Cyreon 200 #1 Публикувано 20 Ноември, 2015 Kaрам средно около 5000 км на година. В края на септември напълних догоре резервоара и едва ли до пролетта ще го изхабя. Питам, защото някои дето карат на газ и не ползват бензин са ми казвали, че стоял години наред бензинът без никакви проблеми. Според други не било хубаво да стои дълго. В тоя ред на мисли да попитам компетентните някои неща: 1. Старее ли бензинът в резервоара? (не питам дали се изпарява, а дали му се влошават качествата) 2. Ако да, до колко време след зареждане е добре да се използва без да причини проблеми? 3. Какви точно проблеми причинява стар бензин? (предполагам прецаква горивен филтър). 4. Как стоят нещата при другите видове горива - дизел, газ, метан? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
skuck 44 #2 Отговорено 20 Ноември, 2015 Аз със сигурност мога да кажа, че старее. Занимаваме се с моторни резачки и са идвали хора при нас, които имат проблеми с машината си (загуба на мощност, нестабилни обороти, трудно палене и неща от този сорт) в следствие на това, че са я оставили без да работят с нея дълъг период от време, след наливане на пресен бензин нещата се оправят. НО това е малогабаритна техника и може би при автомобил нещата едва ли ще седят по същия начин. Това е което знам аз. 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dctR 85 #3 Отговорено 20 Ноември, 2015 От стари шофьори знам, че старее, повече от 3 месеца не бивало да стои в резервоара. 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
sredez403 39 #4 Отговорено 20 Ноември, 2015 Старее.Вече смених една бензинова помпа заради стар бензин. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ИцоД 170 #5 Отговорено 20 Ноември, 2015 Пичове, грешите ! Ракията колкото повече старее, по-хубава става 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Emicha 1845 #6 Отговорено 20 Ноември, 2015 Горивата колкото повече седят, толкова повече боклуците в тях се утаяват, на дъното на съда в който са. Тази утайка е лошото в случая, иначе това отгоре над нея е супер добро. И за резачките, с оставено гориво в тях, причината е пак утайката и задръстването на филтърчето в резервоара му. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
B.Pavlov 188 #7 Отговорено 21 Ноември, 2015 Моята с пресен бензин върви и от ауспуха мирише по - добре от колкото с бензин на 2-3 седмици. Аз знам че му пада октановото число. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ruil4o 54 #8 Отговорено 22 Ноември, 2015 Аз знам че му пада октановото число. Потвърждавам. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
tonywoolf 100 #9 Отговорено 22 Ноември, 2015 Със сигурност не му се появяват бръчки, но при по-дълъг престой, бензинът започва да се разделя на фракции, като най-летливите съставки заминават първи. От това и пада октановото число. Най-много да задръстите филтрите, а защо не и дюзите. Тия дни гледах едно повторение по дискавъри, опитваха се да палят самолет след година и нещо престой, но така и не го запалиха. Накрая опитаха да палят авиационния бензин и с клечка кибрит, но така и не се запали... Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
fenabg 2981 #10 Отговорено 22 Ноември, 2015 Сегада ви кажа че на една чума "хонда" тук с бензин на около година крана само на газ. При палене на безнзин и каране на другия ден кат беше изтинала стеблата на клапаните се бяха залепили. Бензин с аромат на ацетон не е добре. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Markony 2244 #11 Отговорено 22 Ноември, 2015 Айде да си говорим за Лукойл.Имам бензин 99% чист от 10-на години и не е мръднал.Това,което ни сипват не е бензин,а смес .Смоли,бои,разредители,оцветители и други лайна дето са по-евтини от бензина слагат вътре....Затова има какво да се утаи и раздели. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Veseliq 1556 #12 Отговорено 23 Ноември, 2015 Да изясним няколко неща. Горивото "старее" когато има досег с кислород - горивото се разпада и абсорбира вода от влагата във въздуха. Но всички модерни автомобили са със затворени системи - което значи, че горивото няма досег с въздуха извън резервоара, което значително ЗАБАВЯ това стареене. За това и някой път ако си отворите резервоара ще чуете как капачката прави "фссс" от разпечатването на системата. Типично е за мотоциклети, дори сравнително нови, да не са със затворени системи. На есен като го зазимиш, на пролет едвам пали, не работи добре, докато не му сипеш пресен бензин - имал съм случай с Honda CB400 с позаминал двигател, на която трябваше да й се носи бензин, за да тръгне на пролет, понеже миналогодишния беше съвсем заминал. Предполагам същия е и случая с моторните резачки. В България все още не знам да се предлагат горива с Етанол (Е10). Те имат изключително кратък живот - едва няколко месеца. ПП: Интересно, че има някакъв колега "AtsokOld" който е нацъкал минуси, но тихичко - без нищо да каже 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
JoroHondata 188 #13 Отговорено 23 Ноември, 2015 Здравейте Малко извън темата: Мисля, че на бензиностанции Лукойл на колонките на бензина си пише: Етанол 7 %. Моля ако някой скоро зарежда да ме поправи ако това не е вярно. За затворената система- резервоар също е така (както го е описал колегата Veseliq)- но аз виждам нещата и по този начин: резервоара е плътно затворен и лятото от горещините налягането на бензиновите пари вътре е високо. Това според мен допълнително улеснява работата на бензиновата помпа (но не съм сигурен дали може да се повиши налягането на бензина след помпата). Поздрави Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
TipoMan 15 #14 Отговорено 23 Ноември, 2015 Да изясним няколко неща. Горивото "старее" когато има досег с кислород - горивото се разпада и абсорбира вода от влагата във въздуха. Но всички модерни автомобили са със затворени системи - което значи, че горивото няма досег с въздуха извън резервоара, което значително ЗАБАВЯ това стареене. За това и някой път ако си отворите резервоара ще чуете как капачката прави "фссс" от разпечатването на системата. Всъщност най-много му пречи топлината... Според приетите стандарти срокът на годност в резервоар е 6 месеца. От личен опит - след 3 месеца кола, оставена на открит паркинг през лятото палеше все по трудно и прекъсваше. На четвъртия просто спря да пали - туба нов пресен безнин и всичко се оправи. В средней климатической зоне бензин может храниться в плотно закрытых канистрах без существенной потери качества до 12 месяцев, а в баке автомобиля — не более 6 месяцев. Для северных районов сроки увеличиваются в 1,5—2 раза, а для южных — сокращаются вдвое. http://www.autocop.ru/obslremontexpl/hranenie-benzina.htm 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Veseliq 1556 #15 Отговорено 23 Ноември, 2015 Разбира се, че топлината ускорява процеса, който съм описал. Една от причините бензинът да е толкова добро гориво е, че лесно се изпарява и топлината допринася за това. Ако бензина се съхранява в идеално запечатан контейнер, ще има много дълга (години), ако не дори безкрайна трайност, колкото и да го нагряваш. Разбира се дори затворените системи на модерните коли не са идеално запечатани, с което както писах забавят това "стареене". Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
TipoMan 15 #16 Отговорено 24 Ноември, 2015 Ако бензина се съхранява в идеално запечатан контейнер, ще има много дълга (години), ако не дори безкрайна трайност, колкото и да го нагряваш. Колега, също толкова уверено преди време даваше съвети, които рискуваха "да запалят" (в буквалния смисъл) колите на съфорумниците ти... http://forums.hondabg.com/index.php?showtopic=86191&hl= Сега, вероятно за да компенсираш, си решил да им пречиш "да запалят" (двигателя). Ако не вярваш на руски сайтове, ето ти официален документ от British Petroleum. http://www.bp.com/content/dam/bp-country/en_au/products-services/fuels/opal-fuel/Opal-factsheet-storagehandling.pdf The storage life of petrol is one year when stored under shelter in a sealed container. Once a seal is broken the fuel has a storage life of six months at 20°C or three months at 30°C. Ето и нагледно какво се случва с бензина в резервоара на автомобила за няколко седмици. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
skuck 44 #17 Отговорено 24 Ноември, 2015 (Редактирано) Простете за некомпетентното мнение, но ЕКУ-то не компенсира ли некачественото* гориво с повече от същото? * "Изветряло", не разложено. Редактирано 24 Ноември, 2015 от skuck Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
boiskii 352 #18 Отговорено 24 Ноември, 2015 ...Може би. Ако "газанализатора" отчете промяна в състава на изгорелите газове, би трябвало да компенсира по някакъв начин. А вече как по-точно не знам. Не искам и да знам. Колата е за каране, а бензина е за горене. Аз лично изпитвам някакво подсъзнателно задоволство, когато стрелката пада, макар това да се отразява пагубно на джоба ми, но това значи, че съм карал, а последното ми носи удоволствие. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Veseliq 1556 #19 Отговорено 25 Ноември, 2015 The storage life of petrol is one year when stored under shelter in a sealed container. Once a seal is broken the fuel has a storage life of six months at 20°C or three months at 30°C. Ето и нагледно какво се случва с бензина в резервоара на автомобила за няколко седмици. Ти май не четеш нито какво пиша, нито какво пускаш. Писал съм, че горивото ще е трайно много дълго, ако не и безкрайно, ако е в ИДЕАЛНО запечатан контейнер. Дали разбираш значението на идеално запечатан е може би част от проблема. Точно каквото си пуснал и от BP. След разпечатване на контейнера, има годност за продаване до 6 месеца при 20 градуса или 3 месеца при 30 градуса. Но това е защото има досег с въздух - ако горивото си седи в контейнера, срокът е коренно различен. BP дават срок на запечатан контейнер от 1 година, без значение от градуси и силно подозирам, че този срок е свързан с това, че не се знае как се складират контейнерите, дали те не подлежат на повреда, а не че горивото в тях се скапва. Също така съм писал, че модерните автомобили имат затворена система, която не е идеално запечатан контейнер, но далеч не позволява лесен досег с въздух, което забавя стареенето и модерна кола има доста по-голяма вероятност да запали с 6 месечен бензин, от колкото мотоциклет, на който резервоара не е запечатан. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
TipoMan 15 #20 Отговорено 25 Ноември, 2015 Ти май не четеш нито какво пиша, нито какво пускаш. Не виждам защо се сърдиш и обвиняваш, че излагам позицията на British Petroleum, която за съжаление не съвпада с твоята. Те ясно казват : "under shelter in a sealed container" - до 1 година. Теоритизирай си колкото искаш дали в твоя много по-"идеално запечатан контейнер", при абсолютна 0, във вакуум и без магнитно въздействие бензинът може да издържи повече, вероятно в някой форум за теоретична химия това би било интересно... "opened container" - 3 до 6 месеца (при 30 и 20 градуса, съответно) "in equipment fuel tanks" (автомобилен резервоар) - до 1 месец. Ти казваш 6. Може и маслото да сменяш на 90хил километра, вместо на предписаните 15, колата пак си пали с него, какво му е.... Може да слагаш и "тракторна" нафта в колата си - но това си е твое решение - и не ми се сърди, ако аз не го споделям. За съвременен бензинов двигател старото гориво е не по-малко опасно... Според мен всеки е в правото си да прецени дали да вярва на British Petroleum или на теб, нали за това е форума. Ето, аз пък смятам, че Елвис е жив - но няма да започна да те нападам, ако ти не си съгласен с мен. 3 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Veseliq 1556 #21 Отговорено 25 Ноември, 2015 Не се сърдя или обвинявам - напротив. Твърдим едно и също нещо, но ти казваш, че не е така и цъкаш минуси Въпросът беше старее ли бензинът или не. Писах, че старее, че при по-модерните автомобили старее по-бавно, защото резервоарът се запечатва, при по-старите не. Писах защо старее - от допира с въздух и изпраението на някои вещества. Ти твърдеше, че е от топлината - моята забележка бе, че топлината помага този процес да се ускори, но не е заради топлината - ако бензинът няма допир с въздух, дори да го нагрееш в някакъв контейнер, това няма да го развали. "opened container" - 3 до 6 месеца (при 30 и 20 градуса, съответно) "in equipment fuel tanks" (автомобилен резервоар) - до 1 месец. Ти казваш 6. Това са показатели за запазване на някакво качество на горивото. Не че ако оставиш бензин в резервоар на автомобил над месец (че и над 6 месеца) той вече напълно ще се е развалил. С което никъде не съм твърдял, че препоръчвам да се налива гориво, което съвсем планувано няма да се използва бързо и навреме - даже напротив, целта на първия ми пост бе да подскаже на автора, че по-добре да не пълни резервоара ако мисли, че ще му стигне до средата на 2016 Та кажи с кое от нещата, които съм написал (в този или миналите ми постове) не си съгласен. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове