Jump to content

Класация


Popular Content

Showing content with the highest reputation on 11.08.2019 in all areas

  1. 2 точки
    С излизането на SAE 8, SAE 12 и SAE 16 долната и горната граница на кинематичните им вискозитети се застъпват. След време без VOA или TDS, при UOA не може да се разбере кой кой е. До SAE 20 и нагоре беше лесно, стойностите при единия клас свършват, горните почват. Сега се получава абсурдната ситуация, напр. имаме SAE 16 с 8.2 cSt и маслото държи по-висок вискозитет от SAE 20 с 6.9 cSt?
  2. 2 точки
    В допълнение на горния ми пост: Ето какво имах предвид, когато казах, че 20-ките трудно (или изобщо не пропадат) при разреждане с гориво: SAE 20, граници на кинематичен вискозитет при 100 С (5.6 6.9<9.3) : (таблицата е стара) актуална таблица 0w-20, разредено с 25.6% гориво: Пропадане до 5.2 cSt, т.е. леко извън долната граница от 5.6 под границата, която е 6.9 0w-20, разредено с 17.2% гориво: Пропадане до 5.2 cSt, т.е. леко извън долната граница от 5.6 под границата, която е 6.9 0w-20, разредено с 6.4 % гориво: Пропадане до 7.6 cSt, т.е. остава в границите на стандарта 0w-20, разредено с 4.9 % гориво: Пропадане до 7.8 cSt, т.е. остава в границите на стандарта Дали има фатално износване на моторите - може да видим сами . Доколкото пропадането на маслото при разреждане с чисто гориво и такова с Е10 е еднакво (поне така показва проучването, по-горе), същото пропадане следва да се очаква и при нашия Е10 бензин. Т.е. при разреждане с до около 6% бензин (+Е10) маслото си остава SAE 20 при 100 С, а това на практика е вискозитетът, който ни интересува. Огромното пропадане на вискозитета при 40 С е ирелевантно, даже бих казал добре дошло. Проблемът с деградацията на маслото обаче си остава! Ето и една "наводнена" 0w-16-ка (за цвят) .
  3. 1 точка
    Здравейте, Правилото е, че няколко минути преди края на пътуването трябва да спрете климатика. Така вентилаторът изсушава от образувалия се конденз изпарителя (радиаторчето, което отдава студен въздух) и въздуховодите. Съответно условията за образуването на бактерии, причинители на лошите миризми, ги няма. Какво става, обаче, ако не искате да робувате, а вместо това си карате цяло лято на включена климатична система? - фирми предлагат озониране и освежаване; пръскане със спрейове и прочее. - решавате си проблема сами с малко познания по химия. Аз избрах метод 2 и реших да го споделя с вас. - препарат на базата на хлорхексидин и алкохол. Такъв намерих готов в нашата търговска мрежа под наименованието Zhivahex за скромната сума от 8.64 лв (бул. "Асен Йорданов" № 14, гр. София) - 30% концентрат на водороден пероксид (кислородна вода или също познат като Перхидрол) за 4 лева на литър от всяка аптека. С тези 2 препарата се напръсква радиатора на климатика (изпарител). Това убива бактериите, а от там изчезва и миризмата. За Хонда ЦР-В III се сваля пластмасата под жабката, после на три видии (звезда 25) се държи вентилаторът на парното, от където се достига до въздуховода на въпросната "пита". Нея достигнах с шлаух, в него метална пръчка от електрод на електрожен (за да може да се направлява) и компресор с въздух под налягане за обдухване. Така след ~200мл хлорхексидин с алкохол и още ~200мл Перхидрол изпръскани върху питата проблемът с лошата миризма е вече в миналото. Нито има отровни миризми, нито е скъпо решение. Отнема 40-60 минути и ефектът е гарантирано добър. Не знам дали тази тема е за тук, но ако модераторите преценят, могат да я преместят на по-правилно място. Писал съм я в бързината и съм пропуснал подробни обяснения, както и много от снимките поради ограничението от 8МБ. Иначе аз свалих повече неща, отколкото трябваше докато се науча как е най-лесно. Сега давам готова рецепта. Боби
  4. 1 точка
    Забележката ти е правила. Зелената таблица (по-горе) и тази в сайта на liquimoly са ревизия 1999 г. Тези параметри бяха посочени от лабораторията в случая със 0w-20, разредено с 17.2% гориво, който гледах първи при подготвянето на поста им. Таблицата я избрах на случаен принцип, но бе същата като от сайта на anton-paar (КЛИК), който все ми излиза първи като търся SAE грейдовете. Дадох я за пример, тъй като данните съвпадаха с тази на лабораторията. В другите анализи е даден правилния диапазон 6.9-9.3. Благодаря за включването и наблюдателността . Грешката /недоглеждането/ е моя.
  5. 1 точка
    Здравейте, моля компетентните колеги да си изкажат мнението по въпроса, среща ли ли сте такива масла, из практиката, из лабораторните анализи? В зеленката таблица мин HTHS за SAE 40 е 2.9 за SAE 0W-40, 5W-40 и 10W-40. В руски сайт на liquimoly (линк) е същото. Би трябвало да е (правописна) грешка? В SAE J300 от Януари 2015 (линк), информацията за HTHS на SAE 40 е коригирана мин 3.5 което ми се струва по-достоверно. Аз до сега не съм срещал SAE 10W-40 присъстващ най-често в ACEA A3/B4 с HTHS като на SAE xxW-30 ACEA A5/B5 от мин 2.9. Двете не се ли изключват? Благодаря.
  6. 1 точка
    http://www.honda3000.narod.ru/civic_manual/civic_m7_73.html
  7. 1 точка
    За информация на колегите слагам и втората ти снимка тук. Тя е по-добра: Казваш, че размерът е 2/3 см. Ако размерът е около 2 см., това е допълнителна индикация за сгъстяване на маслото, която потвърждава това, което се вижда на снимката - плътна, сгъстена, черна маса сажди, която е достигнала до самия край на капката. Ако размерът е 3 см, нещата може да са малко по-добре откъм вискозитет, но саждите са си същите. За да установим със сигурност дали има гориво в маслото, трябва да осветиш капката с UV светлина. Дизелът ще фосфоресцира и ще бъде явно виден в края на капката. При условие, че си направил всичко по "учебник", както е описано в темата, вкл. си капнал на офисна хартия с плътност 80 г/м2, то резултатът следва да е достоверен, респ. маслото е за смяна. Относно моточасовете: Да, при средна скорост от 40 км/ч в града + извън града и 140 км/ч на магистрала -> 105 м.ч. + 20 м.ч. = 125 м.ч. Състоянието на маслото обаче ще зависи от много фактори, вкл. техническото му състояние и какво се е случвало в предходните интервали на смяна на маслото - дали са натрупани замърсявания в резултат на ненавременна смяна на маслото. Виж тестовете на goga и състоянието на маслото при технически изправен мотор и грижа за него с навременна смяна на маслото .
  8. 1 точка
    1 254 съм минавал с пълен резервоар (може да го видиш като цъкнеш на иконката в подписа ми, данни в Спритмонитор) и после на колонката със сигурност стрелката не беше под нулата, защото тогава не познавах колата добре, беше ми нова и не смеех да оставя стрелката да се доближи до 0, т.е. без особени усилия съм могъл да закръгля поне на 1300. Само че това е с равномерно каране на 6-та предавка с круз-контрол, без климатик, по равен път, без излишни престои с работа на място, над 95 % извънградско, сам в колата, малко багаж... абе в общи линии условията са били почти перфектни. Сигурен съм, че не си измисляш. Просто грешиш (неумишлено, надявам се) с някое от числата и го пишеш без да направиш проста и бърза проверка (сметка) дали наистина е възможно. В случая - невъзможно е да минеш 100 км със 100 км/ч средна скорост, от тях да има 50 / 35 / 15 съответно градско, магистрала, извънградско, и да си карал съответно с 50, 150, 100. Да, може да имаш разход 3.8 за 100 км, но не и при тези скорости и изминати разстояния. Противоречат си едно на друго. Иначе - не се съмнявам, че може да се минат 950 км и тогава да светне лампата. В горния пример на мен ми светна на 1104 км, или общо 55 литра за 1100 км - 5 на 100 - съвсем нормален разход за извънградско.
  9. 1 точка
    Врътни му 9000 км и после сменяй (с презастраховане). Далеч си още от това: 1) Автомобил – Honda Civic Aerodeck, D15Z8, 1998 г.; 2) Масло – Shell Helix Ultra ECT c2/c3 0w-30; 3) Маслен филтър – Amsoil (EA15K20); 4) Общ пробег на автомобила - около 428 730 км; 5) Пробег на маслото в момента на вземане на пробата - 9000 км; 6) Цикъл (извънградско/градско) – около 97/3; 7) Средна скорост - около 42 км/ч; 😎 Сезон на експлоатация – 05.01.2019 - 09.08.2019 (8 месеца); 9) Моточасове – около 215; 10) Изразходвано гориво - около 615 л. Лукойл 95; 11) Kтм = (615 / 3.3) = 186; 12) Пробата е взета от напълно загрял двигател (10 мин след гасене) и се е сушила 24 часа на стайна температура; 13) Обем на налятото чисто масло при смяната - 3.3 л.; 14) Доливане на масло – не е правено; след последния магистрален преход (850 км) общият спад (за цялата експлоатация до момента + лек теч на картера, който ту се появява, ту спира) е около 2.5-3 мм; 15) Други – работещ EGR с прочистени пътища; нов катализатор; 16) Капката е скенирана със Samsung Xpress M2675FN на 600 dpi. 17) Режим на експлоатация - градско направо липсва. Основното време за работа на мотора е около 1.5 час на ден. Грубо – сутрин около 45 мин. и вечер пак толкова. Кратки пътувания всяка вечер (10-на минути и около 5 км в едната посока + още толкова обратно) + кратки пътувания през уикенда. Маслото има и 850 км на магистрала със скорост около 120 км/ч. История на офисна хартия 0-9000 км: Аз продължавам .
  10. 0 точки
    Едно малко негърче решило да види какво е да си бял човек. За целта влязло в кухнята, изсипало всичкото брашно и се оваляло в него. Първа го видяла майка му: - Какво си направил за бога? Съсипал си всичкото брашно. Бой! После го видял баща му: - Брашното ли съсипа? Бой! След това същата случка се повторила с братята и сестрите му. Бой! Подсмърчайки малкото негърче си казало: - Едва от 5 минути съм бял и само как ги мразя тия негри...
  11. 0 точки
    - Иванчо, през кой от членовете на семейството ви са минали най-много житейски събития и каква е поуката? - През дедовия другарко и му е през дедовия.
  12. 0 точки
    Още един, преведен: Отива един дърт смок на очен лекар. - Докторе, трябва да ми помогнеш, последно време започнах да недовиждам. Направил му докторът очила и му казал да дойде след две седмици на контролен преглед. Идва след две седмици смока, яко депресиран. - Какво, не ти ли помогнаха очилата?! - Очилата са перфектни, ама установих, че от две години живея с парче пожарникарски маркуч.
  13. 0 точки
    Оргазмът на съпругата е още една причина да ти вика на главата.
  14. 0 точки
    Те ти един в оригинал: A policeman spots a huge black guy dancing on the roof of a car. He radios for backup. "What's the situation?" "A big fat black guy is dancing on the roof of an old Ford car." "You can't say that over the radio!", replies the operator, "you have to use politically correct terminology." "OK", he says: "Zulu....Tango....Sierra!" И още един: A world without women will be a pain in the ass, literally!
  15. 0 точки
    Неизвестен автор, но е надъхващо: "Петър караше към близкия град. Едва виждаше пътя от проливния дъжд. Изведнъж погледът му се спря върху скъп джип, спрян встрани от пътя. Една жена махаше за помощ, беше спукала гума. За миг си помисли да подмине, но в последния момент реши да отбие и да й помогне. Паркира колата, която беше на повече от 15 години, до джипа (съвременен модел). Докато сменяше спуканата гума, се измокри до кости, целия беше кален и мръсен, но след половин час успя да приключи. Жената беше изключително благодарна. – Какво Ви дължа? – Нищо. Помогнете на някой друг в беда и му предайте и той да продължи да предава нататък. И когато помогнете, си мислете, че сте помогнали на мен. – усмихна се Петър. – Мога ли поне да науча името Ви? – Петър. – отговори той и се усмихна. След това се качи в автомобила и потегли. Жената продължи по пътя си. Беше измръзнала и се вмъкна в едно крайпътно кафене да изпие нещо топло и да се посгрее малко, преди да продължи. Седнала на масата в кафенето, не можеше да избие мисълта си за случката и за Петър. До масата се приближи сервитьорка. Беше бременна в седмия или осмия месец. Жената си поръча един чай и когато сервитьорката й го донесе, тя я попита: – Защо работите в тази напреднала бременност? – За съжаление със съпруга ми не сме добре финансово, а бебето само ще усложни нещата. Нещо в погледа на жената проблесна за миг. Ето на кого ще помогне. Поиска сметката с жест. Отдалечи се бързо и когато сервитьорката погледна парите и бележката на масата, очите й се напълниха със сълзи. Там имаше достатъчно пари, за да не й се налага да работи до края на бременноста й. Бележката гласеше: "Имам само една молба, не прекъсвай веригата. Помогни на някой, който има нужда." Бременната жена се прибра, седна на дивана и си мислеше за тази загадъчна жена, която се беше появила в живота й. Входната врата прекъсна мислите й. Няма да повярваш какво ми се случи днес? – каза Петър, докато целуваше бременната си жена по челото, прогизнал от дъжда. – Ти няма да повярваш!" П.С. Нека не прекъсваме веригата!
This leaderboard is set to Sofia/GMT+03:00


×
×
  • Създай нов...