Ретроспекция на смес: Shell Helix Ultra 5W30 - 2 литра + Shell Helix Ultra 5W40 - 1,5 литра.
Забележка: Последната капка не отразява действителността, поради факта, че е взета от това, което беше останало по щеката... Дълго за разправяне...
И така:
1) Автомобил – Honda Civic Fastback MB2 ("англичанка") D14Z4, 1999 г.;
2) Масло – смес: Shell Helix Ultra 5W30 - 2 литра + Shell Helix Ultra 5W40 - 1,5 литра.
3) Маслен филтър – Nitto 4HM-113 (Made by Shanghai Nitto Filter Co Ltd.);
4) Предполагаем общ пробег на автомобила - около 338000 км, а може и повече (по километраж: 237858 км.);
5) Пробег на маслото в момента на вземане на пробата - от 78км. до 8025 км.;
6) Цикъл (извънградско/градско) – около 50 / 50 %.
7) Сезон на експлоатация – 28.01.2022г. - 15.012.2022г.;
8 ) Моточасове – от 1,6 м.ч. до 176 м.ч. по моточасовник;
9) Изразходвано гориво - около 542.5л. А95Н;
10) Kтм = (542.5 / 3,5) ≈ 155 ;
11) Пробите са взети от напълно загрял двигател и са сушени 24 часа на стайна температура;
12) Обем на налятото чисто масло при смяната - 3.5 л.;
13) Доливане на масло - няма. Не е мръднало!
14) Капката е скaнирана с "EPSON Perfection V19" на 600 dpi.;
15) Режим на експлоатация - тежък. Градско (много на брой къси разстояния но и достатъчно на брой дълги) + извънградски пътища + магистрали + чести високи температури на охладителната течност ( 95 - 98 °C ), поради неизвестна причина. Предполага се радиатор.
16) Предишно масло - Petro-Canada Supreme Synthetic 5W-30 - 3 литра + Yacco lube GDI 5W-30 - 0.5 литра.
Отново достойно представяне на Shell Helix Ultra, с оглед и на тежкия режим на експлоатация.
Следващо масло - Ravenol SSO SAE 0W-30. Първи впечатления: двигателят работи осезаемо по-тихо! Развърта все така добре.