Ч.Н.Г!
Маслото е било експлоатирано 50/50 магистрала и градско на къси разстояния.
Стойностите на износване са незначителни, като се има предвид, че не е източван несливаемият остатък и от него също има принос към стойностите на металите, окисление, нитриране и т.н.
Предполагам, че TBN е измерван по ASTM D-2896, който дава завишени резултати за стойността, понеже е метод за свежо масло. Поне така измерват в Германия (не знам защо).
Ако се измери по ASTM D-4739, който е за отработено масло, тогава, реалният TBN, трябва да е поне с 2 единици по-нисък. Тоест, вече се е изравнил с TAN.
Като цяло, маслото се е представило превъзходно, с оглед на спецификациите, които притежава и не големият ресурс от това, съответно 150 - 180 моточаса при гориво бензин. Да не забравяме, че началният TBN на свежото масло е само 7.8 mg KOH/g.
Успешна Нова 2025 година!