Здравейте Honda Civic - i-Shift фенове! Отдавна мисля да преведа (преразкажа) този пост от колегите от civinfo, но все не остава време. Та, ей го на, сега имам малко време и искам да покажа на бъдещите притежатели на кола с I-Shift, че не е страшно – напротив! Аз съм много доволен от избора си и не съжалявам. Разбира се, има си и много чалъми и част от тях, ще представя по-долу. Та… като цяло, това е пост на колега от форума на civinfo - Nick7! Не съм го питал дали е ОК да разпространявам поста му, но едва ли ще има нещо против! Поста няма да е превод 1:1, по-скоро ще е, неговото виждане за автомобила…. И добавки от мен!
И така…….
Изминаха 3 години от както карам и притежавам Honda с i-Shift скоростна кутия. Ще споделя опита си с нея, за да дам насоки и съвети за останалите потребители, с хубавите и лошите й страни.
Важно е да знаете, че i-Shift e обикновена скоростна кутия! Това не е точно автоматична кутия и тук превключването на скорости се усеща! Превключването се осъществява от компютър, по предварително зададени стойности – Обороти, скорост, наклон на колата! (вие нямате контрол върху това)
В кола с обикновена скоростна кутия, вие превключвате скоростите! Това се случва с натискане на съединителя, вашето тяло е свикнало с това (то знае кога!).
При i-Shift, нещата са различни. Тялото ви няма как да е подготвено за смяната на предавките (извършващи се от компютър) и затова превключването на скоростите е ОСЕЗАЕМО! Тоест, усеща се!
Разбира се, ако сте просто пътник, едва ли ще усетите разлика, но ако вие карате колата, разликата се усеща!
Ако карате в ръчен режим (M- Manual Mode!) Вие имате доста по-голям контрол върху скоростната кутия, но все пак… не пълен контрол. Като пример мога да изтъкна, че ако оборотите на колата паднат – компютъра сам ще смени скоростта надолу.
ВАЖЕН момент е началното ускорение на автомобила! За да ви се случва всичко НОРМАЛНО и по очакван за ВАС начин, дръжте педала на газта без промяна! По този начин, ще подавате към компютъра ПРАВИЛНАТА информация и той ще реагира адекватно на вашите предпочитания! (Ако променяте натиска си върху педала, ще давате различна информация на компютъра и той ще реагира на база това което му подавате.)
НИКОГА не забравяйте, че компютъра е настроен така, че ВИНАГИ да дава НАЙ-МАЛЪК разход на гориво! (за добро или зло). Така че ако ви се наложи да ускорите рязко, винаги можете да ползвате перата от волана (като преди това, сте чукнали лоста на ляво, да влезе в режим (M) – ръчен режим)
При този вид скоростна кутия винаги можете да очаквате „изненади“!
При новите ъпдейти на софтуера, са подобрени доста неща. Смяната на скоростите е малко по-бърза и по-гладка. Разбира се, не очаквайте чудеса!
При последния софтуер (при мен) забавянето е в превключването между 2-ра и 3-та. Когато двигателя е студен (сутрин) това може да отнеме цяла вечност – обикновено след или около 3К оборота на двигателя!
Друг основен проблем е, какво да правите когато чакате на светофар! Трябва ли да изключите от скорост, или просто да си държите натиснат педала на спирачката?!?!
(Лично мнение) Тук вече зависи с коя версия на софтуера сте! Ако държите спирачката долу, понякога може да се получи леко „разтрисане“ на купето. А понякога направо ПОДСКАЧАНЕ. Тоест – колата едва ли не, се опитва да тръгне, въпреки че държите спирачката!!! Това може да се дължи на много фактори, но най-важния е НАКЛОНА на колата. Или иначе казано – ако нивелира на автомобила, усеща някакъв наклон, (и не сте натиснали добре спирачката) държи съединителя леко ЗАХАПАН… и си еб@ва мамата! НИКОГА НЕ ГО ПРАВЕТЕ! Това ще изяде съединителя ви!
- Лично наблюдение – Абе по-добре, изключвайте от скорост на светофар!
Най-голям проблем е сутрин (ако е много студено)!!!
Ако сте спрели на голям наклон и трябва да тръгнете назад и разчитате на компютъра…. Ще стане беля!
Съвет – (когато е студено) изчакайте оборотите да паднат до около 1000. След това, дръжте спирачката здраво ДОЛУ, натиснете леко педала на газта и едва след това освободете спирачката. При този вариант, колата е много по-предсказуема. Но ако питате мен, най-добре ползвайте ръчната спирачка! Дръжте педала на спирачката долу, подайте малко газ…. махнете крака от спирачката и като усетите НАПЪН освободете ръчната! Така колата няма да тръгне напред и няма да ударите тоя пред вас. (Когато е студена, тази кола е по-голяма загадка, и от най-загадъчната жена)
В противен случай се случва следното – колата скача назад като ЛУДА!
Ситуация – Палите сутрин, студено е, колата е под голям наклон (надолу), включвате задна… пускате спирачката, очаквате колата да тръгне назад, подавате малко газ… и НИЩО НЕ СЕ СЛУЧВА…инстинктивно подавте още газ… и тогава БАМММММ… колата отскача назад!
p.s. Разбира се, че ще ъпдейтна темата с още и МНОГО лични впечатления, чалъми, ъпдейти и т.н. касаещи този вид кутия... - от личен опит разбира се!
Просто сега нямам време....