Jump to content
Markony

FAQ-3:Двигателни масла-обсъждане 3, част Трета

Recommended Posts

Дайте да го видя тоя сервизен бюлетин.

Ники82...щом започва да гори масло в първите 2-3000 км изобщо няма значение какво масло наливаш.Тук става въпрос за за ощавени сегменти или нови сегменти веднага след ремонт на мотора.Надявам се ,че по двигателя няма течове...

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не нямам течове и не  пуши колата. 

Редактирано от Nikito82

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колата няма да пуши при наличен катализатор...това му е ролята,но ауспуха ще бъде омаслен.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Извинявам се за малко офф-а, но бих искал да питам – ако колата пуши видимо докато загрее при сегашните по-студени сутрини (4-5 градуса), това подсказка ли е за заминал катализатор?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега какво пуши пара или сив-черен дим на масло ?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма осезаем мирис, прилича по-скоро на пара. И на газ, и на бензин е почти еднакво от това, което съм видял. Газовата е скоро сложена.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това е конденз най-вероятно. Няма какво да се притесняваш при всички го има зимата.

Редактирано от isullivan
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 2 часа, Markony написа:

Дайте да го видя тоя сервизен бюлетин.

Мисля, че е този - ЛИНК за сваляне 

Касае мотори К24Z2 и K24Z3.

 

P.S. Само да обърна внимание, че цитираното в бюлетина масло с Part Number 08798-9063 е това - КЛИК

  • Харесвам 1
  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Привет колеги, надявам се да ударите едно рамо със съвет, че май пак ще влизам във филма с маслата.

 

Конкретно - д14-ката я купих с масло бардал 10-40 и по думите на предния собственик мотора не пипа маслото, убедих се в това като и аз и врътнах около 1500км и наистина нивото на маслото не мръдна, макар да имаше минимален теч от гарнитурата на картера.

Смених гарнитурата, налях 5-30 петро канада от общите поръчки и при проверка на маслото беше малко над средата на щеката, днес след изминати около 150-160км маслото леко е потъмняло и нивото му вече е малко под средата на щеката. Ще го следя тия дни какво се случва, но нещо много бързо взе да намалява, незнам дали се филмирам или да пробвам с 0-40 или класиката на Бултрако 5-40 :D

 

п.п. мотора мърка както с предното масло така и със петрото в момента, никакви пушеци няма нито на студено нито на загряло, ауспуха е сух на барут, показанията на километража приближават 290 000км, колата е с газов инжекцион.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, колата ти е като моята 300хкм, от мен 220х км. само 5/40 масло без грам да го гори. За този двигател може и 10/40,макар че Сектата казва съвсем друго. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

didich, първо се убеди, че няма грешка при измерването на нивото на маслото. Мери нивото винаги при едни и същи условия, вкл. при една и съща температура на маслото.

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ще видя утре сутрин как ще е, ако намалява просто петрото ще го ползвам като промивка за 1000-2000км и после може да мина на нещо W40, но 10-40 не мисля да и сипвам повече.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 6 часа, didich написа:

петрото ще го ползвам като промивка за 1000-2000км

Грехота е ...!Аз изкарах с него 8000км и беше в цветущо здраве.Това е твоето масло,има си всичко.Провери за грешка в измерването,ако трябва долей до макс.на определено място,където стои колата ( на студен двиг.) и дърпай щеката само там (пак на студен двиг.).:)

  • Нагоре 4

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

didich,

И аз като я взех моята D14-ска, преди 5 г години, я карах с 10W40 поради незнание. И така 3 смени на по 7-8 хил. км.

Благодарение на форума се ограмотих доста с материята за маслата и след няколко теста, с различни масла, от общите поръчки, мога да кажа, че каточели D14-ската се чувства най-добре с Петро-то. А карам на безин.

И моята не харчи масло. Нито с 10W40, нито с другите, които тествах. Но с Петро-то най-ми хареса как работи двигателят.

Сега съм с Ravenol SSO 0W30, защото лятото, когато поръчвах, нямаше Петро от новото. И 0W30 пак не го гори, но ми протече гарнитурата на картера и оня ден долях 100 - 150 мл.

Та възможно е друга да е причината за загубата ти на масло, а не самото масло.

Я гумички на клапани им е дошли времето, я някой семеринг изпуска и т.н.

Редактирано от dandilov
  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за коментарите колеги, днес сутринта се занимавах да чистя снега от колата и въобще не дръпнах щеката да видя какво е положението, вече съм минал нови 150-160км и утре сутрин със сигурност ще видя какво е положението, дано всичко е наред, защото мотора наистина работи като часовник.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Привет на всички! Поздрави за страхотните теми за маслата, от които ми се изясниха доста неща. Насочих се към масло съобразявайки с наученото от тук. Но моля, да ми кажете правилен избор ли съм направил- Bardhal xts 0w30 по ACEA A1/B1, A5/B5. Насочих се към него, защото ми е под ръка в близкия автоцентър.

1.Honda CR-V 2005г.

2. Двигател- N22A2

3. Обем на събирано масло освен 5.9л по каталожни данни не мога да посоча, това ще ми е първа смяна, предполагам 5.7 ще събере.

4. Гориво-дизел

5. Режим- извънградско около 70%, предимно равнинен терен и скорости рядко до 110, най-много 120км.ч, предимно 90-100км.ч, градско ненатоварено гр.плевен 30%

6. Планиран интервал за смяна 10 000км, което ми се пада по 2 пъти в годината най-малко.

7. Колата няма DPF, има катализатор,  за TWC не съм запознат дали има.

8. Препоръчано масло 0w30 A5, C1, C2 /по инфо от тук/

9. Мотора за сега не харчи масло, 2000км изминати и от мах на щеката може да е мръднал милиметър,а може и от терена при измерването. Звучи добре двигателя, особено като загрее, на студено е леко по-шумен първите няколко минути.Спокоен стил на каране имам, рядко и за кратко мога да доближа и подмина 3хил/об при дизела, ускоренията са предимно плавни.

Благодаря!

  • Харесвам 3
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря, emod, за изчерпателния отговор! В началото на идната седмица ще го налея и след изминати достатъчно км, ще върна отговор по слух и "вкус" .Още съм зелен за тестовете, за които адмирации, виждам за първи път в автомобилен форум нещо от такъв ранг! Но има време..., като закоравея ще се пробвам.

Маслото, с което е в момента, по данни на търговеца е Manol, мислел, че е 5w30, взел варел от Белия за колите в автокъщата. Ще го махна при първа възможност.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Горното масло е правилен избор. От поддържаните му стандарти, този който е важен за двигател е ACEA B5. Но не съм съгласен да се използва масло в т.8 по ACEA C1. Чак толкова ниски нива на фосфор са убийствени за двигател, не проектиран за тях. Разбирам да бе някоя от първите Mazda+DPF, но говорим за Honda. Ако ще е Mid SAPS масло, то по-малкото зло е да се използва ACEA C2 0W-30, което ще има поведение като ACEA A5/B5 масло

  • Харесвам 1
  • Нагоре 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 6 часа, marto 85 написа:

8. Препоръчано масло 0w30 A5, C1, C2 /по инфо от тук/ 

ACEA A5 е за бензинови двигатели. За дизел - АСЕА В5.

Да попитам... За здравето на турбото, не би ли било по-добре маслото да е с HTHS около 3.5 mPа*s, или по-голям. Например спецификация АСЕА С2/С3.

Не намерих данни, колко е HTHS на този Бардал... Но като му видях цената... Леле, мале...! :shock:

В тази насока добър избор би бил Shell Helix Ultra ECT 0W-30 или още по-добре RAVENOL FEL SAE 5W-30.

Редактирано от dandilov
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 26.10.2018 г. at 14:19, emod написа:

 

@DTEC оставаме в очакване на анализа на VMP-то :thumbs1:.

Ravenol VMP 5W-30 - USVO 13274-ravenol-vmp-5w-30-png

Ravenol SMP 5W-30 13273-ravenol-smp-5w-30-png

Съпоставка на IRS 13302-vmp-smp-irs-png

VMP:

722cm-1 = 7,13957 --> PAO (база)
1747cm-1 = 0,228485 --> много Polyolester (естери)

SMP:

722cm-1 = 12,027465 --> HC
Welle 1747cm-1 = 29,115855 --> наличие на Polyolester (естери)

Редактирано от DTEC
  • Нагоре 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ravenol VST 5W-40 - USVO 13291-ravenol-vst-5w-40-png

Ravenol HST 5W-40 13290-ravenol-hst-5w-40-png

Съпоставка на IRS 13304-vst-hst-irs-png

VST:

722cm-1 = 7,369802 --> PAO (база)
1747cm-1 = 2,563793 --> Polyolester (доста естери)

HST:

722cm-1 = 11,510987 --> HC
1747cm-1 = 51,973797 --> наличие на хомеопатично количество Polyolester (естери)

Редактирано от DTEC
Добавяне на информация
  • Нагоре 4

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И едно предложение за всички любители на 0W-20 от Манол.

2MN00489000_s.jpghttps://mannol.de/en/?action=accessory_chemical_preview&name=7721 O.E.M. 0W-20

&thumbnail=1&thumbnail=113298-20181128-145541-batch-jpg

От задната страна липсва "Fully"-synthetic.

Много скоро ще се появи и анализ на прясно масло.

  • Нагоре 1
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Един два въпроса, към знаещите:

-Можете ли, да ми разясните на разбираем език, стойностите на трите вида масла?

-Може ли да се приеме, че едно е по-добро от друго и кое е най-добро, (поне по данните от таблиците ) и с какво толкова ги превъзхожда? 

-И евентуална класация 1, 2, 3 място.

https://oilgroupbg.com/pdf/ravenol/ravenol-wiv-0w30.pdf

https://oilgroupbg.com/pdf/motul/motul-8100-eco-clean-0w30.pdf

https://oilgroupbg.com/pdf/castrol/castrol-edge-titanium-fst-0w30.pdf

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всяко от трите посочени масла е ориентирано към определен вид/тип двигатели.

Може да направим своеобразна класация (1, 2, 3 място), ако посочиш точно за какъв двигател.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 23 часа, DTEC написа:

И едно предложение за всички любители на 0W-20 от Манол.

2MN00489000_s.jpghttps://mannol.de/en/?action=accessory_chemical_preview&name=7721 O.E.M. 0W-20

&thumbnail=1&thumbnail=113298-20181128-145541-batch-jpg

От задната страна липсва "Fully"-synthetic.

Много скоро ще се появи и анализ на прясно масло.

Каква му е цената на едро?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 24.11.2018 г. at 22:24, dandilov написа:

ACEA A5 е за бензинови двигатели. За дизел - АСЕА В5.

Да попитам... За здравето на турбото, не би ли било по-добре маслото да е с HTHS около 3.5 mPа*s, или по-голям. Например спецификация АСЕА С2/С3.

Не намерих данни, колко е HTHS на този Бардал... Но като му видях цената... Леле, мале...! :shock:

В тази насока добър избор би бил Shell Helix Ultra ECT 0W-30 или още по-добре RAVENOL FEL SAE 5W-30.

Много по-умно е да се ползва евтино масло със къс пробег.Причината е ,че дали с ДПФ или без инжекторите пикаят и разреждат маслото.

Така в отношение лев/км ще имаме по-малко износване при по-честа смяна..

  • Харесвам 1
  • Нагоре 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ЕМОД беше обяснил доста подробно специфичното в дизеловите масла.Нямам време да го търся,но предполагам той ще го извади.Тук сертификата C,CD,C2,C3 не дават ясно обяснение за това ,кое масло е по-хубава и с каква база е. Сертификата гарантира съдържание на сулфатна пепел, касаеща катализатора и DPF и още няколко дреболии.Който се интересува да извади съдържанието на сертификатите. Допълнително избора на дизелово масло е обвързан със евро сертификата на автомобила.Вискозитета на маслото пък е свързан директно към характеристиките на турбината ,тъй като тя е най-капризна към вискозитет.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 1 час, dandilov написа:

Всяко от трите посочени масла е ориентирано към определен вид/тип двигатели.

Може да направим своеобразна класация (1, 2, 3 място), ако посочиш точно за какъв двигател.

Е добре де,  става въпрос естествено за Хонда и то с дизелов двигател :).

Примерно за: 

2,2 i-ctdi  без DPF но с катализатор и 2,2 i-DTEC с DPF и катализатор.

И двата варианта са с турбо (за всеки случай да не се забравя:D).

 

Та.... ?

 

п.п. Въпроса ми е продиктуван също и от появилите се напоследък информации, че досега не сме карали с 100% пълна синтетика - дали е така?  

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 2 часа, Markony написа:

Каква му е цената на едро?

282,47€ за опаковка 60L (4,71€ / 1L)

801,95€ за опаковка 208L (3,86€ / 1L)

Цените са с ДДС без доставка. Доставка до България - 28,90 EUR за всеки започнати 20 kg.

https://www.motor-oel-guenstig.de/

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 2 часа, Emicha написа:

Всички посочени документи са неактуални.

Моята класация изглежда така:

1. RAVENOL WIV III SAE 5W-30. Не е пълна синтетика, но е С3 и покрива VW 504 00 / 507 00.

2. CASTROL EDGE 0W-30. Не е пълна синтетика, но е С3 и покрива BMW Longlife-04, MB-Approval 229.31/ 229.51, Renault RN0700/0710, dexos2®.

3. Motul 8100 Eco-clean 0W-30. Уж пълна синтетика, обаче C2 и покрива FORD WSS M2C 950A ; JAGUAR LAND ROVER STJLR.03.5007 ; FIAT 9.55535-GS1 / DS1. Мотул от няколко месеца заменя спецификациите и в новите липсва 100% Synthetic. Има и разминаване на информацията м/у английски и немски.

 

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 20 минути, DTEC написа:

RAVENOL WIV III SAE 5W-30

 

Дали не е всъщност небезисвестното бивше Aveno 5w30 WIV III COMBI понастоящем:

https://www.ato24.de/en/ato24-synth-wiv-combi-5w-30.html

 

Но Емича питаше за 0w30.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ясно е, че по етикет всички са Ок и че това са стари изследвания, е повече от сигурно .

Затова и питам, дали някой няма по-нови и евентуално да ги разтълкува, като на невеж.

Едни викат : колкото по-голям TBN - толкова по-добре, други викат колкото по-малко сулфатна пепел - е по-добре, трети викат - не знам си какво, и всеки размахва разни изследвания , за да те убеждава че е номер 1.

Прехваления Реванол, е с най-голям TBN , но пък пепелта му е повече от на Мотула и Кастрола, да не говорим спрямо Мобила, от същата спецификация 0W30. Какво трябва да ми говори това?

Също, С2 на много места ги дават, че са подходящи за коли и с DPF филтър, та да се чуди човек на кой да вярва?

Кое всъщност да пазим най-много, с  параметрите от тези спецификации: вътре двигателя, турбото, филтъра за твърди частици, катализатора, околната среда, или нервите си :) ?

  • Харесвам 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

TBN и сулфатна пепел са обратнопрорционални

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 14 минути, dindin написа:

 

Дали не е всъщност небезисвестното бивше Aveno 5w30 WIV III COMBI понастоящем:

https://www.ato24.de/en/ato24-synth-wiv-combi-5w-30.html

 

Но Емича питаше за 0w30.

Подвел съм се.

Тогава поставям RAVENOL WIV SAE 0W-30, ACEA A5/B5 и спецификация VW 503 00 / 506 01 на трето място.

 

Въпреки, че Хонда препоръчва 0W-30 и С2, то според мен 5W-30 и С3 с разумен интервал на смяна (200 -220 мото-часа) е по-правилния избор.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вече мислех да питам Б.Б. :D но и тези отговори ме устройват.

 

Сега, ако не досаждам много, един въпрос към dandilov , във връзка с това:

Цитат

...Лично аз бих си избрал други (доказали се) масла за тези двигатели....

Я кажи сега кои са те  , обаче като вземеш предвид и двата двигателя за които питах?

 

И още нещо:

Питам, защото до лятото на тази година, карах и двете коли само и единствено с "оригинално" масло Хонда.

Но не цената, която вече гони и мина 40 лв. за литър ме кара да се замисля за алтернатива, а това че вече "оригиналното" Хонда се прави от Кастрол и при двете коли усещам голяма негативна разлика от предишното, което се правеше от Тотал. 

Може и да си въобразявам, но така го усещам - особено по-шумната работа на двигателите, което много ме дразни. Преди месец смених маслата с въпросния Мотул и двете коли утихнаха както бяха преди.

Четох, сравнявах и за себе си взех решение да ползвам и при двете коли Мотула.

Сега , ако някой има нещо да каже , или да ме посъветва за да ме разубеди от избора ми, съм склонен да го изслушам и ще съм благодарен за което.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 23 часа, Markony написа:

ТУК трябва да отвориш една скоба. Между 0w-30 i 5W-30 разликата е малка ,но на пръв поглед.Конкретните вискозитети при 40 градуса често са много различни ,а при -10 не ми се мисли.Основното тук е зимното каране .Ако запалиш и тръгнеш веднага убиваш турбото.Ако изчакаш 4-5 мин ,маслата вече са еднакви като вискозитет.И пак повтарям,различни марки и модели вискозитета на 40 градуса е коренно различен,независимо какво пише на тубата :)

 

Често са много еднакви, бих казал.

Около мен е пълно с шофьори, които правят точно така и все още никой не е хвърлил турбо. Някои преминават 500 000км.

 

Ако човек се загледа в числата от сводните таблици - https://www.oil-club.ru/forum/forum/126-сводные-таблицы/

и сравни например 5W-30 ACEA C3 с 0W-30 ACEA C3, може да се види че с малки изключения всички са с кинематичен вискозитет при 40°C в интервала 60-70 mm2/s.

 

@Emicha, щом си доволен от Хонда/Тотал, защо не продължиш с Total Quartz Ineo Efficiency 0W-30? Ако държиш на 0W-30 може да погледнеш и

Mobil1 ESP 0W-30

Shell Helix Ultra ECT C2/C3 0W-30 / Shell Helix Ultra Professional AV-L 0W-30

Petronas Syntium 7000 DM 0W-30

Ravenol VSW 0W-30

MANNOL 7717 O.E.M. 0W-30

 

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest
Темата е заключена и Вие нямате право да коментирате в нея.

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...