Jump to content

Recommended Posts

Quote

6)      Цикъл (извънградско/градско) – около 97/3;

Мисля че това е изиграло много важна роля за това състояние на маслото,ако завъртим цифрите нещата щяха да са коренно различни.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тези като мен, които познават добре двигателите от Д-серията това няма въобще да ги изненада. При това двигателя на Емо е ревизирана веднъж. 

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 2 часа, CARPERA написа:

Мисля че това е изиграло много важна роля за това състояние на маслото,ако завъртим цифрите нещата щяха да са коренно различни.

Чак коренно различни не бих казал за 5000км.

Погледни по  на горе, моята капка на 4000к, отговаря по състояние на тази на емо от 3000к.

Режима ми е по тежък,но явно газта го пази повече.

Редактирано от JHM

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте, 

След 500 км. ръчкане само из центъра на София

 

1)      Автомобил – Honda Accord 6, F18B2, 2001г.;

2)      Масло – Liqui Molly 10W40 ACEA A3 ∙ ACEA B4 ∙ API SL;

3)      Маслен филтър – ALCO SP 937;

4)      Общ пробег на автомобила – 155900 км;

5)      Пробег на маслото в момента на вземане на пробата - 2300 км;

6)      Цикъл (извънградско/градско) – 30/70 (последните 500 км само градско из центъра на София);

7)      Средна скорост - N/A;

😎 Сезон на експлоатация – 31.01.2020 – 06.05.2020;

9)      Моточасове – N/A;

10)    Изразходвано гориво – А 95 около 60 л. Kruiz, Shell, Eko;

11)    Kтм = (60л./ 4.0 л.) =15;

12)    Пробата е взета от напълно загрял двигател (3 мин след гасене) и е сушена 24  часа на стайна температура;

13)    Обем на налятото чисто масло при смяната – 4,0 л.;

14)    Доливане на масло – не.

15)    Предходно масло Castrol 10W40 (немско) на около 10000, но на около 2 г. Режим - рядко над 4000 об./мин. Пробата е сканирана на скенер Canon MX490 3 in1 с разд. способност 600dpi. на офисна хартия, капката от около 2,0 см. височина.

LM_01_01 - 07_05_20201.jpg

  • Нагоре 4

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)
On 4/30/2020 at 12:48 PM, Crxmania said:

E7D7CAB3-5EA5-4AC6-882D-B2C4B01A2DA6.thumb.jpeg.07d225f550a0a5c10c350e95d793c905.jpegB623146B-7FEC-4938-B33F-2B6BB24210DD.thumb.jpeg.d4c3971f2c803881ca21cb551afcfc4c.jpeg NEW.thumb.jpeg.e47e251d3013b37c3d51669ef5900140.jpeg

E8EF55B2-0A6E-44CE-9BC1-AC576AB9BEA9.thumb.jpeg.46bf05d8e06ad251d6d323502823c518.jpeg

Honda crx 1990г. 

D16z5 

Пробег 245000км

Масло bardahl 10w40

На 1200км и на 2-3 месеца

Вид на натоварване:

1 трак дей с 6 сесий или 25-30 обиколки на пистата

Множество прекъсвачи в градски условия (при загрял двигател разбира се).

Разход на масло за тези 1200км около 1литър

 

пп.Ако снимките не стават ще отида на скенер

 

EDIT: добавена "пила" (emod)

Определено това масло вече изобщо не е масло и никое от качествата не е вече налично,може би едно но не мога да го измисля.

Дано още не е в двигателя ти защото и той ще замине,но явно за това се използва колата и се знае.

Да използваш  колата редовно да е в лютеницата,без това масло да може да устоява на това,какъв е смисъла.

Защо не използваш масло за твоите цели,или не си заслужава парите може и с това.

Марката която си избрал има такива масла

https://www.bardahl.bg/bg/products/a/4575/4613

Редактирано от CARPERA

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@Accord 1,8i LS 2001

Пробата е взета перфектно и старателно. Поздравления за което!

Маслото е още в пълна кондиция. Ядрото държи здраво тежките замърсявания, т.е. маслото все още има силни диспергиращи свойства. Заформила се е и дифузната зона - светло зелената част, където се отлагат леките частици. Има и достатъчно голяма зона от чисто масло - синята периферия на капката. Външният ръб на капката е сравнително равен, т.е. няма обводняване на маслото. Двигателят е работил много добре!

Продължавай нататък да видим кога ще му дойде времето за смяна на това масло.

  • Харесвам 1
  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 7 часа, CARPERA написа:

Определено това масло вече изобщо не е масло и никое от качествата не е вече налично,може би едно но не мога да го измисля.

Дано още не е в двигателя ти защото и той ще замине,но явно за това се използва колата и се знае.

Да използваш  колата редовно да е в лютеницата,без това масло да може да устоява на това,какъв е смисъла.

Защо не използваш масло за твоите цели,или не си заслужава парите може и с това.

Марката която си избрал има такива масла

https://www.bardahl.bg/bg/products/a/4575/4613

Благодаря за мнението това масло го смених Понеделника и сложих yacco 15w50 galaxie определено и двигателя затихна , иначе откакто я имам колата за две години и 10хил километра съм сменил 7 пъти маслото.Сега с това масло се надявам два пъти в годината да го сменям за зимата съм предвидил 5w40. 

  • Харесвам 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това е добре ако си го взел от Фена това масло той най добре може да каже колко ще издържи,той също според мен може да ти даде най-добри насоки  за това на което подлагаш колата си.

Определено ако го подлагаш на карането от първия си пост ще ми е интересно да капваш от това и да видим какво се случва.

 

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 5 часа, CARPERA написа:

Това е добре ако си го взел от Фена това масло той най добре може да каже колко ще издържи,той също според мен може да ти даде най-добри насоки  за това на което подлагаш колата си.

Определено ако го подлагаш на карането от първия си пост ще ми е интересно да капваш от това и да видим какво се случва.

 

Взех го от яко софия , за другия път ще се свържа с фена непременно.Междувременно ще следиме състоянието на маслото.На 21-ви Март ще карам на Калояново и ще го видиме как е след това.

  • Харесвам 1
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

@crx mania

Имай в предвид че 15в50 има много детергенти и ще измие цялата тиня в мотора ти и по капки вероятно ще се види от рано. 

Ако караш колата еври може да я караш и с 5в50. 

Редактирано от fenabg
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 23 часа, fenabg написа:

@crx mania

Имай в предвид че 15в50 има много детергенти и ще измие цялата тиня в мотора ти и по капки вероятно ще се види от рано. 

Ако караш колата еври може да я караш и с 5в50. 

Ще го имам впредвит за другата смяна!А сега като измие цялата тиня в мотора ще си загуби ли по-бързо маслото свойствата? 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Привет и от мен,

включвам се в темата.

 

1)      Автомобил – Honda Civic англичанка, D15Z8, 1997 г.;

2)      Масло – Ravenol HST 5w-40;

3)      Маслен филтър – Blue print

4)      Общ пробег на автомобила - около 265 000км;

5)      Пробег на маслото в момента на вземане на пробата - 5000 км;

6)      Цикъл (извънградско/градско) – 80/20* /относително/

7)      Средна скорост - .....

8/    Сезон на експлоатация – 15.11.19г.-23.04.20г. 

9)      Моточасове –.....

10)  Изразходвано гориво - около 290лт.,бензин 95, Марешки и Еко.

11)   Kтм = (290 л./ 3.5 л.) = 82 /тук деля бензина на маслото, както е дадено, или, и за какво е?/:dunno:

12)  Пробата е взета от напълно загрял двигател (10 мин след гасене) и се е сушила 23 часа на стайна температура.

13)  Обем на налятото чисто масло при смяната - 3,5 л.;

14)  Доливане на масло – не е правено. Разхода е от макс до мин., / 0,7-1лт./ за тези 5000км.

15) Предишно масло- Мотул Екссел 5w40, предишен филтър VIC, работещ EGR, мързеливо каране на много ниски обороти- 1500-2500об/мин., магистрално 3-4000 /120-160км/ч.

Забележка:

Тъй като маслото беше малко на пръчката се наложи изтръскване.

При наливането маслото ми се стори доста тънко/водно, накрая при пробата сякаш се беше сгъстило.

Първата снимка е с телефон снимана и от обратната страна на листа.

Последната е сканирана на 600 dpi в проф.студио и е от правилната страна.

Всички други изисквания съм спазил.

Благодаря на @emod за обработката на снимките. :bye:

 

IMG_20200424_210244.jpg  kvd_1_pila.jpg.418c09a93bffaf6d775060791734d9fa.jpg  kvd_pila.jpg.a4c05fe66b0378ecc74047ccff18d78a.jpg

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 2 часа, Crxmania написа:

А сега като измие цялата тиня в мотора ще си загуби ли по-бързо маслото свойствата?

Логиката подсказва - ДА!

Но пускай периодично капка да видим как се развива.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Реших, от любопитство, да проверя маслото на Корсата, на баща ми. Преди 2 години сменихме гарнитура на глава.

Преди свалянето на главата, помолих майстора да направи промивка на маслената система. Бях купил flush - добавка и т.н.

Но майсторът ми поиска, за тази дейност, допълнителни 50лв. и въпросът с промивката приключи на момента!

След ремонта сложих Petro-Canada Supreme Synthetic 5W-30. С него изкара една година. А от миналата година до сега е с ATO24 Engine Oil SYNTH 5W-40. Евтино, непретенциозно масло, за стар и износен опелски двигател.

 

1)    Автомобил – Opel Corsa B 1.2i, 1996 г., двигател X12SZ;

2)    Масло – ATO24 Engine Oil SYNTH 5W-40 ( https://www.ato24.de/en/ato24-motorenol-synth-5w-40.html );

3)    Маслен филтър – Mahle OC90;

4)    Общ пробег на автомобила – над  280 000км. (по километраж е 185 315 км., но като добавим и „джамбазките“ 100 хил....);

5)    Пробег на маслото в момента на вземане на пробата – между 3000 и 5000 км. и една година;

6)    Цикъл (извънградско/градско) – 60/40 (относително);

7)    Средна скорост – неизвестна;

8/    Сезон на експлоатация – 05.2019г. - 05.2020г. ;

9)    Моточасове – неизвестни;

10)  Пробата е взета от напълно загрял двигател (10 мин след гасене) и се е сушила 24 часа на стайна температура;

11)  Обем на налятото чисто масло при смяната - 3,0 л.;

12)  Доливане на масло – не е правено;

13)  Предишно масло- Petro-Canada Supreme Synthetic 5W-30;

14)  Капката е сканирана със HP Deskjet Advantage 3525, на 600 dpi.

 

923366146_111ATO245W-40_2019-2020.thumb.jpg.42df180013ea548fbb60432229dda365.jpg2091918564_111Pila_ATO245W-40_2019-2020.thumb.jpg.88fb8023fd499be99fc6d1a5ac2f2c1d.jpg

 

Колата се кара основно в преходи от 20км., в двете посоки, извън града и в града за пазаруване.

Според мен двигателят работи добре след ремонта. Няма обводняване.

Прави ми впечатление голямото количество тежки фракции на замърсяване в ядрото. Отдавам го на все още силно мръсният двигател и високия TBN на това масло (все пак е А3/В4). Надявам се, след още 2 смени, да се поизчисти картинката.

 

  • Харесвам 1
  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)
Quote

5)    Пробег на маслото в момента на вземане на пробата – между 3000 и 5000 км. и една година;

Ако са 3000 за тази цена и маслото е ок може да се каже толкова се очаква има още.

Ако са 5000 хил много добре се представя дори изключително.

Хубаво е дали може да се изясни къде е на 3хил или на 5 хил км,но щом е написано значи не става.

Редактирано от CARPERA
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не бе записан километражът при миналогодишната смяна, за това не мога да кажа точно на колко км. е маслото сега.

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много добър избор с оглед предстоящите жеги, направо си в десятката с този Амсойл и като гледам Петрото буквално 10к не му мърдат на Амсойла  :thumbs1:

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много добре изглежда Петрото! :thumbs1:

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Перфектно представяне на маслото в предвид циклите това се и очаква, като явно имаш и доста чист двигател.Пазиш двигателя си и му угаждаш.

Това за източеното масло мисля че това е  била причината

Quote

Забележка:Цялата интервенция,става на студен двигател,не пален от около 20ч.!

Все пак всеки отива да сменя маслото когато е загрял двигателя,и не може да постигне твоето изтичане в картера.

 

  • Харесвам 1
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 42 минути, dandilov написа:

 

😎

15)  Други – работещ EGR;

 

Ти нямаш егр. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 1 час, dandilov написа:

...и сравнително тихо...

Това значи ли "по-шумно" от Yacco-то :) ? Интересно ми е, тъй като при мен Shell-ът (Helix Ultra ECT C2/C3 0w-30) бе по-шумен (субективно първоначално усещане).

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Shell-Helix Ultra ECT C2/C3 0w-30 да разбирам че това масло се кара в дизелов двигател.

Shell Helix Ultra 5W30 както е писал колегата в бензинов мотор,това  когато се сравняват нивата на шума малко не се ли компрометира.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)
Преди 1 час, fenabg написа:

Ти нямаш егр. 

Сори, "копи-пейст". :lol: Имам си работеща картерна вентилация... :)

 

Преди 1 час, emod написа:

Това значи ли "по-шумно" от Yacco-то :) ? Интересно ми е, тъй като при мен Shell-ът (Helix Ultra ECT C2/C3 0w-30) бе по-шумен (субективно първоначално усещане).

Пътувах с пасажер и не можах да се съсредоточа достатъчно. Стори ми се, каточели работи по-шумно в нискочестотния диапазон, но обективно ще преценя по-нататък.

 

преди 29 минути, CARPERA написа:

Shell-Helix Ultra ECT C2/C3 0w-30 да разбирам че това масло се кара в дизелов двигател.

Shell Helix Ultra 5W30 както е писал колегата в бензинов мотор,това  когато се сравняват нивата на шума малко не се ли компрометира.

Не е само за дизелов, а и за бензинов (зависи от двигателя).

Няма какво да се компрометира. Шумът си е шум. А който си познава двигателя, винаги ще му направи впечатление разликата.

Редактирано от dandilov
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
4 minutes ago, dandilov said:

Не е само за дизелов, а и за бензинов (зависи от двигателя).

Нямам какво да се компрометира. Шумът си е шум. А който си познава двигателя, винаги ще му направи впечатление разликата.

 

Ръководих се от това

Quote

That's why Shell Helix Ultra 0W-30 ECT C2/C3 is especially suitable for use in vehicles with diesel engine

При положение че има това

https://www.ato24.de/en/shell-helix-ultra-0w-30-a5-b5-1-l.html

Може ли  да кажеш защо трябва да сложиш Shell Helix Ultra 0W-30 ECT C2/C3  в бензинов двигател.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По същество, моят двигател не е за "С" масла. Лично мнение.

Аз сложих Yacco-то С2 само за проба, от любопитство. Пък е и на GTL база, която гарантира запазване на вискозитетните характеристики при високи температури и добра течливост при ниски. С него двигателят работеше много тихо и на ниски, и на високи обороти.

Иначе Shell Helix Ultra 0W-30 ECT C2/C3 има вискозитетни х-ки като на Ultra 5W-30, но различен пакет противоизносни присадки, с намалено съдържание на цинк и фосфор. Предимно да пази DPF-ите на дизелите и в това число катализаторите на бензинките.

Обаче между двете, за моя двигател, аз избирам Ultra 5W-30.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дани, не разбрах смисъла на капковата проба. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Показател за това,колко му е повлияло количеството старо масло,останало не източено.

Утре съм аз,с амсойла на 100км.:D!

  • Харесвам 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

1. Отправна точка за следващите ми проби.

2. Да се види състоянието на двигателя, щото в темата имаше първоначални проби, на по 20км, които изглеждаха като на 4000км.

 

преди 1 минута, JHM написа:

Показател за това,колко му е повлияло количеството старо масло,останало не източено.

Утре съм аз,с амсойла на 100км.:D!

Каквото можеше да се източи, беше източено. Само капака на клапаните не свалихме, та и от там да изсмучем.

Редактирано от dandilov
  • Харесвам 1
  • Нагоре 1
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 12 минути, dandilov написа:

 

Каквото можеше да се източи, беше източено. Само капака на клапаните не свалихме, та и от там да изсмучем.

За повече от 4 часа с отворен картер и тн .

  • Харесвам 1
  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Пред история на колата

Стрийм к20, висял в Бг около 6 месеца със счупена кутия, в Италия колко е висял бог знае.. Първа смяна на маслото без да се смуче нищо, само се е цедила много дълго време, пак същото. Първа смяна, долято на 1000км 500грама, тя сама си го изсмукваше. До 4800 вече си седи все на макс, закисна се кат каца за зеле :D

Газ бензин около 70% извън градско и си вижда червеното абсолютно редовно при всеки удобен случай. Ще го по карам поне още 700-800 км и после пак същото. Км на колата 217000, мисля че са нейни. 

20200518_171326(0).jpg

20200518_171312.jpg

20200518_171318.jpg

Редактирано от fenabg
  • Нагоре 4

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

2070828910_GDI4800km.thumb.jpg.81f64c6b1833a14253a88a8cd5f90f8c.jpg1640406780_Pila_GDI4800km.thumb.jpg.eb1c782c5f0abf72c22152a92592c4d8.jpg

 

Вчера, на вайбър, капката изглеждаше много по-черна... Може би, защото беше още мокра, а си я снимал на по-тъмно място.

Вижда се, че е събрало доста мърсотия, но има още малко животец, преди да изпусне ядрото.

  • Нагоре 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 9 минути, dandilov написа:

2070828910_GDI4800km.thumb.jpg.81f64c6b1833a14253a88a8cd5f90f8c.jpgВчера, на вайбър, капката изглеждаше много

 

Дани има си място в гаража де си седи листа и може затова да е тъмна. Инак тва му е работата си събира всичко де трябва. На втората смяна ще се следи пак а тя кога ще е...., най важното е че не гори масло с моето каране :D

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Off Topic


Преди 22 часа, dandilov написа:

Сори, "копи-пейст". :lol: Имам си работеща картерна вентилация... :)

 

Пътувах с пасажер и не можах да се съсредоточа достатъчно. Стори ми се, каточели работи по-шумно в нискочестотния диапазон, но обективно ще преценя по-нататък.

 

Не е само за дизелов, а и за бензинов (зависи от двигателя).

Няма какво да се компрометира. Шумът си е шум. А който си познава двигателя, винаги ще му направи впечатление разликата.

 

пък и пасажерът бая натоварваше колата😃  може и затова да го е дал по шумен двигателят....

 

 

  • Хаха 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Да питам по вещите,резонна ли се очаква да бъде според вас,тази капкова проба?

20200520_202857.thumb.jpg.4a2f220017954fe5b05444fe0ab4c2bc.jpg20200520_202718.thumb.jpg.ff1f5326ee4f450f42d98753ae1c70a2.jpg

За дизел става въпрос и не е хонда.

Подробностите,утре след 24 часовото сушене и скан!

П.П:Снимах с телефона на умерена светлина,4 часа след капването.

Редактирано от JHM

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Изглежда като нормална дизелова капка. Но най-добре да я видим суха.

  • Нагоре 1
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   1 потребител

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...