Понеже колега отвори дума за предните дискове - да споделя моите впечатления.
Колата имам от 2 години и имаха видим ръб, та все си мислех че ще им дойде времето.
Питах в Юби-Ко, Миро рече: "Ако не тресат - карай - оригинални са".
Миналата година колегата Плевелчо смени неговите, та ме пита дали ги искам - не ги бе изхвърлил. Не спирали добре и имало лека вибрация, но били само на 10 000км. Взех ги - нали са аванта. Единият имаше неестествено петно (като от кавитация), та ги дадох на стругар да ги изравни. Каза че са от калпав материал (нееднородна сплав), което ясно си личало по работата на ножа. Жалко че нямам снимки преди и след обработката.
В понеделник ги сложих при моя майстор. Сменят се супер лесно, ако имаш правилният инструмент!
Карах ги полекичка, няколко км градско - уж да си легнат с накладките и да се лъснат. Вчера викам да ги понатисна и още при първото екстремно спиране от 80 се изметнаха и предницата взе да тресе. Охладих ги и полекинка спират, но при много малка скорост се усеща намаляне на скоростта до 0 на тласъци, все едно припомпвам педала. При второто екстремно спиране от 100 - мАмма мИа. Та за няма 20 км пробег и 10-тина спирания, реших че "нема да яде Асан баница".
Занесох моите да им махнат ръбовете и пак при майстора, да си ги сложа, да ми не паднат зъбите, а и докато не се е прецакало нещо по окачването от тая вибрация.
На снимката се вижда полумесецът на който са работили накладките (тъмните сектори) спрямо стругованата (по-светла) част, в която не са опирали в диска. Това при работили дискове с огледална вече повърхност не си личи. С моите си е благинка, колата си ги "позна". На 27,5 мм са, но ще спират още.
Според щампата са такива: https://www.autodoc.bg/herthbuss-jakoparts/7898057
Не знам като нови как са били, но ...
Майсторчето каза че брат му на "Бавареца" си съсипал чистак нови "маркови" дискове зимъска, в една киша, но не от нея, а като стигнал града - отишъл да махне мизерията от колата, обаче почнал да я мие от джантите. Това било "голема грешка" и необратим процес! Зад накладките дискът е още горещ, а останалото водоструйката го охлаждала екстремно. Вероятно потвърждение на това е и обратната страна на тези дискове - там няма такъв полумесец и неравномерност.
Попаднах на 1 руско материалче с подходящи артикули: https://parts.towox.ru/blog/articles/analogi-tormoznyh-diskov-honda-legend
Странно е че за Япония са 28 мм, а за Европа 30 мм. Иначе и двата вида са с допуск за износване максимум 2 мм, което значи че при еднакви спирачни апарати, моите могат да изкарат до 26 мм габаритна дебелина. Между плочите са 10 мм, както на тестваните (десният), така и на моите (левият), но на снимката не изглежда така заради ръждата по ребрата. Десният след струговане е 29,4мм, а левият е 27,5 на незнайни хил. км., но е "европейски".
От опит с автоматиците имам навика при спиране до 0, да отпусна малко спирачките след секунди и колата да се търколи 1 педя напред, а ако съм спирал по екстремно до 0, правя това няколко пъти. Така охлаждам диска равномерно, за да не минавам на "Р" (паркинг) с лоста и да пускам спирачката.