Jump to content
Cyreon

Старее ли бензинът

Recommended Posts

Kaрам средно около 5000 км на година. В края на септември напълних догоре резервоара и едва ли до пролетта ще го изхабя.

Питам, защото някои дето карат на газ и не ползват бензин са ми казвали, че стоял години наред бензинът без никакви проблеми. Според други не било хубаво да стои дълго. В тоя ред на мисли да попитам компетентните някои неща:

 

1. Старее ли бензинът в резервоара? (не питам дали се изпарява, а дали му се влошават качествата)

2. Ако да, до колко време след зареждане е добре да се използва без да причини проблеми?

3. Какви точно проблеми причинява стар бензин? (предполагам прецаква горивен филтър).

4. Как стоят нещата при другите видове горива - дизел, газ, метан?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз със сигурност мога да кажа, че старее. Занимаваме се с моторни резачки и са идвали хора при нас, които имат проблеми с машината си (загуба на мощност, нестабилни обороти, трудно палене и неща от този сорт) в следствие на това, че са я оставили без да работят с нея дълъг период от време, след наливане на пресен бензин нещата се оправят. НО това е малогабаритна техника и може би при автомобил нещата едва ли ще седят по същия начин. Това е което знам аз.

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От стари шофьори знам, че старее, повече от 3 месеца не бивало да стои в резервоара.

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Старее.Вече смених една бензинова помпа заради стар бензин.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пичове, грешите ! Ракията колкото повече старее, по-хубава става :tooth:

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Горивата колкото повече седят, толкова повече боклуците в тях се утаяват, на дъното на съда в който са.

Тази утайка е лошото в случая, иначе това отгоре  над нея е супер добро.

И за резачките, с оставено гориво в тях,  причината е пак утайката и задръстването на филтърчето в резервоара му.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моята с пресен бензин върви и от ауспуха мирише по - добре от колкото с бензин на 2-3 седмици. Аз знам че му пада октановото число.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз знам че му пада октановото число.

Потвърждавам.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Със сигурност не му се появяват бръчки, но при по-дълъг престой, бензинът започва да се разделя на фракции, като най-летливите съставки заминават първи. От това и пада октановото число. Най-много да задръстите филтрите, а защо не и дюзите.

 

Тия дни гледах едно повторение по дискавъри, опитваха се да палят самолет след година и нещо престой, но така и не го запалиха. Накрая опитаха да палят авиационния бензин и с клечка кибрит, но така и не се запали...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сегада ви кажа че на една чума "хонда" тук с бензин на около година крана само на газ. При палене на безнзин и каране на другия ден кат беше изтинала стеблата на клапаните се бяха залепили. Бензин с аромат на ацетон не е добре.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Айде да си говорим за Лукойл.Имам бензин 99% чист от 10-на години и не е мръднал.Това,което ни сипват не е бензин,а смес .Смоли,бои,разредители,оцветители и други лайна дето са по-евтини от бензина слагат вътре....Затова има какво да се утаи и раздели.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да изясним няколко неща. Горивото "старее" когато има досег с кислород - горивото се разпада и абсорбира вода от влагата във въздуха. Но всички модерни автомобили са със затворени системи - което значи, че горивото няма досег с въздуха извън резервоара, което значително ЗАБАВЯ това стареене. За това и някой път ако си отворите резервоара ще чуете как капачката прави "фссс" от разпечатването на системата.

 

Типично е за мотоциклети, дори сравнително нови, да не са със затворени системи. На есен като го зазимиш, на пролет едвам пали, не работи добре, докато не му сипеш пресен бензин - имал съм случай с Honda CB400 с позаминал двигател, на която трябваше да й се носи бензин, за да тръгне на пролет, понеже миналогодишния беше съвсем заминал. Предполагам същия е и случая с моторните резачки.

 

В България все още не знам да се предлагат горива с Етанол (Е10). Те имат изключително кратък живот - едва няколко месеца.

 

ПП: Интересно, че има някакъв колега "AtsokOld" който е нацъкал минуси, но тихичко - без нищо да каже :)

  • Надолу 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте

Малко извън темата:

Мисля, че на бензиностанции Лукойл на колонките на бензина си пише: Етанол 7 %. Моля ако някой скоро зарежда да ме поправи ако това не е вярно. 

За затворената система- резервоар също е така (както го е описал колегата Veseliq)- но аз виждам нещата и по този начин: резервоара е плътно затворен и лятото от горещините налягането на бензиновите пари вътре е високо. Това според мен допълнително улеснява работата на бензиновата помпа (но не съм сигурен дали може да се повиши налягането на бензина след помпата).

Поздрави    

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да изясним няколко неща. Горивото "старее" когато има досег с кислород - горивото се разпада и абсорбира вода от влагата във въздуха. Но всички модерни автомобили са със затворени системи - което значи, че горивото няма досег с въздуха извън резервоара, което значително ЗАБАВЯ това стареене. За това и някой път ако си отворите резервоара ще чуете как капачката прави "фссс" от разпечатването на системата.

Всъщност най-много му пречи топлината...

Според приетите стандарти срокът на годност в резервоар е 6 месеца.

От личен опит - след 3 месеца кола, оставена на открит паркинг през лятото палеше все по трудно и прекъсваше.

На четвъртия просто спря да пали - туба нов пресен безнин и всичко се оправи.

В средней климатической зоне бензин может храниться в плотно закрытых канистрах без существенной потери качества до 12 месяцев, а в баке автомобиля — не более 6 месяцев. Для северных районов сроки увеличиваются в 1,5—2 раза, а для южных — сокращаются вдвое.

http://www.autocop.ru/obslremontexpl/hranenie-benzina.htm

  • Надолу 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Разбира се, че топлината ускорява процеса, който съм описал. Една от причините бензинът да е толкова добро гориво е, че лесно се изпарява и топлината допринася за това. Ако бензина се съхранява в идеално запечатан контейнер, ще има много дълга (години), ако не дори безкрайна трайност, колкото и да го нагряваш. Разбира се дори затворените системи на модерните коли не са идеално запечатани, с което както писах забавят това "стареене".

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако бензина се съхранява в идеално запечатан контейнер, ще има много дълга (години), ако не дори безкрайна трайност, колкото и да го нагряваш.

Колега, също толкова уверено преди време даваше съвети, които рискуваха "да запалят" (в буквалния смисъл) колите на съфорумниците ти...

http://forums.hondabg.com/index.php?showtopic=86191&hl=

Сега, вероятно за да компенсираш, си решил да им пречиш "да запалят" (двигателя). :D

Ако не вярваш на руски сайтове, ето ти официален документ от British Petroleum.

http://www.bp.com/content/dam/bp-country/en_au/products-services/fuels/opal-fuel/Opal-factsheet-storagehandling.pdf

 

The storage life of petrol is one year when stored under shelter in a sealed container.

Once a seal is broken the fuel has a storage life of six months at 20°C or three months at 30°C.

 

Ето и нагледно какво се случва с бензина в резервоара на автомобила за няколко седмици.

 

post-10869-0-88449600-1448355762_thumb.png

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Простете за некомпетентното мнение, но ЕКУ-то не компенсира ли некачественото* гориво с повече от същото? 

 

* "Изветряло", не разложено.

Редактирано от skuck

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...Може би. Ако "газанализатора" отчете промяна в състава на изгорелите газове, би трябвало да компенсира по някакъв начин. А вече как по-точно не знам. Не искам и да знам. :) Колата е за каране, а бензина е за горене. Аз лично изпитвам някакво подсъзнателно задоволство, когато стрелката пада, макар това да се отразява пагубно на джоба ми, но това значи, че съм карал, а последното ми носи удоволствие.  :thumbs1:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

 

The storage life of petrol is one year when stored under shelter in a sealed container.

Once a seal is broken the fuel has a storage life of six months at 20°C or three months at 30°C.

 

Ето и нагледно какво се случва с бензина в резервоара на автомобила за няколко седмици.

 

 

 

Ти май не четеш нито какво пиша, нито какво пускаш. Писал съм, че горивото ще е трайно много дълго, ако не и безкрайно, ако е в ИДЕАЛНО запечатан контейнер. Дали разбираш значението на идеално запечатан е може би част от проблема. Точно каквото си пуснал и от BP. След разпечатване на контейнера, има годност за продаване до 6 месеца при 20 градуса или 3 месеца при 30 градуса. Но това е защото има досег с въздух - ако горивото си седи в контейнера, срокът е коренно различен. BP дават срок на запечатан контейнер от 1 година, без значение от градуси и силно подозирам, че този срок е свързан с това, че не се знае как се складират контейнерите, дали те не подлежат на повреда, а не че горивото в тях се скапва. 

 

Също така съм писал, че модерните автомобили имат затворена система, която не е идеално запечатан контейнер, но далеч не позволява лесен досег с въздух, което забавя стареенето и модерна кола има доста по-голяма вероятност да запали с 6 месечен бензин, от колкото мотоциклет, на който резервоара не е запечатан.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ти май не четеш нито какво пиша, нито какво пускаш.

Не виждам защо се сърдиш и обвиняваш, че излагам позицията на British Petroleum, която за съжаление не съвпада с твоята.

Те ясно казват :

"under shelter in a sealed container" - до 1 година. Теоритизирай си колкото искаш дали в твоя много по-"идеално запечатан контейнер", при абсолютна 0, във вакуум и без магнитно въздействие бензинът може да издържи повече, вероятно в някой форум за теоретична химия това би било интересно...

"opened container" -  3 до 6 месеца (при 30 и 20 градуса, съответно)

"in equipment fuel tanks" (автомобилен резервоар) - до 1 месец. Ти казваш 6.

Може и маслото да сменяш на 90хил километра, вместо на предписаните 15,  колата пак си пали с него,  какво му е....

Може да слагаш и "тракторна" нафта в колата си - но това си е твое решение - и не ми се сърди, ако аз не го споделям.

За съвременен бензинов двигател старото гориво е не по-малко опасно...

Според мен всеки е в правото си да прецени дали да вярва на British Petroleum или на теб, нали за това е форума.

Ето, аз пък смятам, че Елвис е жив - но няма да започна да те нападам, ако ти не си съгласен с мен.

 

  • Нагоре 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
 
Не се сърдя или обвинявам - напротив. Твърдим едно и също нещо, но ти казваш, че не е така и цъкаш минуси :) Въпросът беше старее ли бензинът или не. Писах, че старее, че при по-модерните автомобили старее по-бавно, защото резервоарът се запечатва, при по-старите не. Писах защо старее - от допира с въздух и изпраението на някои вещества. Ти твърдеше, че е от топлината - моята забележка бе, че топлината помага този процес да се ускори, но не е заради топлината - ако бензинът няма допир с въздух, дори да го нагрееш в някакъв контейнер, това няма да го развали.
 

 

"opened container" -  3 до 6 месеца (при 30 и 20 градуса, съответно)

"in equipment fuel tanks" (автомобилен резервоар) - до 1 месец. Ти казваш 6.

 

 

Това са показатели за запазване на някакво качество на горивото. Не че ако оставиш бензин в резервоар на автомобил над месец (че и над 6 месеца) той вече напълно ще се е развалил. С което никъде не съм твърдял, че препоръчвам да се налива гориво, което съвсем планувано няма да се използва бързо и навреме - даже напротив, целта на първия ми пост бе да подскаже на автора, че по-добре да не пълни резервоара ако мисли, че ще му стигне до средата на 2016 :) Та кажи с кое от нещата, които съм написал (в този или миналите ми постове) не си съгласен.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...