Jump to content
JapCar

Спирачки Акорд 7

Recommended Posts

Забелязах нещо в спирачките на дизеловия акорд , което мислех, че е случайно, но същото го имам и на бензиновия.

От спряло положение на наклон, независимо напред или назад, ако отпускам спирачките едвам едвам, така, че колата да мърда съвсем бавно със сантиметри, се чува характерно притреперване, не е скърцане, нещо като вибрация с ниска честота. Трудно е за описание, може би скърцане но с мн. ниска честота. Струва ми се, че идва от задните спирачки, но не е сигурно...

Когато намеря време ще сваля колелетата да огледам спирачките, да смажа водачите. Накладките на всички колелета са около половина до колкото се вижда през джантите.

Не, че е важно, не пречи на нищо, но ми е интересно каква е причината, на други коли не съм го имал, а тук и на двата Акорда.

Нека пропуснем "Смени накладките и дисковете и ще се оправи"

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Този звук, за който говориш, може би го имам и аз, според описанието. Звукът наподобява лек допир на флекс с желязо и не е постоянен. По някога се появява и БЕЗ да натискам много плавно спирачки (докосвам), за миг и изчезва, примерно на склон по инерция. Най-осезаемо го чувам на затворен паркинг (мултилевел), тогава ехото го засилва.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Този звук, за който говориш, може би го имам и аз, според описанието. Звукът наподобява лек допир на флекс с желязо и не е постоянен. По някога се появява и БЕЗ да натискам много плавно спирачки (докосвам), за миг и изчезва, примерно на склон по инерция. Най-осезаемо го чувам на затворен паркинг (мултилевел), тогава ехото го засилва.

Различно е както го описваш. В движение не се чува, но- спрял си на наклон и отпускаш леко спирачката да мръдне няколко см, пак спираш, пак отпускаш- при това действие се чува от задните колела някакво пукане/притръпване/приплъзване.

Днес свалях колелата и установих, че задните дискове са полуръждясали (не са изцяло лъскави като предните), т.е. накладките са опирали вероятно само при по-силно натискане. Опитах да прибера/навия буталцата, но не мърдат, сигурно се движат трудно, защото са корозирали (често срещано при Акорд за задните).

Редактирано от JapCar

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Kлеясването на задните спирачни апарати го има и на всички марки коли, които са карани в държава с по-дълга зима. Задните спирачки се задействат само при по-екстремно спиране, при нормална експлоатация те не работят. Основно колите спират с предните си спирачки.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това е за Хонда предполагам, защото колкото и други марки да съм карал спират в пъти по добре от нашите Неспиращи коли и аз се чудя как да я накарам да вземе да спира и със задницата по малко...
Всичко са измислили що годе добре, ама спирачките на тея Хонди са пълен кенеф !

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, като обсъждате спирачките да Ви попитам, има ли разлика в големината на дисковете на К24, К20 и дизелите при 7-ците?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има при предните дискове: 280мм. или  300мм

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моите предните са 300мм, ама трябва да сложа отзад поне 280 че тея 260-ци малеят много...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

С хубави дискове, накладки и армирани маркучи спира отлично.

А за неработещите задни спирачки при нормално спиране - без коментар.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моите предните са 300мм, ама трябва да сложа отзад поне 280 че тея 260-ци малеят много...

Сложи си предни: Дискове BSD 1399 с Накладки DP 41525R.  Задни Дискове BSD 1400  с Накладки DP 41216R  и ще докараш прилично спиране във всички рижими. Трети комплект предни и задни накладки сменям и съм супер доволен, екстремни спирания от 180-200 км/ч не са проблем. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тук нещо загубих дирята, при нормално спиране колите спирали само с предните спирачки, нашите пък изобщо не спирали...с какви скорости карате? Колко метра ви е спирачния път, при каква скорост?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ха! Спирали само предните? 

При мен от  задните накладки се износват една идея по-рано от предните! 

Явно не спирам нормално :hmmm:

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

260 за отзад няма да сложа повече...
Сега съм с нови дискове Брембо и накладки на същата марка(не казвам че EBC са по лоши просто не бях доволен от EBC на предната кола)
Ако реша да сменям нещо то ще е ъпгрейд на задните до поне 280мм
Моите изисквания явно са много високи към спирачките, ама като съм карал спиращи коли сега ми се струва зле работата...
 

пп... задните ми апарати за ревизирани преди 3-4 месеца с нови гумички и сложих нова изцяло спирачна течност DOT 5.1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

незнам за това дали задните се ползват или не ное факт че предните се износват два пъти по бързо от задните накладки. И да с ЕБЦ нарязани дискоже и зелени накладки се подобри значително спирането но пак не е това което трябва, незнам но имам чувстовто че спира 2 тона автомобил.

 

заб. задния парат ми е чисто нов, та явно си е по принцип това повече усилие на предните гуми.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Kлеясването на задните спирачни апарати го има и на всички марки коли, които са карани в държава с по-дълга зима. Задните спирачки се задействат само при по-екстремно спиране, при нормална експлоатация те не работят. Основно колите спират с предните си спирачки.

Не мога да се съглася с тези теории... тази дълга зима защо влияе само на задните на тези "всички коли" ? На никоя кола досега не съм имал проблем със спирачките, но и на дизеловия и бензиновия Акорд имам точно със задните.

На всички мои  коли до сега, ръчната спирачка е била  с челюсти вкарани в малък барабан, на Акорда е вкарана в цилиндърчетата, т.е. тази конструкция дава проблеми. Колегата със същия Акорд смени и двата задни сп. апарата, защото лостчетата на ръчната, които влизат в апаратите бяха блокирали и изкривени.

При мен маншоните са здрави и не би трябвало климата да им влияе. Зима тук почти няма, рядко пада под 0гр, сняг почти не вали...

Задните спирачки работят при всякакви режими, спирачното усилие е разпределено примерно 60/40 в полза на предните, което е логично за всички коли. Естествено при спиране тежестта пада на предницата, задницата олеква, за това предните дискове са по-големи и вентилирани, защото са по-натоварени и затова предните накладки се сменят по-често. Много коли имат регулатор/разпределител на спирачното усилие предни/задни в зависимост от товара на колата и интензивността на спиране, не знам Акорда дали има.

Та, задните спирачки на Акорда са си проблемни в общия случай, говоря като надеждност при остаряване, не като качество на спирането като нови...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 задните ми апарати за ревизирани преди 3-4 месеца с нови гумички и сложих нова изцяло спирачна течност DOT 5.1

Ако сам си сменял гумичките, как постави накрая маншоните? Предния край на маншона обхваща буталцето близо до челото, но задния край има ръб, който влиза във вътрешен канал на цилиндърчето.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

 

Редактирано от user2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Спирачните маркучи също са от значение. Ако се сменят с армирани ХЕЛ спирането се подобрява осезаемо.

Поздрави.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Чак осезаемо? Питам, понеже и на мен ми предстои почти цялостно обновяване на спирачките. Купил съм тефлонови спирачни маркучи със стоманена оплетка, но не разчитам чак на "осезаемо подобрение". Просто си мсиля, че малко ще се втвърди педала, не очаквам да се случи нещо друго.

 

IMG_0155.jpg IMG_0156.jpg

 

IMG_0157.jpg IMG_0158.jpg

 

IMG_0159.jpg IMG_0160.jpg

 

IMG_0162.jpg IMG_0166.jpg

 

Иначе това скърцане от задните спирачни апарати го има и при мен (моята е Civic, а гледах наскоро и други колеги с такива да се оплакват в темата за 7-ма генерация Civic), но аз го лекувам като дръпна ръчната. :) Сега на апаратите им предстои да се свали цялата ръжда и боядисване, т.е. нещо такова:

 

image.jpg image.jpg

 

image.jpg image.jpg

 

image.jpg

 

Само не и такъв цвят, разбира се. Взел съм си сребрист мат, както си бяха оригинално. Уж боята държи до 800 градуса, да видим.

Взел съм си много хубава смазка за водачи на спирачни апарати, да видим дали тя ще "излекува" скърцането. Ще пиша по някое време следващата седмица.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

http://www.ebcbrakes.bg/pages.php?page=9

http://www.ebcbrakes.bg/pages.php?page=18

Карам отскоро с това, една кофа пари.Ревизирани апарати, нова спирачна течност, всичко е лъснато и перфектно, разработени са правилно с последователни, прогресивни спирания.Резултатът е трагичен, колата спира по-зле от преди, единствено тресенето изчезна, а за бученето при спиране направо съм изумен, всяко по-сериозно спиране е съпроводено с отвратително плътно бучене.....

Редактирано от bongo789

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

... всички тук, които се оплаквате от спирачките, твърдите, че те не създават достатъчно спирачно усилие, за да загубят гумите сцепление и да се включи АБС-а, така ли?

Твърдението, че която и да е съвременна кола има лоши(в смисъл който вие влагате в него) спирачки е смехотворно.

Редактирано от Чавдар K
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Не търся блокиране и свръх захапване, което да те изкара през джама, но твърдя, че акорда е към 40 метра ако не и повече от 100 до 0 ....Просто спирра на нивото на дачия, също съвременен аутомобил...

Редактирано от bongo789
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

никой не търси блокиране, затова е АБС-а ... а спирачките са до там, докато се вкл. АБС-а, след това идват други фактори, които определят качеството на спирането, начело с гумите.

...по вашите критерии, рено(вкл. Дачия) и пежо/ситроен имат "най-добрите" спирачки.

Редактирано от Чавдар K

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Не били спирали 7ците ... :) 

Елате да покарате CC7 от 1993, с някакви кашиями и се качете на CL9 2007 - спирачния път е двоен 
CL9 /к24/ спира отлично !

От CC7 научих един урок - частите по спирачките само оригинални /особено накладките/ и хубава профилактика ... 

Редактирано от cK1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Абе има си нещо куцо. Задно дясно стърже като я изкарвам назад от гаража и не съм я карал няколко дена след миене. Отварях - гледах включително барабана за ръчната и челюстите, чистех им ръждата преди 2 месеца и онзи ден пак стърже. Като мина няколко км. -изчезва. Даже един път беше задържал (по неясно какви причини), но го усетих навреме и като отворих -пак всичко си е в ред. Що така незнам. Сега като пътувам на дълго, току проверявам (като стар шофьор на вехта кола от средата на миналия век : ). Иначе от скорост спира нормално -даже по-добре от 6-тия Акорд който имах преди и с който за 11 години -никакви инцидентни спирачни проблеми.

Редактирано от ceco_accord

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Не търся блокиране и свръх захапване, което да те изкара през джама, но твърдя, че акорда е към 40 метра ако не и повече от 100 до 0 ....Просто спирра на нивото на дачия, също съвременен аутомобил...

Същото нещо е и при мене след няколко по сериозни спирания и така започва да бучи като натисна спирачки, че чак плаши...

Според мене прегряват накладките...

За EBC ти казах... не ме изкефиха въобще, тука повечето пишат не от опит а от прочетено(питай ги колко са карали йелоу стъф накладки с двойно вентилирани и надупчени дискове EBC къде се хвалят масово из форумите, по което и аз се подведох преди 5 години)

Според мене с ъпгрейд на 280 задни ще се намали товара в-ху предните и ще спрат да бучат при повече натоварване.

 

40м спирачен път от 100км/ч е ОК ако карате ЛАДА !

Ниските модели на по съвременните коли се вместват в 35м.

Да не говорим че след 3-пъти 100-0 няма да спре за 40 а за 45м ! -Ужас

 

Разликата тука идва от стила на каране, тези които карат спокойно нямат оплаквания, другите(като мене) реват от лоши спирачки.

За това четене в  drive2.ru и по малко писане тука :)

Редактирано от rollin

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абсолютно си прав.Спирачките може да са много по-добри,но в стандартни условия и правилно поддържане си вършат предназначението перфектно.Всеки е имал трудни ситуации и му се е налагало екстремно спиране.Тогава малко издишат,но при правилно регулирана ръчна /за барабани/ илеко натоварена задница за дискове ,задния мост си поема 25-40% спирачно усилие.Тук не коментирам 4х4...те си спират винаги перфектно.За спортно каране си има спортни комплекти,които са комплекти а не дискове от една фирма и накладки от друга.И последно...за успешни спирачки голям процент в крайното начинание влизат гуми,настилка и температура на спирачната система и на настилката..

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе тия ЕБЦ-та май малко прехвалена работа са... Моята си е с оригинални дискове и накладки на Онда 300 мм отпред и 260 отзад и спира на ужас, ама пък  е по лека от акорда с едни 200 кг. Това е 1-та ми кола с такива зверски спирачки, когото кача всеки остава учуден как спира. Накладките ми от нови до сега предните са на 60-70% износени, а задните на около 30%

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, мисля, че разколничето е в това колко спират задните накладки.

 

Двама колеги malak и PepO споменават , че задните накладки се износват почти два-пъти по-бавно от предните!

Предишният ми автомобил Ровър 620 / Акорд 6 / износваше задните почти два пъти по-бавно / при еднакъв стил на каране с Акорд 7 / с перфектни задни апарати и така почти  300к  НЕ бях довален от спирането особено на магистрала при висока скорост.

 

Ако приемем, че задните спират на 25-40% /Markony/ и видимо по-малката им площ от предните, то би трябвало да свършват малко по-късно от предните при нормална употреба и по-рано при екстремна употреба на спирачките!

При мен задните свършват с около 4-5к по рано от предните и така е от нова!!!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма нужда да ми се доверяваш,погледни стрелките на спирачния стенд-ГТП като минаваш преглед.....Аз ходя поне 2 пъти в година и два пъти на самия преглед.Нищо че са наред и си ми заверяват прегледа,ако забележа нещо нередно си го оправям и се връщам на следващия ден...като естествено ме гледат изумени,но вече свикнаха.Далеч не карам със специални комплекти,Достатъчно ми е евтино брембо или феродо,но настроено добре и семетрично в ляво и дясно.Дефакто най често проблем намирам във водачите на сп.апарат ,а не в накладки/дискове.И проблема не е свързан със чистене/гресиране,а със луфта в износването.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

До понеделник ще мина на валци и ще напиша данните. Така ще има база за срсвнение!!!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Именно с цифри се работи лесно...

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вече няколко човека комоентират лошото спиране (дори с нови накладки, течност и т.н), включително и аз. За мен колата заводски не спира добре, особено слизайки от друга кола с по-хубави спирачки (без значение марка и модел).

Задните апарати са доста тенденциознни към блокиране, както Маркони е написал - най-често проблема е във водачите.

 

Армирани маркучи е един от най-добрите ъпгрейди за спирачната система :)

Аз лично си реших проблема и с двубутални апарати от Тайп Р и разликата в спирането е космическа.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

За тея двубутални апарати има много писано ама едно че са много скъпи и друго че никъде почти ги няма...
Ти само апаратите ли смени или и дисковете(че не знам на Euro R-a колко мм са задните дискове...)

 

пп... ти да не би да сложи от по  стария Type R ?

Редактирано от rollin

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като цяло съм изненадан, че във форума започва да се говори, че спирачките не спирали достатъчно. Поне за моите 100 000км на дизеловата седмица, колкото пъти аварийно съм удрял спирачките, толкова пъти се е стигало до ABS, независимо с каква скорост е било. Колата последно беше на 270 000.

 

Не търся блокиране и свръх захапване, което да те изкара през джама, но твърдя, че акорда е към 40 метра ако не и повече от 100 до 0 ....Просто спирра на нивото на дачия, също съвременен аутомобил...

 

bongo, спрямо коя кола Акорда спира "към 40 метра ако не и повече от 100 до 0"? Следва да попитам колко метра според теб е нормалния спирачен път на лек автомобил около тон и половина от 100 до 0? По тестове в нета точно този Акорд спира от 70 мили в час (112км/ч) до 0 за 59м, като далеч не е в дъното на класацията за семеен автомобил от клас Ц.

 

Големи спирачни апарати и хубави дискове ще подобрят спирането при многократно спиране / интензивно ползване на спирачките, когато фабричните малки дискове/накладки/спирачни апарати започват да прегряват. Но ако я караш нормално - да се сменят спирачни апарати, дискове и помпи ми се вижда абсолютно неоправдано. Особено за кола с 2.0 двигател (каквато е на автора в темата).

 

В спирачния път огромня роля играят гумите - тяхната ширина и показатели. Goodyear спрямо Goodride има над 20% разлика в спирачния път (най-вече при мокро). От евтините гуми само Nexen са на ниво, за сметка на това доста от скъпите гуми са назад в класацията:

http://www.tyrereviews.co.uk/Article/2016-Summer-Tyre-Market-Overview-Braking.htm

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като се почне с тези дву-бутални от Тайп-Р апарати, все едно са под път и над път Тайп-Р-ите на части...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

а за бученето при спиране направо съм изумен, всяко по-сериозно спиране е съпроводено с отвратително плътно бучене.....

Карал съм с такива 2009-а, но тогава комплектът (предни и задни дискове, и накладки) беше около 650 лв. Бученето си го има и се дължи на нарезите в диска. Отначало беше забавно, но по някое време омръзва. Бученето ще изчезне с изчезването на нарезите, но тогава и дисковете ще са за смяна. :)

 

А за скърцането (или каквото е там) от спирачните апарати, ето какво пише в документацията на моята смазка:

 

Untitled.png

 

Та си проверявайте водачите редовно и ги смазвайте с подходящите за това смазки. На мен в един прехвален сервиз въобще не ми ги смазваха и задните ръждясваха, а в следващия сервиз, който уцелих, ги смазаха с графитена грес, 'щото тя била високо-температурна и нямало да има проблеми. Е, и в двата случая проблеми има и все са за моя сметка.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Аз съм използвал медна грес на няколко коли(лични и на приятели) за момента нямам оплакване от нея. Не съм сигурен но мисля, че беше на Вюрт

П.п сравнение с д15, и б18 които съм имал, шлепа спира чудесно при нормално шофиране, все пак и според мен можеше да е по-добре

Редактирано от Mad`Head

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

Задните апарати са доста тенденциознни към блокиране, както Маркони е написал - най-често проблема е във водачите.

 

Армирани маркучи е един от най-добрите ъпгрейди за спирачната система :)

 

Колеги, всички коментиращи залитат по ъпгрейди, специални смазки, гуми, маркучи... Въпроса е коментиране/лечение/надеждност на стоковите спирачки, колко спират когато работят добре е друг въпрос. Не говорим за състезателно каране/екстремно спиране или спускане на Шипка само на спирачки, когато може да прегреят и тогава има значение течността, смазката. Тези неща се отнасят за спирачките на всяка кола, а става дума за нормално спиране и спецификата точно на задните спирачки на 7ма серия... да, видът на накладките има значение и за качеството на нормално спиране- меките накладки спират добре, щадят дисковете, но се сменят по-често и обраното с твърдите, за това се прави компромис.

Водачите при мен изглежда са сервизирани наскоро, проверих ги имат прясна смазка и се движат добре. Проверката/почистване/смазване е елементарно и става за 10мин. Установих, че проблема е, че не се движат буталцата, а в сервиза ги е мързяло да ги раздвижат, защото изисква разглобяване. Като купих колата беше минала през сервиз и дадоха 1г валиден годишен . техн. преглед, чудя се как е минала на стенда...

Маркучите нямат никакво значение за нормално спиране, стига да са проходими.

За АБСа- това, че той сработва при екстремно спиране, не значи, че всички колела спират добре- достатъчно е едно/ две колела да блокират и ти го усещаш, че сработва, но не знаеш на кои колела сработва. Принципа на работата му е такъв, че намалява спирачното усилие на кое да е блокирало (недвижещо се колело), така, че то да превърта по малко и да се запази управляемостта, другите може да си се въртят.

На първата снимка показвам диска на колегата, за който споменах, че преди 2-3 месеца смени спир. апарати, защото бяха блокирали лостчетата на ръч. спирачка. Вижда се лъскаво по цялата ширина на диска.

На втората снимка е моят диск (не стана добра снимката)- по-тясна лъскава/ полуръждясала ивица, което показва , че спира само при силно натискане на спирачката (което рядко ми се налага). Накладките ми изглеждат добре, малко износени.

post-30849-0-86084900-1468101765_thumb.jpg

post-30849-0-49413500-1468101919_thumb.jpg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...