Jump to content

Класация


Popular Content

Showing content with the highest reputation on 1.12.2018 in Мнения

  1. 4 точки
    Денят стана малък, шофираме предимно на фарове. Аз лично си признавам - всичките тези модифицирани светлини (ксенон, лед, и тн.) които са сложени понеже собственика го кефи как се е получило, ми пречат. Някак си ми се губи виждането на ситуацията. Не искам да обиждам някой, обръщам ви внимание, не сте сами на пътя. Поздрави и успех на всички в зимните месеци.
  2. 3 точки
    Нито аз, нито вярвам и Ники, сме искали да си осмислим деня, като ти намекваме, че това, което правиш не е колегиално, а най-малкото не и законно. Но предвид, че ден не минава без да се чудя как ще си оправим държавицата, която ти не пропускаш да нахраниш колко е зле, все едно сме безучастни в това, малко ми се губи личния ти пример в случая. Или ми напомня на това:
  3. 3 точки
    Точно с това твърдение на един приятел и баща ми се "боря" от няколко месеца. Според мен Мотул си е едно силно надценено масло с добра реклама. Всичко това води до готовността на клиентите да плащат за нещо като за топ продукт, а да получават средно качество такъв. Иначе Мотул не са лоши масла - стандартна база група II/III и добър пакет от добавки. Нещо, което не би трябвало да струва повече от 4-5-6€/л. Не са ни "лъгали". До преди две решения на немски съдилища, всеки който е добавял 10-20% ПАО/естери е определял маслото като 100% синтетично. От края на 2016, когато съда в Кьолн точно и ясно определя кои масла имат право да се наричат "пълни синтетики", много производители, които продават масла в Германия бяха принудени да си сменят етикетите. Този процес продължава и сега. Типичен пример е този от снимката по-горе. Преди месец-два Мотул също започна да сменя етикетите. Та според решението на съда, едно масло е "пълна синтетика" тогава и само тогава, когато базовото му масло е група IV и/или V. Понеже теиз масла са много стабилни и не им трябва голям пакет с добавки, то това означава 80-85% база група IV / V. Световно признати такива са маслата на AmsOil, RedLine, Ravenol и може би Pentrite. Едно и също масло може да се продава на различни континенти или различни страни в един континент с различни етикети и различна информация дали е vollsynthetisch / fully synthetic / full synthetic / 100% synthetic. Според някои експерти четирите термина означават 4 напълно различни неща. Интересно инфо има тук - http://bizol.us/1118/
  4. 3 точки
    Здравей, @Emicha, Бих отговорил на въпросите ти така: Сравнението единствено на "хартиените" характеристики на маслата няма да ти даде отговора, който търсиш. От техническите бюлетини, MSDS и VOA ще можеш да видиш състав, евентуално да получиш идея за базата и някои други показатели, но не можеш да прецениш обективно представянето на маслото в "реалността". Можеш да гадаеш. Ако нямаш специални условия на шофиране – не се състезаваш, не караш сериозно модифициран или състезателен мотор (двигател), не експлоатираш мотора при екстремно ниски или високи температури, спецификациите и сертификатите на маслото – посочени от производителя му и относими към твоя мотор, са много по-важни от разглежданите по отделно бази на маслото и всички други негови съставки и характеристики. Това е така, защото именно представянето на маслото като "цялост" е от единствено значение. При един нормален средностатистически водач на МПС и нормални условия на експлоатация + навременна смяна на маслото, моторът няма да разбере разликата между пълна синтетика (PAO + V група) и т.н. полусинтетика или както и да го наричат останалия маслен свят. Спецификациите и сертификатите са по-добрата отправна точка, в сравнение с чисто маркетинговите изрази от типа „meets and exceeds” (с малки изключения разбира се ) и голите статистически данни/измерени характеристики на маслото. Това е особено вярно при топ продуктите на различните производители на масла, където се счита, че тези продукти са направени чрез прецизно избран и реализиран пакет добавки = възможно най-голяма синергия между отделните компоненти на маслото = топ представяне и защита на мотора. Мнението на един от най-уважаваните експерти в BITOG (Tom NJ – човек занимавал се цял живот с формулиране на масла) е, че средностатистическият водач на МПС, сменящ маслото в интервала между 5000 и 9000 км, не се нуждае от пълна синтетика, камо ли от естери. Високият клас масла се отплаща при увеличените интервали на смяна (15-20-30000 км) или при екстремни условия на експлоатация, които посочих по-горе. Е, както е казвал Маркони (по спомен), ако можеш да си позволиш скъпо масло и „къс интервал“, това би било чудесно . Пак се връщам назад – най-добрият пътеводител за избора на масло е съвкупността от спецификации/сертификати на маслото + съобразяване на условията на експлоатация на мотора (околна среда; нормална или тежка експлоатация; голям интервал на смяна на масло) и начина ти/навика ти на шофиране (особено той, според редица хора като Tom NJ). Иначе… Да… дискусиите ни по отношение на базите на маслата, подобрителите на вискозитета (VIIs), вискозитетния индекс (VI), CCS, Noack, и т.н., и т.н. са интересни и попълващи жаждата ни за по-сериозни познания за маслата, НО… само толкова (поне според мен и въз основа на всичко изчетено през годините в BITOG и oil-club.ru, и не само там). Поздрави!
  5. 3 точки
    @Emicha "-Можете ли, да ми разясните на разбираем език, стойностите на трите вида масла?" https://oilgroupbg.com/pdf/ravenol/ravenol-wiv-0w30.pdf - масло, ориентирано за определени двигатели на VAG - групата. Вискозитетите при 100°C и при 40°C отговарят на изискванията за АСЕА А5/В5, а също и на изизскванията за i-ctdi и 2,2 i-DTEC. Pourpoint: -45°C - точка на замръзване. Не много висока. Говори за "хидрокрек" без РАО. Viscosity index VI: 174 - сравнително висок, говори за добър хидрокрек III-та група. CCS Viscosity at -35°C mPa*s: 5351 - В норма. Вискозитет, по стойността на който може да се съди за течливостта на маслото при ниски температури. Колкото е по-ниска тази стойност, толкова е по-течливо маслото при показаната температура. В случая: -35°C. Noack Volatility %: 10,3 - изпаряемост на маслото. Средно висока. Има известно отношение към загубата на масло. Flash point (COС): 220°C - точка на възпламеняване. Не много висока. Маслото не е от най-термостабилните. Би било добре да се търси по-висока стойност. Също има отношение към загубата на масло, а също и към защитата на турбото. TBN mgKOH/g: 10,2 - алкално число. Висока стойност. Говори за много добри миещи и диспергиращи свойства. Sulphated ash %wt.: 1,12 - сулфатна пепел. Не много висока стойност за АСЕА А5/В5 . Има отношение към защитата на катализаторите. За DPF, обаче, трябва да е под 0,8! Няма данни за HTHS вискозитет, но при АСЕА А5/В5 е между 2,9 и 3,0 mPа*s. Определя минималния защитен филм на маслото. Другите посочени от теб масла: https://oilgroupbg.com/pdf/motul/motul-8100-eco-clean-0w30.pdf https://oilgroupbg.com/pdf/castrol/castrol-edge-titanium-fst-0w30.pdf "-Може ли да се приеме, че едно е по-добро от друго и кое е най-добро, (поне по данните от таблиците ) и с какво толкова ги превъзхожда? " На база горните разяснения, можеш да съпоставиш и другите две посочени масла, и да си отговориш на въпроса. Конкретно за i-ctdi без DPF моята класация е следната: 1. Motul 8100 Eco-clean 0W-30. 2. RAVENOL WIV SAE 0W-30. 3. Castrol EDGE 0W-30 - при условията и с уговорката, съобразно коментарите на Markony, по-горе. За 2,2 i-DTEC с DPF - RAVENOL WIV SAE 0W-30 отпада автоматично. 1. Motul 8100 Eco-clean 0W-30. 2. Castrol EDGE 0W-30 - при условията и с уговорката, съобразно коментарите на Markony, по-горе. Лично аз бих си избрал други (доказали се) масла за тези двигатели. П.П. Ако някъде не съм прав, всяка корекция е добре дошла!
  6. 2 точки
    Малко информация относно капака на скоростите, както бях обещал. Стария капак: Вижда се че лагера не е на равно с алуминиевото легло, но пък това не би трябвало да е проблем. Тук се вижда проблема: Защо превърта не знам. Лагера си е перфектен, нито е блокирал нито нищо. Може би нещо са оставили лагера по-освободен при обработката на леглото? Ако на някой му трябват размерите на лагера(мръсен е, защото го изпуснах и обра прахоляците по пода). Снимка на новия(подобрен уж) капак: Новият капак е с различна отливка, лагера вече е плътно набит в леглото. Като цяло обаче, отливката е доста по-зле от на оригиналния капак. Много ясно си личи оптимизацията при леенето на алуминия. Само една снимка намерих на капака, но ясно си спомням, че даже си мислихме, че е пукнат капака на едно-две места. Смяната си е заигравка, особено ако се минава по оптимизирания метод без сваляне на моста. Точи се само количеството масло, което се точи и при опресняване(около 3 литра) и след като се махне капака няма допълнителни течове, независимо, че кутията и мотора са наклонени на една страна. Това е на две, на три, ако някои реши да се бори сам със смяната на капака, да свирка, ще помагам с каквото мога. ПП:номерата на чарковете: - капак - 21240-RCV-010 - гарнитура - 21812-PRP-030
  7. 2 точки
    А резултатът от освежаването е: Сравнение със състоянието преди освежаването: Къде попадаме във времевата линия: Е, сега спокойно мога да му врътна още 2000 км . Не мисля обаче да го правя. Кара ми се Shell Helix Ultra ECT C2/C3 0w30 + филтър Amsoil ЕА15К20 . Ей ги на:
  8. 2 точки
    ... И правиш голяма грешка! Shell Helix Ultra ECT C2/C3 0W-30 е съвсем ново масло по нова технология и с много достойнства! Лабораторните анализи, свежи, а и особено на отработки, дават много добри резултати, и на дизел и на бензин. Справка: https://oil-club.de/ и https://www.oil-club.ru/ Цената е ниска, защото суровината е много евтина - природен газ. По съотношение цена/качество, това е най-доброто масло според мен!
  9. 2 точки
    Ето това е MSDS-a на Motul 8100 Eco-Clean 0w-30: В общи линии маслото е доминантно създадено на базата на хидрокрег (50 <= x % < 100; CAS: 64742-54-7 - може да бъде II или III група; няма как да се установи със сигурност), PAO (10 <= x % < 25; CAS: 157707-86-3, като по принцип за Европа това е 4cSt Durasyn 164 с температура на замръзване -68 С), минерално масло (2.5 <= x % < 10; предполагам за разтваряне на пакета добавки и подобрителите на вискозитета (VIIs)) и антиоксидант (1 <= x % < 2.5; CAS: 36878-20-3). Нищо "извънземно". Голяма част от 0w... маслата с ACEA C2 (и не само) имат сходен състав - III гр. + PAO (за подобряване на нискотемпературните свойства). Само да обърна внимание, че горното е много груба представа за маслото. Писали сме и преди относно MSDS-сите - че не могат по-никакъв начин да служат за определяне на точния състав на маслото.
  10. 2 точки
    Често са много еднакви, бих казал. Около мен е пълно с шофьори, които правят точно така и все още никой не е хвърлил турбо. Някои преминават 500 000км. Ако човек се загледа в числата от сводните таблици - https://www.oil-club.ru/forum/forum/126-сводные-таблицы/ и сравни например 5W-30 ACEA C3 с 0W-30 ACEA C3, може да се види че с малки изключения всички са с кинематичен вискозитет при 40°C в интервала 60-70 mm2/s. @Emicha, щом си доволен от Хонда/Тотал, защо не продължиш с Total Quartz Ineo Efficiency 0W-30? Ако държиш на 0W-30 може да погледнеш и Mobil1 ESP 0W-30 Shell Helix Ultra ECT C2/C3 0W-30 / Shell Helix Ultra Professional AV-L 0W-30 Petronas Syntium 7000 DM 0W-30 Ravenol VSW 0W-30 MANNOL 7717 O.E.M. 0W-30
  11. 1 точка
    При това положение, със сигурност е имало запушване - възможно от замръзнала вода, някъде по тръбите. Изхаби това гориво,смени си филтъра и не зареждай повече там.
  12. 1 точка
    От Марешки - така и си помислих. Филтъра кога си го сменявал? Той си има и подгрев, та най-вероятно или в него, или някъде от него до резервоара се е получило някакво запушване, затова и мехчето е било свито от вакума. Направо се ориентирай към смяна на филтъра.
  13. 1 точка
    Здравейте отново! Казах,че когато направя диагностика на колата ще пиша и го правя сега. Току-що се връщам от сервиза. След направената диагностика излезе грешка P2004. Точно както предположи rusen4e. Изключително много му благодаря за компетентното мнение и online диагностиката! Почистих клапана с VD-40 и някакъв препарат за почистване на спирачки. Сега ще чакам резултат дали ще светне пак и ако да ще пиша. Благодаря на всички Ви,че се включихте в темата и ми помогнахте! Прикачам снимка на резултата от диагностикатата. Поздрави!
  14. 1 точка
    Слагах днес смазка отгоре,дано стигне до някъде,ако не ще махам корите и ще смазвам ама чак машинки или моторчета да сменям при положение ,че си работят нормално ми се струва пресилено
  15. 1 точка
    Провери си палеца на делкото да няма нагар. Пусни и бензиновите дюзи да почистване с препарат, ако трябва.
  16. 1 точка
    Време на бездушие... Хаотично движение на дрехи, под които няма човеци! Егоистични и себични! Пълни с мрак... Празни думи и лъжливи действия. Липса на кураж и... " топки "... Предателство! " ... човека е такъв, на добрината със зло отвръща... " Прегръдка, топлина и... още нещо. Разруха! Надеждата... Bang - bang... she shot me down... Изборът да принадлежиш на някой, да си му... нужен. Любов до лудост, бездиханност, болка и стон... разкъсвайки оковите на покоя... дни на нежност и сълзи. Доверие... бутнато от ръба на пропастта... Летиш надолу и си задаваш въпроси или... може би само летиш!
  17. 1 точка
    Принципно може и да си прав, но аз говоря за ето това масло: https://oilgroupbg.com/масла/масла-motul/motul-0w-30/motul-8100-eco-clean-0w-30-1-литър.html Това са километри навъртяни само на една кола и то без каквито и да е ремонти по двигателя. Иначе имам , ама нещо последните години , и от него започнаха да излизат доста ментета.
  18. 1 точка
  19. 1 точка
  20. 0 точки
    здравеите всчки в саита имам проблеми когато колата е студена пали и свети чека топла гасне чека и неможе да запали само върти сартера щте съм много благодарен за малко помош нов съм саита Редакция, доколкото е възможно (emod): Здравейте всички в сайта, Имам проблеми. Когато колата е студена, пали и свети чека. Когато е топла, чекът гасне и не може да запали, а само върти на стартер. Ще съм много благодарен за малко помощ, тъй като съм нов в сайта.
  21. 0 точки
    Ейде тук. Днес мислех да вържа лаптопа та да видя с колко скачат бензиновите времена в втека, подозирам че е с доста. Две от грешките са мой . Може и с конферентната връзка )) но едва ли ще безплатно. Sent from my Redmi 3 using Tapatalk
  22. 0 точки
    Не благодари на мен ,а на егото ми. До тук виждам 4 грешки.Тук ли да пиша или на лично?
This leaderboard is set to Sofia/GMT+02:00


×
×
  • Създай нов...