И ето какво показа експеримента:
Както вече споменах, до 60км/ч колата сега е доста тиха и то без задните кори и седалки.
След тая скорост обаче шумът се връща отнейде.
Ходихме да караме картинг у Враца и на отиване карах аз па се услушвах кат гърмян заек. Различни асфалти, осева линия, шум от генерацията - всичко е по-добре от преди, но преваля ли 60 - язък за труда и матрЯла.
На връщане клекнах отзад, а синковеца кара. Аз му давам инструкции да ускорява и намалява при възможност. Разлиствам ватите и слушам. Пуснах си некво тел. приложение за децибели - брей - до 60 показва 86db, нагоре скоростта отива на 104db. Шумът идва от задната врата си викам, но около нея всичко е ОК. Най-сетне го локализирах.
Под стоповете има клапи за изравняване на налягането при затваряне на задната врата-батажник. В тях има висящи гумени мембрани, които над 60 км/ч се открахват от аеродинамиката, образуваща подналягане в задната броня. Бръкнах с пръсти и съвсем лек натиск им трябва да поддадат назад. Закрих гърловините им с длани и колата веднага утихна на висока скорост. Нощес трябва да сънувам технически гениално решение, та хем да останат функционални тез клапи, хем да не се отварят толко рано, а примерно след 3 пъти по-висока скорост - и без това колата не мое да я постигне.
Кво нещо е техническата еволюция? На досегашните ми Хонди, тези клапи са странично под задната броня и подналягането на скорост не им влияе, но Сивушко е от миналия век и тогава още не им е било хрумнало на японците че ако не са отстрани, има "страничен ефект".