Jump to content

Recommended Posts

Off Topic

Aз си мислех, че петрото е изцяло на база тяхното базисно масло, но се оказа, че е в комбинация с Група 2, но не знам в какво съотношение, което има значение, но в крайна сметка резултата е полусинтетика при всички положения. Бях решил за зимата да слагам петро 0в20, но вероятно ще си заложа  на сигурно с амсойла или ще комбинирам петрото със сумолюба на бардал.

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Off Topic

 

Преди 7 часа, Rakeem написа:

или ще комбинирам петрото със сумолюба на бардал. 

И защо ще разваляш петро-то? :rolleyes:

 

 

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Off Topic

Мерак ми е да го пробвам тоя фюлерин, много го хвалят, а от петро твърдят, че маслата им могат да се смесват с всякакви адитиви, без проблем, примерно амсойл изрично го забраняват. 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Някой може ли да ме замери с параметрите за "пилата" която ползвате

2 капки

Маслото е на около 300 моточаса, колата се кара на газ , но винаги се пали на бензин 

crv-a.jpgcrv-a_pila.thumb.jpg.be18bfe9ad961c0caf3076c997eedc97.jpg

crv-b.jpgcrv-b_pila.thumb.jpg.871f95319bbbccccab5287fd51a9fd75.jpg

 

EDIT: добавяне на "пилата" (emod).

  • Харесвам 1
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Off Topic

 

малко Офф!

много се вживяваме с това масло! Я вижте Васко - 400 000 без смяна на масло!

Защо бе Васко? - "Няма сметка!"

 


 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Off Topic

Къде ги намират такива...!:tooth:

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Off Topic

Това е невъзможно, макар че ако се долива с едно и също нов двигател минава до 150х км. 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Off Topic

Няма невъзможни неща, баща ми караше едно ситроенче (взе го на 200 к)сега е на 450(бракувано е вече)само е доливал с м10д:o и сега все още си пали чакмак без никога да е правено нещо по двигателя

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@emod

Мда, началото на разпада...

Но, както е отбелязл DTEC, а и както и аз бях забелязал преди, има нещо гнило в маслото! Не ми се иска да е вода, или антифриз, но... нещо къдри капката системно! А това на мен не ми харесва... Ако е от самото масло, при смяната със следващото ще си проличи.

Какво си предвидил за след Shell-а?

Звездите ми подсказват за Yacco, но какво? ;):)

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Off Topic

Yacco Lube P 5w30

 

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Абсурдно е за 150 моточаса така да се скапе - и се накъдря "зле"

Аз бих посъветвал една промивка преди смяната

Преди да смениш филтъра, сипи 3л най-евтино масло - било и 10-40 ... 5мин работа на двигателя и го източи.

Нищо чудно в двигателя да има доста "гняс", която добрите масла да "чистят"

 

https://en.yacco.com/lubricant/36e58f879327477e/1/114879e3e438da65/f260c605baa02073/
за съжаление не намирам химически анализи на тези масла

Редактирано от Restless

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 29 минути, Restless написа:

Аз бих посъветвал една промивка преди смяната

Преди да смениш филтъра, сипи 3л най-евтино масло - било и 10-40 ... 5мин работа на двигателя и го източи.

Нищо чудно в двигателя да има доста "гняс", която добрите масла да "чистят"

Лично съм отварял и ремонтирал мотора, така че съм напълно сигурен в чистотата му. Поддръжката след ремонта и смяната на маслото/филтрите винаги са били на високо ниво. Не правя и никога не съм правил компромиси в това отношение. Ето как изглежда част от него - КЛИК.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

сори, пак обърках кой какво е писал ... не мисля че имаш нужда от съвети

Ама все пак е странно - толкова бързо при щадящ режим да се скапва маслото?!

Може би къдренето (антифриз?) е го съсипва?! Някаква реакция с добавките 0-о.

Или просто многото километри на мотора си казват думата?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нивото на антифриза не е мърдало. За реакция в пакета на маслото не мога да отговоря :dunno:. Да, определно моторът вече е на доста километри, но се държи прилично и няма харч на масло. Имам една идея от къде може да идва накъдрянето, но не мога да я докажа. Тя е следната: преди карах колата по около 40-45 мин в посока и спирах на открит паркинг - слънце (пек лятото), проветриво, няма рязка промяна в климатичната обстановка. Сега средно я карам по 30 мин. в посока и спирам... на подземен паркинг, където е "доста прохладно" и липсва "добра вентилация". Това според мен създава допълнителни условия за конденз в маслото. Но какво казах е само теория :).

 

П.С. Съвети приемам винаги :thumbs1:. Просто отбелязах фактите.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Прави ми впечатление, че от доста време залагаш на това масло, защо не пробваш с някое друго с А3 спецификация, може маслото да е калпаво.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

https://www.oil-club.ru/forum/topic/14974-shell-helix-ultra-ect-c2c3-0w-30-svezhee/

Това е много качествено масло... Ако не е някакво менте - остава нещо да го убива много бързо

 

https://www.shell.com.ru/motorists/Моторные-масла-Шелл/Масла-для-двигателей-легковых-автомобилей-shell-helix/check-authenticity-of-shell-products.html 

може да се провери за оригиналност на упаковката... ама дали важи и за Европа освен за Русия?!

 

четейки https://www.oil-club.ru/forum/topic/14974-shell-helix-ultra-ect-c2c3-0w-30-svezhee/?do=findComment&comment=1374711

А може би маслото е прекалено модерно за този двигател? И по-подходящи са А5/В5 като  Helix Ultra A5/B5 0W-30?

Редактирано от Restless
  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А дали не е от офисната хартия? Пък ние да си блъскаме главите тука... :lol:

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това с хартията бе първото нещо, за което помислих, но не съм я променял от много време - имам си едно топче хартия, отделено само за тестове :) . Отделно, правя всяка проба и на два вида филтърна хартия (виждат се по-горе; една и съща от много време) и тя показва същото.

 

преди 41 минути, Restless написа:

А може би маслото е прекалено модерно за този двигател?

Не мисля. Предходното Mobil 1 ESP Formula 5w-30 също бе C2/C3, ACEA 504/507.

 

П.С. Маслото е от Ato24 (общите поръчки).

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

На най-горната филтърна хартия няма къдравини.

Мисълта ми беше, дали точно това масло, поради спецификите в състава му, попива по-различно точно в тая хартия.

Би ли направил проби на дуги офисни хартии (по-плътна и по-рехава), за проверка?

Редактирано от dandilov

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Най-горната филтърна хартия е за качествен анализ. Долната (под нея) е за количествен и по-близо по характеристики до тази, посочена в ASTM стандарта, която искахме да си поръчаме с теб. Няма проблем, ще направя тест и на друга офисна хартия.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 1 час, emod написа:

Най-горната филтърна хартия е за качествен анализ.

Тая ли беше № 391 ?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не.

При последната ми проба 391 е втората от горе надолу . Обикновено 391 я слагам най-отгоре (при всички други мои капкови проби), но при последната проба съм я сложил втора (поради грешка при подреждането). 391 е за количествен анализ.

 

Преди 2 часа, Restless написа:

В мобила има малко молибден, в този шел няма

Това не би могло да е причина за обводняването. Има маса направени капкови порби в oil-club.ru, които не показват такава зависимост.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да се включа и аз със скромният ми опит 

На 22.06.2019 г. at 20:07, DTEC написа:

 

Ако и с други 0W-масла се наблюдава подобно "разреждане" на маслото в картера, то е препоръчително да се замислиш за 5W.

 Castrol в момента препоръчва масло 5w30 А5В5 за двигатели от 90-те години. Аз бих ти предложил това с което съм карал винаги 5w40 все пак е лято :D

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте, Petro Canada 5w20 на 6000км., режимът се запазва с основно извънградско шофиране, пробата е първа капка, като пак трябваше да чакам около 15тина секунди да капне, а щеката беше много гореща, тъй като преди това имаше 10км задръстване с около 10км/ч на магистралата и след това около 30км. с около 150-160 при външна температура 29*, така че пробата е взета след доста тежък режим, но въпреки това, маслото запазва вискозитета си, лично за мен, за тези пари, маслото се представя отлично.

WP_20190628_18_52_18_Pro (2).jpg

  • Харесвам 1
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 3 часа, Rakeem написа:

Здравейте, Petro Canada 5w20 на 6000км., режимът се запазва с основно извънградско шофиране, пробата е първа капка, като пак трябваше да чакам около 15тина секунди да капне, а щеката беше много гореща, тъй като преди това имаше 10км задръстване с около 10км/ч на магистралата и след това около 30км. с около 150-160 при външна температура 29*, така че пробата е взета след доста тежък режим, но въпреки това, маслото запазва вискозитета си, лично за мен, за тези пари, маслото се представя отлично.

WP_20190628_18_52_18_Pro (2).jpg

 Айде се опитай да си отговориш защо чакаш да капне че си го истъкнал. Чисто и просто е малко маслото по щеката щото е водичка и трябва време да се събере капка. 

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@Rakeem би ли снимал щеката (краят й)? Искам да вида как изглежда :) .

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)
На 19.05.2019 г. at 14:15, JHM написа:

Капков тест 7
1.Mobil1 0W30 ESP.
2.Honda accord-K20Z2 2006г.
3.Общ пробег на автомобила-161400км.
4.Пробег на маслото, в момента на вземане на пробата 5000км.
5.Цикъл(извънградско/градско) 60/40%
6.Средна скорост,около 45км/ч.
7.Сезон на експлоатация 05.03.2019 до 29.06.2019г.
8.Мото часове около 250.
9.Изразходвано гориво 450л. пропан бутан и 60л. бензин А-95.
10.Обем на налятото масло при смяната-4.55л.
11.Доливане няма
12.Маслен филтър, Honda OEM Purflux ls350.
13.Въздушен "Blue print".
14.Режим на използване,къси преходи и извънградско до 140-150км/ч,няколко пъти до 4500 об/мин.
15.Предишно масло- Mobil1 0W20 AFE,petro-canada 5w30, Mobil1 0w20 AFE,Honda HG 0W20 Ultimate syntetic,MOBIL ESP0W30,Amsoil 0w20,petro canada 0w30,castrol edge 0w30,motul eco energy 0w30,castrol magnatec 5w40 
16.Пробата е взета от напълно загрял двигател,3 мин. след изгасяне. 
17.Сушена е 24ч. на стайна температура.
18.Сканирана е на скенер с разд. способност 600dpi,на офисна хартия,като капката е капнах от 1,5-2,0 см. височина.

19.Източено несливаемо количество старо масло,при смяната 500мл.

5.thumb.jpg.354526cae1a9d164bfb085dbb882702c.jpg6.thumb.jpg.c2f378fe3d504f163ef30a3912bd0360.jpg

 

Развитие:

150км        620км      1100       

1167875487_Image2.thumb.jpg.f554cf276afe6503366fe6b4c6560c71.jpg.1207a22686fc3d6c59ecd6ca12acc646.jpg.3d6ad96e553002dac45c1ced996994b2.jpg.67488dfc0e3e45b5fae5f510686b6a4e.jpg1099802182_pilamobil10w30esp620km.thumb.jpg.ce7fbfdae53885c2d6be9f0374376850.jpg.68f8bdb463b634f044de7af8ebe4ed38.jpg.e633a7b1f6d98d7d3be0b00ae4c0104e.jpgImage.thumb.jpg.8b5dbfa81339d00e680ab0eebced0c69.jpg.022f66542643116735fa7893edec640e.jpg

    2100         3000      4000

4.thumb.jpg.5b9b34f8b252da9dda59a234ec1a3b69.jpg.f7ba1302ec5cf13dc6bfcead06be00df.jpg1330017869_0W30PILA.thumb.jpg.c24ee13e279e19ff4e13b7ccaf6c1b9b.jpg2.thumb.jpg.350cfb52d85978f95d27e5dc216a1170.jpg

5000

6.thumb.jpg.900fa607474647e14aa5685a786f1c3f.jpg

Мисля,че всичко е в порядък с вече регулирани клапани.:thumbs1:

И ето валчето:

IMG-01da53ed771f45c1b055c66c5e4308d0-V.thumb.jpg.e901ee05bc5d6877f4fc642f4959ddc1.jpg

 

 

 

 

 

Редактирано от JHM
  • Харесвам 1
  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
5 hours ago, fenabg said:

 Айде се опитай да си отговориш защо чакаш да капне че си го истъкнал. Чисто и просто е малко маслото по щеката щото е водичка и трябва време да се събере капка. 

С Петро СС 5W-30 и Ravenol 5W-30 съм пробвал и също не съм дочаквал капване от щеката. Не знам каква е причината, мога да гадая само.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 1 час, emod написа:

@Rakeem би ли снимал щеката (краят й)? Искам да вида как изглежда :) .

 

WP_20190629_19_57_56_Pro.jpg

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)
преди 36 минути, Pavel_Pavlov написа:

С Петро СС 5W-30 и Ravenol 5W-30 съм пробвал и също не съм дочаквал капване от щеката. Не знам каква е причината, мога да гадая само.

Напълни си в две чаши по 2 сантиметра течност в едната вода в другата олио. Топни дръжката на вилицата извади навън на салфетка и сподели от кое са капнали повече капки. Салфетката я сложи на поне 30см от чашата. 

Редактирано от fenabg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря ти! Исках да видя дали не е от онези пластмасовите с "гофриран край". При тях винаги съм имал проблем с капането на капката.

Както каза по-горе и Pavel Pavlov, и аз също съм имал проблем с капването на капката и то както при 5w-30, така и при 0w-40. Все едно маслото е залепнало за щеката.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 26.06.2019 г. at 13:09, dandilov написа:

Би ли направил проби на дуги офисни хартии (по-плътна и по-рехава), за проверка?

Направих междинна проба. Ето резултата:

Scan_20190629_175804_001.thumb.jpg.b8a9a8376a55c9b93bd6ac4885f3ac71.jpgScan_20190629_175804_001_pila.thumb.jpg.5714c2296cfe5977b1fdb8741e404625.jpg

Забелязва се разлика в накъдрянето при новата офисна хартия. По-малко е от това при "старата хартия" и изглежда по-близко до това на филтърната хартия 391 (ето я):

Untitled.thumb.png.1c6891d46d60c8ad1a9201e692e47237.png

Явно обводняването не е толкова голямо, но все пак го има. Може би ще трябва да сменя офисната хартия, която ползвам в момента. Преекспонира нещата. Възможно е да е от самата хартия, а може и да е натрупала влага в себе си - от непостоянната температура у дома през зимата (резки скокове топло-студено) :dunno:, въпреки че до сега не съм имал подобен проблем.

  • Харесвам 1
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@emod

Според мен има нещо в маслото, което дава такъв резултат.

Какво е то? Това е въпросът... :)

Ако отхвърлим обводняването като възможност, какви фракции или присадки могат да са причината? Алкилирани нафталини или пък  разредители на GTL- базата...?

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според FTIR-а (ИК спектъра в oil-club.ru) в това масло няма алкилирани нафталини, но кой знае. За "разредители" на GTL базата не мога да кажа нищо. Не съм срещал такъв термин (разредител на база). Обикновено се смесват две или повече бази с различен вискозитет, за да се получи желания вискозитет, добавя се пакетът добавки и нещата се "доуточняват" с нови вариации на % съдържание на базите + подобрители на вискозитета. Има много неизвестни, за съжаление.

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

70% градско в супер запрашена среда Дани  ще подтвърди скоро беше при мен. 80% на газ. Предишно масло пак GDI 5W30 не доливам. Маслен филтър mahle. Голяма част от по 2км макс. 

20190702_215308.jpg

20190702_215253.jpg

20190702_215241.jpg

Редактирано от fenabg
  • Харесвам 1
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   2 потребители

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...