Jump to content
Sign in to follow this  
Markony

Монтаж на ГИ на R18 и още щуротии под капака

Recommended Posts

Пеперудите нямат отношение към празния ход, но проблемът е фиксиран в пропадане на оборотите от примерно 3000 до 500. Сега , след като се обучи дросела, оборотите падат до 1100-1300 об/мин и след това плавно минават до 700, Но това не се случва винаги, което ме навежда на мисълта за механичен проблем,

По живи данни, вакуумът един път 0,28, а друг път 0,30-0,31 бара. При падане на оборотите работят дросела, пеперудите, ЕГР и cut-off на бензиновите дюзи .

Различният вакуум, пък води до различно налягане на редуктора/газ, но не и на бензин, тъй като в R-версията на мотора отпадна вакуумния регулатор на бензиновата рейка. От тук и разликата....

 

 

Аз имам подобен проблем на бензин, който се случва рядко и само когато освободя от скорост в градски условия. Забелязал съм, че когато колата се движи с по-голяма скорост, например повече от 40км/ч и освободя, това пропадане го няма.

 

Нормалното поведение е както описвате, оборотомерът да 'спре' на по-високи обороти и след това плавно да премине към 650-700 оборота. Ако това 'спиране' не стане, то се получава пропадане и нещо веднага събужда мотора да не изгасне, забелязва се по рязкото качване на оборотите и разтрисане, въпреки че при американския вариант то не се усеща толкова, колкото го описва колегата.

 

Абсолютно същото поведение се наблюдава (много по-често) и след разкачане на акумулатор за по-дълго време и последващото самообучение, което става като покараш около 50-тина километра в града или следваш следната процедура (ако нямаш HDS):

 

(при оптимална темепература на мотора)

1. На първа скорост (при AT е втора) ускоряваш до 2500 оборота и след това пускаш газта до достигане на 1000 оборота

2. На първа скорост (при AT е втора) ускоряваш до 5000 оборота и след това пускаш газта до достигане на 3000 оборота

3. Повтаряш няколкото пъти 1 и 2

4. Изключваш двигателя (позиция 0 на ключа)

5. След 4 завърташ ключа на позиция две и изчакваш 30сек. преди да запалиш

 

 

Не знам дали има нещо общо, но изглежда този проблем при R18 не е само на газ, защото съм чел и много други теми с подобни ядове в USA форума (въпреки, че може би тук става въпрос за R18A2). Повечето мнения клонят към неадекватно поведение на дросела, но няма ясна експертиза.

Edited by zpa0
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

(при оптимална темепература на мотора)

 

 

1. На първа скорост (при AT е втора) ускоряваш до 2500 оборота и след това пускаш газта до достигане на 1000 оборота

2. На първа скорост (при AT е втора) ускоряваш до 5000 оборота и след това пускаш газта до достигане на 3000 оборота

3. Повтаряш няколкото пъти 1 и 2

4. Изключваш двигателя (позиция 0 на ключа)

5. След 4 завърташ ключа на позиция две и изчакваш 30сек. преди да запалиш

 

 

Не знам дали има нещо общо, но изглежда този проблем при R18 не е само на газ, защото съм чел и много други теми с подобни ядове в USA форума (въпреки, че може би тук става въпрос за R18A2). Повечето мнения клонят към неадекватно поведение на дросела, но няма ясна експертиза.

 

 

Това, което описваш е CKP Pulser Learn - обучение на сензора на коляновия вал. 

 

Става много бързо и няма нужда да се правят няколко пъти ако можеш да видиш какво се случва на живо. :)

В HDS веднага светва зелената лампичка, че е приключило, но при мен(ЦРВ 2) го има само обучението на ниски обороти (т.1).

 

А, още нещо. Гледай да го направиш на равен участък. :)

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Не съм писал скоро. Правих реглаж нс клапаните, оказа всъщност проверка, защото си бяха ок. За 20 к км на газ няма разминаване. Относно "проблема" описван от мен назад в темата - почти го забравих, случва се понякога, но доста рядко. Странното е, че нищо не е правено. Единственото по-различно е, че колата мина около 3000 км с италианска газ ама едва ли това ще да е...Сега ще видим като захладни ще има ли промяна към лошо...Друго не мога да измисля освен температурата.

 

Sent from my SM-G935F using Tapatalk

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Здравейте,включвам се в темата защото и при мен се забелязва същия проблем.Забелязал съм,че при по-висока скорост,съответно и с високи обороти,пропадането на стрелката на оборотомера не е така като при движение с малка скорост.Когато карам с малка скорост,градско, като спирам и натисна съединителя в последния момен,без да придърпва,оборотите си заспиват на нормалното ниво,без пропадане и тресене на мотора.Заспиват като заковани.Стремя се да карам по този начин и вече не гледам постоянно оборотомера....сигирен съм,че там всичко е ок.

Купих колата преди 3мес. Сивик 8ген. 1.8 5D

Колата бе с газова от Италия-Bigas

Тези дни чистих дросела....ест после адаптация,но и тогава въпросния проблем остана.Но както казах,карам по гореописания начин и това не ме притеснява вече.Ходил съм и на газаджия преди това и...никакъв ефект.

Имам въпрос....Как оправихте намаляването на стрелката за бензина,когато карате на газ?Само с имулатор ли става?Тук в Плевен ми искаха 100лв. с монтажа !

Edited by Valderon

Share this post


Link to post
Share on other sites

25 лв и ти пращам схема да си го инсталираш сам.

Бигас мога да настройвам от разстояние,но по добре е и да чувам мотора....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Заинтересуван съм от модула,но не знам мога ли да се справя!Да не спамим в темата как да се разберем..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Пиши ми на лични и ми дай номер на рама

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Това пропадане започнава много да ме изнервя... Газаджията 2-3 пъти пипа по настройките, но нищо. Прави ми впечатление, че когато е на климатик го прави по-често. То се е видяло, че трябва да се започне едно по едно да се пробва и евентуално да стане нещо... :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

При мен изчезна почти нацяло. Много рядко може да го направи. Когато си иска. Не намерих зависимост от нищо, единствено го няма на студен мотор. Пробвах с 5/6 газстанции - няма разлика. Пробвах със/без спортен филтър - нищо.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Аз започнах да действам по въпроса. :) В Хонда изчистиха дросела и го обучиха. Сега по-рядко го прави и като го направи това "придрусане" е по-слабо и не се усеща толкова, но пак си го има. С климатик го прави по-често. В Хонда ми казаха, че освен дросела, било хубаво да си сменя свещите и да си регулирам клапаните и можело да изчезне. Тук някой по-компетентен може да изрази мнение дали е така и дали да го правя. :) Реших да я покарам на бензин да видя как ще е. Направи го 2-3 пъти и там, но е по-незабележимо и по-неусещащо се от газта... :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Да попитам само - заслужава ли си поставянето на системата за мазане на клапаните, при тоя модел? Старата ми 7ца беше с такова нещо, затова питам за сегашния?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Хайде и аз да запитам нещо, че скоро не съм го правил... :D
Наскоро ми качиха ГИ, на хонда сивик 8, с всичките му екстри - мазачка клапани, ОБД 2, "бързи" инжектори, и прочие! Не мога да се оплача от вървежа, разхода все още го засичам /но едва ли ще надхвърли 8/100/, но се шашкам от една джаджа, наречена емулатор /или симулатор/, на бензина в резервоара! Та този емулатор прави така, че след около 50-60 км гладко извънградско шофиране, докарва стрелката на бензина до резервата, и разбира се, светва и лампата! А реално, имам почти половин резервоар пълен?!? И така, докато спра и я угася, ресетва се сам, и упражнението се повтаря отначало! Питах майстора който слага ГИ, но получих някакви много засукани обяснения, от които ми стана ясно, че и той едва ли го разбира напълно! Та въпросът ми е - за какъв чеп ми е тая джаджа, реално какво върши, освен да ме шашка, че съм "свършил" бензина? И логичният въпрос - може ли и без нея, независимо, че я дават да се монтира на именно тоя модел и двигател? Някой сблъсквал ли се е с подобно нещо, да сподели опит?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Здравейте и от мен!Обмислям закупуването на Honda Civic 1.8 i на бензин и със сигурност искам да е на газ но като прочетох темата останах малко разочарован от проблема след газификацията който май така и не бе решен.Имам въпрос дали има вариант за газ течна фаза или поне някакво газово което да прави по малко проблеми!Въпрос и към Markony имало ли го е този проблем и при други Honda Civic на които е слагал газово!  

Share this post


Link to post
Share on other sites
На ‎20‎.‎6‎.‎2018‎ г. at 17:29, koszabg написа:

В Хонда изчистиха дросела и го обучиха. Сега по-рядко го прави и като го направи това "придрусане" е по-слабо и не се усеща толкова, но пак си го има. 

Да споделя инфо какво се случва при мен. Оказа се, че в така прехваления оторизиран сервиз на Хонда или не са изчистили както трябва дросела или не са го обучили, защото отидох при един майстор, който ми го свали, изчисти и обучи и вече от 1 седмица нямам такова пропадане и колата върви нормално. Дано повече да не ми се налага да ходя при тези шарлатани, които хем взимат торба с пари, хем нищо не вършат като хората!

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Като чета описанията ви на това с падането на оборотите, все едно аз съм ги писал. Мисля, че и аз имам същия "проблем", в кавички защото минах вече почти 30 хиляди километра с него, не се е задълбочил, но също и не е почнал да ме дразни по-малко. Понякога при отпускане на педала на газта, оборотите падат до критични стойности и колата се затриса за част от секундата, все едно ще изгасне, след това веднага се нормализират.

 

Edited by slacker

Share this post


Link to post
Share on other sites

По-горе бях писал, че след чистенето на дросела нещата се оправиха. Да, но само за 2-3 седмици и после пак започна от време на време да пропада... :)

Един познат ми каза, че може да пробвам да сложа т.нар. "бързи инжектори" и евентуално да видя тогава как ще е. Някой да има инфо по въпроса?

 

Едно питане - При каране на газ, борд компютъра отчита моментен и среден разход. Този моментен и среден разход на какво е? Мисли си, че карам на бензин, някакво смесено или просто показва някакви нереални стойности? Защото когато карам на бензин мисля, че са точни като показания.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Борд компютъра си мисли че караш на бензин, той не подозира за съществуването на газова уредба. Показва ти значително по нисък разход, от реалния на газ. На моята кола е около 2 литра надолу. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

И какво става колеги !!! Решение на проблема с пропадането на оборотите ? Къде, как, кога ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Темата е подвеждаща. Сивика няма проблем с пропадане на оборотите. Съвкупност от дребни проблеми водят до реакция от дросела.Хлабини на клапани,износени дюзи,разход на масло и мръсен дросел...калпаво гориво и т.н.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Кой освен "Мarkony" от форума се занимава с газови уредби? Нещо около София-Пловдив...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Иво Ленков също съм чувал че е като Маркони.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Колеги, преди 3 седмици заредих газ от ОМВ на петолъчката. На другия ден колата не искаше да превключи на газ. Превключих на бензин да позагрее повече, след което превключи на газ без проблеми. Това го правеше и в следващите няколко дни докато не изгори цялата газ от бутилката. Заредих на друго място и този проблем изчезна - явно е било от газта. Добре обаче - от тогава като карам на газ със свалени прозорци ми мирише на газ. Като е със затворени не се усеща. От вчера започна и да пали трудно като е карана преди да се загаси на газ. От какво може да е според вас? Колата е Сивик 8 ген 1.8 с ГИ Romano с ОБД.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Аз от доста години не зареждам газ от омв. Полвам им само тоалетните. На твое място бих сменил филтрите на ГИ веднага.

Share this post


Link to post
Share on other sites

С точно това ОМВ на петолъчката имах проблем с газта. Не точно като твоите, но 4/5 км след зареждането се появиха.

 

Иначе виж си магистралата от бутилката до предницата дали държи налягане. Ако изпуска някъде по време на престой, пада налягането и може да пали трудно. Иначе вземи си смени филтрите наистина като начало.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...