JHM 1787 #641 Отговорено 2 Януари, 2020 (Редактирано) Така е но имам план график,да заложа Amsoil-ла 5W30 signature за лятото да му видя силичките!Инъче Petro-Canada 5W20 се "плиска" вече близо 500 км в K20Z2. Първите ми впечатления,са много позитивни.Усеща се някак по тиха работата на мотора и по плавното му разгръщане при каране.Дали причина за това е,че се препоръчва именно за работа на газ. Определено ще проследя "капково " това масло! Има много въпросителни! п.п.Източено е несливаемото количество,като мотора събра 4.45л. петро . Редактирано 2 Януари, 2020 от JHM 1 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
emod 1667 #642 Отговорено 12 Януари, 2020 1) Автомобил – Honda Civic Aerodeck, D15Z8, 1998 г.; 2) Масло – Amsoil XL 5w-20; 3) Маслен филтър – Honda OEM (Purflux; made in France); 4) Общ пробег на автомобила - около 434 400 км; 5) Пробег на маслото в момента на вземане на пробата - 3000 км; 6) Цикъл (извънградско/градско) – около 97/3; 7) Средна скорост - около 35 км/ч; 😎 Сезон на експлоатация – 05.10.2019 - 12.01.2020; 9) Моточасове – около 85; 10) Изразходвано гориво - около 195 л. Лукойл 95; 11) Kтм = (195 / 3.780) = 52; 12) Пробата е взета от напълно загрял двигател (10 мин. след гасене) и се е сушила 24 часа на стайна температура; 13) Обем на налятото чисто масло при смяната - 3.780 л.; 14) Доливане на масло – не е правено; разход – няма за сега; 15) Други – работещ EGR с прочистени пътища; нов катализатор; 16) Капката е сканирана със Samsung Xpress M2675FN на 600 dpi. 17) Режим на експлоатация - основното време за работа на мотора е около 1 час и 10-ина минути на ден. Грубо – сутрин около 30-35 мин. и вечер пак толкова. Кратки пътувания през уикенда. Градско липсва, но около 10 мин. от сутрешното пътуване в момента (да не кажа половината от пътуването) минава във висене в задръстване на входа на София. Т.е. режимът е тежък. История на офисна хартия: Моторът все още работи равномерно и спокойно. Както писах и в описанието – разход на масло няма. Не забелязвам и повишение на нивото на маслото. Трябва да призная, че съм изненадан, че стигнах до 3000 км – предвид преклонната възраст на мотора и амортизацията му . Продължавам експеримента. 1 6 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 2812 #643 Отговорено 12 Януари, 2020 Преди 2 часа, emod написа: Трябва да призная, че съм изненадан, че стигнах до 3000 км – предвид преклонната възраст на мотора и амортизацията му . Хе, хе... D15Z8 след основен ремонт и да се опасяваш дали ше изкараш 3000 км. с това масло... Да не съм те уплашил със "стружките"? ... шегувам се. Интересното ще е след 5000 км! Чакам развитието да видим какво ще стане с маслото. П.П. ...с маслото, а не с мотора... Пък и забелязвам малко нестандартно образуване на дифузна зона. Започва като ореол (кръг) от вън навътре... 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Rakeem 761 #644 Отговорено 12 Януари, 2020 И аз съм с това масло от около 500км., така че ще го видим и при мен как ще се представи. Само не ми харесва, това че една туба не ми стига до максимума. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
emod 1667 #645 Отговорено 12 Януари, 2020 преди 39 минути, dandilov написа: Хе, хе... D15Z8 след основен ремонт и да се опасяваш дали ше изкараш 3000 км. с това масло... Off Topic Е, не е точно основен ремонт . Метнал съм само едни нови сегменти, лагери и гумички на клапаните. Буталата си "тропат" както си и искат в цилиндрите - хлабаво им е около врата . Почти всички дадени от производителя лимити на размерите (хлабините) са на горна граница. преди 45 минути, dandilov написа: Пък и забелязвам малко нестандартно образуване на дифузна зона. Започва като ореол (кръг) от вън навътре... Да, има нещо такова. Вижда се една граница (кръг), до която е достигнало замърсяването, и след това идва чиста зона - предполагаема много тънка фракция от маслото (базата). Но, ако обърнеш внимание, ще я забележиш още от самото начало на тестовете. Между другото, офисната хартия е същата, която ползвах при Shell Helix Ultra ECT c2/c3 0w-30… но... назъбването на края на капката го няма, а условията са зимни, т.е. по тежки. Явно Shell-ът е имал някакъв особен "компонент" в себе си. Не е било обводняване или поне не само то е било причина за назъбения край на капките. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Restless 203 #646 Отговорено 13 Януари, 2020 Абе на емод, централната зона е почнала да се разрушава - но явно маслото има добавки които "удържат" разпълзяването Според мен ако се запази темпа на промени на 4000 вече няма да има централна зона Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 2812 #647 Отговорено 13 Януари, 2020 Преди 3 часа, Restless написа: Абе на емод, централната зона е почнала да се разрушава Рано е да се каже. Ще видим как ще се развие the "Хамсойл"-ът. Off Topic Когато навремето излезе по кината филмът "The Mask" с Джим Кери, в кино "Корабостроител", във Варна, на плаката беше написано: "The Maskata" Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Rakeem 761 #648 Отговорено 19 Януари, 2020 Автомобил – Honda Civic 8th 1.4i-dsi i-shift Масло – Amsoil XL 5w20 Маслен филтър – Purflux ls350 Общ пробег на автомобила - 77000 км. Пробег на маслото в момента на вземане на пробата - 850 км; Цикъл извънградско/градско - 80/20 Пробата е взета от напълно загрял двигател и е сушена 24ч. на стайна температура, първа капка. Обем на налятото масло - 3,785л., малко под максимума след изсмукване на несливаемия остатък. Снимката е правена на изкуствена светлина и не успях да я направя качествено. EDIT: добавена пила (emod) 4 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
JHM 1787 #649 Отговорено 21 Януари, 2020 (Редактирано) Продължаваме на същата вълна Petro-Canada ss 5W20 ! Капков тест 1 1. Petro-Canada ss 5w20. 2.Honda accord-K20Z2 2006г. 3.Общ пробег на автомобила-172420км. 4.Пробег на маслото, в момента на вземане на пробата 1120км. 5.Цикъл(извънградско/градско) 60/40% 6.Средна скорост,около 35км/ч. 7.Сезон на експлоатация 26.12.2019 до 20.01.2020г. 8.Мото часове около 35(може и малко повече)? 9.Изразходвано гориво 100л. пропан бутан и 20л. бензин А-95. 10.Обем на налятото масло при смяната-4.45л. 11.Доливане няма. 12.Маслен филтър, Honda OEM Purflux ls350. 13.Въздушен OEM Honda. 14.Режим на използване,къси преходи,студени стартове и повече работа на бензин.Извънградско до 140-160км/ч. 15.Предишно масло- Mobil1 0W20 AFE,Mobil 1 0W30ESP,petro-canada 5w30, Mobil1 0w20 AFE,Honda HG 0W20 Ultimate syntetic,MOBIL ESP0W30,Amsoil 0w20,petro canada 0w30,castrol edge 0w30,motul eco energy 0w30,castrol magnatec 5w40 16.Пробата е взета от напълно загрял двигател,4 мин. след изгасяне. 17.Сушена е 24ч.,на стайна температура. 18.Сканирана е на скенер с разд. способност 600dpi,на офисна хартия,като капката е капнах от 1,5 см. височина. 19.Източено,несливаемо количество старо масло,при смяната. (п.п. 1120 са км.) Тук е моя "пила"на Petro-Canada ss 5w30 на същите км. и една на Mobi1 0w20 AFE п.п. Назад е в темата! Разликата в цветовете при скана е очевадна. Вече на какво се дължи..,незнам! "emod","dandilov"...? Редактирано 21 Януари, 2020 от JHM 5 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Pavel_Pavlov 1029 #650 Отговорено 21 Януари, 2020 Spoiler Мисля, че снимките на пилата на 5-20 и 5-30 са еднакви. Объркал си ъплоуда май 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 2812 #651 Отговорено 21 Януари, 2020 Преди 3 часа, JHM написа: Тук е моя "пила"на Petro-Canada ss 5w30 на същите км. Само, че си сложил снимката на 5W20. Цветовете на Мобил-а ги отдавам на остатъчно количество старо масло. Може би не напълно изтеглен несливаем остатък. Друг, по-малко вероятен, вариант е Мобилът да е измил някакви неща, които предишните масла не са успели... Но при чист двигател, източен несливаем остатък и пробег 1000 км, маслото не би трябвало да изглежда като Мобил-а, а като новото Петро. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
JHM 1787 #652 Отговорено 21 Януари, 2020 Преди 1 час, dandilov написа: Само, че си сложил снимката на 5W20. Да така е станало,от тел. ги качвам като ги бях заредил всички,но съм гепил същата. Извинявам се за което. Petro-Canada ss 5w30 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
JHM 1787 #653 Отговорено 21 Януари, 2020 Аз все си мисля,че мобила мие повече. И вече при толкова капки,които имам с мобил, се наблюдава тази последователност на цветовете! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 2812 #654 Отговорено 21 Януари, 2020 Може Мобилът да има повече и по-силни детергенти и да мие по-добре. Но тук възниква въпросът, къде отиват замърсяванията при Петро-то? Защо не са разтворени в него? Толкова ли пък е слабо на детергенти? - Не ми се вярва... Или пък Мобилът да има по-бързо окисляващи се и овъгляващи се компоненти (присадки, и др.). Което все пак е малко вероятно, но...? Единствено можем да разберем какво се случва, ако имаше лабораторни анализи на проби от тези масла, взети от твоя двигател и да ги сравним. Но тъй като няма, сега само можем да гадаем. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Тъмнозелен самурай G86-P 322 #655 Отговорено 2 Февруари, 2020 (Редактирано) Здравейте, да се включа и аз аз пръв път с моя "шарлан")))) 1) Автомобил – Honda Accord 6, F18B2, 2001г.; 2) Масло – Liqui Molly 10W40 ACEA A3 ∙ ACEA B4 ∙ API SL; 3) Маслен филтър – ALCO SP 937; 4) Общ пробег на автомобила – 155400 км; 5) Пробег на маслото в момента на вземане на пробата - 1800 км; 6) Цикъл (извънградско/градско) – 30/70; 7) Средна скорост - N/A; 8) Сезон на експлоатация – 15.08.2019 -31.01.2020; 9) Моточасове – N/A; 10) Изразходвано гориво – А 95 около 190 л. Rompetrol, Kruiz, Shell; 11) Kтм = (190л./ 4.0 л.) = 47.5; 12) Пробата е взета от напълно загрял двигател (5 мин след гасене) и е сушена 24 часа на стайна температура; 13) Обем на налятото чисто масло при смяната – 4,0 л.; 14) Доливане на масло – не. 15) Предходно масло Castrol 10W40 (немско) на около 10000, но на около 2 г. Режим - рядко над 4000 об./мин. Пробата е сканирана на скенер Canon MX490 3 in1 с разд. способност 600dpi. на офисна хартия, капката от около 2,0 см. височина. Съжалявам за предварителното разчертаване и за евентуалното изпълнение, което ми е за пръв път. Редактирано 2 Февруари, 2020 от Accord 1,8i LS 2001 4 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 2812 #656 Отговорено 2 Февруари, 2020 Екстра си е капката. Тъкмо е заформила краевата зона на ядрото. Все още липсва зона на дифузия. Маслото е чисто. Искам само да ти направя няколко препоръки. 1. Не оставяй едно и също масло да седи повече от 1г. в двигателя. Независимо от пробега му. 2. Сменяй на максимум 8000км. 3. Премини на "пълна синтетика". Едно хубаво 5W40 ще е много по-добре за двигателя от 10W40. Може да минеш и на някое здраво 5W30 по ACEA A3 и тогава ще видиш как може да върви тоя двигател. 1 3 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Тъмнозелен самурай G86-P 322 #657 Отговорено 2 Февруари, 2020 (Редактирано) 2 hours ago, dandilov said: Екстра си е капката. Тъкмо е заформила краевата зона на ядрото. Все още липсва зона на дифузия. Маслото е чисто. Искам само да ти направя няколко препоръки. 1. Не оставяй едно и също масло да седи повече от 1г. в двигателя. Независимо от пробега му. 2. Сменяй на максимум 8000км. 3. Премини на "пълна синтетика". Едно хубаво 5W40 ще е много по-добре за двигателя от 10W40. Може да минеш и на някое здраво 5W30 по ACEA A3 и тогава ще видиш как може да върви тоя двигател. Благодаря много за препоръките. По номер 1 - почти веднага го смених като дойдох просто си беше стояла колата некаран към година и нещо. 2 Аз все пк съм решил след 1000 км на към 3000 някъде да го сменя и да пробвам каквото мога да изсмуча от картера. После пак към 5к и така. 3 Смятам засега да му сложа оригинално Хонда от общите поръчки 5W30 да видим как ще се държи и после да мисля за нещо по синтетично))) Правилно ли съм намислил или може нещо друго? Редактирано 2 Февруари, 2020 от Accord 1,8i LS 2001 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Тъмнозелен самурай G86-P 322 #658 Отговорено 4 Февруари, 2020 Off Topic Здравейте, Позволявам си още един въпрос със страх за малко офтопик за темата, но искам да питам за маслените филтри, понеже според мен са си важен елемент. Какво е най-добре за F19B2 например? В момента съм с ALCO, вероятно Хонда оригинал (който си е Purlux LS350 без печат на Хонда)))). Чувал съм за VIC, че са добри, освен тривиалните МАН, Бош и пр... Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 2812 #659 Отговорено 4 Февруари, 2020 Off Topic https://www.amayama.com/en/part/honda/15400pr3003 Иначе от България - Purflux LS350, Mahle OC 617, Mann W 610/6 1 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Тъмнозелен самурай G86-P 322 #660 Отговорено 4 Февруари, 2020 (Редактирано) 4 hours ago, dandilov said: Hide contents https://www.amayama.com/en/part/honda/15400pr3003 Иначе от България - Purflux LS350, Mahle OC 617, Mann W 610/6 Благодаря! Значи ALCO SP 937 от аtо24 да го откажа...? А VIC C- 414 намират ли се у нас? Редактирано 4 Февруари, 2020 от Accord 1,8i LS 2001 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
CARPERA 1517 #661 Отговорено 5 Февруари, 2020 (Редактирано) VIC много трудно пробвах се но не намерих. Mann W 610/6 този ползвам и е качествен. Но тук виждам че има двете упоменати от теб марки. https://www.amavto.com/ но не и точните филтри. Редактирано 5 Февруари, 2020 от CARPERA Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Тъмнозелен самурай G86-P 322 #662 Отговорено 5 Февруари, 2020 1 hour ago, CARPERA said: VIC много трудно пробвах се но не намерих. Mann W 610/6 този ползвам и е качествен. Но тук виждам че има двете упоменати от теб марки. https://www.amavto.com/ но не и точните филтри. Благодаря, Значи VIC няма да се търси, остава или оригинален или Purflux или MAN каквото дойде Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
JHM 1787 #663 Отговорено 10 Февруари, 2020 Off Topic Колегите "маслари",а и не само,които нямат помпа за източване на маслото и се мъчат със спринцовки,да се разкарат до лидл! https://www.lidl.bg/bg/p/ekstri-za-kolata/pompa-za-iztochvane-na-maslo-i-dizel/p35259 1 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Pavel_Pavlov 1029 #664 Отговорено 10 Февруари, 2020 Off Topic Абе видях го това, ама тоя „дебит на масло 0,2 l/min“ ме отказа... по-добре механична, не електрическа. Или със спринцовката. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
JHM 1787 #665 Отговорено 10 Февруари, 2020 Off Topic Ползвам същото и съм доволен. Вярно,маслото трябва да е леко подгрято при източване. Не съм засичал време,но около 10 мин. и 4л. са източени! Пробвано,даже след развиване на пробката и пъхане на макуча в картера,почти нищо не беше останало. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
emod 1667 #666 Отговорено 11 Февруари, 2020 Точка на -а. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
JHM 1787 #667 Отговорено 11 Февруари, 2020 Off Topic Моля за извинение и почистване! 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
JHM 1787 #668 Отговорено 13 Февруари, 2020 (Редактирано) Айде по същество...! Petro-Canada ss 5W20 ! Капков тест 2 1. Petro-Canada ss 5w20. 2.Honda accord-K20Z2 2006г. 3.Общ пробег на автомобила-173200км. 4.Пробег на маслото, в момента на вземане на пробата 1200км. 5.Цикъл(извънградско/градско) 60/40% 6.Средна скорост,около 35-40км/ч. 7.Сезон на експлоатация 26.12.2019 до 12.02.2020г. 8.Мото часове около 60? 9.Изразходвано гориво 200л. пропан бутан и 40л. бензин А-95. 10.Обем на налятото масло при смяната-4.45л. 11.Доливане няма. 12.Маслен филтър, Honda OEM Purflux ls350. 13.Въздушен OEM Honda. 14.Режим на използване,къси преходи,студени стартове и повече работа на бензин.Извънградско до 140-160км/ч. 15.Предишно масло- Mobil1 0W20 AFE,Mobil 1 0W30ESP,petro-canada 5w30, Mobil1 0w20 AFE,Honda HG 0W20 Ultimate syntetic,MOBIL ESP0W30,Amsoil 0w20,petro canada 0w30,castrol edge 0w30,motul eco energy 0w30,castrol magnatec 5w40 16.Пробата е взета от напълно загрял двигател,4 мин. след изгасяне. 17.Сушена е 26ч.,на стайна температура. 18.Сканирана е на скенер с разд. способност 600dpi,на офисна хартия,като капката е капнах от 1,5 см. височина. 19.Източено,несливаемо количество старо масло,при смяната. Редактирано 13 Февруари, 2020 от JHM 2 4 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Pavel_Pavlov 1029 #669 Отговорено 13 Февруари, 2020 (Редактирано) Само кажи 1200 или 2200 е пробега На снимката е 2200. Сигурно е печатна грешка. Редактирано 13 Февруари, 2020 от Pavel_Pavlov Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
JHM 1787 #670 Отговорено 13 Февруари, 2020 Да,благодаря за забележката. Явно не доглеждам какво драскам,преди да го публикувам(не е умишлено),отдавам го на разсеяност и забързано ежедневие. Сега като погледнах пак километража се оказа,че съм точно на 2000км. Маслото ми,изглежда не е "мръднало",много добре...! 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
emod 1667 #671 Отговорено 16 Февруари, 2020 1) Автомобил – Honda Civic Aerodeck, D15Z8, 1998 г.; 2) Масло – Amsoil XL 5w-20; 3) Маслен филтър – Honda OEM (Purflux; made in France); 4) Общ пробег на автомобила - около 435 400 км; 5) Пробег на маслото в момента на вземане на пробата - 4000 км; 6) Цикъл (извънградско/градско) – около 97/3; 7) Средна скорост - около 38 км/ч; 😎 Сезон на експлоатация – 05.10.2019 - 15.02.2020; 9) Моточасове – около 105; 10) Изразходвано гориво - около 260 л. Лукойл 95; 11) Kтм = (260 / 3.780) = 69; 12) Пробата е взета от напълно загрял двигател (10 мин. след гасене) и се е сушила 24 часа на стайна температура; 13) Обем на налятото чисто масло при смяната - 3.780 л.; 14) Доливане на масло – не е правено; разход – няма за сега; 15) Други – работещ EGR с прочистени пътища; нов катализатор; 16) Капката е сканирана със Samsung Xpress M2675FN на 600 dpi. 17) Режим на експлоатация - основното време за работа на мотора е около 1 час и 10-ина минути на ден. Грубо – сутрин около 30-35 мин. и вечер пак толкова. Кратки пътувания през уикенда. Градско липсва, но около 7-10 мин. от сутрешното пътуване минава във висене в задръстване на входа на София. Т.е. режимът е тежък. История на офисна хартия 0-4000 км: Без забележки и оплаквания към представянето на маслото и работата на мотора. Продължавам напред . 1 4 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 2812 #672 Отговорено 16 Февруари, 2020 Струва ми се, че нещо започва да се случва... Интересното е да видим следващите две проби. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 5973 #673 Отговорено 18 Февруари, 2020 Както обещах - пускам първата капка от новото Honda 5-W30 „синтетик бленд” масло. 1 Автомобил - Honda Accord 7, фейслифт, комби, К24А3, автоматик 2 Масло – Honda 5-W30 – 4л + 0.3л друго, от същия вискозитет. 3 Маслен филтър - 15400PLMA01A 4 Общ пробег на автомобила – 175241км. 5 Пробег на маслото в момента на вземане на пробата – 1087км. 6 Градско – 287км (около 10м/ч) / извънградско -800км (12 м/ч). 7 Средна скорост – градско около 30км/ч / извънградско около 70км/ч - сега е по-ниска от обикновеното, понеже е 4 пъти до София и обратно през Петрохан 8 Сезон на експлоатация – 10.01.2020 – 17.02 2020г. 9 Мото часове – около 22 м/ч. 10 Използвано гориво А95 - приблизително 35л. градско / 65л. извънградско. 11 Пробата е взета от напълно загрял двигател, след 3 км градско (5 мин след гасене) и се е сушила 25 часа на стайна температура. 12 Обем на налятото чисто масло при смяната – 4.3 л. 13 Доливане на масло няма и не е мръднало от позицията си по щеката. 14 Предишни масла - 2 пъти Honda 5W20 „синтетик бленд” с пробег по около 5000км, а след тях Mazda 5W20 – 4л + 0.3л друго (от същия вискозитет) + доливане 0.5л. от Honda 5W20 за общо 10130км. При смяната не е изсмукван остатъкът от картера, но бе оставено да се изкапе около 30 мин. 15 Експлоатацията и стил на шофиране - лежерен маниер, освен когато ме "ухапе кучето" при изпреварване или по лъкатушещи пътчета, където понякога стрелката на оборотомера се изправя вертикално или ляга на дясно. 1 уточнение, понеже ме питаха: Под капачката на тубето няма запечатващо фолио, но самата тя си има вложка за гърловината и осигурителна шайба, която се къса при отвиване. Тубичката е добре изработена и на дъното има едва забележим "точков код". 2-ро уточнение: Маслото явно има миещи свойства, понеже още на първата седмица (след 20-тина градски км) потъмня. 1 3 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 2812 #674 Отговорено 18 Февруари, 2020 Не, че нещо... Ама много мръсно ми се вижда това масло за 1000км пробег... Изглежда като масло на 3 - 4 хил. км. Но при не източен остатък е логично... Ето как изглежда моето на 1000 км., също без източване на остатъка. Е, вярно, че предните масла са сменяни честичко и с източване на остатъка, а това също оказва влияние, но все пак... 1 1 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 5973 #675 Отговорено 19 Февруари, 2020 Мерси за комента! Ще видим по-натам как ще е. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
isullivan 166 #676 Отговорено 20 Февруари, 2020 1 Автомобил – Honda Accord CL9, k24a3 03.2008г; 2 Масло – Amsoil Signature Series 5w-30; 3 Маслен филтър – Honda OEM; 4 Общ пробег на автомобила - 235470 км; 5 Пробег на маслото в момента на вземане на пробата ~ 7200 км; 6 Цикъл (магистрала/извънградско/градско %) – 22/56/22; 7 Средна скорост - 45 км/ч; 8 Сезон на експлоатация – Октомври 2019 - Февруари 2020; 9 Моточасове – 160; 10 Изразходвано гориво - 585-590л. Лукойл 95; 11 Kтм = (585 / 4.5) = 130; 12 Пробата е взета от напълно загрял двигател след 25мин шофиране изминати 17-18км, 15 минути след гасене и се е сушила 24 часа на стайна температура; 13 Обем на налятото чисто масло при смяната - 4,5 л.; 14 Доливане на масло – не е правено, няма забележим разход; 15 Предишно масло - Amsoil SS 5w-30 една смяна, две смени с Ravenol 5w-20 SFE, преди това 10w-40 на 20к в Швейцария една-две смени, преди него 5w-30 пак на 20-25к или година; 16 Други; 17 Капката е скенирана с копирна машина HP на 600dpi; 18 Режим на експлоатация - през седмицата 4-9км градско и 10-15км извънградско в посока, извънградско и магистрали почти винаги с 3-4 човека в колата и климатик. Пробата я взех малко левашката, поради полевите условия, нямам възможност да я обработя с пила към момента на качване. (EDIT: emod, добавена "пила") За контекст предното масло (същото) на 7000 км. 3 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 2812 #677 Отговорено 20 Февруари, 2020 (Редактирано) Трябва да призная, че за 7200 км., на бензин, изглежда много добре! Да няма някаква уловка...? Да не би да е на газ? Редактирано 20 Февруари, 2020 от dandilov Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
isullivan 166 #678 Отговорено 21 Февруари, 2020 За следващата смяна съм приготвил и маслен филтър Amsoil 🤠 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
V4st*r 13 #679 Отговорено 23 Февруари, 2020 Да се включа и аз. Пила не знам как се прави, ако изображението просто се инвертира, то това което е по-долу, е резултата 1) Автомобил – Honda Accord 1.6i бензин 1999 г.; 2) Масло – Yacco VX600 5W40; 3) Маслен филтър – Mahle или Knech (не помня); 4) Общ пробег на автомобила - 245705 км; 5) Пробег на маслото в момента на вземане на пробата - 880 км; 6) Цикъл (извънградско/градско) – 0/100; 7) Средна скорост - около 40 км/ч; 😎 Сезон на експлоатация – Ноември 2019 - Февруари 2020; 9) Моточасове – не зная; 10) Изразходвано гориво - не зная; 11) Kтм =.......; 12) Пробата е взета от напълно загрял двигател (15 мин след гасене) и се е сушила 24 часа на стайна температура; 13) Обем на налятото чисто масло при смяната - 3 л.; 14) Доливане на масло – не е правено 15) Други – предходни масла: същото, за горе-долу същите км и няколко месеца експлоатация (лято - есен), но чакаха старото масло (Lube GDI 5W30) да изстине преди да го източат, 100% градско, опитвам да избягвам светофарите, не я гася за кратки спирания до 10 - 15 мин. Капката съм я снимал с телефон, опитах да изкарам цветовете макс. близо до тези от листа, сравнявайки го с изображението на екрана edit: emod; добавена "пила". 3 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Bizzito 472 #680 Отговорено 26 Февруари, 2020 (Редактирано) Здравейте колеги. Първа проба от печката. Малко късно, но.. ето резултатите от първата проба. 1) Автомобил – Honda CR-V 2008 N22A2 2.2 i-CTDi; 2) Масло – Mobil1 ESP C3 0w-30; 3) Маслен филтър – ?; 4) Общ пробег на автомобила - 224 870 км; 5) Пробег на маслото в момента на вземане на пробата - 2870 км; 6) Цикъл (извънградско/градско) – 5/95; 7) Средна скорост - около 27 км/ч; 8 ) Сезон на експлоатация – 25.09.2019 -25.02.2019; 9) Моточасове – около 100; 10) Изразходвано гориво - около 275 л. Diesel+; 11) Пробата е взета от напълно загрял двигател (10 мин след гасене) и се е сушила 24 часа на стайна температура; 12) Обем на налятото чисто масло при смяната - 6 л.; 13) Доливане на масло – не е правено. 14) Други – няма смес с предходни масла, маслото е налято след ремонт и измиване на капаци и картер; работещ EGR; премахнат DPF; основно грдско каране в силен трафик 1-2-3-та и често гасене и палене. Две три кратки излизания извънградско на магистрала не повече от 150 км общо. Първа снимка - оригинал 600 dpi на скенер. Втора снимка -обработена с GIMP по инструкции от oil-club.ru Трета снимка - втората снимка с малко допълнителна обработка от мен. Четвърта снимка - на прозорец. Моля за мнение, съгласно примерите за дизел в началтото на темата изглежда че съм номер 3. Имате ли наблюдения по примери от колеги колко е максималния и минималния период след този стадий? Разбирам, че е индивидуално, но.. Редактирано 26 Февруари, 2020 от Bizzito 4 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове