Jump to content
Markony

Капкови проби на двигателни масла

Recommended Posts

За дизела можем да сме "сигурни" за състоянието на маслото, само ако си направил поредица от капки, започващи от чисто масло (веднага след смяната) и продължаващи през равни интервали от време и еднакви условия. Така най-сигурно се проследява стареенето. Можеш да видиш капковите тестовете на goga (N22A1) и DTEC по-назад в темата. Имаме и няколко интересни дискусии/поста по други дизелови капки.

По същество: Твоето в момента изглежда наред, разбирай все още "чисто", съдейки по снимката на просвет (на прозореца).

  • Нагоре 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, знам, че е така, но късно се просветих по темата. До сега, над половин година, се занимавах с ремонти.

Оттук нататък смятам да си следя редовно маслата, защото ми е интересно, а и с моето каране градско това общоприето правило масло да се сменя на 10К не оферта. Започнал съм да ги разглеждам случаите на колегите с дизелите, но все още съм на 4 страница от темата.

 

Това, което пропуснах в предния пост е диаметрите на петната. 

d=24.5 / D=32

За дизела важи ли формулата за оставащ ресурс?

ДС = 1 - d2/D2

Ако да, това означава, че нямам още много ресурс, но все пак зависи от скоростта на развитие, пък и нямаме първата проба, за съжаление.

Редактирано от Bizzito

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 2 часа, emod написа:

По същество: Твоето в момента изглежда наред, разбирай все още "чисто", съдейки по снимката на просвет (на прозореца).

Моето мнение тук се различава.

Според мен това масло е доста мръсно за 2870 км пробег на N22A2 ! Което го отдавам или на много мръсен двигател, или на не добре и напълно източено старо масло, или и на двете. Имаме хондовски дизелови капки за сравнение. Там нещата изглеждат по много различен начин.

Това с мръсният двигател съм го наблюдавал и при един Passat, чисто нов!. Беше му сменено маслото, за първи път, на 30 000км. (по сервизна гаранциона метода на Порше-България).

После при няколко последващи смени, на по 10 - 12 хил. км., капката изглеждаше като на @Bizzito. Сега с последното масло, нещата си дойдоха на мястото, така да се каже. Ето две снимки за сравнение.

 

Преди:

973729024_VWPassatB82.0TDI4000km.thumb.jpg.7205a00f3c2baf68a07ef56c5fec6198.jpg223009964_VWPassatB82.0TDI4000km-Pila.thumb.jpg.b502f9a506460b2ee08baa87af090967.jpg

 

Сега:

2029908577_2020RavenolVSW-VWPassatB8-2000km.thumb.jpg.a061044eea6f80a33ec1d43bb1014331.jpg779539598_Pila_2020RavenolVSW-VWPassatB8-2000km.thumb.jpg.25143f352896da457a2652db33c6931b.jpg

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Съгласен съм също, че не много добре за километрите, но честно казано очаквах да е по-зле. Основно заради градското каране на къси разстояния в трафик, а и все пак е дизелак.

Сменях верига преди да налея това масло и имахме уговорка да се измият капаците и картера. На това разчитам и че не е останал несливаем остатък. 

Преди това врътнах за няколко месеца 3500 км с Yacco Lube DE 0w30.

Но преди това колата не е гледана особено. Факторите са внос от Италия и след това две години в една жена с кастрол 5w30 и смени на 15-20 хил. Не вярвам да го е сменяла по-често. Такива са ми впечатленията.

Та мръсен двигател е фактор в случая, колкото и да са мити капаците и картера.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 1 час, Bizzito написа:

Основно заради градското каране на къси разстояния в трафик, а и все пак е дизелак.

Имай предвид, че дизелаците скапват маслото доста по-бавно от бензинките!

Въпреки саждите...

Едно масло с TBN=6, при изправен дизел, изкарва без проблем 10 хил. км, докато същото масло, при бензин, на 6-7 хил. км ще е на "нула"!

Редактирано от dandilov
  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 19.01.2020 г. at 10:29, Rakeem написа:

Автомобил – Honda Civic 8th 1.4i-dsi i-shift

Масло – Amsoil XL 5w20

Маслен филтър – Purflux ls350

Общ пробег на автомобила - 77000 км.

Пробег на маслото в момента на вземане на пробата - 850 км;

Цикъл извънградско/градско - 80/20

Пробата е взета от напълно загрял двигател и е сушена 24ч. на стайна температура, първа капка.

Обем на налятото масло - 3,785л., малко под максимума след изсмукване на несливаемия остатък.

Снимката е правена на изкуствена светлина и не успях да я направя качествено.

1234.jpg rakeem_pil.thumb.jpg.7f5a158081667c0ae2f2dd6c4bc42ed7.jpg

 

EDIT: добавена пила (emod)

Здравейте, качвам следващата проба.

Пробег на маслото: 5800км.

Снимката отново е правена на изкуствена светлина. 

23423.jpg rakim_pil.thumb.jpg.ffc50cdba10e8bbc589ad334148c84c8.jpg

EDIT: добавена пила (emod)

  • Нагоре 4

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много шантава работа с тая проба... Като първата снимка изглежда по-мръсна от последната... "пила-та"

Изглежда ми, като двигателят да е изкючително оцапан и да не е източен несливаемият остатък преди смяната... Това масло си е убито още в началото... :blink:

Или пък снимките, с грешният баланс на бялото, дават грешна информация...?! :rolleyes:

@emod Емо, какво мислиш?

Редактирано от dandilov

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всичко си е наред с маслото. "Проблемът" е в снимките, по-специално промяната на светлината, при която е снимано. Дори и леки вариации дават отражение. При "оригиналите" (не "пилата") се вижда, че нещата се развиват логично - замърсяванията при първата капка са много малко, а при втората нарастват и се забелязват по-добре (кафеникавия цвят). Сблъсквал съм се с този проблем нееднократно при мои снимки на капки. Поради това си купих скенера :) .

  • Нагоре 2
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Все пак като сравним визията на твоите проби и визията на тези, на Rakeem, нещата не изглеждат логични - сравняваме едно и също масло! !!!

На Rakeem маслото не изглежда никак добре!

Редактирано от dandilov

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Айде па и аз да не остана назад. :) 

Проба на микроскоп на маслото от по-горния капков тест. Увеличение около 4 пъти.

Като цяло структурата е хомогенна, не забелязах нищо странно. Успях да намеря само няколко включвания, но имаше предпоставки за замърсявания и при вземане на пробата.

 

IMG_20200302_094207.jpgIMG_20200302_093538.jpgIMG_20200302_094109.jpgIMG_20200302_093948.jpg

Редактирано от Bizzito
  • Харесвам 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тук Петро-то се развива по идентичен начин с Амсойл-а на emod и показва изрядно чист двигател.  :thumbs1: :)

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 22 часа, dandilov написа:

Все пак като сравним визията на твоите проби и визията на тези, на Rakeem, нещата не изглеждат логични - сравняваме едно и също масло! !!!

На Rakeem маслото не изглежда никак добре!

Колега, не че искам да доказвам нещо, но забележи цвета на хартията около пробата, която би трябвало да е чисто бяла и си направи изводите. 

Маслото е в отлично състояние, дори все още няма ясно изразено ядро, което свидетелства, че замърсяването е незначително. 

 

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Разбира се, че оценявам този факт! Даже съм го написал:

На 28.02.2020 г. at 23:23, dandilov написа:

Или пък снимките, с грешният баланс на бялото, дават грешна информация...?! :rolleyes:

Това, което имам предвид е, че твоята проба няма ясно (стандартно) обособени ядро с краева зона, дифузна зона и периферия! Въпреки баланса на бялото!

При теб се наблюдава една размазана картина. Мръсно петно, разплуто, ако мога така да се изразя, в зоната на пробата. Това ме кара да си мисля, че:

1. Двигателят ти не е достатъчно чист.

2. Или маслото е предварително замърсено, още след наливането му. Ако не си източвал несливаемия остатък. А остатъкът убива новото масло!

3. Или горните две, взети заедно.

4. Или пък имаш някаъв технически проблем, недай си боже...!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това са снимките Shell-helix-ultra 5w30  на 20 км

Първата ,четвърта и пета са срещу светлина,другите две не,надявам се нещо да е станала не са сканирани.

20200403_210635.thumb.jpg.1ea55d427aaea7d3cd2caa9e7223e7f5.jpg20200403_210617.thumb.jpg.7f91aa99cb373c404cc888186caabce6.jpg20200403_210607.thumb.jpg.4322273d7b5789b03e4f7a3744622bfe.jpg20200403_210543.thumb.jpg.47ee9196d44df7962c23c91eefda477c.jpg20200403_210535.thumb.jpg.9f4b25a488818975489a684580cfbe37.jpg

Редактирано от CARPERA
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами капката си изглежда чиста.

111111120200403_210617.jpg.580c29dae1bbca3da0cab5c1c4b2c18f.thumb.jpg.211a43c0ed55ee99e02133e58907537c.jpgPila_20200403_210617.jpg.580c29dae1bbca3da0cab5c1c4b2c18f.thumb.jpg.e383ff102992a4814976447b80cc0622.jpg

Макар, че много по-ясна картина ще има, ако е сканирана.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да това е така и не го оспорвам,но всеки може да направи своя експеримент или по точно да допълни капковите проби.

Първо да снима маслото преди да го налее.

Второ след като го налее като мен и кара 20км, изтегля през пробката на щеката 100мл и ги сравняваме.

Мисля че ще имаме същия резултат,или може и по зле.

Фактите които ме навеждат на това аз изтеглих,от картерния леген почти 150-200 мл още черно масло от старото,ни го оставих да се смеси с новото.

Чаках да се отече почти 1 час, и изтеглянето и чакането няма да се случи в нито един сервиз за смяна на масла.

Маслото  черното Петро 0на30 е карано 4500км  градско  зимата на което нямам снимка,просто не искам да мисля ако карах с него 10хил км.

Както показах на щеката Shell-helix-ultra 5w30  е доста чисто,така го вижда всеки  когато налее ново маслои не се притеснява.

703505975_20.thumb.jpg.924d389f9fa214fa684329efb210cb3e.jpg

 

Съвсем друг е ефекта когато се сложи в чашка,на снимката и двете масла в чашките са Shell-helix-ultra 5w30 ,лявата чисто масло преди наливане ,дясната след 20 км каране.

20200330_201207.jpg.89c69180be7cbfe33a3bf866b396fcd8.thumb.jpg.306e12e8edf84105cbb2b7a254795ac0.jpg

Това е изтеглено  черното масло от двигател който редовно вижда прясно масло.Двигател промиван и каран с къси смени на масло.

Двигателят е гледан от Маркони,когато ми регулира клапаните и неговите думи бяха,престарал си се малко с почистването много свети.

Паралелно му беше дадена кола от същата генерация като моята нов внос от Италия.

Наложи се мие двигателя с сериозна химия,двигател който в момента си харчи масло

Това се вижда от тези мои процедури,не съжалявам за тях

20200330_201315.jpg.993720ffd3d1272bf8dd1dd12b4b2d6c.thumb.jpg.849ad33aa9ce670953f1fe60508cc521.jpg

не искам да знам ако ги нямаше.

Ето и нови снимки на същите проби  капкови с телефон с по-добра камера.

 

20200405_125306.thumb.jpg.c938672e4b6ab98d8ca52f68f5053dfc.jpg20200405_125306.thumb.jpg.a0f752a7dc6675eba50c491ea4e907e4.jpg

 

Хартията за пробите е тази.

20200402_084259.thumb.jpg.77ce5d3b092d859fd268f0acf8f236fc.jpg

 

 

Редактирано от CARPERA

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Off Topic

Колко смени имаш с петрото, след като си бил при Маркони?

 

Редактирано от JHM

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето ти капка на Петро 0в30 на 20км. 

И в чашка на 500км.

Това твоето хич не изглежда добре, аз толкова мръсно масло и на 10к не мога да изкарам. 

20200322_121857.jpg

20200331_135158.jpg

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Off Topic

Дааа,20км. пробег???

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Първо ти какво наля Shell-helix-ultra 0w30  или Shell-helix-ultra 5w30  за да ги сравняваме.

Снимката ти първата на хартията нищо не се вижда.

Снимката от чашката да при различна светлина се вижда съвсем друго.

Моята е при кофти светлина.

20200330_201315.jpg.993720ffd3d1272bf8dd1dd12b4b2d6c.thumb.jpg.0a73b871434fab6fa1a819283a5e1381.jpg

17 minutes ago, JHM said:
  Hide contents

Дааа,20км. пробег???

 

Не разбрах въпроса или не е за мен.

 

Ето снимки сега изтеглените количество от 100мл Shell-helix-ultra 5w30  налято и карано 20 км градско е налично.Колата от  ника ме е на газ.

20200405_134920.thumb.jpg.703b6ef1c8ca8dd880f74ba30258cd4f.jpg20200405_134928.thumb.jpg.720957a9edaf14471110399f7dbd8727.jpg20200405_134945.thumb.jpg.2d7d7d38c500b85d5c37d3d77667bf38.jpg

Но същото масло налято в чашка вижда се до къде изглежда така,маслото в дясната чашка.

20200330_201207.jpg.89c69180be7cbfe33a3bf866b396fcd8.thumb.jpg.a8460f8688a8e71d50a2d62ee9bc2559.jpg

Редактирано от CARPERA

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Off Topic

По скоро на пост 698 ме интересува отговора.

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Off Topic

 

Цитат от маслената тема

"Отговорено понеделник в 21:50 (Редактирано)

...Вчера го правих чаках почти 40 мин да се до изтича..."

Цитат от днес

Преди 5 часа, CARPERA написа:

...Чаках да се отече почти 1 час...

После беше историята с чашките-едни светли,други по-тъмни(или снимани в сумрак),а черното масло без чашка за да го видим.Какво и да му гледаме де,то беше заклеймено,че е кофти и не става щото било черно!А това не значи ли,че си е свършило работата,а не че не става.На обратната страна обаче е Шел-а,нищо че е помътнял леко и то за 20км-той е супер,защото е по-готина база,горкото РС-за 36лв/4л живо да го оплачеш.

И последно колега виждам,че редактираш почти всичките си постове(а те не са малко напоследък)-наблегни малко и върху грешките,че трудно се разбира.

 

 

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Spoiler
5 minutes ago, tony® said:

Цитат от маслената тема

"Отговорено понеделник в 21:50 (Редактирано)

...Вчера го правих чаках почти 40 мин да се до изтича..."

Цитат от днес

После беше историята с чашките-едни светли,други по-тъмни(или снимани в сумрак),а черното масло без чашка за да го видим.Какво и да му гледаме де,то беше заклеймено,че е кофти и не става щото било черно!А това не значи ли,че си е свършило работата,а не че не става.На обратната страна обаче е Шел-а,нищо че е помътнял леко и то за 20км-той е супер,защото е по-готина база,горкото РС-за 36лв/4л живо да го оплачеш.

И последно колега виждам,че редактираш почти всичките си постове(а те не са малко напоследък)-наблегни малко и върху грешките,че трудно се разбира.

 

Моля те ако не ти харесват моите постове спри да ги четеш,да старая се да ги редактирам и успявам.В горния пост редакциите са за да добавя снимки които са в телефона а темата е пусната от PC то

Имаш някакъв въпрос или просто реши да напишеш нещо в темата,или се изживяваш като модератор.

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

Off Topic

Владо, като те чета -  никак не е лесно, нито пък държа да го правя, ама нямам к'во да правя пък и ти си ГОЛЯМ творец, та ми липсва Japaneseто. Милият понасяше критика, макар и той да не я разбираше, а и носеше на майтап. НЕ ОБИЖДАШЕ. Полезност!?

Понамали малко, че се превръщаш в нарицателно.

Най-добронамерен съм! Бъди здрав, ти и тези около теб!

 

  • Харесвам 2
  • Нагоре 2
  • Хаха 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

капката изглежда чиста, няма големи отложения... явно цвета  не е толкова съществен?!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Кола к24 акорд седма маслото е Yacco GDI. Предходно 0в20 мотул непомна кое точно. Гдито се е сринало, но фактите са на лице, разход с предходните масла между 1.5 и 2 литра на 10к., спрорд натоварването. в случая са доляти около 300 грама и преди смяната на щеката беше малко под средата, сиреч около 600 грама. Идеята беше да се покара между 4 и 5к и да се мине на 0w40 VX1000LL. НО Борката (клиента)  преценил че щом разхода на масло е паднал под половината всичко е наред. Та те така сега акордеона вече е с 0в40 . 

20200412_163122.jpg

20200412_163228.jpg

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

2138557552_1GDI9800kmLPG.thumb.jpg.18476ebfacdb19fc7e001d7c8901dc9f.jpg32903731_Pila_GDI9800kmLPG.thumb.jpg.2888d5480a1a8d888f59cb31b576bc75.jpg

 

Направо го е разцепил това масло. Доста "бой" е изяло и доста мърсотия е разтворило... Всичко му се е разпаднало. А в последствие може да е оставило и отлагания в двигателя.

Не е оправдано да кара толкова много с това масло!

 

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 2 минути, dandilov написа:

 

Не е оправдано да кара толкова много с това масло!

 

Хубавото е че сваля разхода на  масло , това е по важно в момента . С 1000лл-а ще и дойде тамън .

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
1 hour ago, fenabg said:

Кола к24 акорд седма маслото е Yacco GDI. Предходно 0в20 мотул непомна кое точно. Гдито се е сринало, но фактите са на лице, разход с предходните масла между 1.5 и 2 литра на 10к., спрорд натоварването. в случая са доляти около 300 грама и преди смяната на щеката беше малко под средата, сиреч около 600 грама. Идеята беше да се покара между 4 и 5к и да се мине на 0w40 VX1000LL. НО Борката (клиента)  преценил че щом разхода на масло е паднал под половината всичко е наред. Та те така сега акордеона вече е с 0в40 .

Ако разбирам правилно, долял е 300мл, а преди смяната е липсвало около 600мл до макс. Т.е. общо към 900мл е изгорило? Че бая е свалило разхода, особено с тоя дълъг преход. Може би голяма част от причината е качването на вискозитета.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 1 минута, Pavel_Pavlov написа:

Ако разбирам правилно, долял е 300мл, а преди смяната е липсвало около 600мл до макс. Т.е. общо към 900мл е изгорило? Че бая е свалило разхода, особено с тоя дълъг преход. Може би голяма част от причината е качването на вискозитета.

Долял е около 300 грама на 6к  да иде на макс ,  като дойде до мен беше малко под средата  още поне 300   за това ги слагам 600 но и 900 грама да са при 1.5 литра  преди това .....

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 4 часа, fenabg написа:

Долял е около 300 грама на 6к  да иде на макс ,  като дойде до мен беше малко под средата  още поне 300   за това ги слагам 600 

 

И това за какъв пробег точно не става ясно. Да споделя моя к20 преди 250гр на 1000км, сега за 3000км изгори 250гр. Маслото няма да казвам какво е. 

Пп  Това не вярвам да се срине и след 10хкм. 

Редактирано от vespa

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 7 часа, vespa написа:

 

Пп  Това не вярвам да се срине и след 10хкм. 

9800км, явно по капката е така, по разхода на масло държи . Тук задачата е изпълнена като цяло и вида на капката не ме притеснява. 

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Чашков тест №1(да вземем да направим и една чашкова тема за масла ли ;) ).Маслото е микс 5/30 Petro-Canada Supreme Synthetic-1,8л и RAVENOL DXG-1,5л по щека е на макс,не съм изтеглял несливаем остатък.Две градски обиколки,общо 22км.22km1.thumb.jpg.b7e4092712c72c81322915a02b9f795f.jpg22km3.thumb.jpg.09f8f1478e36e60b88e6630bfafa2715.jpg22km2.thumb.jpg.712796d30f067493515ffd9f166ed4ca.jpg

Последните 3-4 смени са само Petro-Canada Supreme Synthetic 5/30,сменяно на 5-7000км.За капка може би по-нататък,че с това градско по 4-5км в посока маслото не може да се стопли.

  • Хаха 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

С „чашкова проба“ освен да видиш колко мръсотия е обрало маслото не знам какво друго заключение може да извадиш :D

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Капков тест 4
1. Petro-Canada ss 5w20.
2.Honda accord-K20Z2 2006г.
3.Общ пробег на автомобила-175300км.
4.Пробег на маслото, в момента на вземане на пробата 4000км.
5.Цикъл(извънградско/градско) 40/60%
6.Средна скорост,около 30км/ч.
7.Сезон на експлоатация 26.12.2019 до 15.04.2020г.
8.Мото часове около 120?
9.Изразходвано гориво 370л. пропан бутан и 75л. бензин А-95.
10.Обем на налятото масло при смяната-4.45л.
11.Доливане няма.
12.Маслен филтър, Honda OEM Purflux ls350.
13.Въздушен OEM Honda.
14.Режим на използване,къси преходи,студени стартове и повече работа на бензин и на място.
15.Предишно масло- Mobil1 0W20 AFE,Mobil 1 0W30ESP,petro-canada 5w30, Mobil1 0w20 AFE,Honda HG 0W20 Ultimate syntetic,MOBIL ESP0W30,Amsoil 0w20,petro canada 0w30,castrol edge 0w30,motul eco energy 0w30,castrol magnatec 5w40 
16.Пробата е взета от напълно загрял двигател,3 мин. след изгасяне. 
17.Сушена е 24ч.,на стайна температура.
18.Сканирана е на скенер с разд. способност 600dpi,на офисна хартия,като капката е капнах от 1,5 см. височина.

19.Източено е,несливаемото количество старо масло,при смяната.

748295492_petrocanada5w204000kmpila1001.thumb.jpg.4edd7d998a33a7147e399c7b04628f8d.jpg1926781389_petrocanada5w204000kmpila2001.thumb.jpg.8c0ce38e484b0469022c853f42c63c34.jpg

  • Нагоре 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре е за сега. Карай по-нататък.

Редактирано от dandilov
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

1)      Автомобил – Honda Civic Aerodeck, D15Z8, 1998 г.;

2)      Масло – Amsoil XL 5w-20;

3)      Маслен филтър – Honda OEM (Purflux; made in France);

4)      Общ пробег на автомобила - около 436 500 км;

5)      Пробег на маслото в момента на вземане на пробата -  5100 км;

6)      Цикъл (извънградско/градско) – около 97/3;

7)      Средна скорост - около 38 км/ч;

😎 Сезон на експлоатация – 05.10.2019 - 20.04.2020;

9)      Моточасове – около 135;

10)  Изразходвано гориво - около 350 л. Лукойл 95;

11)   Kтм = (350 / 3.780) = 93;

12)  Пробата е взета от напълно загрял двигател (10 мин. след гасене) и се е сушила 24 часа на стайна температура;

13)  Обем на налятото чисто масло при смяната - 3.780 л.;

14)  Доливане на масло – не е правено; разход – няма за сега;

15)  Други – работещ EGR с прочистени пътища; нов катализатор;

16)  Капката е сканирана със Samsung Xpress M2675FN на 600 dpi.

В периода - 15.02.2020 - 13.03.2020 г. - Режим на експлоатация - основното време за работа на мотора е около 1 час и 10-ина минути на ден. Грубо – сутрин около 30-35 мин. и вечер пак толкова. Кратки пътувания през уикенда. Градско липсва, но около 7-10 мин. от сутрешното пътуване минава във висене в задръстване на входа на София. Т.е. режимът е тежък.

По време на извънредното положение - няколко пъти по 30-40 мин. празен ход на КПП-тата; По-дълги преходи в резултат на търсене на най-подходящото КПП за влизане в /излизане от София; Увеличен брой кратки пътувания - за набавяне на най-необходимите за живот неща;

 

Scan_20200421_183020.thumb.jpg.2465047bf3470a0400877c182c6ae605.jpg Scan_20200421_183020_pila.thumb.jpg.785909ff3a2f6437e8ab69607e21b7a6.jpg

 

История на офисна хартия 0-5100 км:

0-5100km.thumb.jpg.78c67ae34fd94fd9d2a343aeeb128afe.jpg

 

Субективно - маслото все още се държи отлично. Няма разход. Тиха работа на мотора. Налягане е стабилно и в норма :) . Минималното отчетено налягане на празен ход е 0.95 бара. Все още съм над границата от 0.85 бара, която съм си поставил като "червена светлина" за прекратяване на експеримента. Продължавам напред  :plane: .

 

 

 

  • Нагоре 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не се оправдаха негативните ми очаквания. Маслото за сега се държи много добре. :thumbs1:

  • Харесвам 2
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...