Jump to content
tanas4o_

CR-V 3, обороти на двигателя при работа на климатика

Recommended Posts

Здравейте,

 

колата е, CR-V 3, 2008, бензин, без газово, 140к пробег. Проблема се състои във много неприятни (за мен) вибрации в купето, винаги когато се включи климатика. Съответно когато изключи, вибрациите изчезват. Направи ми впечатление, че оборотите на колата са постоянни (700), без значение дали климатика работи или не. Когато вибрира, няма как да се ползват страничните огледала, образа е размазан.... Тези 700 оборота са показания от таблото (средата на червената стрелка кове 700). Сигурен съм за моментите на вкл. и изкл. на климатика защото се усеща много ясно. При лека корекция на оборотите от педала (+ 100 да кажем) всичко заспива. На предния сивик винаги при включване на климатика оборотите на двигателя се вдигаха малко и съответно падаха при изключване на климатика и  нямаше никакви вибрации.

Проверено е състоянието на климатика, пълен и изправен. Компресора е сервизиран преди 2 години (детската им болест на тия кои се прояви).

Бих искал да попитам има ли възможност оборотите на празен ход да бъдат увеличени с малко, да кажем със стотина, с цел да се избегнат вибрациите при вкл. на климатика, или по-скоро трябва да се търси причината за постоянните обороти? Ако има, то как? Предполагам софтуерно?

Между другото, според мануел, оборотите на празен ход трябва, да са 650 +/ - 50, по памет.

 

Поздрави

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Доста яки тампони има по двигателя :).Ще проверя довечера колко са оборотите на климатик и ще ти пиша ,но по памет са по-високи.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моите обороти по спомен не мърдат със или без климатик, но за сметка на това пък наистина с климатик се усещат вибрации, но чак да ми размазва огледалата..... май не. Направи ми впечатление, че другите коли като моята които гледах при покупката въбрираха здраво, направо се чуваше резонанса вътре. Моята беше най стегната и заглушена в това отношение но е факт че го има ( даже на моменти и без климатик). В сервиза ОМБРЕ ми казаха, че при доста от по-новичките моделчете на Хонда се наблюдавало това нещо. Старото ми ЦРВ (РД1) все едно не работи двигателя, а тази си се усеща.

 

Аз трябва да видя някой колега от София със същата модификация като моята, ако иска да се видиме някой ден и да пообмениме впечатления от двете коли. Даже ако е с автоматик ще е хубаво, тъкмо да видя и неговия как превключва предавките спрямо моята. Че нали отдавна не съм карал автоматик и съм позагубил представа как е правилно да превключва и кога е хубаво да се обърне внимание при майстор.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моята също вибрира както със така и без включен климатик . И нали съм нов карам я от.3 седмици мислех си че го прави само на студен двигател. А не съм вещ но ми направи впечатление че акумулатора е много малък 45 ампера ... и мястото не ми се струва кой знае колко за да се мушне по голям . Дали може от това да тресе ..... нали всичко е с електричество в тия коли кормилната уредба, светлини климатроник , помпа и др. Или говоря глупости ..... вашите с какви акумулатори са ?

 

Sent from my HUAWEI GRA-L09 using Tapatalk

 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Вибрациите се дължат на сериозните тампони на двигателя.Даже единия се вижда ,че е най отгоре.Трябва да измисля начин как да се замени с амортисьор и вграден по-мек тампон.Вибрациите и без климатик и с климатик се усещат във волана и по педалите.За разлика в Харвито,където гледаш оборотомера ,за да разбереш дали да палиш или вече работи мотора...

 

Сега проверих ка се държи:

на топъл мотор 50 градуса без 900 с 850

...........................70 градуса без 800 с 800

...........................90 градуса без 750 с 750

Редактирано от Markony

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря на всички за споделеното. При мен разследването на ситуацията ще се забави поради срещата на гипсов бинт и дясна длан..... :) Но като се замисля нещата отиват към Бултрако Варна с молба да вдигнат оборотите на празен ход, ако е въобще възможно това през софтуера. Ще споделя резултата!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма нужда да ходиш до Бултрако.Провери в документите си дали имаш пин-код за радиото.Ако имаш,откачи акомулатора /-/ за 3 мин,желателно е мотора да е бил топъл.Връщаш клемата и даваш на контакт без да палиш.Изчакваш 10 секунди,след което палиш и държиш 2500-3000 оборота до пълнато загряване на мотора,оставяш после на празен ход 5 мин без да пипаш нищо,без никакви консуматори,дори дневни светлини,радио и т.н.

След тези 5 мин оборотите трябва да са се самоадаптирали за новото състояние на дросел,което е "За чистене"

  • Харесвам 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сърдечно благодаря за бързия отговор. Кода за радиото е наличен, колата е купувана тук. За състоянието на дросела като нищо е за чистене, все пак са 140к пробег. Описаната процедура ще я направя, дори и с една ръка.... :). Един допълнителен въпрос: в разпечатката за поддръжка на автомобила никъде не пише за проверка и реглаж на клапани. Дали не е било редно поне на 120к да се погледнат? Пък било то и профилактично.... Не съм се решил още за газ....

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Танасе Избих ги....След 100к първия реглаж е на 140к...

 

Като развиеш маркуча между дросела и въздушния филтър ще се види състоянието му с просто око,ако е за чистене акото се вижда :).Памуно парцалче,малко спрей за чистене на карбуратори,в най лошия случай WD40 и внимателно почистване.Накрая трябва да остане малко черничко по клапата ,което е графитна смазка и тя не се чисти лесно...нея я остави....

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Още една задача за домашно.... Но най-вероятно за след месец - като се разделя с гипса, че с него ще е филм голям. Тия дни като посвикна да се оправям в ежедневието само с лява ръка, ще направя reset-a и ще се обознача с резултата.

Поздрави

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И моите обороти падат, при включване на А/С...

Имате ли резултат за споделяне след проведените мероприятия?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не още, че все не остава време. Планирал съм съвсем скоро да свърша всичко. Ще драсна в темата.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Някакво развитие по темата и моето ЦР-в е така при топъл двигател държи около 650 750 оборота при климатик тресе на празен ход ... неприятно е 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При мен дроселът е почистен, но си тресе - без да плават оборотите.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Обслужи  на клматика,смени маслото и допълни фреон в системата му.

Почистване на дросела като се сваля и накисва в обезмаслител.

Това малко ще облекчи тези вибрации.

Климатика е доста голям консуматор на мощността на колата в върхово натоварване отнема 35-40 коня  от двигатеря.

Това е на бензин когато работи колата нали,нямате газово 

Редактирано от CARPERA

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

35-40 коня!? Колега може ли да се обосновеш малко в тази посока?

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е,сега точно колко коня едва ли някой може да каже,но си се усеща доста.Преди карах за известно време 8 цилиндрово ауди с 340 коня,ами и там се усеща климатика,най-вече при потегляне в ниските обороти.Макар,че колата не беше моя и пак усетих разликата със и без клима,при малките мотори е още по-очевадно.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Усеща се климатикът, ама чак толкова коне да умори? Въпросът е, че тези вибрации ги има и без климатик. Проблемът е дискутиран, какво беше - твърди тампони, меки тампони или...?

Редактирано от note

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Климатика  както знаем се задвижва от коляновия вал,той климатика не работи постоянно.

Включва и изключва ,ако са забелязали колегите точно когато се включва идват трептенията и вибрациите.

Колкото е по топло времето толкова повече и се включва. 

Ако сте  карали кола с по малко от 100к.с при включване на баир примерно направо колата умира. 

Разговарял съм за това с Маркони и това   и това са данни гледани през софт и колко к.с. се губят. 

При моя модел при включване  в климатика и моментната загуба  на мощност особено но празен ход се компенсира и регистрира от IACV  ,добрата работа на същия и правилното  почистване на дросела и въпросния клапан гарантира по малко вибрации.

Гарантира и по -навременна компенсация на мощноста .

Редактирано от CARPERA
  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз знам за 5-10 коня. 30-40 са наистина много, при положение, че има коли 50 коня с климатик.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Той климатика не изключва ли при подаване на повечко газ, поне аз с такова впечатление съм останал. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Някой намери ли решението на проблема с тресенето ?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте. Някой има ли решение на това нещо с вибрацийте? Бях, чел някъде, че вибрации при Honda се получавали от неправилно позициониране на тампоните на задното гърне. Трябвало да се смъкне гърнето, да се смъкне левия и да се вдигне десния тампон с 2-3 мм....Не знам дали не е поредна щуротия в интернет :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте, имам същата вибрация и оборотите играят при включване на климатика. Смених всички тампони на двигателя и кутията и стана много по-зле. Вече и 

без климатик на празен ход е като трактор, вибрира яко, като подам малко газ до 1000оборота всички вибрации изчезват. Сега ще връщам оригиналните тампони, че си намразих колата. Някой има ли решение? Също след смяната автомата започна да чука при превключване на R?

Редактирано от DELIX3Z

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако не са оригинални  тампоните нищо не става, ,облекчение на вибрациите ,е да се регулирят клапаните и почистване дросе.

Главния виновник за това е

разтегната верига тя върти балансиращите валове,провери твоята в какво съснояние е.

 

Редактирано от CARPERA

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей от днес съм собственик на CRV 3.

2.4 автомат  генерация фейслифт някой може ли да каже нещо по подробно за смяната на маслото на скоростната кутия. На цяло ли се сменя или е по добре само опресняване.Благодаря на всички отзовали се .

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@solomon87

Опресняване с  оригинално масло Honda ATF DW1  имаш и филгър автомат за смяна ако си бензин 2.4,а в ника си писал 2.2I DITEC.

Но това е тема не за масло пусни си твоя.

Виждам че сме  от един град  мога да помогна има тeлeфон в ника ми.

Редактирано от CARPERA

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
On 9/25/2024 at 8:35 PM, CARPERA said:

Ако не са оригинални  тампоните нищо не става, ,облекчение на вибрациите ,е да се регулирят клапаните и почистване дросе.

Главния виновник за това е

разтегната верига тя върти балансиращите валове,провери твоята в какво съснояние е.

 

Клапаните регулирани, верига сменена и дросела е почистен.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да уточня веригите се две .

Ако са сменени и двете и правилно зацепени ,при теб са тампони.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Някой знае ли читав сервиз в пловдив, да я закарам да погледнат. Че явно всики сервизи са само сменячи на части и само ми вдигат рамене. Иначе като си сложих оригиналните тампони вибрациите са значително по-малки и само при включен консуматор.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте, намери ли се решение за тези вибрации? Аз съм с Honda CR-V 3 2.4 и имам подобни вибрации. Помислих си, че са от тампоните на мотора, но те изглеждат доста здрави.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Когато са стари и с изпечена гума,и да са здрави все тая,трябва нови оригинални.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всички трябва да се огледат но горните два големите са важна околох900лв оригинални.

Но както казах ,това което трябва да е ок преди това, клапани,почистен и адаптиран дросел,и веригата да не е разтегната.

Ако не са наред тези три неща и да сменяш  тампони ефекта ще е минимален.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, защо ще сменяте оригинални здрави тампони, при положение, че е добре известно, при Црв 3 и Акорд е проблемен компресорът на климатика. Там търсете причината, как ще се сменят тампони, скъпо и безмислено...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При мен дроселът не е чистен, колата е на 100 000 км, едва ли има проблем с тампоните. Когато съм на D и стоя на светофарите, тогава най-много се усеща вибрацията, дори да не съм с климатик. А принципно всички тампони ги взимам оригинални за 1000 лева от amayama.com, но искам да съм сигурен, че е от тях.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
5 hours ago, vhgerror said:

Всички ли трябва да ги сменя :)

Пробвай при теб с чистене дросел,като се свали и измие хубаво  това е важно,,на място с спрей просто нищо не се прави,и ако клапаните на са регулирани го направи.

В тези 100хил км си сигурен така ли.

Всеки от нас е забелязъл че над 800 оборото изчезват вибрациите,и  те са повиче когато паднат под 600 оборота,и този който компенсира това е дросела.

Редактирано от CARPERA

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, колата е на тези километри. Направих проверка на клапаните и нямаше нужда от регулиране. Как се чисти този дросел?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...