Jump to content

Класация


Popular Content

Showing content with the highest reputation on 22.06.2023 in all areas

  1. 4 точки
    Разликата не е една. Но нека кажа така: разлика е, че FDS е "старо" масло като концепция. Не случайно го слагам в кавички. То е по спецификация API SL, докато DXG е по API SP последната, по новост, спецификация на API. На всички е известно, че по-новата API надгражда предходните и може да се използва при двигатели, на които преди време е препоръчвана по-стара спецификация. Поне така казват от API. Това от една страна.... От друга, DXG е масло с много по-впечатляващи х-ки съгласно предоставените данни от tds-а. А по-конкретно: 1. По-висок HTHS, т.е. по-устойчиво на "срязване" при високи температури = по-добра защита на двигателя и сигурност на мазане при високи температури и натоварвания. 2. Наличие на естери в състава, което допълва т.1 + по-висока термостабилност. 3. По-висок Flashpoint = отново на по-висока термостабилност на маслото. 4. По-ниска изпаряемост (NOAK), което говори за по-малко вискозитетни подобрители в състава, поради което няма няма да има промяна във вискозитета в течение на експлоатацията и по-малък риск от високотемпературни отлагания в двигателя. 5. По-ниска сулфатна пепел = по-малка вреда за катализатора (поне на теория) и отново по-малък риск от високотемпературни отлагания в двигателя.. Нискотемпературните х-ки на двете масла са сходни и много добри. Като едно предимство на FDS мога да спомена по-високите съдържания на цинк и фосфор от гледна точка на защита на веригата, но това пак опира до "старата рецептура". Но DXG пък има други съставки, които компенсират това. Поне така е обявено от API - API SP "има по-добра защита на веригата" от API SN. Единственият недостатък на DXG е по-ниският ресурс. Което е характерно за маслата по ILSAC. Но американци и японци отдавна препоръчват смяна на масло на 3000 мили (тежък режим) до 5000 мили (нормален режим). Така, че не можем да се сърдим на Honda за това... Предимството е - винаги чист двигател и без запечени сегменти... В резюме: И двете масла са подходящи за Legend. С оглед на поизносен двигател и не в първа младост, бих използвал DXG с по-честа смяна, вместо FDS. За сравнение: Tds_1111139_en.pdf Tds_1111124_en.pdf
  2. 2 точки
    @Rakeem Когато двигателят гори масло, в цялата изпускателна система се отлага смес от сажди и недоизгоряло малсо. Всички знаем какво е черен или мазен ауспух. Е това се отлага и по стените на питата на катализатора. А когато има преграда, която не позволява отработените газове да контактуват със стените на питата на катализатора, не могат да бъдат осъществени и каталитичните процеси. Именно това е най-голямата вреда за катализатора - замърсяването му! Това влошава, дори спира работата му, а не толкова фосфорът. Фосфорът може да рзяжда питата на микро ниво - да, но когато питата е чиста, ще продължи да осъществява каталитичните процеси. Тя е керамика с добавени в нея благородни метали като катализатор. Те не са повъхнистен филм, а са в целия обем на керамиката, на микро ниво. Моят катализатор е поне на 340 000 км. и с оглед на лакирането на двигателят ми, преди мен е каран с не толко качествени масла и със сигурност, с високо пепелно съдържание. И аз го карам често с ACEA A3/B4. Но! Двигателят ми не гори масло! Ползвам OXICAT два пъти в годината за почистване на катализатора и на ГТП, газ анализаторът показва перфектни стойности. П.П. Чистотата е разковничето!
  3. 2 точки
    Любопинтно ми е какви са му доводите за DXG, че не става за Legend?
  4. 1 точка
    Ако няма фреон примерно, какво се очаква да се случи? Не казвам, че това е причината, но обикновено е най-често срещаната. Отива се на сервиз и обикновено там знаят какво да правят.
  5. 1 точка
    Когато волана е износен в ляво и отгоре вината на 100% е в слънцето не в ръцете на водача, същото важи и за скоростният лост .
  6. 1 точка
    Здравейте, и Аз си търся такова огледало - всички екстри. При мен някой дивак го е прибрал на паркинга и така се е счупил механизма за прибиране. Чатка постоянно и не работи тази екстра. За сега съм го решил с изключване от буксата, но така не работят и другите неща. Не че ги използвам много, но подгрева върши работа през зимата. Та ако се намери отнякъде на прилична цена, без значение от цвета (всичко друго е здраво и работи), ще взема едно.
  7. 1 точка
    Строи Колю Фичето моста при Бяла. Пашата го плаща… Но преди да плати, пашата изразил съмнения за здравината на моста с идеята да няма плащане. Колю Фичето му предложил да събере цялата си налична войска, заедно със снаряжението си от оръдия, топове и всичко останало и да минат по моста. Събрал ги пашата, тръгнала войската по моста, от двете страни на реката се събрал народа да гледа какво ще се случи, а Колю влязъл в реката и застанал под централната арка - мястото, където се предполага, че е най-критичната точка на един мост. Преминали през моста - а той стои в цялото си великолепие. Народът ликувал с гръмки викове. Излязъл Колю Фичето от реката, застанал пред пашата, а той го питал: - А бе, ефенди, ти защо жертваш живота си за един мост?! И майсторът му отговорил: - Защото, ефенди, един ден, когато мене и тебе няма да ни има, мостът ще е тука и хората ще минават по него. И като минават няма да питат кой го е платил, а ще питат кой го е построил. И като им се отговори кой го е построил, пак ще питат: А този човек от чий род беше? И ще им отговарят: От българския… Ей затова го направих, ефенди.
  8. 1 точка
    АУТОХОФ предлага на своите клиенти автомобили върнати от финансов и оперативен лизинг от финансови институции, с доказан произход и гарантиран пробег. Автомобилът е в много добро техническо състояние. Това е написал продавача но как ще обясни, че капачето за отключване на автомата го няма тоест се е налагало неговото махане за да се отключи кутията. До сега не бях виждал толкова износен волан на акорд явно е паднало малтретиране при условие, че качеството от което е направен е топ, да не говорим, че и топката на лоста на автомата е в същото състояние при условие, че там ръка не стои явно е имало ръчкане и едва ли е ей така за спорта. Гледам, че и ръбът на предната седалка е доста протрит човек ще си помисли , че още малко и аха да се прокъса, явно и акумулатора е сменен с някакъв боклук или е махан за да се ремонтира нещо по колата и сега колата си иска кода но търговеца го няма и аудиото в момента е блокирало Модела е Елеганс тоест най ниското въможно, няма блутут връзка с телефона няма люк нито прем аудио което е странно за дизел при условие, че почти всички дизели са с фул екстри. Тази кола за мен е била служебна и карана от няколко водача и никой не е пазил което означава, че не е и била обгрижвана, за мен на този автомобил километрите са над 5/6 стотин хиляди. Аз бих пропуснал тази обява това е мое мнение и не държа никой да го споделя. Колега който се интересува от тази кола е най добре да вземе вина и да си плати в сайт за палната сервизна история.
  9. 1 точка
    "- И не можем да искаме от всички деца да са еднакво добри във всичко, нали? - Когато ученици за първи път влязат при мен в клас, първото нещо, което им обяснявам, е, че един добър майстор на банички заслужава по-голямо уважение от един некадърен професор. Правиш една, две, три, пет…, две хиляди банички, докато направиш съвършената и тогава заслужаваш хората да те уважават, да те обичат и да ти плащат. Във всяка област човек може да е нещо голямо. Когато го прави с любов, с настроение и влага много душа. Хората имат различни възможности по рождение. Един се ражда като Стефка Костадинова, която може да скочи над 2 метра височина, а друг се ражда парализиран и не може да си прескочи чехлите. Някои се раждат красиви, някои грозни… И питам сега: „Това хубаво ли е, лошо ли е?“. Първата реакция е: „Много лошо!“ Казвам: „Не, не може да се направи общество само от професори. Едно общество има нужда от хора, които сутринта с камиона да докарат топлите банички, някой да смели брашното, някой да изоре нивата и т.н. Едно общество е добро с това, че има разнообразие от хора. И всеки човек трябва да бъде обичан и уважаван според това, което той лично може да прави добре“. Теодосий Теодосиев
  10. 1 точка
    Японците са пълни дървета в тая посока. Колата е съобразена с пазара, на който се продава и това е. Ако искаш нещо различно няма програмиране, само смяна на модули, ЕКУ-та и т.н.
  11. 0 точки
    Прати глупака за Скоч и той ще ти донесе тиксо ... /Шотландска мъдрост/
This leaderboard is set to Sofia/GMT+02:00


×
×
  • Създай нов...