRO-CANADA SS 5w30 на 4890 км., MOTUL 8100 Eco-lite 5w30 на 9650 км - предимно магистрално каране, Prista Ultra G 5W30 от Markony’s Garage – 4771 км.  Режим - рядко над 4000 об./мин., в Германия, където е разрешено и повечко, като мисля, че имам лек спад 1-2 мм на маслото по щека. Пробата е сканирана на скенер Canon TR4600 series 3 in1 с разд. способност 600 dpi. на офисна хартия с леко докосване на щеката до хартията (business laser Xerox).

P.S.  Явно при реални моточасове Ктм не е много съвпадащ. Вероятно тябва да се прави и корекция при гориво LPG с около 20% и даже тогава пак не е много показателен. Предполагам това е от предимно магистралното каране с голяма средна скорост. Гурутата да се изкажат по този въпрос по възможност.

1 (5).jpg

  • Нагоре 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Маслото от пробата изглежда като "ново". За това имат заслуги горивото LPG и големият процент извънградско.

КТМ не го мисли. При LPG няма конкретна препоръка.

Притеснителното в случая е намаляването на нивото по щеката. Ако се убедиш, че двигателят е започнал да го гори - сменяй. Тръгнало е значи. Колкото и добре да изглежда на хартията.

Какво си намислил за следващо?

 

  • Харесвам 1
  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Off Topic
преди 39 минути, dandilov написа:

Притеснителното в случая е намаляването на нивото по щеката. Ако се убедиш, че двигателят е започнал да го гори - сменяй. Тръгнало е значи. Колкото и добре да изглежда на хартията.

Нещо такова май става и при мен,но с почти двоен пробег от колегата.Отдавам го на честите извънградски високи обороти (до 5к.)Стила ми на каране,е леко до умерено динамичен,но винаги с РАЗУМ!

 

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Off Topic

@JHM

Ти си с VTEC, който обича да похапва по малко масълце при високи обороти, а колегата няма VTEC и е карал Акорд-а доста спокойно (рядко над 4000 об./мин.). Та за това при него е по-осезаемо кога започва да деградира маслото.

Ти също може да си направиш преценка, според темпа на намаляване на нивото. Но също така, SSV е с по-стабилна база и по-богат ZDDP от XL на Amsoil.

 

  • Харесвам 1
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
14 hours ago, dandilov said:

Маслото от пробата изглежда като "ново". За това имат заслуги горивото LPG и големият процент извънградско.

КТМ не го мисли. При LPG няма конкретна препоръка.

Притеснителното в случая е намаляването на нивото по щеката. Ако се убедиш, че двигателят е започнал да го гори - сменяй. Тръгнало е значи. Колкото и добре да изглежда на хартията.

Какво си намислил за следващо?

 

Мерси за коментара, Дани!  Не съм много сигурен дали маслото спада стабилно, пък и не е много равно пред нас, но съм привърженик на японците за смяна на маслата, така че ще го сменя така или иначе. Имам един Мобил 1 ESP 5W30 от Германия го взех миналата година, уж е по старата рецептура, мисля него да сложа. Имам и една Areca от Франция от тази година, ама тя по-късно.

Редактирано от Тъмнозелен самурай G86-P

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...