Jump to content
Sign in to follow this  
Чавдар K

Маслото мирише на бензин

Recommended Posts

Здравейте.

Имам необичайна случка с автомобила на жена ми. Джаз от 2004та L13 мотор. 

Маслото мирише на бензин. 

Да подчертая, че нивото не се покачва - явно вкарва толкова бензин, колкото гори масло.

 

Попаднах на няколко такива теми, но не намерих някой да е намерил дефинитивна причина за случващото се. 

Ще съм благодарен, ако споделите опит и мнения.

 

Edited by Чавдар K

Share this post


Link to post
Share on other sites

Първоначално, една добре направена капкова проба на маслото, може да даде известна яснота има ли бензин, или няма. ;)

А иначе двигателят прекъсва ли? Има ли нещо необичайно в работата му?

Edited by dandilov

Share this post


Link to post
Share on other sites

Има бензин със сигурност, не съм се объркал ... маслото мирише зверски на бензин.

Работи равномерно, не дава никакви грешки. Имаме я от година, не са правени никакви ремонти по нея. 

Когато я взехме даваше грешка за ЕГР-а, което е масово за тези мотори. Слави го почисти и от тогава няма никакви драми .. 

Кара се само градско .. но не са особено кратки разстоянията.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Щом пали нормално, не прекъсва, работи равномерно, не се сещам от къде може да смуче бензин, освен ако някой инжектор не затваря и впръсква гориво, и когато не трябва.

Нали в рейката се поддържа постоянно налягане на горивото. Ако не затваря инжектор, тогава и при загасен мотор, ще точи горивото в цилиндъра, докато изравни налягането в рейката.

Друга логика не мога да намеря. Може и логиката ми да е грешна и наивна...

От друга страна трябва да има и повишен разход на гориво в такъв случай...

Edited by dandilov
  • Thanks 1
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Съвсем наскоро (и случайно) в BITOG попаднах на Civic 96-та, вкарващ бензин в маслото. Причината - "пикаещи дюзи". Чрез Obd2 скенер са погледнати STFT/LTFT (short/long term fuel trims, live data) и е установена богата смес (I saw them running extremely rich! -25.7%). След това са прегледани дюзите и е установен проблем с тях. Има две теми. Ето линк към темата с разрешаването на проблема - ТУК (началото на темата)

Въпросът е - при теб имали повишена консумация на гориво и спад в мощността, защото това са били симптомите при Сивика?

 

П.С. С dandilov пишем заедно, все едно си четем мислите :)

 

Edited by emod
  • Thanks 1
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@emod :thumbs1:

Моята логика е, че ако двигателят работи нормално, значи дюзите връскват нормално. Остава дюза да не затваря напълно.

Но пък се сещам, от друга страна, та нали Джазката е с по 2 свещи на цилиндър, може ако пикае някоя дюза, това да не оказва толкова голямо влияние за неравномерната работа и да не се забелязва осезаемо... :blink:

  • Thanks 1
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Да, единият вариант е дюзата да не затваря добре. Другият е малката финна цедка, разположена в самата дюза (на входа й), да е задръстена и да не позволява горивото да постъпва с необходимото налягане (ако Джаза има такава; дюзите на Д15-ката я имат; не зная дали всички дюзи имат такава). Възможно е също така наличието на механичен/електрически проблем в дюзата. Ако обаче дюзата не затваряше, мисля че нивото на маслото щеше видимо и в сравнително кратък интервал от време да се повиши и Чавдар нямаше как да не го забележи. Той обаче подчертава, че нивото не се покачва.

Искам да отбележа още нещо - когато за последно сменях маслото на моя Сивик, източих маслото в туба от мин. вода и я затворих. След около 20-ина минути я отворих и ме лъхна страшна смрад на бензин, а нямам никакви симптоми за проблем с дюзите, разхода на бензин, и т.н. Също така, по спомен, в ойл-клуба при един от UOA бе отбелязано, че маслото буквално е воняло на бензин, а анализа не показа отклонения извън нормата. Искам да кажа, че миризмата на бензин може да е подвеждаща относно количеството бензин в маслото. А бензин в маслото винаги се намира - къде повече, къде по-малко.

Edited by emod
  • Thanks 1
  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
преди 8 минути, emod написа:

Той обаче подчертава, че нивото не се покачва.

Да, нивото на маслото може да не се покачва, понеже бензинът сравнително бързо се изпарява, при загряване до работна температура на маслото, и през ЕГР-а влиза в горивния процес... Но малка част от него си остава и мирише...

преди 15 минути, emod написа:

Искам да кажа, че миризмата на бензин може да е подвеждаща относно количеството бензин в маслото. А бензин в маслото винаги се намира - къде повече, къде по-малко.

Надявам се в случая миризмата да е подваеждаща. :rolleyes: Но Чавдар все пак да си провери инжекторите.

  • Thanks 1
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Благодаря ви за мненията и инфото :)

И моята логика е някаква такава подобна, след информацията, която намерих да прочета. Явно ще трябва да проверя инжекторите ... което честно казано не зная колко е трудоемко, и дали имам време и енергия да го правя, а и да не се окаже, че така си смърди маслото на бензиновите автомобили - аз съм имал до сега 8 бензинови Хонди, но всички без Джаза на бензин са минали най-много от мястото на закупуване до газаджията, това ми е първата чисто бензинова Хонда :) \

Разхода на гориво и мощността не мога да ги преценя как са, като нямам друг джаз с който мога да сравня. Джаза се вижда колко харчи в подписа ми, но това дали е малко или много е силно относително, същото е и с мощността. 

Скоро Джаза ще започне да се движи основно на пропан-бутан и тогава ще му сменя маслото. Ако проблемът е в незатварящи инжектори, то тогава ще осмърди маслото отново...

Жалко, че Акордът в момента не е при мен, да му подуша на него маслото :) , но според мен щях да съм го забелязал това и при него, ако го имаше. Той е на газ и маслото му обикновено е толкова бистро, че ми е трудно да го видя, къде точно е на щеката и много от близо го гледам и нямаше как да не съм го усетил до сега. 

@emod явно и твоето масло понамирисва на бензин, до колкото знам и ти си само на бензин. @dandilov можеш ли и да дадеш инфо за миризмата на твоето?

 

Edited by Чавдар K
  • Like 1
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ще показва да, и колата ще работи много зле. 

 

Тия дни ще подуша на сестра ми на Джаза амсоила и ще дам информация. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Чавдаре на Акорда маслото също понамирисва на бензин, според мен това е норм. няма какво да те тревожи!

Share this post


Link to post
Share on other sites

И все пак нищо не ти пречи да си почистиш дюзите в домашни условия и да ги изключиш като евентуален проблем.

В нета е пълно с клипчета за почистване, трябва ти един спрей за почистване на карбуратори /12-15лв/, една спринцовка с необходимия диаметър и малко кабел от акумулатора до дюзата, мойте съм ги чистил по тая схема и определено има ефект ако наистина са запушени.

 

 

  • Thanks 1
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Моето масло снощи го душих и то смърди на бензин.

Маслото е на 500 км.

Надявам се това да е нещо нормално!

Колата работи перфектно, но я имам от скоро и нямам база за сравнение!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Аз вече сложих LPG-то и ще напиша, какво се случва с новото масло. Ако спре да мирише на бензин, ще се окаже, че е нормално.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Чавдар K

Днес мирисах моето масло.

Ами мирише доста по-различно от остатъка в тубата, например.

Не мога да кажа, че мирише зверски на бензин, както си се изразил по-горе, но има някакви леки бензинови нотки.

И аз мисля, че това е нормално.

Между другото правя съпоставка и с предишнитете ми коли (все бензинови), и при тях си миришеше по същия начин.

Все пак бензинът съдържа в себе си доста ароматни въглеводороди, които си миришат. Даже и изгорелите газове си имат специфичната миризма на бензин. Затова и маслото няма как да не се ароматизира.

Друг е въпросът, ако маслото мирише силно и интензивно на бензин. Тогава има проблем.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
35 minutes ago, dandilov said:

Друг е въпросът, ако маслото мирише силно и интензивно на бензин. Тогава има проблем.

!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Колеги, малко фийдбак, 3000км, след като сложих АГУ на джаза. 

Старото масло, след няколко стотин км на газ не миришеше вече толкова интензивно, а новото мога да кажа, че изобщо не мирише. 

Явно е нормално за моя джаз да му мирише на бензин маслото, като се кара на бензин. :)

 

  • Thanks 1
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Днес минавах преглед.

Сетих се да помириша маслото, че бях чел темата преди време.

Мирише си на бензин.

Но по-интересното е, че като не е достатъчно загряла, мирише на недоизгорял бензин и през ауспуха.

Миналата година, чистих ЕГР, пътищата му и дроселовата клапа. Излъсках ги до блясък. :)

Беше ми светил чека и разхода докато карах така се бе вдигнал осезаемо. Тогава за сефте усетих, че отзад мирише на бензин като запаля.

След като почистих, разхода падна, но пак е с едно 0,3-0,5л повече от како беше преди. От ауспуха мирише на бензин дооста по-слабо, но пак мирише. Дори на прегледа със сондата за отработени газове, отчетоха леко завишени показатели.

Нямам нарушения в работата на двигателя, нямам грешки от компа.

 

Чудя се, дали е нещо за настройка или да мина за едно ултразвуково почистване на дюзите.

Edited by MegatroniC

Share this post


Link to post
Share on other sites

Здравейте,
в началото на месеца взехме Honda Jazz 1,4 83кс 2004г. При тестдрайв-а всичко изглеждаше нормално. Единствено ми се стори че набирането е по добро в ниските обороти т.е. до 3000 оборота ускорява по - добре отколкото след тях. Другото нещо беше миризмата на неизгорял бензин от ауспуха. Предишния собственик сподели че при последния преглед в хонда сервиз са казали че имало 1 бобина отзад за смяна. Колата не прекъсва. Подупих и маслото - и то понамирисва на бензин. Миризмата не е силна но пак се усеща. Закарах я на диагностика - те пък казахаза че бобините са добре, но катализатора е запушен. Както и да е споразумяхме се за цената и я взех. Докарах я до Пловдив и след няколко дни я закарах в трети сервзиз да я погледнат. Намира се точно зад OMV-то в началото на кукленско шосе. Там майстора пък каза - обогатява малко сместа но нищо й няма на колата. Няма записани грешки. Сондите са наред. Мирише на бензин защото се кара на къси разстояния в града /3-4км в посока до работа/. Разхода също ми се вижда завишен за такъв автомобил - 8,5/100 градско нормално /спокойно/ каране. Зареждам в OMV. Нивото на маслото не е мръднало за около 500-600км
Решил съм да сменя осемте свещи и да направя профилактика на дюзите както е показано по горе в клипа. Със свещите мисля че лесно ще се справя. При дюзите има ли специфични особености при свалянето? Не успявам да на меря клип за да се улесня. Намерих това но без картинките ми е малко сжноло.

Edited by Gladiator_BG

Share this post


Link to post
Share on other sites

След смяната на свещите има подобрение. Разхода падна на 7,5 в града. Все още се усеща миризма от ауспуха. От Бултрако казаха че миризмата не е на бензин а на масло. Следващата стъпка е смяна на маслото след около 1000км. Този път вместо 5W30 ще пробвам със 5W40. Най вероятно миризмата няма да изчезна изцяло но ако се сведе до минимум ще я карам така ... ако не - ще се отваря двигателя.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Колега не мога да схвана поради коя причина трябва да се отваря двигателя след като не гори масло. 

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Колега, след като не ти харчи масло, няма никаква разумна причина да минаваш на 5W40!

Jazz-а му дават от 0W20 до 5W30.

Ти си решавай...

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Вади леко сивкав пушек при по високите обороти но не оставя диря, т.е. забелязва се само на изхода на ауспуха. Относно горенето на масло ... мисля че за 2500км е свалила 2-3мм от щеката. Притеснява ме най вече силната миризма от ауспуха.

Мислех за марка масло да ползвам Castrol ... не видях много отзиви за него във форума. Намирам го на добри цени. От Булътако като алтернатива ми предложиха Mobil Super 3000 X1. Нямам представа с какво е в момента.

Edited by Gladiator_BG

Share this post


Link to post
Share on other sites

Е, първо казваш, че за 500 - 600км не е мръднало, а сега, че за 2500км пада с 2-3мм на щеката...

Дай да се разберем - харчи ли масло, или не?

Преди 1 час, Gladiator_BG написа:

Нямам представа с какво е в момента. 

А сигурно и от колко хил. км. не е сменяно...?

Ако маслото е старо и си е "изпяло песента", задължително ще го гори!

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Бръкни с пръст в ауспуха и след това разтъркай пръсти, ако е мазно, значи ти гори масло, и виж в какво състояние е вътрешността на изходната тръба, трябва да е чист метал, без никакви отлагания или чернилки.

И преди да се решаваш да отваряш двигателя си премери компресията, ако е в допустимите стойности нямаш работа там.

Edited by Rakeem

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dandilov от начало като я взех и навъртях 500-600км за кратко време и нямаше видима промяна. Колата се кара активно /градско и извънградско/ и за два месеца общо се навъртяха 2500-2700км. Нивото на щеката ми се струва с намаляло с около 2мм. Поста ми който си цитирал е от 18-ти февруари. Според документа който ми даде предишния собственик би трябвало маслото да е сменено на 165 500 км. аз я взех на 167 000 км. В момента е на 169500. Имайки в предвид ТАЗИ тема няма да се изненадам ако е сложено най евтиното масло на пазара или документа за последното обслужване да е издаден без колата да е влизала в сервиза. Първото нещо което ще направя следващата седмица е да подменя маслото. Ще се съглася с повечето мнения във форума и ще сложа 5W30 ... До колкото виждам почти никой не слага кастрол на jazz. Незнам дали е заради цената или съмненията от фалшификат. Ако намеря Castrol който не е менте - проблем ли е да го използвам в японския двигател? Виждам какви са останалите спецификации.

 

Rakeem тръбата от вътре има "чернилки" но не са лепкави а и лесно се измиха от пръстите още с първия сапун. Може би леки отлагания в долната част на на тръбата но нищо мазно..

 

Както споменах по горе следващото нещо което ще направя е смяната на маслото и държа да е качествено. За 4 литра цената не е решаваща. Мисля да налея до max на щеката (естествено на следващата сутрин ще долея отново до max заради пълненето на филтъра).... след 1000км проверка ... след 2000км пак проверка и така до 7000км ще видя колко ще го свали.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Ето ти масло отговарящо на твоя двигател

https://www.ato24.de/en/petro-canada-supreme-synthetic-5w-30.html

Ако побързаш тук в форума от общите поръчки до 9 ти този месец можеш да си го поръчаш,ако искаш пък Кастрол има го там  също без притеснение че е менте.  Ако бързаш много с смяната PetroCanada го има и в София мога да ти дам контакти да си го поръчаш.Незнам кой Кастрол визираш но има точно такъв с спецификациите API-SN и ILSAC-GF 5.

Edited by CARPERA

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...