Jump to content

Класация


Popular Content

Showing content with the highest reputation on 12.01.2023 in Мнения

  1. 5 точки
    Съдията е мъдрец. Един търговец пътувал за Франкфурт за панаир и по пътя, на улицата на едно от селата, загубил портфейла си, в който имало 800 гулдена. Значителна сума в онези дни. Тогава един кон струвал 40 гулдена. Следователно загубата на пари, за които беше възможно да се закупят 20 коня, разбирате, е нещастна загуба. Местен дърводелец вървял по този път и намерил тежък портфейл. занесъл го у дома. Той не казал на никого за това, но го скрил в очакване да се появи собственикът на изгубения портфейл - трябвало да го върне. А ако не е съгласен, това е друг въпрос. Но при всякакви обстоятелства трябва да изчака ... На следващата неделя свещеникът обявил в църквата, че 800 гулдена са изгубени и че който ги намери и върне, ще получи 100 гулдена награда. Честния дърводелец донесъл парите на пастора. Той извикал търговеца, който дошъл и взел портфейла си. Преброил парите и дал на дърводелеца не обещаните 100 гулдена, а само 5 придружени при това с много обидни думи: „Ти си взел сто гулдена , защото в портфейла имаше 900 гулдена!“. По такъв нечестен начин алчният търговец решил да измами и да спести пари. Дърводелецът, разбира се, се възмутил от обвинението в кражба и казал: „Не взех нито един гулден, да не говорим за сто. Аз съм вярващ." Свещеникът потвърдил, че дърводелецът наистина е почтен и дълбоко религиозен човек, който спазва Божиите заповеди и затова не може да вземе тези сто гулдена. Но алчният търговец настоял на своето. Те спорили дълго време и тогава свещеникът отвежда дърводелеца и търговеца в съда на град Франкфурт. Случаят се разглежда няколко дни и става обект на множество слухове за жителите на града. Затова в деня на съдебното заседание и обявяване на присъдата сградата на съда била препълнена. Всички се интересували как ще завърши паричният спор. Съдията първо попитал търговеца: „Можете ли да се закълнете, че сте загубили точно 900 гулдена?“ На търговецът дори не мигнало окото, сложил ръка на Библията и изругал. По това време полагането на клетва върху Библията било много сериозен въпрос. Тогава съдията се обръща към дърводелеца: „Можете ли да се закълнете, че сте намерили 800 гулдена?“ Честният майстор спокойно сложил ръка върху Библията и също се заклева. Съдията обявил решението си: „Случаят е очевиден. Кесията, намерена от дърводелеца, не принадлежи на търговеца, защото той е загубил 900 гулдена. Следователно кесията и 800 гулдена се дават на дърводелеца и той може да разполага с парите както намери за добре. Търговецът ще трябва да продължи да търси портфейла си, в който имало 900 гулдена!“ Така търговецът губи пари и доброто си име. Присъдата на съдията се оказва мъдра и справедлива, защото алчността и злото се наказват. Йоханес Паули, 1506 г Илюстрация: Уилям Конър, „Портрет на съдия“
  2. 2 точки
    https://www.auto-data.net/bg/acura-brand-6 @karchoto тук има всичко каквото ти трябва.
  3. 2 точки
    Ъпдейт: Смених лява (къса) полуоска. Вибрациите при скорост над 120км/ч изчезнаха, но тези от 100 до 120 останаха (не толкова чувствителни, колкото бяха със старата полуоска). Сега мисля, че е ред на накрайници и шарнири, защото излгежда решението на проблема ще е проба - грешка. Ще пиша като сменя и тях какви са резултатите. Приятен ден на всички!
  4. 2 точки
    Както е казал колегата EGR и пътищата му не ги пропускай,само клапана е половин работа.
  5. 2 точки
    Здравейте, вчера като се прибирах, от офиса до вкъщи са ми 35 км. чека не светна, но пък прекъсванията ги нямаше (проверих през диагностиката имаше записана грешка). Реших днес като пътувах към офиса да оставя EGR-а изключен да съм сигурен, че няма прекъсвания и наистина не усетих такива. Чека си светна днес В момента го включих и изчистих грешката! Събота ще го сваля и изчистя хубаво. Дано съм решил проблема. По темата свещи, да, всички свещи бях чисти, перфектно горяли с еднакво разстояние между електродите. Даже помислих, че са нови Но така и така имах нови такива, та ги смених. Старите съм ги прибрал. Благодаря Ви за помоща и насоките! Ще пиша отново след няколко дена като покарам с изчистен EGR, за да ъпдейтна дали проблема е решен и да съм полезен на някой друг! Поздрави и хубав ден!
  6. 1 точка
    Колеги, отварям нова тема, каквато струва ми се няма във форума, а може да бъде много полезна. Идеята е да споделим лични впечатления от конкретни марки резервни части за Хондите ни, от които сме останали доволни или обратно. Собствениците на автомобили, с годините са натрупали известен опит с различните марки части. Като един от тях, наскоро направих едно интересно откритие (на база известни проучвания), а именно: Рейтингът на различните брандове авточасти може да бъде различен в зависимост от автомобилилите за които са предназначени. Веднага обяснявам - някои производители са фокусирани към осигуряване на части за европейски автомобили и само по задължение (към каталозите) предлагат части за азиатски (японски и корейски) коли, много често на неконкурентни цени и/или препакетирани от други производители. Например, срещал съм публикации, че в кутии на Lemforder за корейски марки, всъщност има CTR, но на двойно по-висока цена. В тази връзка, общоприетият рейтинг на авточасти, може да бъде различен специално за Honda. Затова предлагам, всеки който има желание и някакъв емпиричен опит да го сподели тук. Ето и моя неголям принос: Blue Print - отлични маслени, въздушни и поленови филтри. Горивен не съм пробвал. Мнения? Ashika - веднъж взех маслен филтър - не изглеждаше зле, но се оказа, че единият от приложените О-пръстени не е точен размер. Няма да повторя. Mahle - сложих такъв горивен филтър - изглежда супер. От дългогодишен опит с тази марка никога не съм имал оплаквания. INA - ролка за свободен ход за алтернатора - отлична, като всичко на INA, което съм виждал. Предложения за обсъждане на брандове, фокусирани и към азиатски автомобили: Blue Print, CTR, Kavo Parts, 555, Febest, Ashika, Delphi, Meyle и всякакви други ...
  7. 1 точка
    Нивата им са Base, Technology и Elite. Преди фейса нивата са само първите 2, моята е Technology. В тази обява се виждат бутоните на екстрите. https://www.kijijiautos.ca/cars/acura/rdx/used/#vip=24021856 Пропуснах да спомена и още една полезна според мен опция - дистанционно запалване. Има я в Elite package.
  8. 1 точка
    Здравей, има Acura RDX Ellite на фейслифта (с ЛЕД фаровете) 2016 - 2018 г. Там има обдухване и подгрев на предните седалки и само подгрев на задните. Бутоните за дисктроник и лайн асистънса са в ляво от волана, до този за VSA и отваряне на багажника.
  9. 1 точка
    Те ще бъдат чисти, само леко опушени (при бензина е така) то и клапана така ще изглежда с лек нагар. Четката за зъби и спрея за карбуратори ще свършат чудесна работа. Щракни една две снимки ще са от полза за всички. Казваш, че се е записала грешка преди да светне чека а помниш ли с кой номер излезна?
  10. 1 точка
    https://www.aliexpress.com/item/4000116539453.html?spm=a2g0o.order_list.order_list_main.119.4f091802jEk16R Аз сложих такива. Z6 модела с лупа отпред. Отрязва лъча като оригинален ксенон с лупа. Много съм доволен. Сега си поръчах и стъкло за предните фарове, че е доста мътно. Като го сменя, ще светнат още повече
  11. 1 точка
    Лек и весел път. Реален разход се постига като скриеш от погледа си моментният и средният. Просто се наслаждавай на куатрото.
  12. 1 точка
    Не свети веднага при 2.0 ще светне след десетина км, детонационният датчик ще го хване и тогава ще ти светне чека. Но смисъла е не да гледаш чека а да видиш при изключен ЕГР дали пак прекъсва, аз се съмнявам (виждал съм го маят как изглежда, на 117 000 го почистих нищо, че си беше като нов) по скоро правилно си се насочил към бобина но всичко е възможно. Казваш, че си сменил свещите, електрода на четирите еднакво ли изглеждаше... ако да може някой кабел, реле и какво ли още не. Ще се наложи да чакаш да се влошат нещата и да почне да го прави по често и даже постоянно и тогава ще го хванеш иначе ще сменяш до без край.
  13. 1 точка
    Това са филтри конкретно за моята кола като цени. Наско от общите поръчки от ato24.de поръчва. Масла взимам само оттам, но филтри не съм все още и не мога да дам мнение. Цените мисля са добри.
  14. 1 точка
    Здравей колега аз на моята джазка сложих от тези на скоро много хубаво светят.Линк не мога да ти дам защото ги купих от магазин в гр. Казанлък 80 лв. Комплекта с 1 година гаранция. Имаше и други видове но момчето каза че при повечето не е много отчетлива разликата между къси и дълги светлини и ми препоръча тези.
  15. 1 точка
    Здравей, Провери EGR клапана и пътищата му. В миналото съм попадал на подобен проблем при Accord-ите. Ето една стара статия по въпроса - КЛИК Цитат от статията: "We’ll start with the four-cylinder Accord engines. While there have been some reports of problems with the Civic, problems with the Accord have been the most prevalent. Driveability complaints are more common than check engine lights on these models through the ‘90s. What you’ll be faced with is a stumble complaint, which is actually a misfire at part-throttle, that’s most prevalent on initial acceleration when the EGR valve is commanded to open. It feels almost like a bad wire and happens just when you’d expect a secondary ignition problem — part-load acceleration. The cause of the misfire is an excess of recycled exhaust gasses in one or more cylinders. The cause of this excess flow is actually plugged passages in the manifold leading to the other cylinders. When there is no flow to those cylinders, the remaining cylinders receive all the exhaust gasses, which cause the miss" Изключваш EGR-a и пробваш дали ще прекъсва пак. Подготви се, че ще ти хвърли код за грешка, която после ще трябва да изчистиш. Ако не прекъсва - имаш заподозрян виновник. Поздрави!
  16. 1 точка
    Здравей колега, Линк: https://www.ato24.de/en/mobil-1-esp-5w-30.html Вид и Количество: MOBIL 1 ESP 5W-30 1x5 L Стойност на поръчката: 55.95 * 1,9775= 110,64лв. Начин на плащане: - Парите ще бъдат преведени по сметка в ОБЕДИНЕНА БЪЛГАРСКА БАНКА АД Начин на получаване: - чрез куриер
  17. 1 точка
    Някой виждал ли е как изглежда японският паспорт... А знаете ли кои са най известните ястия в Япония.... От няколко дни в България се вихрят кукерските празници.... а някой знае ли каква е ситуацията в момента и в Япония... Някой ще каже съвпадение...дали? БЪЛГАРИЯ И ЯПОНИЯ По повод 1 300-годишнината от създаването на България, през 1981 г. Тодор Живков получил поздравителна телеграма от Японския Император, в която императора приветства държавния глава на държавата, която според японските исторически извори е на 6 000 години и от същия този НаРод е и Рода на императорската фамилия и че Благодари на Българите че са поставили основите на Япония като държава. Естествено Живков се уплашил от реакцията на Москва и отговорил, че негово светейшество Императора се е объркал и, че България става на 1 300 години а не на 6 000 години, но от Япония пак отговорили, че не се бъркат и тогава във втората телеграма обясняват за историческите извори в Япония и кой я е създал. Тодор Живков на три пъти посещава Япония: първият път е водената от него българска делегация на международното изложение EXPO - 70 в Япония. После Живков още два пъти посещава Япония. По време на своя мандат, като президент, Петър Стоянов също е посрещнат с високи почести от император Акихито. Императрицата им предоставя лично своята спалня, като всяка сутрин им се носят цветя. На 14 декември 2004 г. като премиер на България Симеон Сакскобургготски е на официално посещение в Япония и е поканен от император Акихито на лична аудиенция и чаена церемония. Според официалното съобщение никой друг премиер не е канен на подобна височайша церемония. Обяснението е, че поканите на Императора се дължат на "изключителната политическа и държавническа личност на българския държавен глава". За сведение по протокол японският Император се среща само с пет високопоставени чуждестранни личности в годината. Според участник от делегацията на визитата на Живков на учудването му от особеното отношение към него и обръщението "братовчеде" той му обяснил, че японските легенди сочат началото на благородническото потекло на Императора (той се води син на Слънцето) от конен народ, дошъл в Япония от Азия 1000 г. Пр. Хр. и създал военната организация и военни традиции в Япония."
  18. 1 точка
    Какви са наблюденията ми няколко години по-късноооо! Странно но факт, джаза се наложи доста сериозно на нашият пазар. Явно защото се доказа като един доста сполучлив модел на марката. Другото е, че цените станаха доста по-достъпни. Третото е вътрешният дизайн и мястото за багаж и това в самият багажник. Най-голямото в своят клас. А знаете, че нашего брата Българин иска малка кола, ма да товари като триосен самосвал 🙂 Става на газ, данъка и е смешен, Евро 4 е и харчи сравнително малко. Все плюсове, които не са за пренебрегване. Обслужването е евтино и не се налага да се чака за консумативи. Да не говорим, че моргите са препълнени с тези коли и има почти всичко по екстериора и интериора, мотори, скорости, джанти и какво ли още не. Желателно е да правите обслужване в доказан сервиз, който е на ясно с модела. Не, че е неква философия, но си има тънкости и е добре тоя дето ще рови да ги знае, а не да се учи на вашата кола. Избягвайте самодиагностика или такава по телефона, особено ако сте на Вие с автомобила. Ма това важи за всички коли. Ако ви предстои покупка на такава кола трябва да знаете, че не всичко е цветя и рози. Въпреки, че е доста надеждна и тя си има своите слаби места. Ще изброя няколко с риск да се повторя - Шум във скоростите (може да е на място, а може и да е в движение като най-изявен е на малките предавки), светещ чек енджин - ЕГР клапана е задръстен и е нужно почистване. Не винаги обаче е това! Понякога не работи ритмично и тресе - бубини, свещи, опръстени на колекторите, бензинов филтър, клапани ако е карана на газ. Не винаги са последните две от изброените. Светещ АБС индикатор на таблото. Може да е от скъсан кабел при смяна лагер главина или не работещ модул. Много рядко свети еър бега от прецакана букса под седалката. Даже за толкова години съм виждал само една с такъв проблем. Мотора трябва да работи много тихо и ритмично след като загрее малко. Не трябва да се чува тракане! За предпочитане е L13A1 или 1.4 по талон. Също така знаете, че при фейса на 1.4 в края на 2004 год. има разлики и вънка и вътре за разлика от 1.2. Радиото, охххххх колко теми има изписани за това прословуто радио. Да, преди фейса и дори при фейса на 1.2 създава ядове и забива защото е същото, а не новият тип като при 1.4. В най-добрият случай остава да бичи само ЦД-то. Сваля се и успешно се отремонтира, но си е разправия и ако не знаете какво правите може да си срежете вените. Особено със скритите винтове и откачането на жилата. Проблема със водата в багажника при резервната гума. Странното е ,че едни са пълни с вода а други са сухи на барут. И за това има не малко написано и има и доста решения. От силикон та до дупка (технологичен отвор :-) в най-ниската точка на багажника. Ръжда, и местата на които да я търсите - Дъната на вратите, задните вежди, ниско долу при праговете където се вдига на крик, под крика в багажника, по ръбовете отвътре на предният капак и в задната част отдолу на автомобила. Аз до сега дупки по пода като при стар опел не съм виждал, но може и да има. За друго не се сещам, но със сигурност има. Ако имате някакви други наблюдения или корекция pа написаното от мен - пишете. Нека сме полезни и да помогнем на хората решили да влязат в Джаза 🙂
  19. 1 точка
    Джазовете се делят на няколко вида така да се каже. Двигателите са 1.2 - 78кс. и 1.3(1.4) - 83кс. с верига ,осем свеши, осем бубини и осем клапана до 2009 год. Първите модели започват от 2001год. През 2004та се появява първият полу фейслифт, демек с новият ключ, изцяло кристалните фарове и доста по-различна дамаска на салона. През 2005та излиза пълен фейслифт на модела и колата продължава да се произвежда само и единствено в Япония Различното е в предната и задната броня, решетката, новият ключ, таблото, централната конзола вече е с безпроблемно радио и дигитален климатроник. Волана е различен и има функция за управление и търсене на станциите на радиото. Допълнително са интегрирани мигачи в огледалата. За съжаление джазовете с двигател 1.2 получават само фейслифтови брони и решетка. Всичко останало + проблемното радио си остават същите до края на 2008. Модификацията Спорт и Муген също са доста рядки и интересни за обсъждане. Изглеждат доста по-добре от останалите, но за съжаление под капака всичко си е по старо му. 1.4 83кс. Техните волани са тапицирани с кожа фабрично и имат по-различни като цвят салони. Срещал съм и джаз с оригинален кожен салон. Заместникът на моделите от 2001 до 2008 идва през 2009 година. Колата се произвежда в заводите на марката в Китай, но за швейцария има бройки произведени и в Япония. Лично съм виждал такава и има разлика в изписването на номера на шасито. Тъй като повечето питащи са с идеята за закупуване на втора употреба бих ги посъветвал няколко неща. Първо, не гледайте коли които не са ви по джоба. Макар и евтин за подръжка джаза се нуждае от такава. Демек не си давайте последните пари милко заем за да купите нещо на което ще ви е трудно да купите две гуми и да смените маслото с фолтрите. То това се отнася за всички коли. Второ, ако ходите по авто къщи вижте какви са отзивите за тях. Времената са модерни и информация има за всичко и всеки. Ако бързо ви свалят голяма съма пари от триста на горе занчи има нещо гнило. И да не е лошо да видите възловите места на които джазките започват да загниват. Това ,че има жулнато драснато или подбито тук там не мисля, че определя колата като лоша. Не купувате нова кола, а и не е гаранция че утре няма да ви подпрът някъде. Изтърканият волан, изтритите педали и износените уплътнения на купето особено при шоф. врата не са добър признак. Иначе казано колата е покарана доста добре. Избягвайте да гледате коли с измити мотори, и не оригинално претапицирани волани. Както отбелязах по-горе само модела спорт е с фабричен кожен волан. Наличието на сервизни документи е желателно, но не и най-важното. Изчакайте колата да загрее, пробвайте климатика-троника. Радиото преди фейслифта дава ядове и това си е признато като фабричен дефект и от самата фирма. Ще е адски глупаво това да ви откаже от покупката на иначе хубава и здрава кола. Фаровете матират, но и това не е болка за умиране. Полиране без сваляне в почти всеки бояджийски сервиз е от 30 до 50лв. 99% от всички джазове които съм гледал и имал си имат специфичен звук в скоростната кутия. Първото нещо след покупката е да смените маслото именно в кутията с оригинално от Бултрако. Ще ви трябват две бутилки по литъл. Колата събира кило и половина. Една добавка Бардал също е мехлем и би била удачна инвестиция. Избягвайте предложения на много ниска цена защото после съм 1000% че ще ви излезе от скъпо по-прескъпо. Ако примерно гледате кола 2004 масово за около 5-5500лв и после срещнете обява за същата годино но за 3500 значи има нещо съмнително. Вземете си човек който разбира от автомобили да ви придружи и помогне при огледа. Знате ,че колите нов внос са без номера и разкарването по сервизи е трудно. Не ходете като на циганска сватба 10- 20 човека, щото работата няма да стане. Гарантирам ви! Дръжте се нормално с продавача и се пазарете само ако наистина имате интерес от даден автомобил. Аз кола нов внос с газова уредба никога не бих си купил. От автоматици не разбирам, заради това и мнение не мога да ви дам. Желая успех на бъдещите собственици на джазки и всякакви други хонди :-)))
  20. 0 точки
    "От пет години почивен ден нямам. Ня-мам. Ходя по сватби... за букета. Зъб ми избиха, ребро ми пукнаха, десетки ноктопластики отидоха фира, аркади имам повече от Кубрат Пулев, покана получих от отбора по ръгби да им стана капитан. С времето задобрях, рефлексите ми се изостриха, хвърлям се като джак ръсел териер, засичам като радар . Не се хваля, ама ако ме сложиш на вратата съм по-добра от Георги Петков – дузпа няма да пропусна. 73 букета съм хванала до този момент. Трупам. Вкъщи на гробища след Задушница прилича, панделки имам да пребинтовам десетина фараона. Но не! Не ми предлага. Намеци му правих всякакви и накрая откровено си му казах - не съм претенциозна за пръстена, не е важно да е с диамант, не е важно да е златен, не е важно да е пръстен даже. Може и ламаринена отварачка от кенче. Но не! Не ми предлага. Менделсоновият марш ми е мелодията на телефона. Бялата рокля стои в багажника, до аптечката, готова за мълниеносна употреба. Изкарах с отличие курс за танци на пилон. Зеле слагам, шпагат правя, накладки сменям! Но не! Не ми предлага. Щот' една циганка, начи, му била гледала и му казала, че а се ожени, а бял ден ня'а да види! Жена му щяла да е мързелива кат' боа, погълнала военен министър, кошмарна готвачка, некадърна домакиня и така щяла да напълнее след сватбата, че вместо шлифер щяла да носи туристическа палатка за 7 души. И да, само щяла да му харчи парите, да му къса нервичките и да му слага рога. Това последното не мога да го разбера.... Що вика на майка си „една циганка“, също не мога да разбера." 🤨😉🤭😅😅😅😅
  21. 0 точки
    Ауди+Врачански джамбазин = минус 5-6к лева.
This leaderboard is set to Sofia/GMT+02:00


×
×
  • Създай нов...