Jump to content
dvd77

Смяна на масло на автоматична скоростна кутия на хонда акорд 2006, 2,0 бензин

Recommended Posts

Препоръчайте ми масло за скоростната кутия. Някой правил ли е тази операция, сам или на сервиз. Колко литра събира скоросната кутия, говоря за хонда акорд 2,0 , бензин, 155 к.с. , 2006 година - фейслифт.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А защо искаш да го сменяш, просто за профилактика или трудно включва?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Минава 126000 км. и гледам, че пише смяната да става след 120000 км.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако всичко с включването на скорости и минаването през позициите и нивото на маслото в кутията е ОК немисля че е задължително да се сменя

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако искаш безвъзвратно да си почупиш кутията, не го сменяй, а ако искаш да я караш още, го смени с оригинално АТФ на Хонда, около 160лв. излиза в Бултрако. Тъй като няма как да смениш цялото, може 2000км. след тази смяна да го смениш пак. Изтича около 60%, затова новото бързо се омешва със старото. Ти си прецени.

  • Upvote 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз моето го взех от Бултрако Honda ATF-DW1 - 3л. 105лв. С някаква отстъпка беше. Има и филтър над скоростната кутия се намира за 35лв. Смяна 10лв. Цялото обслужване на скоростите 150лв. Не е болка за умираме за 120к. Направи го!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Само 3 литра ли събира кутията?

Някой има ли инструкции или да знае как се прави цялата процедура?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А иначе картерното масло се сменя като отвиеш болтовете на картера (на скоростите), там също е и филтъра. После се слага нова гарнитура и си 6.

Не съм съгласен с това твърдение макар и да не съм много специалист. Така се сменя маслото при BMW и разни други марки.

Ето как изглеждат скоростите http://japancars.ru/image/cache/epc_honda/16f0fea62b47d10781791c5ab9b0c02c-1056x527.gif

Къде по-точно е картера и как се сваля? И там филтър при тази кутия няма. Също пробката е магнитна и по нея полепват стружки които трябва да се премахнат.

По този начин смениха моето:

Всеки сам си решава как ще си обслужва автомобила, но за мен тези двойни смени на масло и цялостно източване ми са в повече.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всеки сам си решава как да поддържа автомобила си. Ясно сиу е записано в инструкцията на колко км или месеца (което настъпи първо) в зависимост от условията на експлоатация:

нормални условия 120 000 или 8г.

тежки условия 60 000 или 4г.

Задължително се сменя с ATF-Z1 или dw1 както е новата маркировка.

Също така е желателно да обърнеш внимание и на спирачната си течност (в случай че не си се сетил).

  • Upvote 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Първата смяна задължително се прави на 120 000 км. От много време насам карам автоматици и почти всички около мен карат автоматици и от опит ти казвам, че смяната на маслото е определящо за добрата работа и за надеждността на кутията.

 

Аз моята първа смяна я направих на 113 000, първо, защото беше точно на 8 години, но и второ, защото България е много запрашен район и през отдушника влизат много твърди прахови частици, което предполага по-ранната смяна.

 

По въпроса за двойното сменяне или цялостното точене смятам, че не е необходимо, защото всяка следваща смяна се препоръчва на 60 000 км или на 4 години, което обезсмисля повече гимнастики.

 

Не мога да кажа колко хваща, защото я оставих в Бултрако и после си я взех. На мен всичко ми излезе 140 лева, което е несравнимо с цената на ремонт или нова кутия, както и с обслужването на други кутии, особено на VW DSG, където цената при 7-степенния е 1000 лева. Цената от 140 според мен обезсмисля и занимавката сам да си го сменям.

  • Upvote 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей колега. Аз моята моята я взех на 117 хил. км и първата работа ми беше да сменя маслото на скоростите, дори преди това на двигателя. В Бултрако ми излезна около 140лв. като събра мисля че 2.8л. И както каза колегата didipov следващите смени е хубаво да се правят на 60-70 хил. за по-голяма сигурнст и по-дълъг живот на автоматика.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз за да не отварям нова тема ще питам тук. Купих си Акорд 8-ма генерация, 2009 г, 2.4, автоматик, на 58000 км. В сервизната история няма данни за смяна на масло на трансмисията. Въпросът ми е на какви интервали се сменя маслото на автоматичната трансмисия и трябва ли да го сменя сега, възможно най-скоро? Благодаря.

Редактирано от fashion_m

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Както по-нагоре е писано, първата смяна е на 120000 (ти си на половината - ако са реални), но пък са минали 10 години откакто е налято. Ако кутията работи нормално, не е спешно, но може просто да го опресниш (източват се около 3л. и се доливат нови - само оригинално хондово). 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вземи извади щеката  снимай цвета  на маслото по това може да се прецени състоянието му.Но 10 год щом не е бутано аз бих го сменил ,все пак и там маслото старее както е писал колега имаш и филтър  външен.В Бултрако 1 л е 40лв от  общите поръчки  тук в форума 1л излиза 25лв ти си прецени откъде.

Ето този розов цвят трябва да го има не толкова прозрачен .

20180909_124112.thumb.jpg.5b82cd778f3b33b870215caa775ff00d.jpg

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Доколкото съм запознат масло на автомат се сменя със специална машина, която го загрява до определени градуси изсмуква го и вкарва новото, това може да се направи в Бултрако и те съветвам там да го смениш. Щом не пише, че е сменяно до този момент, смени го час по-скоро, независимо, че е на малко километри, минали са 10г., което е и пределната възраст за смяна, с маслото на автомат експерименти и компромиси не се правят, защото струва скъпо! 

  • Upvote 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

До колкото съм запознат само ако ще го сменяш цялото е с машина .Ако ще правиш 3л опресняване не е с машина, което  аз го правя сам разликата тук е филтъра който се сменя също лесно.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ок, ще сменя маслото.
Казаха ми, че е възможно да има ъпдейт на софтуера на скоростната кутия, проверката на който струва 26 лв, а самия ъпдейт - 60 лв. Според вас да я ъпдейтвам ли?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Масло на автомат се сменя изцяло първият път и се прави по посочения начин. Аз лично горещо съветвам всеки път да се сменя изцяло, след първата смяна се прави на около 60к., което са си няколко години в зависимост от пробега, така че не е голям проблем. Пак казвам не си правете експерименти с автомат, защото едни спестени 100лв. ще ви струват 2000! 

Колкото до актуализацията, рискуваш да им дадеш 26лв. и да не ти актуализират нищо, както се случи при мен, тъй като се оказа, че всичко е актуално. 

Не знам дали може да се провери от кога е последната версия на софтуера на трансмисията, може би ако се пише до някое представителство.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз направих второ опресняване след около 1500 км , но този път сместо да покарам колата да загрее маслото я държах на място около 15-20 мин ... (не се прави така определено) Но ми направи впечатление ,че източих 2.5 литра ( предполагам защото не съм загрял маслото) но до лях 100-150 мил повече от колкото съм източил което голям проблем ли е ?! А и гледам в тубата как се мери това масло , обаче всеки път ми е замазана пръчката и не съм сигурен какво е нивото , меря го на топъл мотор веднага след спиране !?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето как се мери  но определено се изчаква това е от сервизната книжка на CRV 3ген

IMG-10941bfbb5051600545c13e394ac5861-V.thumb.jpg.690e8aa9b595931e1a2a3219c8f58689.jpg

 

Интересно при колегата питал тези 58 хил за 10 год нещо колата на изобщо не е карана,за връщане на километраж са нужни точно 15-20 min на човек който знае как става.

Ако са доказуеми  супер,аз когато купих  колата на 160 хил уж доказуеми намерих фирма занимаваща се с ремонт и обслужване на автоматици.Те казаха това на кола след 120 -130хил е крайно НЕ препоръчително да се сменя изцяло,защото това се води един вид промивка, което може рязко до се влоши работата и което се и случволо вече на хора с дървени глави.Така минах на обновяване 3л.

  • Like 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 13 часа, CARPERA написа:

Те казаха това на кола след 120 -130хил е крайно НЕ препоръчително да се сменя изцяло,защото това се води един вид промивка, което може рязко до се влоши работата и което се и случволо вече на хора с дървени глави.Така минах на обновяване 3л.

Изцяло не съм съгласен и те съветвам повече да не ходиш при тези 'майстори' на автомати! 

Първо, повечето от производителите изискват първата смяна на маслото да е точно в този диапазон 100-120к. 

Второ, никога не е късно да смениш маслото на автомат.

Трето, дори е препоръчително при първата смяна да се направи промивка на трансмисията, промивката се прави с ново масло, чрез машината, което се изхвърля.

Четвърто, какво ще и стане на трансмисията, като и смениш изцяло маслото, същото, което ще му стане и на двигателя, а какво ще му стане на двигателя ако не му сменяш маслото, само точиш по-малко и доливаш.

Пето, автомат няма нужда от доливане или опресняване, има нужда от смяна от хора дето разбират, на всеки 50-60к. след първоначалната смяна, която също може да се направи в този диапазон.

Просто това, което са ти казали е толкова нелогично и технически грешно, че се чудя тези въобще имат ли машина за смяна на масло, защото ако имаха нямаше да ти приказват такива неща.

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ок намери къде  и в кое ръководство пише че маслото се сменя всеки път цяло през 50-60хил както си писал,говорим за навъртени 160 хил  които не можеш да докажеш като купиш колата .

Маслото в двигателя  и маслото в трансмисията нямат нищо общо,подложени са на коренно различни процеси, НЯМА изобщо база за сравнение.

Ти колко пъти го смени цалото на какви км.

 

Не вярвам японците да са направили автомата при смяна да изтичат само 3л,а не всичкото за да правиш всеки път това.Направи ли са го така  за да се прави опресняване  на определени км.Това е същото и за ръчната скоростна кутия, както е и за задния дифт на 4х4 джипове,никога не изтича всичкото.

Редактирано от CARPERA
  • Upvote 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето ти първия линк от такива дето със сигурност поне малко разбират http://www.dunevmotorsport-r21.com/smyana-na-maslo-na-avtomatichna-skorostna-kutiya/

Има много голяма база на сравенение между маслото в двигателя и маслото в скоростната кутия, и при двата маслото маже движещи се части, разликата е единствено в това, че маслото в двигателя се амортизира много по-бързо, в следствие на по-високата температура, замърсяване и окисление, което изисква по-честта подмяна. 

Колкото до пробега за смяна, това че производителя ти казва сменяй масло на 20к., значи ли, че трябва да сменяш маслото на 20к.

Мойто е сменяно преди 10к. проверено и потвърдено, че ок, така че ще го сменя след 50к., а и мойта трансмисия е I-shift, която си е на практика механична, като устройство и няма нищо общо с автомата, който изисква много по-сериозно и безкомпромисно обслужване. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
8 minutes ago, Rakeem said:

Ето ти първия линк от такива дето със сигурност поне малко разбират http://www.dunevmotorsport-r21.com/smyana-na-maslo-na-avtomatichna-skorostna-kutiya/

Има много голяма база на сравенение между маслото в двигателя и маслото в скоростната кутия, и при двата маслото маже движещи се части, разликата е единствено в това, че маслото в двигателя се амортизира много по-бързо, в следствие на по-високата температура, замърсяване и окисление, което изисква по-честта подмяна. 

Колкото до пробега за смяна, това че производителя ти казва сменяй масло на 20к., значи ли, че трябва да сменяш маслото на 20к.

 Мойто е сменяно преди 10к. проверено и потвърдено, че ок, така че ще го сменя след 50к., а и мойта трансмисия е I-shift, която си е на практика механична, като устройство и няма нищо общо с автомата, който изисква много по-сериозно и безкомпромисно обслужване

Ако производителят е писал, че се сменя на 20к (аз не знам за такъв), значи кутията е проектирана за такава смяна, и да, на толкова бих сменял. Със сигурност бих се доверил повече на Хонда отколкото на Дунев Мотор Спорт (нищо лично, не ги познавам).

 

А за нашата кутия (акорд 7) производителят е описал само опресняване и това очаква да се прави с кутията. По-конкретно между 40 и 80 хил. км след първоначалната смяна, която по спомен беше около 120хил, да.

 

Колкото до разликата във функцията на маслото между двигателя и кутията, съвсем не е само тази, която си описал. Нали в кутията маслото предава усилията от едната на другата пита на хидротрансформатора – каква е еквивалентната функция в двигателя? Също така омекотява превключването и намалява износването на фрикционните пакети – това какво общо има с работата на маслото в двигателя?

  • Upvote 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 8 минути, Pavel_Pavlov написа:

Ако производителят е писал, че се сменя на 20к (аз не знам за такъв), значи кутията е проектирана за такава смяна, и да, на толкова бих сменял. Със сигурност бих се доверил повече на Хонда отколкото на Дунев Мотор Спорт (нищо лично, не ги познавам).

 

А за нашата кутия (акорд 7) производителят е описал само опресняване и това очаква да се прави с кутията. По-конкретно между 40 и 80 хил. км след първоначалната смяна, която по спомен беше около 120хил, да.

 

Колкото до разликата във функцията на маслото между двигателя и кутията, съвсем не е само тази, която си описал. Нали в кутията маслото предава усилията от едната на другата пита на хидротрансформатора – каква е еквивалентната функция в двигателя? Също така омекотява превключването и намалява износването на фрикционните пакети – това какво общо има с работата на маслото в двигателя?

Става дума за маслото в двигателя, че пишат да се смяна на 20к. 

Имено маслото в автомата е подложено на много по-големи натоварвания от маслото в механичната трансмисия и за това трябва да се сменя по-често. 

А щом е масло, то основната му функцията е да смазва и в двигателя и в трансмисията, то е ясно, че не са един същи, някои двигатели са с хидравлични повдигачи, тоест в тези двигатели маслото изпълнява и допълнителна функция, но основната му е мазане.

И вярвай ми най-доброто, което можеш да направиш за автомата е да му сменяш маслото с машина. То и производителят не препоръчва маслото в двигателя да се изсмуква, а само да се източва от пробката.

Редактирано от Rakeem

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В линка който си дал освен една реклама на новата машина нищо друго не виждам.Да казват че след като смениш изцяло маслото и трябва да натикаш после добавка..............

Завода производител  е написал какво се прави,направил  е така кутията да се опреснява маслото.Появява се някъкав сервиз и скълъпява статия за да взимат парите на хората.Не мисла че процедура от 400лв на 60 хил. км, ако сменяш всичкото масло и платиш труда,или да го опресниш за 75лв е толкова добре за бюджета,при условие че имаш и друга текуща поддръжка.

  • Upvote 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 20 минути, CARPERA написа:

В линка който си дал освен една реклама на новата машина нищо друго не виждам.Да казват че след като смениш изцяло маслото и трябва да натикаш после добавка..............

Завода производител  е написал какво се прави,направил  е така кутията да се опреснява маслото.Появява се някъкав сервиз и скълъпява статия за да взимат парите на хората.Не мисла че процедура от 400лв на 60 хил. км, ако сменяш всичкото масло и платиш труда,или да го опресниш за 75лв е толкова добре за бюджета,при условие че имаш и друга текуща поддръжка.

Знаеш ли какво колега, прави каквото искаш, мога още 100 статии да ти покажа, тази беше първата, която ми излезе, мога да те водя при 10 монтьора дето ще те накарат да си глътнеш граматиката на тема скоростни кутии. Аз на мойта кутия ще и сменям маслото на 50-60к както трябва и както са ми казали 100 човека, че трябва да се прави, пък ти на твоя автомат си изливай, доливай и каквото искаш прави, но аз сериозно съветвам хора с автомати да не си правят експерименти. И японците, са го направили това да не можеш да източиш маслото на скоростите изцяло точно, защото масло на скорости не се сменя по този начин и ако нещо сгафиш щото слушаш пишман майстори да остане някакво масълце в кутийката.

ПС На някои места дори могат да обясняват колко си тъп, че си сменяш маслото на двигателя на 5-6-7-8к. а не на 15-20к. и че няма смисъл по-рано, обясняват дори, че няма смисъл въобще да се сменя масло на автоматик. Така че всеки е с глава на раменете си и си плаща за това, кой слуша. 

Редактирано от Rakeem

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не си прав - предполагам тези писаници си ги правил от седнало положение? Ей тъй както си седнал, вземи и ти да прочетеш до какво води промивката под налягане в автомата. Тези машини са измислени не случайно и не тук, а там където се обслужва по график и в стандартните срокове и километри (тоест малко от първото и много от второто). Стара кола с не сменяно масло и надута с такъв автомат може да образува големи главоболия на новия си собственик. Пробвал съм такава (на един приятел), а на моите автомати винаги само съм го опреснявал (вече 15 години), така че - ти както искаш, но настоятелният ти съвет за машинна смяна е ...

П.П. Не е необходимо да се навиваш и спориш.

  • Like 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

преди 9 минути, ceco_accord написа:

Не си прав - предполагам тези писаници си ги правил от седнало положение? Ей тъй както си седнал, вземи и ти да прочетеш до какво води промивката под налягане в автомата. Тези машини са измислени не случайно и не тук, а там където се обслужва по график и в стандартните срокове и километри (тоест малко от първото и много от второто). Стара кола с не сменяно масло и надута с такъв автомат може да образува големи главоболия на новия си собственик. Пробвал съм такава (на един приятел), а на моите автомати винаги само съм го опреснявал (вече 15 години), така че - ти както искаш, но настоятелният ти съвет за машинна смяна е ...

П.П. Не е необходимо да се навиваш и спориш.

Maшината сменя с налягането на маслената помпа на конкретния автоматик, не знам какво надува. 

Сиреч сменя маслото, както кръвната машина сменя кръвта на пациента, аз нищо проблемно не виждам. 

Редактирано от Rakeem

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
39 minutes ago, Rakeem said:

И японците, са го направили това да не можеш да източиш маслото на скоростите изцяло точно, защото масло на скорости не се сменя по този начин и ако нещо сгафиш щото слушаш пишман майстори да остане някакво масълце в кутийката.

 

Това сега  ли го измисли или ти го казаха 10 те майстора най- добрите на автомати.Или прати имейл на японците да ти кажат тънкия си замисъл.

 

Японците са го направили така и са написали как се процедира,това май го пропускаш .

П.П Маслото на двигателя сменям на 6 хил км карам 90%градско.Другите течности сменям както са го писали японците , не както им се иска на ДунаевМотоСпорт.

Редактирано от CARPERA
  • Upvote 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 13 минути, CARPERA написа:

Това сега  ли го измисли или ти го казаха 10 те майстора най- добрите на автомати.Или прати имейл на японците да ти кажат тънкия си замисъл.

 

Японците са го направили така и са написали как се процедира,това май го пропуска. 

П.П маслото на двигателя сменям на 6 хил км карам 90%градско.Другите течности сменям както са го писали японците , не както им се иска на ДунаевМотоСпорт.

Те японците съветват масло да се сменя на 20к. щото много ги е грижа за твоята кола. Аз ще си слушам хората дето разбират от поддръжка, а не тези, които разбират само от това как да правят и продават коли и това им е едничката цел.

Моят майстор след като си взех колата и му я закарах да я види, го питах ще ми сменя ли маслото на скоростите, отговорът му беше не, не се сменяло като двигателното, а само с машина, човека много ги разбира нещата, а мен много ме уважава и никога няма да ме подведе или да ме натресе на пачи яйца. Няма какво да кажа повече по темата. 

Ей това майсторче също не ги разбира 

 

Редактирано от Rakeem
  • Haha 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@Rakeem

 със сигурност е прав, че всеки "майстор" казва и си прави каквото той смята за редно. Ние като собственици правим същото.. каквото но харесва и ни е угодно.

Спора ми заприлича на кое е първо? Кокошката или яйцето?

  • Upvote 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да се сменя цялото масло на един агрегат никак не е лошо,друг е въпроса дали има смисъл да се прави по често от колкото тестовете на производителя показват.Финансово е по изгодно да се опреснява но пък чак да е вредно за кутията за това,че си го сменил цялото,това няма как да е вярно.

Редактирано от Митко Йотов

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Толко ли е трудно да източите 3 литра от кутията да го подмените, след 1000 км пак и да карате 50000/55000  ?

Мани другото и фейс групите са заляни последните 10 дена със същия въпрос . 

Редактирано от fenabg
  • Like 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

×