Jump to content

Класация


Popular Content

Showing content with the highest reputation on 8.12.2021 in Мнения

  1. 8 точки
    Някога, в едно малко село в Индия живял беден фермер. Той взел кредит от местен лихвар, но не успял да му го върне. Лихварят -грозен старец, обожавал красивата дъщеря на фермера. Затова му направил предложение: Да му опрости заема, ако фермерът се съгласи да му даде дъщеря си за жена. Фермерът и дъщеря му били възмутени от наглостта на лихваря и веднага отказали. Лихварят предложил да оставят решението на съдбата. Сложил в малка торбичка две камъчета: черно и бяло. Момичето трябвало да изтегли едното от тях. Ако изтеглело черното, да му стане жена и дългът да бъде уреден. Ако изтегли бялото, няма да се омъжи за него, а дългът пак щял да бъде уреден. Фермерът и дъщеря му се съгласили. И така, всички застанали на чакълестата пътека до земята на фермера. Лихварят взел две камъчета от чакъла и ги сложил в торбичката. После подал торбичката на момичето, за да изтегли едното. Момичето обаче имало остър поглед и забелязало, че и двете камъчета, които лихварят сложил, са черни. То не знаело какво да прави. Имало три варианта. Първият: да откаже да избира и баща и да влезе в затвора. Вторият: да извади и двете камъчета и да покаже какъв измамник е лихварят. Това обаче нямало да помогне на баща и той пак трябвало да връща парите. Третата възможност била, да си избере камъче и да се ожени за стария лихвар, за да остане баща и на свобода. Но имало и четвърта възможност и точно нея избрало момичето. То бръкнало в торбичката и изтеглило едно камъче. Без да го погледне, го изпуснало, уж неволно. Тъй като на земята под тях било пълно с подобни бели и черни камъчета, нямало как да се разбере кое от тях е изпуснато. - О, простете ми. - казало момичето. - Изпуснах камъчето, без да искам, но ако погледнем в торбичката и видим какво е камъчето вътре, ще знаем и какъв цвят е било онова, което съм избрала. Извадили камъчето от торбичката и видели, че то е черно. "Значи момичето е изтеглило бялото", заключили всички дружно. Старият грозен лихвар не отронил и думичка, защото това означавало да признае, че е измамник. А с находчивостта си момичето спасило и себе си, и баща си. Всеки сложен проблем си има решение. Понякога просто трябва да действаме находчиво.
  2. 2 точки
    Малкото CR-V превзема снеговете.
  3. 2 точки
    Така. Всички алгоритми и тестове не доведоха до резултат и се стигна до смяна на ECU на автомобила. Специални благодарности нa @Pavel_Pavlov, който ми предостави компютър за тестовете. След смяната му досадната грешка не е излизала над една седмица и всичко е почти перфектно. Почти, понеже новото ECU e от кола без АСС, круиза работи като обикновн такъв. Радара засича застиганото превозно средство пред мен, но не успява да намали скоростта. Подава сигнал към спирачките за секунда две и отново възстановява зададената скорост. Ако не натисна спирачката изважда надписа за опастност и така. Цялата драма при мен се оказа от дефектирал компютър, наводняван някъде във времето. Сега остава или да намеря ECU от кола като моята или да проуча въпроса възможно ли е да се клонира моя компютър понеже си мисля, че има студена спойка или отлепена писта. Другата ми идея е да ида директно на рефлаш и хората там да пробват да флашват софта на дефектиралия компютър върху донора. Та извода, е че компютрите от 2,4 АТ фейс, префеис с обикновен или с адаптивен круиз са почти взаимозаменяеми. Събрах номерата на рамите на няколко автомобила с цел проверка на номерата на компютрите, които ще обобщя в отделна тема някой ден.
  4. 1 точка
    Първо да уточня, темата е оригинално от полски форум и в последствие пусната в civinfo.com. Тъйкато обаче е съответно на полски/развален английски и реших да го пусна на български с мои снимки и опит, че наистина може да си спестим доста кинти. Реално проблемът е следния: Ел огледалата след определен момент почват бавно да се прибират, с времето отказват да се прибират докрай и накарая изобщо спират да работят. При мен го докарах до момента, че дясното се прибира наполовина и реших да действам. 1ви вариант - Цена 300лв В сервиза казаха, че не може да се отремонтира и трябва да се смени цялото огледало - около 300лв ако не се лъжа. 2ри вариант - Цена 80лв С малко ровене открих, че има бюлетин от Хонда UK, за проблема и се сменя shut off устройство. Серийният номер е “76209-SMG-E01", може да се поръча и струва около 70-80лв, като питах преди няколко седмици. Това е най-бързия и лесен вариант. 3ти вариант - Цена 1 лев. В това shut off устройство има предпазител, който има определен цикъл на живот. След време се пуква/изгаря (както се вижда после на снимките) и не функционира. Техническите данни са 300 mA 72V MF-R030 MULTIFUSE D=7.4mm (BOU) RoHS и може да се намери из магазините за ел. части. Аз си го поръчах, че нямаха налични и дойде след 1 седмица. 1бр струва 90ст. Нужни инструменти - 3-4 прави отверки, предпазител, силикон на пръчка (непровеждащ електричество - 0.25лв от магазина) и малко сръчност с поялника. Отнема общо около 1-2 часа. Първото което трябва да се направи е да се разглоби огледалото. 1) Поставяте стъклото в най-крайна вътрешна позиция (виждате си само колата в него) и подпъхвате с пръсти в отвора. Самото стъкло се държи на пластмасови щипки. Внимателно почвате да дърпате към себе си и след всяко изщракване подпъхвате по-навътре. Така изгледжа отделено стъклото. Може да се извадят двете бели пластмаси които държат жиците закрепени за него, но трябва да се внимава, че са доста чупливи, а металните "обувки" в тях обикновено заяждат. 2) Следващата стъпка е да се премахне капака на самото огледало (този в който е вграден мигача). Той се държи на 4 щипки. 3 от тях са видими (оградени в червено) и една е скрита. Това става с пъхането на по 2 прави отверки в горните две за да се освободи захвата. За долната дясна се полза само една отверка. След като трите са освободени внимателно се издърпва капака навън, за да се освободи и последната щипка. Просто не трябва да се насилва много, за да не се счупи. Маха се конектора към странични мигач и вече виждаме самият shut off (прекъсвач?). 3) за изваждането на самият прекъсвач аз използвах отверка, но може и нещо не толкова твърдо. Подпъхва се между него и пластмасата която го държи, натиска се наляво и същевременно се дърпа. Аз се поозорих с това малко, че е доста стегнато. На следващата снимка се вижда как е почернял и се е напукал предпазителя. А ето го и новият: 4) След това просто откачаме прекъсвача от двете букси държащи го за огледалото. 5) За да заменим изгорелият предпазител с нов е нужно да се изстърже малко в смолата около него, колкото да може да се запои новата горна част. Няма смисъл да се дълбае надолу да се сменя целия, защото то вече си е хванато към нужните части. Отрязва се само жълтата част до края на изолатора. След това се отрязват част от крачетата на новият предпазител и се запояват за старите. Залива се със смола - задължително да е тип който не провежда електричество и сме почти готови 6) По обратният ред се сглобява всичко и вече трябва да имате прибиращо се странично огледало. Като резултат при мен, дясното огледало вече се прибира бързо,чевръсто и плътно. Всъщност ми направи впечатление, че вече се прибира по-бързо от лявото. Явно и то е на път. Добре, че купих два предпазителя. В крайна сметка ако не ви се занимава или просто нещата се оплескат трагично ползвате вариант две и за 80 кинта сте готови
  5. 1 точка
    https://www.facebook.com/groups/Ludismeshniklipove/permalink/2144310165717971/?sfnsn=mo&ref=share
  6. 1 точка
    https://www.ato24.de/de/amsoil-signature-series-0w-30-synthetic-motor-oil.html Вид и количество: AMSOIL Signature Series 0W-30 Synthetisches Motoröl ; 5 x 0.946 L https://www.ato24.de/de/honda-antifreeze-type-2-3-785-l.html Вид и количество: Honda Antifreeze Type 2 3,785 L x 1 Стойност на поръчката: (5 x 11.60 + 1*32.49) *1.9775 = 178.95 лв. Начин на плащане : Revolut Начин на получаване: лично
  7. 1 точка
  8. 1 точка
    Здравейте, Втора поредна смяна с Ravenol SSV 0w30, първа проба. За сравнение с историята на предходното масло, на предната страница. Тук вече смених маслото и карах 280км извънградско. Мисля, че вече си личи как режима дава голямо отражение. На 350 км пробаа изглежда абсолютно свежа. 1) Автомобил – Honda CR-V 2008 N22A2 2.2 i-CTDi; 2) Масло – Ravenol SSV 0w30; 3) Маслен филтър – Mahle; 4) Общ пробег на автомобила - 234 615 км; 5) Пробег на маслото в момента на вземане на пробата - 350 км; 6) Цикъл (извънградско/градско) – 25/75; 7) Средна скорост - около 20 км/ч; 8 ) Сезон на експлоатация – 29.11.2021 - ; 9) Моточасове – около 7.5; 10) Изразходвано гориво - около 30 л. Shell V Power Diesel 11) Пробата е взета от напълно загрял двигател (10 мин след гасене) и се е сушила 24 часа на стайна температура; 12) Обем на налятото чисто масло при смяната - 5.9 л.; 13) Доливане на масло – не е правено. 14) Други – източени само 50-100 грама от картера и леглото на масления филтър, предполагаемо кличество останало старо масло - около 1 литър; предходни четири къси смени на 4000 km, работещ EGR; премахнат DPF. Първа снимка - оригинал 600 dpi на скенер. Втора снимка - обработена с GIMP по инструкции от oil-club.ru. Трета снимка - на прозорец.
  9. 1 точка
    Покани човек в твоят мир. Не отивай в неговата буря. Японска поговорка
  10. 1 точка
    Здравейте , преди няколко месеца се сдобих с първото си Лого , изчетох доста полезна информация за хондите , като цяло и за модела , искам да попитам ,да ми препоръчате къде да обслужвам колата(гр.Пловдив) .Имам предвид по прецизен и не много скъп майстор , в истинския смисъл на думата (да не е шанаджия) също така да попитам за маслото на автоматичната скоростна кутия, чувам различни мнения относно смяната му да е на 60 000 казват едни други на 80 -10 000 ? Всяка информация за модела е добре дошла ,до колкото виждам са сравнително редки . Благодаря
  11. 1 точка
    Малко Стара тема ама да се разпиша. Аз сам свалих рейката, занесох да я рециклират,и монтирах обратно. Нищо сложно, на една жигула ремонта би бил същия. Та 700 лева за тая работа на тоя дърт котор си е некав обир направо.
  12. 1 точка
    Колеги, много благодаря за помощта, но няма значение. Оказа се една неработеща дюза. Пиша това с идеята да помогнем на някой с подобен проблем. Че един от "майсторите" искаше да се сменя двигателя. Колата е на сина ми. Ако искате да знаете кои са "майсторите" питайте него. Аз не съм влизал много време защото продадох "Хонда"-та преди няколко години. Лека вечер на всички!
  13. 1 точка
    Нещо не можах да копирам линка, но темата е от 12 .6.21.Там има и снимки съм качил, но дрънченето не е от щипките, по периферията има дебела двойно лепяща лента, която се продава по магазините за автобоя. Но както писах и със силикон става!
  14. 1 точка
    Господа, благодаря на всички. Благодаря, че се занимавате и вписвате толкова много скъпа информация. Днес 07.12.2021 станах собственик на първата си Хонда. Благодаря на Бранко (Markony), че ми отдели толкова много време по телефона и ми обясни търпеливо толкова много важни детайли без дори да ме познава нито виждал. Получих добри съвети от всички ви. Благодаря отново, остана да почерпя!
  15. 1 точка
    Добре де,ако намериш фарове ще минеш кат,ами после по пътищата,като светиш в очите на хората ко прайм,или те да се спасяват.
  16. 1 точка
    Тази думичка ОЕМ е донесла много бонуси на търговци и сервизи.
  17. 1 точка
    Вярно, че съм хейтър и не ги харесвам, но това вече тяхното е прекалено! След като си имал удар, емблемата отпред здрава ли ти е? Да не е сложена каквато ти дойде? Пред радара трябва да има минимално "покритие". Много трудно се намира решетка с емблема за АСС, а цената направо е срамна. Аз доста съм си поиграл през последните години с този радар. Слагал съм поне 3 вида емблеми, едни преправяни, други от али-то. Ако емблемата си ти е правилната. под радара има една стойка която го регулира. Тя права ли е? Регулирането става и на "око", аз след 3-4 опита си го нагласих точно както на мен ми е угодно. Ако е прекалено в дясно хваща като изпреварваш камионите и ти натиска спирачка. Ако е прекалено в ляво, късно хваща колите и намаля много неприятно. Ако нещо го смущава първоначално не детектва автомобилите отпред, а после дава индикация за почистване. Екстрата е малко…. ако работи е супер, но след интервенция от трети вид е много неприятна…
  18. 1 точка
    И аз не мога да схвана логиката на въпроса.Като работа и двете системи изпълняват едно и също.Като сигутност,втората мисли вместо шофьора.Явно има и бъгове при завой със сгради,но щом са го пуснали в експлоатация и струва колкото една кола,какъв е смисъла да се изключва и като се изключи какво ще се спечели?Прочетох си упътването много подробно и е голям гъдел ,особенно за жена или пенсионер..
  19. 1 точка
    Здравейте, да приключа тази тема. Колите които са с АСС трябва да са с равната емблема (една лъскава), не само при Хонда, а при всички автомобили с такъв тип дистроник. Ето тази при Акорд https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/7/75/Honda_Accord_2.4i_Facelift_front-1.JPG Останалите са с обикновената емблема, релефната. Радара се намира зад емблемата, а не в самата емблема. Реално той е много скъпата част. При Акорд за да се защити този радар отзад и за да осигури нормална работа цялата предна решетка е по-различна от обикновената. Обикновена: http://forums.hondabg.com/uploads/gallery/album_2199/gallery_31251_2199_14602.jpg С ACC: http://forums.hondabg.com/uploads/gallery/album_2199/gallery_31251_2199_94883.jpg В моя случай проблема се оказа, че емблемата беше релефната и тя смущаваше радара. От невежество отворихме радара за да го "оправим". От там той спря да работи и ми светна в оранжево ACC на дисплея. В BG такъв радар не можах да намеря. Радара на Акорд 2006-2008 е съшия като при Ледженд 2006-2009 (не съм тествал, но така излиза). В Полша явно са много по-разпространени и ми намериха от там. Като монтирах работещия радар положението беше какво в началото на темата. Тогава направих лека модификация на емблемата. Лъскавата емблема просто няма основа, а е тънка пластмаса. http://forums.hondabg.com/uploads/gallery/album_2199/gallery_31251_2199_85624.jpg http://forums.hondabg.com/uploads/gallery/album_2199/gallery_31251_2199_5218.jpg За цяла решетка втора употреба за кола с ACC искат 900лв. Извадих основата и вместо нея сложиш тънка 1мм пластмаса и я боядисах в черно. Отгоре сложих емблемата и стана доста добре: http://forums.hondabg.com/uploads/gallery/album_2199/gallery_31251_2199_166041.jpg Сега вече ACC работи без проблеми и е голяма глезотия. Цялото незнание ми излезна към 500лв. Надявам се с тази тема да ги спестя на някой понеже колите с ACC са малко и информацията е оскъдна.
  20. 0 точки
    дават го за до 50 000 км., което е ала бала. *Long life product that can considerably extend oil change intervals up to 50,000 km according to vehicle manufacturer recommendations.
  21. 0 точки
This leaderboard is set to Sofia/GMT+02:00


×
×
  • Създай нов...