Jump to content
Damasko

Въпрос за масло на Honda Accord 2.2 CDTI

Recommended Posts

Здравейте. От днес съм горд собственик на Хонда Акорд 2.2 дизел 2005г.Искам да ви попитам с какво масло се кара този модел , защото от прочетеното във Форума някой казват 5W30, някои 0w30.И колко литра събира? Благодаря предварително

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Честито и много безаварийни километри! Слагайте само 0W30! Събира 5,9л по каталог, но на практика в зависимост до каква степен се е оттекло старото- ~ 5,7л. Гледайте да не минава отметката макс, а най- добре е на средата на мин/макс или леко над нея.

Редактирано от pendoc

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Mobil 1 ESP formula fully synthertic 5w30, Made in France. Зa дизели е перфектно, а за Хонда дизели - уникално. 

Прочети мнения на английски тук и му виж рейтинга:

 

https://www.amazon.co.uk/Mobil-ESP-Formula-5W-30-Engine/dp/B003N86A5A/ref=sr_1_1?ie=UTF8&qid=1469204248&sr=8-1&keywords=mobil1+esp+formula+5w30

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

М1 ESP e страхотно масло,но си вземи 0W-30

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

М1 ESP e страхотно масло,но си вземи 0W-30

Moже ли да ми кажете откъде може да се купи истинско такова,за да не попадна на фалшификат.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

М1 ESP e страхотно масло,но си вземи 0W-30

 

Eдна причина поради, която да е 0W? Oсвен, ако не кара в Сибир или Аляска на температури под минус 35 (каквито в БГ и Европа) няма, не виждам причина за 0W? Дали 0w или 5w няма да усети никаква разлика, въпреки че на теория, 0w e по-течливо при студен старт.

 

 

М1 ESP e страхотно масло,но си вземи 0W-30

Moже ли да ми кажете откъде може да се купи истинско такова,за да не попадна на фалшификат.

 

 

Аз купувам от няколо БГ сайта:

 

http://topoil.bg/mobil-1-esp-formula-5w30-5l

 

https://oilgroupbg.com/%D0%BC%D0%B0%D1%81%D0%BB%D0%B0/%D0%BC%D0%B0%D1%81%D0%BB%D0%B0-mobil/mobil-5w-30/mobil-1-esp-formula-5w-30-5-%D0%BB%D0%B8%D1%82%D1%80%D0%B0.html

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

Moже ли да ми кажете откъде може да се купи истинско такова,за да не попадна на фалшификат.

 

 

В Хонда- Стара Загора има такова. Вариант №2 е да разгледате внимателно темата Общи поръчки от страната и чужбина

във форума.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Eдна причина поради, която да е 0W? Oсвен, ако не кара в Сибир или Аляска на температури под минус 35 (каквито в БГ и Европа) няма, не виждам причина за 0W? Дали 0w или 5w няма да усети никаква разлика, въпреки че на теория, 0w e по-течливо при студен старт.

 

Оценката на едно двигателно масло е комплексно понятие, а температурата на сгъстяване на маслото е само един от многото показатели. Минималната оценка е поне по:

Density  15°C, Relative

Viscosity, Kinematic 100°C

Viscosity, CCS -35°C

Viscosity, Kinematic 40°C

Viscosity Index

Ash, Sulphated

HTHS

Pour Point

Flash Point

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

Eдна причина поради, която да е 0W? Oсвен, ако не кара в Сибир или Аляска на температури под минус 35 (каквито в БГ и Европа) няма, не виждам причина за 0W? Дали 0w или 5w няма да усети никаква разлика, въпреки че на теория, 0w e по-течливо при студен старт.

 

Оценката на едно двигателно масло е комплексно понятие, а температурата на сгъстяване на маслото е само един от многото показатели. Минималната оценка е поне по:

Density  15°C, Relative

Viscosity, Kinematic 100°C

Viscosity, CCS -35°C

Viscosity, Kinematic 40°C

Viscosity Index

Ash, Sulphated

HTHS

Pour Point

Flash Point

 

 

Съгласен съм напълно. Но някак си не се връзва: "М1 ESP e страхотно масло,но си вземи 0W-30" без допълнителни обяснения и причини да избере 0w30 пред 5w30.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

М1 ESP e страхотно масло,но си вземи 0W-30

 

Eдна причина поради, която да е 0W? Oсвен, ако не кара в Сибир или Аляска на температури под минус 35 (каквито в БГ и Европа) няма, не виждам причина за 0W? Дали 0w или 5w няма да усети никаква разлика, въпреки че на теория, ..... 

 

 

 

 

 

На теория си абсолютно прав.На практика ако произвеждаш ментета ,ще пакетираш ли масла ,които никой не търси...

Разликата във вискозитета е пренебрежимо малка 73 срещу 68 и наистина няма да се забележи,но на 0W базата е малко по-трудна за правене и е малко по-скъпа/хубава.И трети пункт,този вискозитет се препоръчва от Хонда.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

0W30 задължително!Не си прави експерименти. Честита придобивка.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Извън основните показатели които бях дал по-горе, много важна е базата на маслата. Най-добрите класове IV и V по API са на базата на PAO  и полиестери съответно.Основно в БГ караме със синтетика - клас III. Да обяснявам как влияе на износването на двигателя различния клас мисля, че няма смисъл.
Следващ момент е HTHS - High temperature high shear или температура на срязване на масления филм. Отговаря на кинематичния вискозитет при 150 градуса. По-ниския HTHS дава икономия, а по-високия пази двигателя.
Важен фактор за защита са и големината на частиците. Масла с по-големи частици разбираемо по-силно износват двигателя. Новата генерация дизелово масло 0W30 предлагано от Хонда при съвместната им разработка с Castrol е с ултрафилтрация.
Има и други параметри, но важното е да разберем, че при еднакво означение на етикета (0W30, 5W30 и т.н) маслата са доста различни и с доста различен моментен и краен ефект върху работата на агрегатите.

  • Нагоре 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

само да доавя към колегата Pendoc,

 

тези с ДПФ филтър най добре да ползват Ц2 или Ц3 масла, Ц2 нисък HTHS a Ц3 Висок HTHS.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Честито за страхотната придобивка! Ако искаш да запазиш турбината в добро състояние по-дълго време, задължително избери масло с вискозитет 0W-30. Маслените магистрали там са много тънки и 0W-30 е от голямо значение, особено през зимата. Ето една интересна статия с полезни съвети. Препоръчвам и преди да смениш маслото с ново, да направиш и промивка на маслената система с добавка за промиване на двигател. Много радостни и безаварийни километри от мен!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хонда Акорд 2.2 дизел от 2005г няма DPF. Добре е двигателите хонда след 2002г. да ползват масла на база ПАО - полиалфаолеини, клас IV и естерни - клас V. Това са 100%-овите синтетични масла. За съжаление масла с 100%-ова такава база има на пазара много малко и то основно от Red Line и Amsoil. Последните пък не предлагат 0W30- C2!

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

само да доавя към колегата Pendoc,

 

тези с ДПФ филтър най добре да ползват Ц2 или Ц3 масла, Ц2 нисък HTHS a Ц3 Висок HTHS.

Хайде и от мен една добавка . :)

Тези с ДПФ-и е най добре да ползват С1, ;)  все още не е разработено по подходящо масло за коли с ДПФ.

Само то е с по ниско съдържание на сулфатна пепел под 0.5%, а тази пепел е най вредна за филтрите  .

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Айде и аз да се включа, защо изобщо обсъждате ДПФ за автомобил, който не разполага с такъв :|:yes: ...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дали това масло е ОК! Има го и 0w30

 

 

 

post-6983-0-33184900-1469547712_thumb.jpg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето снимки на k20z2 каран 100 000 км с 0W20 (предписанието на Honda), сменяно на всеки 10 000 км!

http://zmienolej.pl/pl/blog/top-news/100-000km-na-oleju-amsoil-0w20-signature-series-fotorelacja-po-rozebraniu-silnika

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не знам колко са хората във Форума карали с 0в30 конкретно този двигател. От моя опит - 100 000км карано само с 0в30 на марките - Репсол, Енеос и сега Кастрол ( всички са масла купувани от България от официалните вносители !!! ) - без никакъв проблем или оплаквания :) Това и препоръчвам и аз винаги за този двигател - 0w30. Преди време прочетох някъде, може и да е тука, а може и някой да ми го е казал, но се препокрива с думите на Маркони - 0в30 маслата са в почи 100% случаите с еднакви качества заради състава им. Ясен ориентир за маслото е цената - 32лв/литър минимум и нагоре ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето снимки на k20z2 каран 100 000 км с 0W20 (предписанието на Honda), сменяно на всеки 10 000 км!

http://zmienolej.pl/pl/blog/top-news/100-000km-na-oleju-amsoil-0w20-signature-series-fotorelacja-po-rozebraniu-silnika

 

КРАСОТА  :rolleyes:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Предлагам:

1. Да оставим Honda да препоръчва маслата!

2. Маслата 0W30 дори и в БГ не са минимум 32 лева! Пример- директно от вносителя 21,73 лева -

    http://www.unil.bg/store/index.php?route=product/product&path=35_37&product_id=57

3. Цените на 0W30 на известните марки масла в Западна Европа  са 10 -12 Евро литъра!

4. 0W30 въобще не са 100% с еднакви качества защото базата им е различна!

5. Всеки е в правото си да направи своя избор и няма смисъл от излишни спорове!

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето снимки на k20z2 каран 100 000 км с 0W20 (предписанието на Honda), сменяно на всеки 10 000 км!

http://zmienolej.pl/pl/blog/top-news/100-000km-na-oleju-amsoil-0w20-signature-series-fotorelacja-po-rozebraniu-silnika

Супер! Колега,ти направо ми оправи вечерта с този снимков материал.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, аз като взех колата отидох до магазин за авточасти, гледаха каталога и ми препоръчаха масло 5w 30 спрямо километрите ми, 190000км.

Покарах около 2 месеца, след като четох по форума реших, че съм направил грешка и го смених с 0w 30 на Motul , разлика не съм усетил.

От Мотул съм доволен има такова и на Bardahl, мисля, че и то е добър вариант.

Успех.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да,казвал съм ,че щом пише 0W-30,всеки производител трябва да отговаря на сертификата,но има изключения.Естествено точно тъй-наречените лидери Редлайн и Амсоил...лекинго го заобикалят,но да приеме,че в 20% не сме ги забелязали.. :).

 

Както и да е.Темата http://forums.hondabg.com/index.php?showtopic=101840&do=findComment&comment=1057467368 за маслата ще се пусне тази вечер и там ще се коментира всичко.Всички спорове и въпроси ще отпаднат....или ще бъдат на едно място :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Страхотно! Нека сложим един важен пост в техническия раздел на Акорд, в който да се сочи твоята тема и всяка следваща с въпрос за масло да бъде затваряна моментално :)

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз имам въпрос, Някоя марка с 0в30 да препоръчаш? Спрял съм се на 2 вида и не мога да реша спрямо цената също 

 

Едното е http://topoil.bg/bardahl/bardahl-avto/bardahl-xtec-0w30       - 123 лв за 5л 

 

Второто е http://hondaparts.bg/index.php?route=product/product&path=62_93&product_id=234     - 175 лв за 5л

 

Колата е на 250 000 км хонда аккорд 2004г цдти 7ца кое е по удачно да сложа и да не съжалявам ?? Парите от значение ли е ? Марката ? за тях ако може дадеш инфо ще сам благодарен

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

По отношение на вискозитета, наистина от Honda казват, че за дизелa е най добре да се използва 0w30, НО при стари коли като нашите(над 10 години, на доста километри) и с тези меки зими е най-добре да се слага 5w30. 

Редактирано от stosto

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@stosto

И защо, кажи ми, изкопа тема от 2016 г.?

Въпросът ми е риторичен...

Моля те да прочетеш Правилата на Форума - КЛИК, в т.ч. правило 2.2. Не „изравяйте“ стари теми  (по стари от 6 месеца) ако искате да добавите нещо към такава тема, пуснете нова и добавете линк към старата такава.

 

  • Благодаря 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest
Темата е заключена и Вие нямате право да коментирате в нея.

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...