Jump to content

Класация


Popular Content

Showing content with the highest reputation on 4.08.2025 in Мнения

  1. 3 точки
    От темата Капкови проби на двигателни масла: @Rakeem Ще прехвърля отговорът си тук. Моточасовете съвсем не са подвеждащи, а са най-точната мярка, дори и за коли. Все пак работи д.в.г., няма значение кола ли е, трактор ли е. За да се обоснова, прилагам една извадка от моите "тънки сметки", които започнах да правя със сегашното си масло. Както се вижда, изминал съм общо 2268 км. От тях градско са само 535 км, но за тях двигателят ми е работил 51% от общото време! А за останалите 1733 км, двигателят е работил 49% от времето. Ето защо са важни моточасовете. Защото колкото повече градско караш, моточасовете се натрупват бързо, а километрите - не. Тоест, след определен период, маслото е работило достатъчно много и е за смяна, без да е изминало километрите, които иначе целиш за смяна на масло.
  2. 3 точки
    Стягай дисковете с гайките и тогава демонтирай винтовете. Аз и при монтаж така го правя, но с по-малка сила.
  3. 2 точки
    Тия винтове просто фиксират диска към главината, но не играят никаква друга роля, спокойно може и без нито един от тях, защото диска се държи, не от тях основно, а от болтовете/гайките на гумите след слагане на колелото… има марки автомобили дори без такива. Един е налълно достатъчен, не се впрягайте с глупости.
  4. 2 точки
    Сканираното изображение изглежда малко преекспонирано от към белия цвят. Но въпреки това, може да се каже, че комбинацията от изправен и добре работещ двигател, плюс гориво LPG, съхраняват ресурса на маслото значително. Маслото изглежда доста добра хидрокрекингова смес и се е представило също добре при гореспоменатите условия. Ядрото не се е разпаднало и задържа тежките замърсявания в себе си. Също така, ядрото не е наситено с тежки замърсявания, което говори за ниски нива на износване. Тоест много добри мазителни свойства и добра кондиция на двигателя. Леките замърсявания са незначително количество и дифузната зона на капката изглежда чиста. @HondaExplorer Сменил ли си го вече това масло, или мислиш да продължаваш да го тормозиш докато се предаде?
  5. 2 точки
    А това знаете ли: В Япония има специална маркировка за автомобили, управлявани от шофьори на възраст над 75 години. Тази маркировка се нарича „Корейша“ (или „Koreisha“), и представлява многоцветен символ, наподобяващ листо или детелина. От въвеждането ѝ през 1997 г., тази маркировка служи като предупредителен знак за останалите участници в движението, че зад волана е възрастен човек, на когото следва да се отдели допълнително внимание, търпение и уважение. Интересен факт е, че символът с годините е претърпял промени и сега има форма, наподобяваща четирилистна детелина. Той символизира мъдрост, натрупан опит и човешка уязвимост, предавайки посланието към останалите шофьори да бъдат по-внимателни при комуникация с този автомобил, тъй като водачът има дълъг житейски опит, но и възможни ограничения. Тази практика е част от усилията на японското общество да осигури безопасност и уважение в трафика, като осъзнава специфичните нужди на възрастните шофьори.
  6. 1 точка
    На едно масло, нормалните работни обороти на двигателя (между 2000 и 4000 об./мин.) не му се отразяват толкова негативно, колкото работата на ниски обороти и режим "тръгни - спри", както и "пали - гаси". В такива случай огромното влияние оказват други фактори, а не оборотите. При нормален диапазон на оборотите в продъжителен режим, цялата система на двигателя работи в т.н. "установен режим". Нормален диапазон на работната температура, на маслото. Липсва ефектът на "blow-by" газове, които да навлизат в картера и да замърсяват допълнително маслото. Постоянно налягане на маслото в системата и по-бърз поток, от там по-малкото му задържане в горещите точки на мазане за единица време. И по-малко стареене и деградиране в следствие на всичко това. Не говорим за спортно каране на 5000 и нагоре обороти. Говорим за нормална експлоатация.
  7. 1 точка
    Старите фарове за мъгла бяха много зле, оригинални, но зле. Новите са единият ОЕ а другият отново Depo. Бронята пада за секунди с бутоните и смяната е лесна.
  8. 1 точка
    От няколко месеца знам че не свети, но колата лятоска не се кара, обаче иде ГТП и ваканция, та рекох да опрАа таз работа. В 2 оторизирани сервиза ми казаха че трябва да се сваля маска / броня / фар, понеже , нали - през подкалника не ставало. Колега обаче каза преди време че е успял да смени лявата, само махайки акумулатора, което ми даде надежда. Но първо исках да видя все пак, как и каква е, та се въоръжих с огледалце и фенерче, което няма смисъл да е магнитно - по предницата няма нищо стоманено. Необходими инструменти: Сваля се кората на десния калник, която излиза повдигната нагоре в предния край и издърпана напред, че покрай пиро патрона на капака е малко тегаво. После и гърловината на казанчето за течност чистачки/фарове: Тя излиза лесно, а ма с чалъм, понеже има каналче с ръб, което щраква, та трябва да се развърта ляво/дясно и леко да се дърпа, за да излезе. Преди това се сваля 1 клипс, който я фиксира към купето и се откача шлаухът за помпата, който е прекаран през ушето и. Вече има място за оглед с огледалцето, къде на майната си е навряна тАа гад. Принципно няма изненади. Куплунгът има фиксатор - стискаш и откачаш, а самата фасунка се завърта "обратно по часовника" и се освобождава. Може да се свалят заедно, или поотделно - кой къ мое. Директен визуален достъп няма, та ръката до лакътя под калника и напред, и пипнешком търсиш каквото си видял, разчитайки на тактилна информация. В "наше село" маркови (както препоръча колегата Марков) крушки нема, та взех 2 за лев. Едната изгоря веднага, ама другата работи, а и не исках нещо силно и бяло - това е габарит - свети точно колкото трябва. Не исках да отварям и оттатък, та да сменям и другата стокова. После всичко се сглабя по обратният ред иии - Да бъде светлина. И не се облягайте много на калниците, че и те са халумин, ама тва се лекува лесно. bIV6JPtJ.mp4 С благодарност на нахъсалият ме @JoroHondata
  9. 1 точка
    Да, ако вдига над 14,8 не е добре, трябва да се види от еладжия за да се провери и инсталацията, може освен акумулатора да има и кофти връзка някъде. Може да е повреден и ELD модула.
  10. 1 точка
    @HondaExplorer 13000 на газ и 80% извънградско не е прекомерно. Зависи и от скоростта де, но едва ли е прехвърлило с много 200 мото часа. Виж моето (на 13600км и 1 година) по-нагоре, макар че едва ли е релевантен пример, понеже имам доливане. Дани предполагам заради него нищо не каза за последната му капка.
  11. 1 точка
    Да докладвам - след като шкурката не даде особен резултат, с едно шило мушнахме в зоната на гумичката и отлепихме цялата боя върху датчика, която беше с дебелината на картон! Сега всичко е наред, като изключим леко наръбения останал слой боя :)
  12. 1 точка
    Не, изобщо не грешиш. Това е смисъла на тази система да не ти блъска 14v когато няма смисъл, така удължава живота на батерията.
  13. 1 точка
    Проблемът е, че ако не включиш консуматор системата минава в нисък режим на зареждане. 13 V не е достатъчно за зареждане на акумулатора. Мисля, че под 13.5 се води подзаряд и хич не е добре за акумулатора. Основи на батериите. Особено ако караш градско на спри тръгни, запали 5 пъти за половин час... зимата, оле майко. Наложи ми се да сменя акумулатора, когато предната седмица си помпих колелото с компресор (моя грешка на изгасен двигател, разредил съм го) после се прибрах за 20 минути и след два дни акумулатора в коша, т.е. не го е заредила достатъчно. Ясно, чее бил на ръба ама е факт. С колегата, който е закъсал на границата се е получило нещо подобно. И да, мен Сивик ме е оставял на пътя за акумулатор, но той поне можеше да го бутнеш да запали. Така че вече стават два слуачите. В документите, които съм качил ясно си пише, че системата пести гориво, но Не щади акумулатора. Не знам колко ще спести и изобщо за чеп ли ти е, като те остави на пътя. Има много описани случаи и в Русия, затова ги байпасват. Щом съм написал значи съм прочел малко, на Хонда системата не следи всички консуматори, което е тъпо. Не мери реално тока, а екуто приблизително изчислява на база какво си включил. Щото сигурно е много трудно да измериш тока и да зададеш реални стойности, както правят другите. Както казах, въпрос на избор, другия път ще разширя кръга, че вече ми дойде до гуша от тоя курник.
  14. 0 точки
    Начи след 20 дена пускам тест на 15000км и решаваме ко прайм и дали да го добутам до 20000км.
  15. 0 точки
    Аз за това пуснах темичката, понеже фаровете на КВ1 са под калниците, а не под капака. Да се не плашат колегите - с малки ръце става, макар че е не на кучето, а на кравата у гъзо.
  16. -1 точки
    Тука не си напълно прав, с афтърмаркет дисковете. Слагах задни на Сивик и така са направени, че само на тези болтчета разчитам за подвеждане.
This leaderboard is set to Sofia/GMT+03:00


×
×
  • Създай нов...