Jump to content
Sign in to follow this  
ivokomers

Проблем с Акорд 8 2,2 I dtec

Recommended Posts

Здравейте колеги ,

 

Наскоро си закупих мечтаното комби Хонда акорд 2,2 I DTEC 2009 г.

За съжаление ентусиазма ми се изпари бързо .

Проблема е ,че автомобила за 150-те си коня не е никак пъргав (правя сравнение с предишната ми кола Мазда 6 комби 121  к.с)

Също  така съм карал Хонда 2,2 дизел предния модел 140 к.с който е много по-пъргав и много по-икономичен  .

Моята Хонда извън града ми дава 7/100  при 100-110 км/ч, което е  много според мен.

 Направи ми  впечатление, че от към двигателя се чува едно шуштене .

 Също така  през въздух отводаот към шофьора влиза  миризма на изгорели газове.

Също е положението и като вдигна предния капак , мирише .

Разбрах,че тези Хонди имат проблем с някъква тръба към ЕГР .

Възможно ли е разхода на гориво и малката пъргавина да е от  нея ?

Може  ли някой да  ми даде повече инфо за  това ?

Благодаря предварително !!

Edited by ivokomers

Share this post


Link to post
Share on other sites

И аз от два месеца съм с Accord 2.2 DTEC, но седан и с ръчни скорости. Вече минах 3000 км. и относно разхода, искам да споделя, че го засякох и в града и на дълъг път - разликата между показанията на компютъра и реалния разход /пълен, празен, пълен резервоар/ е 0,4-0,5 л/100 км. За твое успокоение, предполагам, че и с автомата е така.

Edited by Mr. Accord

Share this post


Link to post
Share on other sites

При по-стария модел 2.2 cdti имаше проблеми с изпускателния колектор - пукаше се и се получаваха симптомите описани от теб. При твоя модел мислех, че този проблем е отстранен, но ще е добре да погледне някой дали не е това.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Здравейте , 

 

 

а дали е възможно колата да няма такова ускорение поради повредената тръба към ЕГР-а ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

EGRа обикновено е прилепен до самия път на въздуховодите, няма тръби до него. Порвери за спукан колектор, спукана турбина, спукани тръби на изпускателите. Провери също дали не идват изгорелите газове от някоя от дюзите. На Акорда ми смених две дифтунги на дюзите и след време освен едно специфичко съскане с усещаше и миризма на изгорели газове

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

провери налягането на турбото, като има лесен начин(евтин)
Купуваш си един ELM за 10лв, сваляш си едно приложение от Гугул Плей и си гледаш данни на колата в реално време.
Също така може да провериш турбо пътищата + кулера защото ако няма въздух- няма Повер :) и разхода скача !

Edited by rollin

Share this post


Link to post
Share on other sites

Относно миризмата на изгорели газове - направи всичко, което Тино описа.

 

Има вероятност ако колата е от автокъща, да е била със заминал филтър за твърди частици - да е бил запушен и да са направили някакви номера, за да крият грешките от него. Струва си да се провери и ако случаят е, че филтърът е приключил, да го смениш с качествено гърне. Тогава можеш и да направиш софтуерен remap на колата - 180кс, повече въртящ момент, софтуерно запушване на EGR клапана и софтуерно изключване на филтъра за твърди частици (така че колата да не очаква да е там и да не свети, че го няма). Такива ремапи се предлагат от http://premiertuning.com/ на цена около 180 паунда, като ти трябва и кабел Galleto 1260, какъвто можеш да купиш за 40-50лв от ebay или да поискаш услуга на сервиз - почти всички имат такива.

 

 

Виж в тази тема, един от колегите е писал за чистене на DPF (филтърът за твърди частици), но това е в София - ти ще трябва сам да го свалиш и да им го пратиш, ако проблемът идва от там:

http://forums.hondabg.com/index.php?showtopic=90322&p=1057446945

Share this post


Link to post
Share on other sites

Привет!

 

Аз също залагам на проблем с ДПФ-а , заради запушване или намеса на някой "майстор".

Другата ми идея е гарнитурата на турбото - ако не й даваш много газ тя изпуска, но не се чува особено и може да не си забелязал. Дори да не е това, явно от някъде имаш проблеми с газовете.

Опитай да я настъпш - на 2/3 или на МАХ и пусни рязко газта - услушвай се дали турбото "киха" или "свирва" леко. АКо се чува, може ДПФ-а да е запушен - на моята кола като се запуши ДПФ-а се чува доста ясно.

 

За да се отпуши отивам на планински път - изкачване и катеря 15-20мин нагоре, като карам на 2000-2300об на възможно по-голяма предавка, така турбото е най-натоварено и гадостите в ДПФ-а изгарят.

(Имам Рено 1.9л 131к.с. дизел с ДПФ, така че не ми се спори как се чисти - имам опит. Баннаха ме от Рено форума, щото им казах да не карат по магистралата 100км, ами да карат планинско. Обявиха ме за невежа ;) като им казах че техния метод е по-малко ефективен от моя).

 

За всички с ДПФ-и - Хора, карайте в обороти където турбото работи и няма да имате проблеми!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

При мен миризмата беше от спукана някаква тръба или мека връзка, обясниха ми ама съм забравил. Била като гофрирана или по-скоро начупена като маркуча на прахосмукачката и на един от върховете е имало пукнатина - завариха ми го за 200 лв и дотам. Иначе достъпа дотам беше кофти, даже като я сглобиха някакви кабели ми пречеха на ръчката на скоростите да влизат 2, 4 и 6, та се наложи пак разглобяване и наместване на кабелния сноп.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Здравейте ,

 

преди няколко дена посетих Бултрако Варна и от там се произнесоха ,че е  тръба отиваща към ЕГР .Както е написал колегата VamPo

Чест проблем  при Акорд 8 , трябвало да се смени и не можело да се заваря (така казват ).

Доверих им се на 28.12 имам час за смяна .Иначе въпросната тръба струва 350  лв и около 120 за смяната и .

Надявам се след подмяната и освен да изчезне миризмата и да се подобри динамиката и разхода на колата .

После ще пиша какъв е резултата . 

 

Поздрави на всички !!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Здравейте ,

 

смених въпросната тръба и действително миризмата изчезна .

Но разхода на гориво не е паднал (поне по борд ) и за динамиката не  мога да кажа, че се е подобрила .

Според мен за 500-те лева  които дадох единствената разлика е  миризмата .

В  общи  линии е  това .

Ако някой се  интересува от старата тръба да пише на лс .

 

Поздрави

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ако са ти я дали, може да качиш снимки, да видим за коя става дума

Share this post


Link to post
Share on other sites

Тръбата, която се пука е " А "  Пукането става при оребрената част, която всъщност не е мека връзка.

 

36420_EGR_Pipe_Crack._Accord_iDTEC_AOCUK

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Аз залагам на премахнат катализатор и недодялан матрапазки опит да се прикрие магарията :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

А някой знае ли причината за пукане на тази тръба? - Корозия, след голям пробег на автомобила или е загадка.

И има ли профилактика за предотвратяването му.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Вероятно от постоянното изстиване и нагряване, и постоянните вибрации, материалът се изморява. Така че може да се каже, че е от "пробег". Подобно нещо се случваше с изпускателните колектори на дизела на седма генерация.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ivоkomers, твоята на какъв пробег е? Питам, че да знам на мен кога ще ми предстои това забавление.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Здравейте ,

 

моята е на 187хил.  реални са с документи .

Относно кога евентуално ще се появи ,всичко е на  късмет .

Във чужди форуми се среща проблема даже и при 50-60 хил.км пробег  ,но  там го отстраняват безплатно

понеже са гаранционни колите  

А иначе е точно тази тръба която колегата ВесКо е показал и точно там на оребрението се е прекъснала .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Според мен за 500-те лева  които дадох единствената разлика е  миризмата .

 

Разбирам, че проблемът с мудната работа на двигателя не е решен, така че отново ти напомням да видиш ситуацията с DPF филтъра. Тук също е обсъждано как се маха, на каква цена, както и опции за ремап:

http://forums.hondabg.com/index.php?showtopic=99723

 

Ремапната седмица е всичко друго, но не и "мудна". Да не кажа, че старият ми дизелов акорд 7 с ремап на 180кс бе поне толкова пъргав, колкото новия 2.4i

Share this post


Link to post
Share on other sites

Относно дпф-а и той е на дневен ред понеже 2-3 дни преди предстоящата ми смяна на

тръбата към ЕГР-а ми светна и лампата за ДПФ-а

По път към Варна лампата изгасна ,и след диагностиката се оказа ,че колата си е направила регенерация .

На ясно съм ,че е въпрос на време да светне пак и може да е за  постоянно .

Насочил съм се за премахване на ДПФ-а + ремап към VPperformance Русе .

Говорих с човека има направени 2-3 Хонди като  моята  IDTEC 2.2  много CRV-та

Резултатите били много добри (по негови думи )

Цената която спомена е 650 лв  вкл. махане на ДПФ + софтуер ремап на около 185 кс

Някой  ако има поглед на работата на фирмата от Русе да  сподели .

 

Весела Нова Година !!!!  

Share this post


Link to post
Share on other sites

650 лв. е доста над цените, които ми обявиха в София и Бургас, съответно в Юби-ко и при Апостолов. Също така ми препоръчаха да си взема питата, която ще свалят от дпф, изкупували ги на някои места за 200 лв, с което цената на "ремонта" пада.

Това което ми обясниха че се прави при премахване на ДПФ е точно сваляне на тази пита, без да се маха гърне или някаква част от изпускателната система - само се сваля питата, после се рови в софтуера на колата, за да се изключи търсенето на ДПФ. Това е само като инфо, което ми обясниха. Не съм го правил, аз чистих машинно филтъра.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Здравейте ,

 

преми малко разговарях по телефона с Юби-ко .

Нещата седят така .

За сваляне на DPF -a + ремап + софтуерна настройка ,цена около 1000 лв

Става дума за Хонда 2,2 IDTEC 2009 год .

В крайна сметка май ще се насоча към VRperformance Русе

всичко  ставало на едно място и цената е по-добра за разлика от Юби-ко ,които

махат само  dpf-a а друг майстор ги ремпвал и до настройвал .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Сега разбрах защо при мен цената е била такава - защото е била само за премахване на дпф и софтуерно изключване на търсенето му. Без ремап и вдигане на hp i nm

Share this post


Link to post
Share on other sites

Колега,ivokomers.Относно разхода на автомобила пробвай да си подмениш дифтунгите на дюзите.Оригинални в Бултрако са на добра цена,естествено с поръчка.Често срещан проблем при дизела и при подмяна разхода е надолу до 2л.+подобрение на динамиката.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Здравейте ,

 

преми малко разговарях по телефона с Юби-ко .

Нещата седят така .

За сваляне на DPF -a + ремап + софтуерна настройка ,цена около 1000 лв

Става дума за Хонда 2,2 IDTEC 2009 год .

В крайна сметка май ще се насоча към VRperformance Русе

всичко  ставало на едно място и цената е по-добра за разлика от Юби-ко ,които

махат само  dpf-a а друг майстор ги ремпвал и до настройвал .

Бегай в Русе, знаят какво правят и го правят читаво...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Колега policeman ,

 

Това ,което споменаваш за дефтунгите на дюзите направо ме накара много да се замисля .

Разхода ,който споменаваш ,че може да падне с толкова много направо ме изуми.

Ти правил ли си тази смяна и какви са симптомите ?

 

Поздрави 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Аз лично не съм,защото сега купих колата,но две коли на мои приятели са със сменени дифтунги и резултатите са много добри.Едната кола е ФРВ и по думите на колегата разхода на дълго му е паднал с близо два литра.Решил съм да подменя и моите в скоро време.Ще питам и ще пиша за симтомите.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Здравейте колеги ,

 

вчера бях в VR performance/Русе за премахване на DPF +remap  .

Резултата е умопомрачителен :o

Колата стана около 185 кс., изстрелва и набира ,няма нищо общо от преди  това .

Нищо не свети ,всички системи си работят ,с две думи съм доволен (към  момента)

Относно разхода ,не съм я засичал понеже все още и се радвам на вървенето и подавам стъпка :punk:

Момчето си разбира от  работата  .

Препоръчвам го !!

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Здравейте някой може ли да качи снимка на тази тръба?

Не може ли да се завари? Все пак е обикновена тръба - тези цени са абсурдни за нова.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ако си ремапнал мотора и си изолирал егр софтуерно,тръба не ти трябва а две пластини от неръждавейка.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Не съм ремапвал, а и не смея, че нали мрънкат за дизелите напоследък да не се налага да слагам обратно всичко. Пукната ми е смотаната тръба и като тръгне регенерацията почва да пуши яко. Ще пробвам да я заваря, че цената която ми предложиха е над 10 пъти по-ниска от официалния сервиз. Ако не изкара ще купя нова, но честно казано 600лв за тъпа желязна тръба ми се струва абсурдно.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Преди 10 часа, mcd написа:

Не съм ремапвал, а и не смея, че нали мрънкат за дизелите напоследък да не се налага да слагам обратно всичко. Пукната ми е смотаната тръба и като тръгне регенерацията почва да пуши яко. Ще пробвам да я заваря, че цената която ми предложиха е над 10 пъти по-ниска от официалния сервиз. Ако не изкара ще купя нова, но честно казано 600лв за тъпа желязна тръба ми се струва абсурдно.

 

ЦЕО с подходящата тел (тръбата е от неръждавейка) ще свърши чудесна работа.Вибрационната част на тази тръба върши чудесна работа (не може без нея,иначе ще се сцепи самата тръба) , гледай шева да е къс колкото цепнатината не повече.Не охлаждай,остави я сама да си изстине.

Edited by Митко Йотов

Share this post


Link to post
Share on other sites

Мдам това за неръждавейката ще им го отбележа - не бях се замислил че е таква. В сервиза ще я заварят - не аз.

В понеделник ще я карам и ще пиша какво е станало. Момчетата са добри - ползвам ги от години предполагам ще се представят на ниво както винаги. Още като видяха пушака предположиха какво е - в 2 други сервиза гледаха като телета. (беше ми го направила на есен тоя номер но решихме че се е залепил някой найлон по тръбите, че нямах кора тогава)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Колегата полисмен policeman, сподели за някакъв маркуч, който може да е спукан (нормални при и-ДТЕК) намира се като си пред колата, в задната лява част на мотора(пред пасажеря), иска си разглабяне, сега се сетих, но немога да намеря точно пост-а на колегата.

Edited by GeorgiD

Share this post


Link to post
Share on other sites

Това е точно тръбата към ЕГР-а,която има гофрирана част и там се къса от вибрациите.Моята я завариха и няма проблем.

Share this post


Link to post
Share on other sites

EGR-a е отпред в дясно под въздуховода. Нещо се бъркате момчета - гледал съм го в сервизния софтуер на хонда.

Съответно и пуши откъм шофьора изпод въздуховода точно от дясната страна на мотора.

Ето клипче:

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Портвърждавам - тръбата е отдясно както вече казах, но е ужасно недостъпна.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Оказа се че е била заварявана веднъж. Жабите не обичат да дават пари и са големи мърлячи.

Както и да е... завариха я отново дори са я пръснали с някаква антикорозионна боя. Дано да няма грижи повече.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...