Jump to content

Класация


Popular Content

Showing content with the highest reputation on 18.04.2023 in Мнения

  1. 4 точки
    За мен колата е перфектна. Това е пренебрежим разход на масло. Ако сравним - моето CR-V хапва литър на 3 000 км. магистрални, а нито пуши, нито има нагар по свещите и т.н. Да не търсим под вола теле... Карай и си свиркай!
  2. 3 точки
    @Cyreon Според мен, резултатът е в следствие на съвкупност от фактори. Натоварването по баирите, голям процент магистрално каране, по-дългите преходи на високи обороти, факторът "масло" - този Мобил, ако е по новата рецептура, е възможно да е по-различен от стария. Може да има по-висока изпаряемост, може да е по-малко термостабилен от старата рецептура и т.н. Като сложим чертата, обаче, се вижда, че за 5700 км. си изгорил около 0,5 литра масло, което прави по около 90 милилитра на 1000 км. Това си е напълно приемливо, с оглед на натоварването. За да може да се търси проблем, е било добре да следиш нивото на равен интервал километри. Ако е намалявало равномерно през целия интервал, тогава няма от какво да се притесняваш. Ако е намаляло през последните 1000 км., тогава може да се говори за проблем. Или в маслото, или в двигателя. След като сега налееш новото масло, проследи дали се държи по стария начин, при старите условия, или отново намалява. Пък после ще умуваме, ако има нужда. Между другото какви масло и филтър си приготвил за смяната?
  3. 2 точки
    Ами аз съм чел и слушал от Скоти Килмър и други авто експрти, че НЕ било препоръчително да се прави правят промивки на двигателя при каквито и да било условия. Тоя вискозитет 5W40 не е ли малко висок за Акорда? Благодаря за съветите. Не го проверявах, но съм почти сигурен, че е намалявало постепенно и равномерно през тия километри. Ще го наблюдавам как се движи. Може би една от причините никога да не гори масло е, че аз принципно много я жаля и карам бавно. Примерно на БГ магистралите карам с 90-100 най-много. Дори преди тук бях постнал разход бензин 4.4 л/100 км реален и по борд и писах как съм го постигнал. Ама може ли по германски магистрали да се кара с такива ниски скорости? То направо си ставаш опасен на пътя. Т.е. неизбежно беше по-силното каране. Ами не мисля да го сменям маслото с друга марка. Ако ще правя сравнение дали го гори при нормални условия нека поне да е със същото масло, за да е имам база за сравнение. Филтърът си е винаги Mann W 610/6.
  4. 2 точки
    И аз съм със същият мотор 2лт- турер ръчка, разходът ми е толкова от смяна до смяна и при мен е 90%/10% за извънградско. Така, че да, нищо притеснително според мен. А за маслото - да разбираме, че е тествано вече, не е от него?!
  5. 1 точка
    За твое спокойствие може да провериш клапана на картерната вентилация (PCV valve) дали работи правилно. Ако е постоянно отворен, ще пуска масълце към всмукателния колектор. №1 от схемата: https://honda-europe.epc-data.com/accord/2009_5mt/3532/engine/E__0800/?p=1&fromMap=1 https://www.amayama.com/en/part/honda/17130pnda01 И цедката на VTEC клапана да не е задръстена. №8 от тук: https://honda-europe.epc-data.com/accord/2009_5mt/3532/engine/E__1010/?p=8&fromMap=1 Пък тоя Акорд що го галиш така у нас, не знам...
  6. 1 точка
    Колеги , проблема се оправи след смяната на горивната рейка ! Клапана ли беше проблема Незнам но ми излезе 100 лева разход ! Смяната е елементарна и всеки може да я направи ! Благодаря на отговорилите и много безаварийни километри ви пожелавам !
  7. 1 точка
    Такаааа, да си самоотговоря. Цена за 2те предни лайсни от Бултрако 341.71лв. Оглед на автомобили 2-ра употреба, лайсните са каквито са и мойте и не си заслужават колкото и да е по-ниска цената. При кореспонденция с потребител/търговец от форума за да съпоставя алтернативите на Amayama, където единствено намерих нови оригинални ( Не казвам име за да не се приеме като реклама, но съм изключително доволен), цената беше добра, приемлива и поръчах от него. Мисля да пиша в раздела на 8-те да си поръчат от Aliexpres пълните комплекти докато ги има, защото цената им е атрактивна. Явно след определени години за по-старите модели спират производство.
  8. 1 точка
    Гледам аватара ти и си помислих, че ръчкаш Леджънд J37A3. Може да сложиш една промивка на двигателя с BG EPR и да заложиш на друг вискозитет, като аз лично бих препоръчал Rowe Hightec RS 5W40 с изключителни термостабилни показатели и висок процент ПАО.
  9. 1 точка
    2.4, автомат, с децата и жената и доволно багаж, но се спазваха ограниченията!
  10. 1 точка
    Колега, не знам какво си се същисал? Изгорила малко масло, к'во толкова? Ако го направи пак, тогава се притесняваш! С този преход си отпушил колата, която според мен се е била задръстила! vtec-a на хондата на жената включва на 3250 оборота, така, че обороти от 3000-3500 не са притеснителни или причината! Вчера със Сивика на жената се върнахме от провинцията! 1850 км, навъртя баба Хонда, която е на 280 000 реални километри! Средна скорост 120-130км ( жената е с много тежко"нежно" краче), среден разход за прехода по борд 7,3л./100 бензин, реално малко под 8! Оборотите на сивика за тази скорост са твърдо над 4000. Прилично натоварен( поне 200 кила багаж и аз, 206 см. 115 кг. + жена и дете 100 кг.) Доволен съм за 19-год. кола, 1,6 атмосферен двигател! Масло обаче не пипа все още! 5-30 HDX Revanol.
  11. 1 точка
    Явно по принцип караш много леко и сега си и дал малко зор. Аз на магистрала, особено в БГ, под 3.8 k rpm не падам, а на баири - над 4.5-5 k. Това с R20 автомат. Така че обяснението е в оборотите и е напълно очаквано и нормално.
  12. 1 точка
    Моторът е R20A3, 156 коня, 2000 кубика, бензин. С това масло карам поне 5-6 години. Досега никога не го е горила, винаги от смяна до смяна си е горе на щеката, която си е оригиналната, с която купих колата. Сменям го принципно веднъж годишно, защото карам по малко километри. Тая сутрин обаче се изненадах, че е на половина. Но пък и никога не съм изминавал такива километри за толкова кратко време. А и по изкачвания на баири, често на втора предавка, оборотите към 4000 на моменти, но за кратко. Някои преходи са по 4-5 часа без да се спира. Може би това е оказало влияние. Отделно в Германия се кара по-силно, оборотите там към 3000-3500 през повечето време.
  13. 1 точка
    С кой мотор си колега? Каква е тази щека, афтърмаркет ли е? Разхода на масло ти е в граници, за които не бих се притеснявал изобщо.
  14. 1 точка
    От мерака и радостта е. Леджо за първите 1000 км свежо 0-30 "дръпна" 0.2 л, а за вчерашните 850 км - нито грам.
  15. 1 точка
  16. 1 точка
    Възможно е да има проблем с отчитането на позицията на лоста на автомата. Пробвай да смениш позициите и да върнеш на P. При останалите позиции се блокира паленето. Не съм сигурен дали на N ще позволи, но също може да се пробва.
  17. 1 точка
    От района на Бистрица:
  18. 1 точка
    Има една морга във Варна, но не са много коректни, трябва да искаш да ти го пратят с преглед, или на място. "Морга само за японски автомобили" или "автомобили Хонда" беше
  19. 1 точка
    ВНИМАНИЕ - относно скенирането! Когато се скенира капката, следва да се внимава за реалистичното й възпроизвеждане от скенера. Най-честият проблем е "жълтеенето" и "изсветляването" на скенирания образ. Ето за какво става въпрос: Забележете светложълтия край на капката и много светлата зона на дифузия. Това не е реалния им цвят. Ето и съпоставяне с коректно предадени цветове при скениране (втората капка е коректно съответствие на скенирания оригинал): Сега забележете каква е разликата при обработката на двете капки с "пила": Отчетливо се вижда, че "жълтеещата и изсветлена" капка дава невярна информация относно състоянието на маслото - то изглежда по-свежо, което всъщност не е така. Това, което съм успял да установя чисто практически (чрез тестове с моя скенер) е, че проблемът с жълтеенето и изсветляването се получава, когато скенерът използва WIA драйвър, вместо TWAIN. Жълтеене се получава и когато в "Color management" на Windows-a, в Advanced -> Device profile не е избран профила на скенера. Ето как трябва да изглеждат примерните настройки: Този проблем може да се избегне като се ползва скениращ софтуер, предлаган със самия скенер, какъвто например е Easy Document Creator на Samsung. Другите производители на скенери също предлагат подобен софтуер. Може да се използва и софтуер на трети лица, какъвто например е NAPS2, който предлага възможност за избор между WIA или TWAIN при скениране. Ще бъде от голяма ползва, ако някой IT специалист може да хвърли повече светлина по гореспоменатия проблем и даде насоки за разрешаването му.
  20. 1 точка
    По-долу нагледно може да се види как тече замърсяването на маслото в периода на експлоатация от 1000 до 7200 км, в т.ч. образуването на ядрото (централната зона на капката), неговото запълване и насищане с мърсотия (кафявият цвят), навлизането на мърсотията в зоната на дифузия (тази след пръстена на ядрото, в зелено) и постепенното й запълване с по-тежки фракции (в кафяв цвят), излизащи извън ядрото, което вече не успява да ги задържи (последната снимка): От гледна точка на капковия тест, КОЙТО ОТРАЗЯВА ПРЕДИ ВСИЧКО СТЕПЕНТА НА ЗАМЪРСЯВАНЕ НА МАСЛОТО И ДИСПЕРГИРАЩИТЕ МУ СВОЙСТВА + възможно обводняване на маслото и наличие на гориво, е добре маслото да бъде заменено преди (с голямо презастраховане) или когато настъпи моментът (добре изчерпан ресурс), показан на следващите две снимки: и да не се допуска разпадане на ядрото, подобно на това
This leaderboard is set to Sofia/GMT+03:00


×
×
  • Създай нов...