Румба, ако ще стоиш до 2-3 минути, не мести от Д, няма смисъл, че и е по-лошо за кутията дори. Ако ще имаш дълъг престой, по-добре направо изгаси двигателя – ще спестиш малко вредни газове на околната среда, а и някоя капка гориво. N ползвам в следните ситуации:
– при паркиране: от D или R минавам на N –> дърпам ръчната -> пускам крачната -> местя на P -> гася двигателя. Така напрежението пада върху ръчната спирачка, а не върху палеца на скоростната кутия.
– като искам колата леко да се придвижи под собственото си тегло, ако съм под наклон. Например докато паркирам под наклон, мога да ползвам само D и N или R и N.
– ако спирам двигателя за кратко и знам, че до няколко минути ще потегля – просто я държа на N и така паля след това. Не че има много смисъл, но след като няма да вадя ключовете и съм на ръчна, не местя излишно лоста. Това можеш и да го пропуснеш като съвет, просто го пиша, за да съм пълен.
– теглене – не ми се е случвало, но е възможно приложение за N
– ако по някаква причина искаш да въртиш предните колела докато си я вдигнал на крик, можеш да го правиш на N.