Jump to content
dvd77

Смяна на масло на автоматична скоростна кутия на хонда акорд 2006, 2,0 бензин

Recommended Posts

Препоръчайте ми масло за скоростната кутия. Някой правил ли е тази операция, сам или на сервиз. Колко литра събира скоросната кутия, говоря за хонда акорд 2,0 , бензин, 155 к.с. , 2006 година - фейслифт.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А защо искаш да го сменяш, просто за профилактика или трудно включва?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Минава 126000 км. и гледам, че пише смяната да става след 120000 км.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако всичко с включването на скорости и минаването през позициите и нивото на маслото в кутията е ОК немисля че е задължително да се сменя

  • Надолу 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако искаш безвъзвратно да си почупиш кутията, не го сменяй, а ако искаш да я караш още, го смени с оригинално АТФ на Хонда, около 160лв. излиза в Бултрако. Тъй като няма как да смениш цялото, може 2000км. след тази смяна да го смениш пак. Изтича около 60%, затова новото бързо се омешва със старото. Ти си прецени.

  • Нагоре 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз моето го взех от Бултрако Honda ATF-DW1 - 3л. 105лв. С някаква отстъпка беше. Има и филтър над скоростната кутия се намира за 35лв. Смяна 10лв. Цялото обслужване на скоростите 150лв. Не е болка за умираме за 120к. Направи го!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Само 3 литра ли събира кутията?

Някой има ли инструкции или да знае как се прави цялата процедура?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всеки сам си решава как да поддържа автомобила си. Ясно сиу е записано в инструкцията на колко км или месеца (което настъпи първо) в зависимост от условията на експлоатация:

нормални условия 120 000 или 8г.

тежки условия 60 000 или 4г.

Задължително се сменя с ATF-Z1 или dw1 както е новата маркировка.

Също така е желателно да обърнеш внимание и на спирачната си течност (в случай че не си се сетил).

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Първата смяна задължително се прави на 120 000 км. От много време насам карам автоматици и почти всички около мен карат автоматици и от опит ти казвам, че смяната на маслото е определящо за добрата работа и за надеждността на кутията.

 

Аз моята първа смяна я направих на 113 000, първо, защото беше точно на 8 години, но и второ, защото България е много запрашен район и през отдушника влизат много твърди прахови частици, което предполага по-ранната смяна.

 

По въпроса за двойното сменяне или цялостното точене смятам, че не е необходимо, защото всяка следваща смяна се препоръчва на 60 000 км или на 4 години, което обезсмисля повече гимнастики.

 

Не мога да кажа колко хваща, защото я оставих в Бултрако и после си я взех. На мен всичко ми излезе 140 лева, което е несравнимо с цената на ремонт или нова кутия, както и с обслужването на други кутии, особено на VW DSG, където цената при 7-степенния е 1000 лева. Цената от 140 според мен обезсмисля и занимавката сам да си го сменям.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей колега. Аз моята моята я взех на 117 хил. км и първата работа ми беше да сменя маслото на скоростите, дори преди това на двигателя. В Бултрако ми излезна около 140лв. като събра мисля че 2.8л. И както каза колегата didipov следващите смени е хубаво да се правят на 60-70 хил. за по-голяма сигурнст и по-дълъг живот на автоматика.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз за да не отварям нова тема ще питам тук. Купих си Акорд 8-ма генерация, 2009 г, 2.4, автоматик, на 58000 км. В сервизната история няма данни за смяна на масло на трансмисията. Въпросът ми е на какви интервали се сменя маслото на автоматичната трансмисия и трябва ли да го сменя сега, възможно най-скоро? Благодаря.

Редактирано от fashion_m

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Както по-нагоре е писано, първата смяна е на 120000 (ти си на половината - ако са реални), но пък са минали 10 години откакто е налято. Ако кутията работи нормално, не е спешно, но може просто да го опресниш (източват се около 3л. и се доливат нови - само оригинално хондово). 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ок, ще сменя маслото.
Казаха ми, че е възможно да има ъпдейт на софтуера на скоростната кутия, проверката на който струва 26 лв, а самия ъпдейт - 60 лв. Според вас да я ъпдейтвам ли?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако производителят е писал, че се сменя на 20к (аз не знам за такъв), значи кутията е проектирана за такава смяна, и да, на толкова бих сменял. Със сигурност бих се доверил повече на Хонда отколкото на Дунев Мотор Спорт (нищо лично, не ги познавам).

 

А за нашата кутия (акорд 7) производителят е описал само опресняване и това очаква да се прави с кутията. По-конкретно между 40 и 80 хил. км след първоначалната смяна, която по спомен беше около 120хил, да.

 

Колкото до разликата във функцията на маслото между двигателя и кутията, съвсем не е само тази, която си описал. Нали в кутията маслото предава усилията от едната на другата пита на хидротрансформатора – каква е еквивалентната функция в двигателя? Също така омекотява превключването и намалява износването на фрикционните пакети – това какво общо има с работата на маслото в двигателя?

Редактирано от dindin
Предходно мнение не се цитира!
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Бях в Бултрако.
240 и няколко лева за частична смяна на трансмисионно масло (вкараха 3 литра);
30 и няколко лв за преглед на ходова част - откриха ми лек луфт в рейката и ми предложиха рециклиране срещу 750 лв с 6 месеца гаранция.

  • Хаха 3
  • Объркан 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нека ние /модераторите/ да преценим кой-какво.Личните съобщения са си ваша работа.Ако не те кефи даден потребител ,може да го игнорираш от менюто или да го докладваш по установения ред. Постването тук на лично съобщения не е редно. Ако в темите на форума има обидни нападки от сорта на "келеш" също може да докладваш.Модераторите не могат да четат всички теми.

А тази тук вече е заключена,докато не я разчистя.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да приключим темата с маслата на Автоматичната скоростна кутия.

1.Изтеглям ръководството за използване/обслужване на автомобила.От там разбирам ,колко видове скоростни кутии се монтират на моя модел.

2.Определям/проверявам на моя автомобил коя кутия по-точно е монтирана

3.Прочитам в ръководството как се обслужва конкретната кутия.

4,Намирам конкретното масло-4,5 вида са и според графика за обслужване го заменям напълно или частично.

5.Ако не мога да се справя с горното проучване търся оторизиран сервиз или читав механик,който може да направи проверките вместо мен.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето повече информация за фактурата от Бултрако, някои хора я поискаха:
Материали:
Масло трансмисия: ATF-DW1, количество 3 броя, цена 97.25 без ДДС за трите
Филтър скоростна кутия: цена 57.13 без ДДС

Труд:
Смяна масло скорости. Времетраене 1 час. Цена 55 лв без ДДС
Преглед ходова част. Времетраене 0.5 часа. Цена 27.50 без ДДС.

Цена на всичко, с ДДС: 284.26 лв

Редактирано от fashion_m
  • Объркан 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Значи те докато ти се изтича маслото ти гледат ходовата част, но ги таксуват поотделно… Интересно.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Quote

Цена на всичко, с ДДС: 284.26 лв

За тези пари щеше да смениш и маслото на двигателя с масления филтър че и въздушния.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Какво сте се захванали с човека. Ще си обслужва колата където и както иска. И аз не харесвам Бултрако заради доста неща, главно цени, но все питам за части с надежда за разумна оферта.

Всички официални сервизи са скъпи за повечето от нас. Дано повече да можем да си ги позволяваме.

  • Харесвам 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Именно, всеки, който поне веднъж си е обслужвал колата в официален сервиз знае, че взимат скъпо, за пример, ако ходиш да си смениш маслото на аудито в порше ще олекнеш с 500-600лв. ;) Но все пак ми е малко странно как така в сайта пише смяна на масло на трансмисия 40-46лв, с ддс, а на него са му взели 56 без ддс! Реално е платил около 50лв. горница за лукса да си обслужи колата в Хонда.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
21 minutes ago, h5rov said:

Какво сте се захванали с човека. Ще си обслужва колата където и както иска. И аз не харесвам Бултрако заради доста неща, главно цени, но все питам за части с надежда за разумна оферта.

Всички официални сервизи са скъпи за повечето от нас. Дано повече да можем да си ги позволяваме.

ДА прав си никой не казва къде да си дава всеки парите,то 1 час може да се на обядва изкъпе и една ръка карти да изиграе човек, да смениш после маслото. За 8 часов работен ден 8 масла да сменят то ще фалират с тази производителност. 

И да ги имах парите пак не бих ги дал там няма нищо специализирано в отвъртане на болт и смяна на филтър.

Никой не се е захванал с човека искам да видят и другите след него че това може да се  направи пак професионално на половин цена всеки избира къде и колко да даде?

  • Объркан 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нямах нищо лично към него, извинявам се, че е излезнало така. Естествено, че всеки си избира. И аз, ако не ме притесняваше финансово, и не се бях интересувал предварително, сигурно бих се доверил точно на официален сервиз за най-качествена работа.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз си обслужвам колите в официални дилърства, като разбира се след това ще си го калкулирам в цената на колата, като я продавам. Примерно имам Toyota Corolla E150 2009, купена от дилърство, на 79000 реални километра, обслужвана редовно в дилърства на Тойота със съответните вписвания и печати в сервизната книжка, и с минати всички сервизни акции, която кола не бих я продал за под 13000 лв, при средна цена на пазара 10000 лв. Това е разликата да обслужваш в официални дилърства.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тези "официалните" сервизи, отвън лъскави, блестящи, са толкова подвеждащи....Както колегата по-горе е написал, че нщ специализирано няма в това да се развие един болт, филтър и да се налее масло..Това вече не е достоверно, че като пише Хонда, БМВ, Мерцедес и вътре са механици, инженери, дошли от завода на производителя....Аз ще имам огромно доверие на човек-майстор в един гараж за една кола място и да си говоря и гледам в момент на ремонт, смяна масло, свещи и т.н. Пък и парите не ги събираме по дърветата, че да давам с по 50-100лв отгоре...

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги , малко актуална инфомация , за който се интересва вчера смених масло и фитър на скоростната кутия . Взех ги от Бултрако ATF-DW1 3л х 38,90лв и филтър 67лв. Сменят се според мен много лесно , а ефекта се усети поне при мен значително. Доста по-плавно превключва и по - приятно вози.  Около 1 час отне цалата процедура. Поздрави!

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За тези които четат темата  или им трябва масло ATF DW1ето колега продава на много добра цена

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами нищо лично против колегата, не го познавам, но го дава на подобна или малко по-скъпа цена от тази на Ато24 (общите поръчки). А гаранция е само думата му.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Виж разфасовките на Ато24 и ще разбереш защо ,  и 10лв по-скъпо от тях .Постнах го за тези които  не им се пазарува от там и плащат тук в Бг по 39-40лв за литър.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Аз виждам – ако сравняваме с това, колегата го продава с десетина лв по-скъпо. 4 бутилки от това от Ато24 излиза около 3.78л. Има и метална опаковка 4л на почти същата цена на литър като квартовата бутилка (пак около 100лв се пада).

Редактирано от Pavel_Pavlov

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте! Намислил съм да опресня маслото в автомата на Акорда( 2.0, 155к.с., автомат)... Та питането ми е следното, какво ще кажете за този вариант, по специфики отговаря за автомобила:

 

 

 

http://www.bardahl.bg/bg/product/a/6253

 

 

product_e53fffaa890dd5a81.png

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Поръчай си от Англия или Германия оригинално масло , цената ще е същата ! Виж колегите правят поръчки. Или от тук има във Варна мисля, не си заслужава за 30 лв разлика. 

  • Харесвам 1
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е, то разлика няма да има, просто ми беше интересно дали става, харектеристиките са му хубави и питах за мнение....Иначе на следващата може и да се включа, ако не съм го сменил дотогава....

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

То предполагам ,че не е проблем и да караш със него , но нали нашето оригиналното било "специфично" а и при малката ценова разлика по добре заложи на сигурно ,както всики правим специално за масло АТ и маслото на за рейката .  

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)
On 3/28/2019 at 9:37 AM, PILETORADI said:

Здравейте! Намислил съм да опресня маслото в автомата на Акорда( 2.0, 155к.с., автомат)... Та питането ми е следното, какво ще кажете за този вариант, по специфики отговаря за автомобила:

 

 

 

http://www.bardahl.bg/bg/product/a/6253

 

 

product_e53fffaa890dd5a81.png

Въпроса ти ми звучи като Моля кажете ми ако си скапя кутията с тоя Бардал не искам аз да съм виновен а Вие.

Каква е логиката  ти да несложиш Хонда АТФ което ще вземеш за 25 лв  от общите поръчки а да набутваш това което е по скъпо .

Ето ти една тема с колега който е експериментирал с добавки защото и той е чел и гледал реклами за хубавите им характеристики. Вече няма да повтори

 

Редактирано от CARPERA
  • Харесвам 1
  • Нагоре 1
  • Хаха 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги,

 

Един неангажиращ и колегиален  съвет:

 

Сменяйте си маслото на двигател и скоростна кутия по предписание (дори по-рано в нашите екшън условия!).  За автомат задължително слагайте масло Хонда ATF!!! . Ако случайно решите да обърнете внимание и решите да смените ....... спирачната течност и антифриз /не с вода 😀/, вие преминавате в графа "космонавт" , тоест шофиране с мирна глава и що годе изправна кола 😉

 

 

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И никога, ама никога не се ръководете от предписанията на производителя! Преди време стана ясно, че един от дизелите на Нисан 'яде' лагерите на коляновия вал и причината се оказала прекалено дългия интервал за смяна на маслото, което препоръчвали от Нисан! 

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

След смяната на трансмисионно масло в Бултрако забелязах, че нивото му е с 5 мм над максимума на щеката. Това лошо ли е? Да ходя ли за рекламация?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако е автоматик, да с повече масло работи по лошо, по рязко. Но има малка вероятност да не е сменяно никога и новото масло да почне да разтваря отлаганията и да дига нивото.

 

 

 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...