Jump to content

Takumi Fujiwara

Фен
  • Мнения

    2769
  • Присъединил/а се

  • Последно посещение

  • Days Won

    7

Всичко публикувано от Takumi Fujiwara

  1. Белка се казва, колега: https://bg.wikipedia.org/wiki/Белка Това е животно от рода на поровете, което обикновено яде кокошките и техните яйца подобно на невестулката: https://bg.wikipedia.org/wiki/Невестулка Може да провериш в някое лесничейство или да питаш ветеринар кой е най-големия им враг и как да си защитаваш колата от него.
  2. Моята съм я слагал като задните колела бяха вдигнати във въздуха и после щангата си вършеше работата. Може и да е било погрешно, но тогава не съм знаел, че има значение как я инсталираш, а и сега мисля, че няма.
  3. Е добре, ако е така как на Хонда Интегра Type R от същите години има 22 мм задна стаб. щанга като е същото тегло като Сивика? Acura/Honda Integra: Сивик със същата щанга (вижда се и подсилващата скоба/разпънка, на която пише Progress):
  4. Отпуснато значи - вдигаш задните колела във въздуха и слагаш щангата за 15 мин. Щангата влияе на окачването само в завой! Когато караш направо и минаваш по неравности тя само се движи нагоре-надолу в ушите (които за прикрепени за шасито), но не упражнява усилие в/у окачването.
  5. Не е точно така. Дебелината на стаб. щанга се определня от това с колко твърдо окачване си. Ако си със сток окачване, 15мм ти е може би достатъчна, ако обаче си с твърди пружини или коил-овъри - трябва по-дебела щанга, за да има ефект. Също така да спомена, че за САЩ 5-та и 6-та ген. Сивик отпред имат фабрино 25мм стаб щанга. Само хечбеците май нямат.
  6. Този спрей е по-добър: https://www.amazon.com/gp/product/B01DTBOV06/ref=ppx_od_dt_b_asin_title_s00?ie=UTF8&psc=1
  7. Да, има. Ултра звук устройство: https://www.amazon.com/Loraffe-Ultrasonic-Deterrent-Vehicle-Protection/dp/B07N2NFX28/ref=sr_1_3_sspa?crid=1RG7RLVQX461T&keywords=car+rodent+repellent&qid=1551283911&s=gateway&sprefix=car+rod%2Caps%2C244&sr=8-3-spons&psc=1 Специален спрей: https://www.amazon.com/Repellent-Solution-Children-Chemical-Free-Deterrent/dp/B01BLNEJZQ/ref=sr_1_2_sspa?crid=WG4AEEKJSH0R&keywords=car+rodent+spray&qid=1551283961&s=gateway&sprefix=car+rodent+sp%2Caps%2C243&sr=8-2-spons&psc=1 Или и двете.
  8. Да, в отпуснато състояние, пред блока. Слага се за 30-40 мин. Хубаво да вземеш един човек да ти помага. По принцип тук на Сивиците им слагат задна щанга от Аcura/Honda Integra Type R (ITR), която е 25мм (колкото и предната), но там вече си трябва сериозно подсилване. Въпреки че полякът, който ми маправи алум. плочки, каза, че я кара само с тези плочки без друго усилване. Говорим за състезателна кола. Планките не съм ги мерил, но не бяха по-тънки от 0.5мм или 1/4 инч. 15мм не е дебела щанга, но се усеща действието й - колата влиза в завой като по релси, много по-стабилна е в завой, а от там при остър завой може да вдигне вътр. задно колело.
  9. По принцип критичните обороти започват там, където започва червеното на оборотомера ти. Всичко преди това по принцип не е критично, ако двигателя ти е изправен и караш с правилното масло. Червеното на оборотомера почва там, където е изчислено, че според теглото на клапна и пружината, която го връща нагоре - клапанът няма да може да се върне достатъчно бързо нагоре и ще бъде ударен от буталото, което ще нанесе непоправими щети на двигателя като счупен клапан или бутали или и двете. За това на двигатели, които въртят над червената зона се слагат по-твърди пружинки, а някой път и по-леки клапани. Преди червената зона този проблем не е наличен.
  10. Тъй като моята щанга е само 15мм не съм слагал усилване, освен плочките. Карах така колата 8 години преди да я продам и нямаше поражение по шасито. Проблемът става, ако сложиш по-дебела от 15мм щанга. Отделно моите плочки също играят роля на подсилване, защото увеличават площта, над която се упражнява усилието от щангата, т.е. разпределят усилието върху цялата плочка, а не само в/у болтовете.
  11. Намери си задна щанга от Civic Del Sol (15мм) или Civic VTi (не знам колко е) те идват фабрично с такава. Аз си сложих от Del Sol преди 8 години на моя Сивик Седан 6-та., но наред с това сложих и алуминиеви усилващи плочки зад ушите на шасито, защото по принцип всички модели Сивик имат дупки за задна стаб. щанга, но не на всички шасито е подсилено там и, особено, ако сложиш по-дебела от 15мм щанга, може да си скъсаш ушите на шасито на някой завой. Закрепващите планки си ги купих от дилъра за около $15 едната.
  12. Заповядай колега: https://www.ato24.de/en/car-aceanbspc3_aceanbspc2-0w-30.html ^ Аз ти препоръчвам маслото на Тойота: https://www.ato24.de/en/toyota-engine-oil-sae-0w-30-premium-fuel-economy.html Но тук има хора, които карат с Shell-a: Може да поръчаш с общите поръчки, има специална тема за това:
  13. Иванчо поканил Марийка да учат по математика. По едно време Марийка казала: - Ох, стана ми много топло ще си сваля блузката. - и си я свалила. След малко казала: - Ох, тука наистина много топло - и си свалила, и гащичките. Постояли още малко време така и Марийка пак се обадила: - Ох, направо ще сваля всичко че заврях. След малко Иванчо казал: - Марийке, чакай малко, ей сега се вращам. Излязъл Иванчо в коридора погледнал през ключалката и си казал: - Малеее.., таз' ако ми паднеееее...
  14. По принцип може и без канал, ако имаш 4 стойки, издържащи по 2-3 тона едната. Аз имам, но най-често ползвам само 2 от тях.
  15. Еми на Д серията сменях маслото и филтъра за 30 мин. пред блока (с вдигане и сваляне на колата на/от стойки). Не вярвам да има по-гаден филтър за смяна от техния.
  16. То си пише на филтъра колко да се затегне - 3/4 оборот след като се е допрял до блока. Затяга се винаги на ръка и се отвива със специален инструмент.
  17. Какъв памперс колега? Смени ли калпавия филтър?
  18. 10W40 e масло за спортни 4-тактови мотори (1, 2 или 4-цил.), а 20W50 е за крюзъри, чопъри с двигатели с въздушно охлаждане от рода на V-twin на Harley Davidson. Всички тези масла покриват старите спецификазии по API - GL, SG, SH, SJ и дори по-стари: https://www.ato24.de/en/motorbike-scooter-oil/4-stroke-20w-50.html
  19. Маслата преди API SL (или преди API SJ) са имали ZDDP (цинкова добавка за по-добро мазане) в тях, за това не са полезни за катализатора и околната сред, но пък смазват много по-добре от сегашните и издържат на по-голям пробег, особено от API SN, например. Така че по-стара спецификация масло по API стандарта, не винаги значи по-нисък клас масло, а точно обратното - масло, което смазва по-добре, но не покрива сегашните екологични стандарти. В днешно време ZDDP има само в рейсинг маслата и това е една от причините да не се препоръчват за ежедневно каране, т.e. не са street legal. Ако ви попадне 10W40 или 20W50 масло за 4-тактови мотоциклети, вижте на задния етикет, че тези масла отговарят на API SJ и дори API SH. Това е защото в тях има ZDDP и разни други friction modifiers, защото мотоциклетите въртят до над 10 000 оборота, а това масло се ползва за смазване и на трансмисията на мотоциклета. Ето мотоциклетни масла, които покриват API GL, SG, SH, SJ (има само няколко, които покриват API SM, SN): https://www.ato24.de/en/motorbike-scooter-oil/4-stroke-10w-40.html Така че ако искате да карате с 10W40 си вземете мотоциклетно масло, вместо такова за коли, но пренебрегвате катализатора си и замърсявате повече околната среда не само докато ползвате маслото, но и след като го изхвърлите.
  20. Не знам защо, но аз не бих си налял Shell в двигателя. Наливал съм само веднъж Шел за дизели 10W30 на Д16-ката, защото така се наложи тогава (изля ми се новото масло пред очите, защото уплътнението на стария филтър беше залепнало за блока), но то беше и лятото. По някаква причина, маслата на Шел, въобще не са популярни в САЩ, на фона на Мобил, Валволин и Кастрол, и там другите ам. марки. Шел, по мои наблюдения, са добри само във F1, но не и за шир потреба.
  21. Нищо не смятат. Просто отброяват 8000 км по километража и то само, ако си го нулирал след като си сменил маслото.
  22. Карай с това масло 5000 км, иначе е грехота. Верно, че не е правилното, но няма да е фатално само веднъж и то за къс пробег.
  23. Горивен филтър, заяпушени инжектори, регулатор на горивото, ръжда в резервоара и в бензинопроводите, мръсен вход. колектор...?
  24. Колега, пробвай това масло на Амсойл - двойно по-евтино е от това, което си показал 0W20: https://www.ato24.de/en/amsoil-oe-0w-20-synthetisches-motoroel-0-946-l.html ...или това 5W20: https://www.ato24.de/en/petro-canada-supreme-synthetic-5w-20.html (не карай повече от 5000-6000 км с това) Ако го гори пак може да доливаш или да минеш на 5W30: https://www.ato24.de/en/amsoil-xl-5w-30-synthetic-motor-oil.html http://www.yacco-bulgaria.com/production/catalog/product/view/5/454.html https://www.ato24.de/en/petro-canada-supreme-synthetic-5w-30.html (не карай повече от 5000-6000 км с това) Ако пак го гори мини на тези 5W30 масла - по-гъсти са: https://www.ato24.de/en/mobil-1-esp-formula-5w-30-1-l.html http://www.yacco-bulgaria.com/productioduct/view/5/215.htmlon/catalog/pr https://www.ato24.de/en/amsoil-european-car-formula-5w-30-synthetic-motor-oil.html
  25. Това е правилния линк за Амсойл-а (онзи горе има една запетайка на края и не се отваря): https://www.ato24.de/en/amsoil-signature-series-0w-20-synthetic-motor-oil.html Иначе двигателите на Хонда като цяло горят масло и това не изкл. К серията, особено пък двигателите на Si и Type R. Не знам на какво се дължи това, но един двигателл не може да не гори масло, ако се кара на високи обороти, дето се вика то маслото се ползва за смазване и охлаждане. Но разходът на масло, специлано на двигателите в БГ, се вдига допълнително, защото хората масово не знаят с какво масло да карат или, дори да знаят - попадат на ментета. Но като цяло не знаят с какъв вискозитет и марка масло да карат и масово карат 10 000 км с 10W40 полусинтетика, която след 5000 км е вече на боза - това е основният проблем и точно за това е създадена тази тема, в която си чешем пръстите всеки ден.
×
×
  • Създай нов...