Jump to content
Markony

Монтаж на ГИ на R18 и още щуротии под капака

Recommended Posts

Само така. А газаджийте отказват такива коли че не можело...... ;-)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Страхотна работа.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Малко ъпдейт - почти 10 000 км на газ. Проблеми никакви с нищо. Разход около 9/10 - предоволен съм!

  • Upvote 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ъпдейт - към днешна дата и над 20 000 км на газ, проблеми с вървеж и разход нямам. Среден разход газ за последните 14 980 км е 8.9 лт/100 км с каране 60/40 град/извън. Карам както ми е на сърце, и,кономии не гоня. Един път сменях газ филтър на 12 000 км и го извадих като нов. Сега ще го сменя на 15 000 км. Зареждам само от Еко и ВМ. Проблемна газ досега не съм нацелил, а според състоянието на сменения филтър смятам, че газта им е чиста. Чат пат карам и на бензин. Там разхода ми е 1.5 лт/100 км. Така, всичко до тук е чудесно - доволен съм.

 

Ще пиша обаче тук и за един проблем (смятам, че има общо с газовото и ще обесня защо), който се появи от Януари някъде и няколко пъти се борим с него (аз и Бранко), но към момента е нерешен. Така значи, САМО на загрял мотор и САМО на газ имам следната аномалия: при освобождаване от скорост, оборотите се свличат стремглаво и достигат момент, в който цялото купе се разтриса ; това се случва за част от секундата, но вярвайте ми е изключително дразнещо. Веднега след това "пропадене" скачат нагоре и си застават на нормалното положение. Вечер дори се вижда как за част от секундата фаровете премигват. Пак казвам, това е само на газ и само на загрял мотор. Консумативи не оказват влияние. Факт е също, че не го прави винаги, не откривам закономерност кога го прави. Примерно карам на 3та на 3000 оборота, виждам пред мен червения светофар и освобождавам, за да се пидготвя да спра - в момента, в който освободя от скорост става и това, което описвам. На място, на свободна си форсирай колкото искаш - проблем няма, само в движение. Така, до момента Бранко няколко пъти се връзва с компюръра, прави някакви корекции, но нямат ефект. В момента съм с изкл. адаптации, без ефект, даже май е по-зле. Леко се наложи да вдигна налягането на редуктора - няма ефект. Въздушен филтър - сменен и чист. Свещи по предписание на под 30 к км. Друга газ станция - пробвано. По съвет на Бранко преглеждах/притягах скоби по газ маркучите - нищо, не че стегнах нещо, защото си беше стегнато. Говори се нещо за обучаване на дросел - ок, но защо на бензин нямам проблем, ако е дросела? Колата няма абсолютно никакви проблеми с нищо друго.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На мен ще ми е интересно да чуя предположението на Иво Ленков, понеже и при мен го има това нещо. Не е чак да тресе купето и да премигват фаровете, но съм го забелязал.

 

Отделно, още един колега от форума беше със същите симптоми. Та станахме 3ма. ;)

 

Да не е пък нещо типично след газифициране на R18? Странно звучи, но знам ли...

 

Иначе, също като колегата frizzante, никакви забележки. Само й се чудя кога да й отворя главата да проверя клапаните, че съм без масльонката. :) Скоро и аз ще направя направя 20 К на газ. Не усещам никакви симптоми, но пък не искам и да ги дочакам.

 

Изпратено от моят LG-H815 с помощта на Tapatalk

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не ме разбирайте погрешно - "тресенето" е по-скоро друсване и то трае под 1 секунда, но е достатъчно да се усети в купето. Оборотите падат под критичния минимум и става някакъв дисбаланс явно, мотора рита, няма ток за фаровете като голям консуматор и там се вижда също, вечер. Сега не знам дали сме трима, защото аз до скоро такова явление нямах. Не знам какво се случи и от къде се появи от има няма 3 к км , може би. Другото е, че не го прави постоянно. Понякога може и 10 пъти един след друг и то силно осезаемо, пянокога почти не го прави. Никаква закономерност не намирам - единствено на газ и само на загрял напълно мотор. Това е. Дали навън е топло, студено, мокро, сухо, с/без клима/парно/фарове...няма значение - прави го. Бранко съдейства, ама от ххх км разстояние едва ли може много да направи. Не ми се иска да блъскам до Русе за това ама... Много взе да ме изнервя това нещо напоследък, особено при градско каране.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не изключвай от скорост и няма да има проблем . Няма смисъл. На празен ход се подава гориво за работата на двигателя. При пуснат педал , не . От там и икономия. Предполагам, че за това освобождаваш. Едно време изключваха и двигателите много хора, по наклон .

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не изключвай от скорост и няма да има проблем .

Здравей. Признавам не разбрах точно какво имаш предвид, но вярвай ми, нищо свързано с начина ми на каране на газ не е с цел иконимия. Самия факт, че колата се движи на газ е достатъчен, остава и да правя разни "чалъми" да гори по-малко?! Далеч съм от тая идея. Да гори колкото ще - стотинки е.

Иначе освобождавам от скорост, защото колата започва да хълца, като намалям НА скорост и когато слезе под дадено ниво. Много добре разбираш какво имам предвид, защото го правиш и ти. Е точно тогава, преди да почне да скача, натискаш съединителя да отцепиш кутията и оборотите се свличат и става каквото става. За пореден път казвам, че това се случва от скоро и няма НИЩО общо с начина ми на каране. На бензин карам по същия начин - проблем няма.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да , явно аз не съм разбрал кога точно е ставало. :(Тогава трябва да се погледне ня живи данни точно в случая какво става. Трябва разходка или в София при Ленков, или в Русе при Бранко, когато имаш време. :plane:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Принципно, ако ще пипа някой, следва да е Бранко, защото все пак той е извършил монтажа преди няма и година. Живи данни гледа вече, няколко пъти. Ходих и в читав сервиз с можещи хора тук...копчето на бензин искат обаче и тогава гледат, съответно няма проблем и...така.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Може да пробваш с друг акумулатор (зареден или нов) да видиш ще има ли разлика. Това в случай, че тоците са проблемни.

А може да си направиш експеримент и дали зависи от консуматорите. Пускаш всички или спираш всички и пробваш как е при двата варианта.

Редактирано от Vancho

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, не си написал каква марка е ГИ. Провери и всички маркучета за вакуум. Да не би да взема въздух от някъде.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Акумулатор - нов, Yuasa, даден по каталог за модела, сивата серия. Смених го общо взето от суета, стария си бачкаше, но не му знаех ни историята, ни егн-то, ни марката. Точката е зелена. Ток по време на движение с/без консумативи 14,4/14,3 V. Нагоре съм писал, че никакви консумативи НЕ оказват влияние. Не виждам логика, ако имам проблем по някоя с-ма от автомобила, то той да се появява само на газ? Ако според вас греша - подскажете!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега не си написал каква марка е ГИ. Провери и всички маркучета за вакуум. Да не би да взема въздух от някъде.

Моля, вижте кой е пуснал самата тема и ще ви се изяснят много от нещата. Романо Антонио ОБД е ГИ. Маркучета уж гледах - всичко е чисто ново. Четете моля.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Едно обучение през HDS няма да е излишно, според мен.

 

Аз като освободя, падат на 700-750 (нормално) и после се дигат според скоростта. Така е с електронен дросел...

Предполагам и Сивикът е с DBW (drive-by-wire).

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Едно обучение през HDS няма да е излишно, според мен.

Мисля, че това предстои. Чакам апаратура от Бранко. Но, защо работи перфектно на бензин? Нали един и същ дросел ползват и двете горивни с-ми?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз не знам, но ще разберем. Само с приказки няма да стане.....трябват и малко живи данни.

Отделно по колата имаше интервенция и то 2 пъти по смяна на съединител, което допуска някакво разместване на оригиналния монтаж , но щом всичко е стегнато, не виждам причина да се промени оригиналния сетъп. А колата се държа перфектно над половин година.

Настроена перфектно с около 150 км в движение. Има си рекорден разход и ускорение. Всъщност, за разхода е важен и стила на шофьора.

Както и да е, до 2 дена ще имам данните и ще го мислим.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Възможно е. Ти знаеш какво и от къде си прокарвал и дали при свалянето на кутията се е налагало да го откачат/местят/чупят. От това, което виждам отгоре всичко е както ти си го правил - спретнато. Вървеж и разход не са се променили. Единствено това "нещо" отскоро...,понякога го забравям даже, понякога ми го напомня хх пъти на ден и почвам да търся решение някак. Знаеш колко пъти правим връзка...сега с тези спрени адаптации обаче, май е по-зле. Ще видим какво ще покаже техниката....

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте, и аз имам същия проблем. При мен го има това придрусване, но нямам примигане на фаровете. Така е, откакто сложих газовата, около 1000 км. Все още не съм хванал кога, как и защо го прави. Скоро минах през газаджията и вика, че може да е от дросела нещо, да я покарам на бензин, да видя дали ще се появи. На газ още малко да покарам и видя кога го прави, и да отида да види настройки или нещо, ако трябва да се пипне...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има някакво развитие в положителна насока, но проблема е нерешен още. След като ресетнах дросела, го обучих с уреда отново. Не помогна. Правихме експерименти с корекции по горивната карта с Бранко. Там даде някакъв положителен ефект, да кажем, че намалихме с 30/40% ситуациите, в които се случва "нещото". Бранко, по данните които вижда, се усъмни в коректното функциониране на някави пеперуди, буби, гниди или някаква такава, гад дето живее в колектора. Swirl flaps им викат, мисля. Та, въпросната гад, според него е "мръсна" и не се затваря на 100% всеки път, ами да кажам, някоя остава на 99% и пуща нежелан поток. Аз пак да си кажа, че на бензин това нещо не се случва...общо взето се търси логиката в тея събития, но към момента тя е неустановена. Тоест, обобщено, проблемът го няма на бензин, при студен и топъл мотор и газ, само на студен мотор.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пеперудите нямат отношение към празния ход, но проблемът е фиксиран в пропадане на оборотите от примерно 3000 до 500. Сега , след като се обучи дросела, оборотите падат до 1100-1300 об/мин и след това плавно минават до 700, Но това не се случва винаги, което ме навежда на мисълта за механичен проблем,

По живи данни, вакуумът един път 0,28, а друг път 0,30-0,31 бара. При падане на оборотите работят дросела, пеперудите, ЕГР и cut-off на бензиновите дюзи .

Различният вакуум, пък води до различно налягане на редуктора/газ, но не и на бензин, тъй като в R-версията на мотора отпадна вакуумния регулатор на бензиновата рейка. От тук и разликата....

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега,

само ще спомена, че колата и на бензин може да го прави, но много слабо и затова да не го усещаш. Газта е много капризна и иска хубава работа на бензин. При мен, макар и с по- стара генерация мотор, също го има това, което описваш. При мен проблемът е с idle моторчето.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абсолютно съм съгласен. Работим с Бранко по въпроса. Ще пишем, аз или той тук, когато има развитие.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги някакво развитие по въпроса , че ми е интересно какво се случва.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Направихме някой тестове, но към момента не е решен проблема.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Споделям за подобен проблем със старата ми кола - сивик 7 генерация, не знам дали е същото. Колата на газ не само менеше обороти, а и гаснеше, рядко го правеше, но е адски дразнещо. Дори при смяна на скорости, за части от секундата изгасва . Газджията каза, че при японски автомобили на газ трябва да се почисти стъпковото моторче (не съм много технически грамотен, предавам неговите думи), направих го и проблемът се реши.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за инфото. Технически грамотния човек чете темата. Аз действам по негови указания. Ако прецени ще се прави.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Колега, още едно вмъкване. Проблемът не беше на японска кола, но го имаше същия. Доста работи се правеха, но без успех. След подмяна на ламбда сонда, заради друг проблем и този изчезна също. Оказа се, че сензора с годините е доста бавен.

Редактирано от vesivanova

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Гледат се живи данни. Предполагам, щеше да се види. Тримовете са ОК. Адаптации на газ = 0%.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Виж, това с ламбдата има резон. Би трябвало да хвърли грешка, ако е бавноразвиваща, но Бранко може да каже дали го прави по принцип.

 

Иначе тази Хонда, както и всички Хонди нямат "стъпково моторче". Някои имат IACV, при Сивика на колегата, ако не се бъркам, всичко се управлява от електронния дросел.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ъъхъм. Точно така беше, мисля. Дроселът командва цирка. Чистих го, учих го..., може накрая той да се окаже бавноразвиващ.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги в крайна сметка , намерихте ли решение на проблема.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не. Нищо не е правено.

 

Sent from my SM-A520F using Tapatalk

 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега доста време мина евентуално някакво развитие по твоя проблем.Питам отново понеже темата ми е доста интересна , а нищо не си споделял скоро.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами не съм споделял, защото реално нищо не е правено. В интерес на истината понамаля това нещо... топлото време ли, друга газ зареждам от известно време...но си иска да се пипне нещо. Бранко има здравословни проблеми и гледам да не го занимавам. Когато и той се включи може да има някакво развитие нанякъде. Това е за сега. Нищо не мога да добавя. Скоро един реглаж на клапани ще правя, че наближавам 20 к след монтажа на ГИ и ако евентуално това повлияе. Според Бранко няма да има ефект, защото смесите са оптимални и клапаните ще са ок.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Една проба с други газови инжектори не би повлияла лошо. В момента който махнеш крака от газта, колата спира да подава информация относно газова/бензинова карта. Следователно просто инжекторите може да не са оптимални за твоята кола, колкото и да са хубави. Не всичко е изпипано по газовите инсталации и винаги има място за развитие, а при по-странни мотори се появяват още по-често. Проблема може и да го има на бензин, но да не се усеща. Газта е доста по-претенциозна и проблемите се усещат в пъти по-добре на газ от колкото на бензин.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване


  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

×