Здравейте!
Охладителната система работи малко сложно,но като се знае можете да направите съответните проверки.
1.Смяна на течност, Обезвъздушаване
Монтира се фуния,която влиза плътно в гърловината на радиатора,с което се изолира разширителния съд.Фунията се отрязва там където диаметъра е 17,5 мм и се набива в радиатора. Пълни се с оригинален антифриз Honda Type 2 ,докато спре да влиза.Във фунията се оставя 3 см.ниво..
Пали се и се оставя на празен ход,с парно обърнато на топло и изключен вентилатор.Допълва се постоянно и се държи ниво 3 см. Отваря термостата,включва се перката за охлаждане на радиатора. Двигателя се гаси и се оставя да изстине напълно. Антифриза се свива и си дърпа всичко от фунийката. На абсолютно изстинал мотор се долива до края на гърловината и се затваря капачката. Разширителния съд се допълва до чертичката минимум и се затваря. С това обезвъздушаването приключва.
Работа:
Антифриза загрява и се разширява.Като мине налягане 1 бар течноста започва да излиза през големия клапан на капачката и да се излива в разширителния съд.На загрял мотор в разш.съд нивото може да се качи до MAX.Като почне да изстива в двигателя се създава вакуум. Тогава се отваря малкия клапан на капачката и двигателя засмуква течност от разш.съд. Този процес се повтаря постоянно,докато двигателя работи.На всяко включване и изключване на перката капачката пропуска по 250мл в двете посоки.
Ако има останал въздух в системата ,той бива изхвърлян в разш.съд в такта загряване.При изстиването може да се засмучи само течност,така че системата се и самообезвъздушава. Достатъчно е да се поглежда само нивото в разш.съд,за да се прецени как функционира системата.
За правилната работа е необходимо:
1.Абсолютно херметична система,издържаща на налягане 1 бар и вакуум 0,5 бара.
2.Работеща капачка
3.Изправен термостат.В повечето случаи 78 градусов
4.Здрав и добре уплътняващ маркуч между радиатора и разширителния съд.Там налягане няма,но има малък вакуум. Скоби не са задължителни.
5.Здрав и пълен до минимума разширителен съд.
6.Изправен термодатчик, пускащ перката на 95-100 градуса.