Jump to content

Чавдар

Почетен член
  • Мнения

    184
  • Присъединил/а се

  • Последно посещение

  • Days Won

    2

Чавдар last won the day on Май 20 2011

Чавдар had the most liked content!

Обществена Репутация

57 Neutral

Относно Чавдар

  • Ранг
    застаряващ
  • Рожден ден 19.10.1983

Contact Methods

  • Website URL
    http://
  • Skype
    chavdar точка stoykov

Profile Information

  • Кара
    Prelude 3rd gen
  • Пол
    Мъжки
  • Място
    Пловдив
  • Интереси
    изход от финансовата криза :-D
  1. Не съм се изразил ясно, но ЧОЧО правилно е разбрал - да, това е показание на оригиналната ламбда сонда от 0 до 1 волт и съответно описаните цифри са волтове. Само да уточно, че има сонди които отчитат богата смес при 1волт и сонди където богатата смес е при 0 волта. Markony, ти също си прав, че диапазона е особено тесен и не е линеен, но сам виждаш на първата графика, че стойности между 0.7 и 0.8 волта са удачни за смес при ускорение Само исках да споделя опит и да ви подсетя, че макар и с първични методи, може да се постигне доста добър резултат с малко търпение. Отделно, ако някой от вас си е прави труда да сложи широкобандова сонда и да види фабричните смеси на кола, ще знае че са далеч от 14.7 : 1. На моята VTi на бензин с фабрично ЕКУ и таблица рядко стигаше 14.2, обикновено около 14:1 при поддържане на скорост и 13.2 при ускорение - това е застраховане от производителя. Как виждам напрежението на фабричната сонда - Мисля че всички софтуери които съм ползвал са показвали напрежение на ламбда сондата. Да - опреснява повече от веднъж в секунда, но в първата секунда винаги има пик който игнорирам. Знам за хора, които са настройвали с мултицет , следейки сондата, няма да споменавам имена Дори турбо коли сме настройвали , просто иска тройно занимавка, но като има бензин.... времето не е проблем Не е трудно да настроиш и при поддържане на скорост - задаваш стойност в клетката и гледаш еку-то на колата дали обогатява - ако обогатява - обогатяваш и ти, докато не видиш къде започва да коригира успешно. Ако пък обогатиш прекалено, виждаш че ЕКУ-то обеднява - като знаеш че при един коефициент дори да обеднява пак е богато а при друг коефициен дори да обогати е бедно , може да се сетиш, че по средата е това което целиш т.е. знам че няма да ми каже кога е 14.7, но знам как да го накарам да я постигне. Именно с тези 3-4 трика и няколко часа каране си бях настройвал моите коли, преди да имам на разположение широкобандова сонда. Както казах - Сивик ЕГ9 ВТи на газ , качена на дино, показа 156к.с. на газ и 159к.с. на бензин и успоредна крива на мощността като на бензина. Градски разход от 11-11.5 газ/100км с каране при което за 18000км изхабих нови гуми от 8мм до 1.6мм и смених накладките повече от веднъж пишете в скайп ако ви се говори, да не спамим повече тук - chavdar.stoykov
  2. Настройките пак се правят в газовия комп, няма значение как анализираш поведението на колата - дали със широкобандова сонда или със задник. Настройвал съм и по оригиналните сонди - там просто ми трябва опитен шофьор, щото сондата бави 2-3-4сек. Гоня 0.65-0.70 за леки натоварвания и 0.77-0.79 при натоварване, като постоянно пускам на бензин, за да видя как ще реагира ЕКУ-то. При равна газ трябва ЕКУ-то да коригира 0.3-0.6 ако не греша... забравил съм Смятам, че със стандартно ЕКУ няма икономични и мощни настройки, а добри и лоши, икономията сама идва от доброто поведение на колата. П.П. Настройвам няколко коли на близки хора и на Жоро безбройните турбо и атмосферни проекти, нямам клиенти
  3. Мога да се съглася с повечето мнения на колегата Markony , но моля ви, не сравнявайте диаметър на дюзата и налягане и време, освен ако не ползвате идентичен модел дюзи. Аз съм настройвал предимно Хонди - Сивици 1.4, 1.5, 1.6 SOHC vtec, 1.6 DOHC vtec, , Акорд и Ледженд КА7 и ЦРВ 1ген 147коня, с голямото уточнение, че ползвам широкобандова сонда АЕМ за настройките, не вградената сонда. За всички общото е имат най-големи коефициенти за обороти около 2500-3000об, въпреки че сместа там е около 14:1. Нагоре въпреки че мощността при Хонда расте осезаемо повече, коефициентите над 4000об остават почти равни, а за смес гоня 13.5-13.2 към 1 за максимално ускорение. При равна газ и поддържане на 90-120км гоня смес 14.5-15 към 1 за максимална икономия. Отделно стойностите са такива, че инжекторните времена на газ и бензин да са еднакви, за да не шашкаме ЕКУ-то. Преди някой да ме нападне за стокометричната смес от 14.7 към 1 при бензина, да уточня че при газ тя е около 15.5 към 1. Спорил съм десетки пъти с мераклии, които си обогатяват сместа на високи обороти с цел ускорение и я обедняват на средни обороти - за икономия - ГРЕШКА, защото ЕКУ-то вече знае какво да прави, просто газовите дюзи в общия случай са по-бавни от бензиновите и на по-високи инжекторни времена са по-адекватни, но на ниските искат допълнително време за да компенсират бавната си работа. В резултата обикновено високите обороти са богати, ЕКУ-то опитва да обедни, после на ниски обороти са бедни, то обогатява, междувременно не работи оптимално в никакъв режим. Прикачената карта е правена преди Януари 2016г със широкобандова сонда АЕМ. След настройките колата се държи като на бензин и разхода падна с над 10%, поведението се изравни с това на бензин. Всички газови карти които съм правил са подобни. На моя Сивик EG9 (VTi) мерена на Диното в Пловдив показа 156к.с. на газ и 159к.с. на бензин. Разликата беше между 7500 и 8100об.
  4. Проблем с Акорд 8 2,2 I dtec

    Привет! Аз също залагам на проблем с ДПФ-а , заради запушване или намеса на някой "майстор". Другата ми идея е гарнитурата на турбото - ако не й даваш много газ тя изпуска, но не се чува особено и може да не си забелязал. Дори да не е това, явно от някъде имаш проблеми с газовете. Опитай да я настъпш - на 2/3 или на МАХ и пусни рязко газта - услушвай се дали турбото "киха" или "свирва" леко. АКо се чува, може ДПФ-а да е запушен - на моята кола като се запуши ДПФ-а се чува доста ясно. За да се отпуши отивам на планински път - изкачване и катеря 15-20мин нагоре, като карам на 2000-2300об на възможно по-голяма предавка, така турбото е най-натоварено и гадостите в ДПФ-а изгарят. (Имам Рено 1.9л 131к.с. дизел с ДПФ, така че не ми се спори как се чисти - имам опит. Баннаха ме от Рено форума, щото им казах да не карат по магистралата 100км, ами да карат планинско. Обявиха ме за невежа като им казах че техния метод е по-малко ефективен от моя). За всички с ДПФ-и - Хора, карайте в обороти където турбото работи и няма да имате проблеми!!
  5. Правилен монтаж на ГИ + снимки

    Привет и от мен, ако вече не си сложил ГИ, да споделя и аз малко опит, след като 2-3год карах и аз F20B6 автомат, после му сложих колянов вал от F23 и през цялото време с ГИ: - както са коментирали по-горе колегите, няма нужда да се презапасяваш с повече от 20-30к.с. на изпарителя, но ако в комплекта идва изпарител за 200к.с. , слагай го, няма да пречи, не е двойна разлика или повече - диаметрите на стандартните медни тръби са достатъчни за този мотор, маркучите с които идва също, там не пипай. Това което бих те посъветвал е газовата рейка да е по-близо до всмукателя и маркучите да не са излишно дълги. - дали нещо е монтирано със свински опашки или метални скоби няма никакво значение, важно е "майстора" да седне в колата след монтажа и да кара 1-2часа и да настройва в движениеПървоначалната/автоматичната настройка на ГИ комповете е колкото да тръгнеш да настройваш истински в движение!
  6. АГУ на Honda Stream

    Привет, тази дилема с майсторите е вечна, няма универсално решение! Аз бих заложил на майстор който ми препоръчат от първа ръка - някой който кара кола с газова монтирана от него и е видял колко добре е монтирана и настроена. Проблемите са няколко: - да избереш читав комплект газова инсталация - рейка/изпарител/комп - да уцелиш човек който да ги монтира добре и да се заиграе да настрои двигателя добре, а не просто да пусне автоматичната настройка, която е колкото да запали колата на газ преди истинската настройка - при евентуална нужда от донастройка или решаване на изникнал проблем, да имаш максимално съдействие от "майстора" - гаранция на компонентите. Търси нещо с мин. 2год гаранция на всички компоненти. На твое място бих пробвал ФОБОС на твое място - имат модел за 8-900лв който е с 5 години гаранция... струва ми се достатъчно обвързващо за тях, за да се постараят с монтажа!! http://fobosgas.com/ Целта е да се монтира в техен сервиз или в оторизиран от тях, щото иначе всеки газаджия има дилърски цени при тях и монтира и не се знае дали важи гаранцията и дали ще я монтира както трябва! Късмет преди всичко
  7. Аз бих те посъветвал същото - да си сигурен, че колата работи правилно на бензин и тогава вероятно и на газ ще изчезне проблема. Не познавам iVTEC двигателите, но ми идват няколко неща на ум - 1. свещите да се проверят - малко вероятно да са проблем, но ако си ги сменил преди 5к км и не са били читави, може просто за 5к км да са си заминали и да не палят добре => лошо работи и на двете горива. 2. ако са ти пипали кабелите по ТПС-а да не би да са променили изходящия сигнал от ТПС-а, щото К20 двигателите са с електронен дросел, който се управлява постоянно, заедно с всмукателния вал и втек-а и ако има смущения и ЕКУ-то не го управлява качествено, може това да е сериозна причина за лоша работа на мотора. 3. При работа на място тази дупка в дросела може да стабилизира празния ход, но не вярвам чак толкова да се отрази в движение, че да ти качи 20% разхода. Мисля че си прав - щом 50к км е работила добре, а сега не, вероятно има проблем! Започни от най-очевидните неща - щом са пускали кабел към ТПС-а , нека го махнат и след това се върни и към дросел без дупка и пак докладвай. Не вземай на доверие ничии думи, нито моите, нито други, само мисли логично
  8. Патрон + Ключ за запалване

    1. не знам стандартния ти ключ какъв е, ама според подписа ти караш Сивик 96-00, англичанка, може да имаш имобилайзер , но ако и преди си палил с този "резервен" ключ, значи не ти е това проблема.2. всички сивици така им цъкат релетата като им е слаб акомулатора ПЪРВО опитай да ти дадат ток.3. дай още детайли преди да очакваш още предложения от колеги
  9. XAXO

    Така като чета форума, особено коментарите покрай покупко-продажбите... ВСИЧКИТЕ СТЕ ЗЛЕ. Първия тръгнал да си прави колата "щото е такъв и иска всичко да му е наред" ама тръгнал с 30лв за мост, после обижда на селянин, някой който му е пратил стока, а той не я е огледал. Вярвам че другия път ще си купи ТВ от Технополис, ама понеже не проектира LCD матрици, ще обвини Технополис, че са го преметнали с контраста.... Всичките коментирате част за 30лв, сякаш някой е излъгал 400 човека и сте клуб на измамените... Искам да знам колко от Вас, като си продават колите, описват на потенциалния купувач всяка забележка и дали случайно не разчитате да не бъде забелязано това и онова... Ама като купувате имате гърла да спорите, евала Голяма част от вас чоплят семки и защитават КУПУВАЧА, щото по подразбиране продавачите лъжат, само не разбирам как ще лъжат , ако си вържете гащите както трябва... Ако толкова е важна частта, защо не си я купите от магазин, дори да е заместител, а не внесена от Япония?!?!? Ако ще е ползвана част - ами искайте снимка, искайте продавача да си маркира някак частта, за да му я върнете като не ви хареса, за да не ви изклатят с номера "не знам какво ми връщаш"! Ми като Ви е толкова капацитета, заслужавате си го, не разбирам в какъв свят живеете? Много сте морални, като недогледате нещо, а като бръмчите на червени светофари, ОТНОВО с гърне ЗА 30ЛВ, не се съобразявате с моралните норми, да не коментираме ЗДВП! И стига приказки от рода на "тук във форма уж сме се събрали"... бла бла с идеална цел :lol:/> не съм сигурен колко от Вас си вярват все още като говорят така. Ако някой иска да си търси правата, да не разчита на рейтинга на потребител, щото ако няма комисия, която да решава казуси, тоя рейтинг е като вота при изборите - тоя с по-добри ораторски умения води ;)/> За целта се купува от магазин, където сте потребител, защитен от закона, получавате документ за покупката си, имате права за връщане в определен срок и гаранционни условия. В момента в който сте решили да си спестите 50лв, пазарувайки на сляпо, АВТОМАТИЧНО ГУБИТЕ ВСИЧКИ ТЕЗИ ПРАВА, ЗАЕДНО С ПРАВОТО ДА МРЪНКАТЕ, ЧЕ САМИ СТЕ СЕ ПРЕЦАКАЛИ. :rolleyes:/> Не ми се занимава да администрирам, щях да съм изчистил всичките такива теми и акаунти на мрънкащи "моралисти" - смешници с прекалено много свободно време... Просто в случая реших, да Ви кажа как изглеждате отстрани в тази тема и N на брой други подобни. :lol:/>
  10. Колега, аз съм с Акорд 99-та, Автоматик 2.0л Ф20Б6 е кода на двигателя. Не знам какво очакваш като поведение или разход, но на газ в града под 15л ГАЗ не съм слизал, извън града 9-11л... Покрай един ремонт открих следния проблем - моя двигател има датчик за детонации (knock sensor) който е бил счупен при предходно ходене при майстор. Този датчик се намира под всмукателя, над филтъра за масло и в ляво от датчика за налягане на масло. Сигурно при смяна на масло го чупят, знам ли... Знам че твоята е различна, но не ми се рови да видя дали имаш и ти такъв, пък и може да е полезно на други хора с подобен проблем... Този датчик регулира правилното запалване и това оказва влияние на ускорението, поведението, разхода, празния ход и т.н. Смених го преди 2 дни и празния ход заспа, колата реагира по-добре на педала на газта, разхода още не е ясен, не искам да заблудя някого. По-горе добре ти е казал колегата - започни с датчика за въздух и МАР сензора, виж дали имаш и датчик за детонации - може да седи само нещо като болт и да ти виси букса с един кабел като при мен. Обикновено е черен или зелен ЦЪК -> http://honda-accord.5go.ru/html/7_14.htm
  11. Малко лиготии по колата скоро цяла снимка на сичкото картинки
  12. Сгоних се най-накрая

    Mисля че колегата с БМВ-то предложи оферта - че ако някой е до 160коня му дава преднина, което да поизравни силите.Понеже аз ще съм без интериор и с Тубро, ще стартираме заедно, както е редно.
  13. Сгоних се най-накрая

    Аз имам мерак да пием по едно на кафе след седмица, пък кой кого ще черпи, на място ще преценим, тъкмо да сравним как се държи 1600сс Турбо Сивик, спрямо 3000сс БМВ ТДИ Всичко за спорта
  14. STICKER BOMB

    няма нужда от крайни изказвания, STICKER BOMB-a е още един метод за персонализиране на автомобилите ни, въпроса е да се прави със стил и вкус. Както един черен преден капак може да разкраси или загрозни колите, така могат и едни сини пръскалки, кофти джанти, "тунинг" брони, огледала, спойлери или купчина лепенки :-)"Мода" е за тези, които искат да са модерни, красивите и стилни неща остават във времето, дори след "модата" си Тази количка например ми се струва приятно направена, като за нова кола с купчина лепенки
  15. Огледалото е със всичко освен самото стъкло/огледало. Работи управлението и кабелите за подгряването, всички части и болтчета са по него, с оригиналната букса е. Купих го само за да му взема стъклото, останалата част ми е излишна С оригиналната боя на Хонда е, със съответните леки следи от ползване. 50лв с доставка на ваш адрес, иначе съм в Пловдив и може да го видите на място. 0882 009992 - Чавдар
×