crown_bg 446 #121 Отговорено 15 Май, 2016 Има ли някой тук, който е слагал 0х20/30 на К24? Много се говори, че вискозитета и цинка, и други съставки не са важни, а да се гледат съставките предпазващи двигателя от износване. Кои са тези съставки, да знаем какво да гледаме? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Markony 2241 #122 Отговорено 15 Май, 2016 Чудесно резюме малък. Всеки трябва сам да си направи изводите за себе си!Търсиш перформънс-мощност/червени обороти/драг или запазване на хардуера за дълъг пробег от време.Икономията пък е важна за хората минаващи огромен пробег на година-20 до 30к. Синтезирано спрямо вискозитета: 5В-40 страхотно масло за нервни момци смяна на 5000 км. 0В-40 същото ,но за по-студен климат,смяна на 4000км 5В-30 златната среда,Градско масло с пробег 7500км-8000км 0В-30 като горното,но за по-студен климат с пробег 7500км 0В-20 и 5В-20.Коренно различни масла.Невероятен баланс трябва да се докара между визкозитет,устойчивост във времето,Икономията идва автоматично от това ,че двигателя пали с рядко масло,което запазва приличен вискозитет до 110 градуса.От това идва и бонуса намалено износване. Молибден-наш приятел Фосфор-враг за всички катализатори Естер в чист вид-наш приятел Вискозитет при 100 градуса-85% от времето на двигателя Вискозитет при 40 градуса-15 % подгряване на двигателя Вискозитетен студен индекс-това е цифричката с която започва маслото( - )/знака минус/ числото 35......при колко градуса маслото не е течно,разбирай двигателя не пали..Пример:5В-нещо си -35 означава ,че при - 30 маслото е течно.Колко е течно е друг въпрос,но не е грес. Колкото е по-голяма разликата между първата и втората цифра на вискозитетния индекс на маслото,толкова е по-къс пробега на маслото.Пример 0В-60 за 1-3000км. Допълниттелните пакети от добавки и чист естер обикновено 3-8% дава на всяко едно масло устойчивост във времето. Останалите елементи от менделеевата таблица-антиокислители,стабилизатори,анти ръжда ,миещи детергенти-чистят нагара и челата на буталата.-Харесваме Аз искам да мина живота на двигателя си с максимално малко износване,като ще игнорирам червения сектор-5000 оборота и нагоре,за сметка на износването.Ще паля и ще подгрявам 3-4 мин преди да потегля сутрин.Ще си намаля пробега на маслото ,за да не допусна изгарянето на добавките.Вместо на 10 ще сменям на 7500.Ще обърна голямо внимание на масления филтър-друга тема в масления форум,макар ,че от 3 години карам с VIK и съм ги изпреварил малко.. Как ще разбера кога да сменя маслото=По принцип си проверявам маслото всяка сутрин.Мръдне ли 2-3 мм не е страшно.Мине ли близко до минимума се нуждае от нова доза добавки-доливам до максимума и знам ,че съм опреснил добавките.Карам докато сигне средата и сменям...колкото -толкова.Ние събираме малко масло--почти 4 литра.Аз знам ,че с доливането на 500мл давам на старото мсло добвки още 10-15 % живот.Проста аритметика. Цвета на маслото и разхода му не са фактор за оценка.Ако бързо почернява -значи мие успешно.Ако гори,значи или сме нервни шофьори или сме прескочили пробега за смяна,гарантиран от вискозитетния индекс и от сертификата на маслото. Не е лесен избора ,но повечето информация ни праща далеч от профаните наливащи масло каквото ни препоръча продавача. Да не си помислите ,че плюя Цецо Акорд-Завършили сме заедно двигатели в РУ ,да не казвам на един чин и мога да си го храня както искам...Наздарве Цеци! 8 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
fenabg 2981 #123 Отговорено 15 Май, 2016 Незнам защо хондаджията като лице каращо средство за преминаване на разтоянието ,от точка А до точка Б , прецени че маслото е Мотул и трябва да е бистро . Няма да влизам в каквито и да размисли че ми се спи ,но и двете неща горе са хипер относителни. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
bongo789 163 #124 Отговорено 16 Май, 2016 0/40 смяна на 4000....стига си писал глупости, ма уникални глупости... Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 5953 #125 Отговорено 16 Май, 2016 (Редактирано) Не е лесен избора ,но повечето информация ни праща далеч от профаните наливащи масло каквото ни препоръча продавача. Да не си помислите ,че плюя Цецо Акорд-Завършили сме заедно двигатели в РУ ,да не казвам на един чин и мога да си го храня както искам...Наздарве Цеци! Наздраве Баци. Виде ли ко стана, кат отваряш/отговаряш. Аз захранки с инфо приемам, па и на маса няма да ти откажа. Главите (мойта и на мотора) са си ми персонален приоритет и никому не вменявам задължението да взема вместо мен решение. Просто се съветвам с тези които са петимни да споделят, особено ако знаят повече от мене. Инфото може да се ползва от всеки -или за справка и размисъл, или за мотив при покупка, или за деструктивна себеизява ... според - зависи. Редактирано 16 Май, 2016 от ceco_accord 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
bongo789 163 #126 Отговорено 16 Май, 2016 (Редактирано) Сложил си масло за 50 лева , купил си кола за петцифрена сума, тертипчия си, гуми, хандлинг,стендове, сакън прашинка да не падне...а се чудиш дали да го смениш,въпросното масло....Деструктивна, зависи...Едната ми бивша кола е нисан алмера N15, 7 смени с 5/40 на YACCO в натоварен градски цикъл/селски, все студена.Смяна на 10 хил, моторът е тих и спокоен, разход клонящ към нула. Акорда има вече 3 смени с 0/40, често се закачам за 330-ки със 200-220 с километри, няма излизане без ограничител и предавки се сменят около 5 хил. об. Кара се по 10 хил. км. тих и спокоен двигател минимален разход, доволно черно, третата кола е на приятел, 5 смени на 10 хил. нула проблеми, 0/40...Кое е деструктивно и на кой да вярвам , на себе си или на форумни писаници... Редактирано 16 Май, 2016 от bongo789 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ЧОЧО 23 #127 Отговорено 16 Май, 2016 Мммдааа Бонго. Да бяхте споделили с какво карате? По тази логика като измислят масло 5w10 ще е още по-Убаво Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
bongo789 163 #128 Отговорено 16 Май, 2016 .Линкове с кво карам има лекинко нагоре в темата с инфо...А ако се зачете някой из чужди форумеее ще открие с изненада ,че к24 масово се кара с 40 дори 50.... Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 5953 #129 Отговорено 16 Май, 2016 (Редактирано) Не критикувам никого (минал съм тоя жизнен етап) и имам приемлив личен опит, но нещата се развиват и ново инфо никога не е излишно (стига да може главата ми да го обхване и извлече полезна сентенция). С комбито сме от 7 месеца и за това разпитвам. Карам си го спокойно -семейна колца, но и му напомням (и на себе си) че е Хонда. Предимно градско и за кратко. Слава богу е бензин и качва бързо темп. Дългите преходи са спорадични и общия километраж за година не надхвърля 8-10 000. И те са в спокоен режим, освен когато има колони. Автомата превкл. предавките на 2000-2500об/мин. -при нормална езда или при спадане на въртящия момент с мръсна газ, което е около 5000об/мин. Ако искам 7000 трябва ръчен режим и го ползвам изключително рядко (ей тъй -за спорта). Пак казвам (и в тая страница) че изборът на масло не е бил мой и сега съм в питанка. Вярвам че и на други ще е от полза всяко инфо, па нейде и истината ще се роди -надявам се поне моята. Всеки обаче си има своя. Аз чета и попивам. Всеки е добре дошъл да ми е полезен -адмирации за което. Редактирано 16 Май, 2016 от ceco_accord 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ЧОЧО 23 #130 Отговорено 16 Май, 2016 Имах в предвид Маркони Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
crown_bg 446 #131 Отговорено 16 Май, 2016 Незнам защо хондаджията като лице каращо средство за преминаване на разтоянието ,от точка А до точка Б , прецени че маслото е Мотул и трябва да е бистро . Няма да влизам в каквито и да размисли че ми се спи ,но и двете неща горе са хипер относителни. Би ли посочил кого визираш, относно Мотула? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
madrigal 15 #132 Отговорено 16 Май, 2016 Ееей, тоя Апостолов как ги намира тия коли все на по 150 000 км.? Моята и тя е оттам и тя беше на 151 хил. км. като я взех. И моето масло беше 10W40 Total, но го смених с един "Риванол" 5W30. Пое точно 3.8 литра до горната точка на щеката. Засега не е мръднало оттам, но аз съм навъртял само 500 км. и то при спокойно каране. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
bongo789 163 #133 Отговорено 16 Май, 2016 Ти май питаше за скърцане от съединителя при потегляне, разглобих, проблема се оказа лагера... Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 5953 #134 Отговорено 16 Май, 2016 Ееей, тоя Апостолов как ги намира тия коли все на по 150 000 км.? Моята и тя е оттам и тя беше на 151 хил. км. като я взех. И моето масло беше 10W40 Total, но го смених с един "Риванол" 5W30. Пое точно 3.8 литра до горната точка на щеката. Засега не е мръднало оттам, но аз съм навъртял само 500 км. и то при спокойно каране. Е той си е така (има си основание), но ние не сме длъжни. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 5953 #135 Отговорено 16 Май, 2016 Ето на какво попаднах: http://www.zr.ru/content/articles/900784-motornoe-maslo-kakoe-vybrat/ четете и линковете в линка. Има много полезни неща -някои новост и за мен (ма къде и аз съ слагам). Има и общодостъпни и специализирани. Както вика шефа "всичко си пише -само требе а се чете". Езика не е "ча па толко чужд" Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Markony 2241 #136 Отговорено 16 Май, 2016 (Редактирано) https://www.youtube.com/watch?v=RtmRDfjGGpo Обяснение как пробега зависи от визкозитетния индекс- цветно http://ravenol-bg.com/category/%d0%bf%d1%80%d0%be%d0%b4%d1%83%d0%ba%d1%82%d0%b8/%d0%bc%d0%be%d1%82%d0%be%d1%80%d0%bd%d0%b8-%d0%bc%d0%b0%d1%81%d0%bb%d0%b0-%d0%bb%d0%b5%d0%ba%d0%b8-%d0%b0%d0%b2%d1%82%d0%be%d0%bc%d0%be%d0%b1%d0%b8%d0%bb%d0%b8/clean-synto/ Почти има Чочо..от преди 3 години.Пак по поръчка на Хонда Писах по-нагоре за най-новите изискванията на Хонда : 0В-16 5В-16 Редактирано 16 Май, 2016 от Markony Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ЧОЧО 23 #137 Отговорено 16 Май, 2016 (Редактирано) Маркони проблема е, че НЕ мога да се убедя, че масло: 0w16 , 0w20 , 0w30, 5w16, 5w20 или 5w30 Е по-добро от: 0w40 или 5w40 /визирам само бензиновите/ Който, както и да кара влиза в 5000об. и над. При само 140км/ч к20 ръчни е на 400 об. и е във Витек При 2-4 или 6 часов преход с 160км/ч с ЕКО масло или 0w40 ??? За продължително каране 180-200 не ми се и пита Според мен Няма ЕКО норма кято да не е за сметка на нещо друго! п.п: първия линк е като втория! Изплюй камъчето - с какво караш HR-V и CR-V - D и R серия Редактирано 16 Май, 2016 от ЧОЧО 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
bongo789 163 #138 Отговорено 16 Май, 2016 Има и нещо друго, автохипохондрията е напълно лечимо заболяване, това са просто железа, сипвайте и карайте... 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ЧОЧО 23 #139 Отговорено 16 Май, 2016 (Редактирано) Маркони: "0В-20 и 5В-20.Коренно различни масла.Невероятен баланс трябва да се докара между визкозитет,устойчивост във времето,Икономията идва автоматично от това ,че двигателя пали с рядко масло,което запазва приличен вискозитет до 110 градуса." RAVENOL или друго 0w20 - Viscosity at 100°C mm²/s 8,2 .............................0w40 - Кинематичен вискозитет при 100° C mm 2 /s 13,5 Е кое му е приличното на този вискозитет? 65% разлика Редактирано 16 Май, 2016 от ЧОЧО Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Markony 2241 #140 Отговорено 16 Май, 2016 http://dox.bg/files/dw?a=f67b42ad3b Няма и да си помисля ,че мога да убедя някого в нещо.Мога да предположа,че мога да накарам някого да мисли В горната таблица има всичко сентизирано на едно място с графика на износването на мотора в зависимост от типа на маслото. Който има нещо в главата да си вземе решение за себе си,който няма да кара с каквото му продадат в магазина. Бонго е абсолютно прав! Сипвайте и карайте..това са просто железа-сменят се. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
malak 55 #141 Отговорено 16 Май, 2016 (Редактирано) и пак казвам маслао много и инфо много, но най важно си остава като му свърши живота на маслото да го сменяте на време и аз и Маркони сме дали как се забелязва кога свършва маслото и го мерим по един и същи начин. сега че естерите издържат повече и са по скъпи и че колкото по малка е разликата в първа и втора цифра на вискозитета има по малко модификатори и издържа повече си е ясно. аз карам с 5в30 C3 най-рентабилно ми е (пробег X защита двигател и изпускателна система X цена) гледам да не е еко, не мисе слга 0в20 естерно щото не смятам да правя 500к на двигателя, как каза Бонго железария е, ако за едно масло за колата си отделям половината ден всеки път като трябва да купувам някой да ме удари има си по важни неща в живота. Редактирано 16 Май, 2016 от malak Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
mar_tod 465 #142 Отговорено 16 Май, 2016 5В-30 златната среда,Градско масло с пробег 7500км-8000км https://www.youtube.com/watch?v=RtmRDfjGGpo Обяснение как пробега зависи от визкозитетния индекс- цветно Като ги даваш тези линкове, поне ги прочети по подробно и ползвай помощни средства, ако не виждаш добре без очила . Не знам дали е цветно, ама за РИвАнола 5W30 дето си дал линка, черно на бяло пише пробег 50 000 км.(словом- петдесет хиляди) . По принцип пробега на маслото го определя производителя на колата, а не производителя на масла, но да хвърлиш на 7к. масло лонг лайф си е грехота, както и да го погледнеш . Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
neno_11 15 #143 Отговорено 16 Май, 2016 Здравейте,моят акорд също гори масло точно по описанията в темата /градско-не,извън града от 4000 оборота над 160км/ч. / карах с мобил 10в40 наливка някаква, на 5000км. го смених като съм долял още литър до смяната.Сега сложих IGAT пак 10в40 да видим какво ще стане.Събира точно 4,4л. и ако това гори мисля да пробвам с ENEOS 5в40. Така или иначе сменям на 5000 км. маслото дори и да го гори няма да стане нищо с мотора. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
barsi 265 #144 Отговорено 16 Май, 2016 Леле, Тука било интересно. Няма лошо човек да си обича желязото. Аз също съм от тези хора. Мога да си споделя скромния ми опит с автомобилите от последните 10г. и близо 300к пробег. Марката на маслото не е толкова важна, колкото произхода му. Това го знае всяко хлапе. От там натам идва режима на експлоатация. Както Маркони каза- повече ръчкане, води до по- честа смяна. И да не му се иска на човек колата си казва. Акорда ми е с 10в40, Не знам марка. Апостолов го наля, не е мръднало до сега. Вчера го проверих. 3м 3500км до сега. Колко ще изкара не знам. Като мине 10к пробег ще го сменя, че колата е в гаранция. Освен акорда имаме и една англичанка, преди това имахме и един хеч, където не е като да не го тормозех. Англичанката я кара жена ми. Спокоен шофер. Не качва над 4 на оборотомера, освен на магистралата. Не е фен на лудото каране. Преди това я карах аз. В началото с Валволин макс лайв- 10в40. На 9к вече беше черно. Веднъж ми наляха 15в40. Викам си голяма работа, ама сутрин й е тегаво. А беше и зима. На 8к почерня милото и го изхвърлих. После минах на Q8. пак 10в40. Уникално е. На 10к няма проблем. Само леко почернява, мотора е доволен. Колко е полезно за него не знам. На реглажите на клапаните няма отлагания по главата. На 13к вече си е за смяна и почва да намалява и заминава. По едно време ми попадна Оликрон 5в50. Е това масло, преди да почне да чернее и намалява минаха 15к пробег. Време си му беше. А забавния момент е, че му дават пробег 20к и било за БМВ. Колко е факт това не съм го проверявал. Интересното е, че с него хеча ми спря да гори масло. Преди това доливах до смяна около 400мл. Ама и виждаше много бой тая кола. не за друго, с обикновенна газова е и сутрин на 3к+ на оборотомера 3-4 мин да работи без значение дали е 10гр. или -10. Така си го карах 5г. Така си го кара и новия собственик. И пак изкара това масло 10к и взе да намалява. Смених го и малко след това продадох колата. А на англичанката се върнах на Q8, защото загубихме контакта, където Оликрона го взимахме на 7лв/л и сега си е 23, което е колкото колата Мисълта ми е да си спазвате какво пише по книжка. Ако иска 10в40 може да се сложи 5в50, особенно, ако го гори. Помага доста, но всяко масло си е различно, както и всяка кола. С макс лиф на Валволин брат ми си караше старата кола сума време и нямаше проблем. На мен не ми харесва. После започна да сипва Кастрол, но бързо се отказа. А това за подгряването сутрин по 3-4 мин е най- полезното нещо, което можете да направите с колата си. И предавки по- лесно влизат и всичко си загрява равномерно. За това, че студена кола не трябва да се натиска също е ясно. Поздрави и не робувайте на марки. Ако не сте като мен да познавате маслар се доверете на общите поръчки. Проба- грешка е скъп метод. Наскоро една позната щеше да хвърли колата. Купила си незнайно масло и й го наляли в колата. И вика- нещо свети. 2к след смяната маслото черно и под минимума. От там на обороти до друг сервиз и сега за сега няма проблем. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
bongo789 163 #145 Отговорено 16 Май, 2016 Най-голямата глупост е да си "подгряваш" колата 3-4 минути на място...все още има хора, които се радват на "бистро" масло след 5-6 хил... 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
rollin 463 #146 Отговорено 16 Май, 2016 (Редактирано) Като изходим от факта че има наистина лоши масла заради които колата може да го погори, при ВСИЧКИ други положение колата ви се нуждае от нови СЕГМЕНТИ и ГУМИЧКИ за да спре да гори масло !И моята гори и то по 3л на 10К и за това ще сменя сегменти че неща всяка седмица да правя типичната "Хонда - Гимнастика" - проверка на маслото !Вярно карам лошо, ама и бавно да я карам пак поне 1.5-2л ще изгори за 10К което НЕ Е нормално, макар че производителя се е презастраховал с космически глупости от към разход !В друга тема имаше колега който вече е сменил сегменти и може би 3-4 месеца по късно го попитах и каза че е навъртял над 5к и маслото не било мръднало и милиметър .Сегментите от Хонда оригинални са 110лв на бутало, около 80лв гарнитура на главата. към 50-60лв гумички на клапани и около 200лв р=труд и колата ако щеш Тотал за 30лв 5л и наливай пак няма да го гори. Не съществуват вълшебни масла дето да ви оправят липсата на нормална работа на сегментите.Според мене 80% от Хондите надхвърлили 150 000км са до някъде със заминали или поне тръгнали да заминават сегменти - бензиновите ! Според мен разход на масло над 500мл на 10к не е нормален при нашите коли(все пак не са рали или пистови). Говоря за бензиновите, за дизелите има куп други фактори. Редактирано 16 Май, 2016 от rollin 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
JapCar 304 #147 Отговорено 16 Май, 2016 Вярно карам лошо, ама и бавно да я карам пак поне 1.5-2л ще изгори за 10К което НЕ Е нормално, макар че производителя се е презастраховал с космически глупости от към разход ! Е, ти си си в норма според производителя... В книжката пише до 1л на 1000км, та когато стигнеш 10л на 10000км, сменяй сегменти Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
emod 1667 #148 Отговорено 16 Май, 2016 (Редактирано) Здравейте, Искам да добавя нещо по темата, макар че карам d15z8. Долните извадки са от Bob is the Oil Guy http://www.bobistheoilguy.com/motor-oil-108/ People say that their old car manual says to use a 10W-40 so they would never think of using a 0W-40. Again, both are the same viscosity at normal engine operating temperature. The 0W-40 just does not thicken as much after you turn off your engine. There are now several cases when manuals for older cars have been updated to reflect this. My 550 Ferrari Maranello manual said to use 5W-40 yet the 575 manual says to use the 0W-40. The engines are the same except the 575 has more BHP. It has better acceleration and more top speed. The engines have the same tolerances. All manufacturers I have seen are specifying 0W-XX or 5W-XX oils now. Honda, Ferrari, Ford, Mercedes, Porsche, and others specify a 0 or 5W-XX oil to mention a few. These are appropriate for all engines of all ages of all levels of wear. This second number is the only thing that may change with an older, lose or worn engine. This can only be determined by experimentation. If you are using XW-50, go to a 0W-40. If your pressures are still too high go to a 0W-30 and so on. When I took delivery of my 575 Maranello I drove for 500 miles then changed the oil to 0W-30 Mobil 1. There were no changes in operating pressure or temperature. Starting the engine seemed faster though. I called up FNA and was told that all new Ferrari Maranellos are delivered with 5W-30 Shell Helix Ultra. That is when I decided to try the 0W-20 Mobil 1. I could have gone to a 10 grade oil as my pressures were still excessive while driving around town. I do not drive on the track. Older engines may in fact benefit from thinner oil use. Over time permanent deposits of carbon and sludge build up in the engine oil ways. It is like a clogging of arteries in humans. We are now all on blood thinners. This is an area I specifically studied while a general surgeon resident at Chapel Hill. Thinner oils, and specifically synthetic products are better. Some people say their engines were “designed” to run on mineral based lubricates. I have not seen anything to support this theory. The synthetic of the same viscosity as the mineral oil you are now using will be an improvement. If you go from a mineral to an even thinner synthetic you may be better off still. The pressures go up in many older engines because of this “clogging” of the arteries. Most think this is good but it is really a lessening of flow and therefore accelerates engine wear even further. Remember, the only difference between a 0W-40 and a 10W-40 is that the 0W-40 thickens less after you turn off your engine. It is still too thick in the morning at startup but not as thick as the 10W-40. Yet, they are still too thick to use until they both warm up to operating temperature at which point they have the save viscosity, around 13 to 14. Remember that the 0W-30, 10W-30 and straight 30 grade oils all have a viscosity of around 10 at normal engine operating temperatures. They all thicken when you turn off your engine. The 10W-30 will thicken the most. There is one more thing. A 20 grade oil is not half as thick as a 40 grade oil. The real scale is more like the oils having an absolute thickness of 108 and 114. Now it can be seen that the 40 grade oil is only around 10 percent thicker than the 20 grade oil. The difference is not that much at operation but at startup the difference is significant. Pressure / flow dynamics go along with this 10 percent figure. A 30 grade oil should be thought of as having an absolute viscosity of 110 and a 50 grade oil has an absolute viscosity of 120. I am talking about the viscosity at operating temperatures. I thought everyone knew that 90 percent of engine wear occurs during the startup period because oil is just too thick. Some think it is good to have a thicker oil for startup since the parts shrink when cold and would otherwise “rattle.” Sure, your piston diameter will shrink on cooling but so will the diameter of your bore. The net result is about the same clearance hot and cold. This is not true for your valves. They lengthen when extremely hot. In the Murcielago they use shims instead of self adjusting valve tappets. You need to put a millimeter of clearance there so that after expansion the valve will not be held partly open when it is supposed to be closed. If it were true that thicker oils were needed at startup then the manufacturers would not be requesting oils that thicken less on cooling. They would just specify that one should use a straight 30 or 40 grade oil. Instead, over time, they have been specifying thinner and thinner oils. The manufacturers know what parts shrink or expand and the clearance changes that result. You do not have to worry about this. If it was that easy to design engines we would all be making them. Редактирано 16 Май, 2016 от emod 1 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
barsi 265 #149 Отговорено 17 Май, 2016 Най-голямата глупост е да си "подгряваш" колата 3-4 минути на място...все още има хора, които се радват на "бистро" масло след 5-6 хил... Би ли се обосновал ? За теб, като е глупост кажи защо . Аз в предния пост съм се обосновал. Ще го направя пак, очаквам и ти да го направиш. Може пък и да си прав. Имам 4 основни довода да го правя : 1во- Ако си забелязал на студен мотор скоростите влизат по- трудно. Същото е и при мотора, само че не го усещаш до някое време. Тихите обороти спомагат за намалено износване на мотора. 2ро- Зимата е студено, лятото е топло, пролет и есен имам я скреж, я вода по стъкла и огледала. В тия 3-4 мин са стига и парно да дойде или съответно да климатика да започне да действа. Или пък нагревателите да си свършат работа. 3то- Карам си колите на газ. Газовото обръща на 30гр, но температура на изпарителя. Правил съм експерименти. Ако колата е на място ми трябват зимата по 20лв бензин. Иначе са 30-35 на моменти, защото потеглиш ли изпарителя се обдухва и обръщането се забавя. За разлика в разхода на газ не съм забелязал да е над 100-200гр на сто отгоре или от долу. Но аз паля и минавам по поне 25-30км. На по- късо рядко карам. 4то- Не искам да пуша в колата. Правя го докато я подгрявам. Така си експлоатирам колите. На англичанката съм и направил над 200к от 2007ма насам и мотора не е мръднал. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
bongo789 163 #150 Отговорено 17 Май, 2016 (Редактирано) Темата е дискутирана всяка година по няколко пъти Но нека повторя това което съм казвал и преди ... Маслото се развърта за не повече от 15 секунди и за тоя период всичко е омаслено ... минали са 200 цикъла на двигателя на празен ход и проблеми с мазането няма ... двигателя обаче в началото е малко стегнат, което за нашите коли на по 500 000 000 км не е проблем защото те така или иначе са се оЛабили ... идва момента ссъ загряването на маслото, буталото и стената на цилиндъра + клапаните( те последни ) ... температурата в горивната камера е над 100 градуса и горе-долу равномерно разпределена - това кара буталото и цилиндър да си достигнат работната температура за не повече от 20 секунди ( тая температура не е 90 градуса ) .. но водата още е студена и се намира точно от другата страна на бариерата, което създава един ефект - стената от едната страна е на -10 градуса , а от другата на 800+ ... което ако това беше една обикновенна тръба, би довело до страшни деформации ... от тук идва и проблема със бързото загряване ... ричините за тоя случай са няколко:1. загряване на спряло - това е една от ситуациите в които най-много коли прегряват , което се случва заради слаба циркулация на водата и слаба вентилация на радиатора ... т.е. пиково загряване и то не равномерно 2. загряване от ръгане - ниски до средни обороти , но педала до доло - температурата в камерата се покачва много , но в общия случай ръгането е при ниски скорости и охлаждането рядко е добро зада се получи качествено разпределение ...3. високи обороти при двигателно спиране - загряването идва главно от триенето - неприятното е че триенето е повишено понеже двигателя е стегнат ...4. 2+3 ...и в четирите случая резултата е неприятен за колата , но и четирите са изтествани на хондовите двигатели многократно и двигателите стискат Всъщност двигателя е наистина оптимално загрял много след-като стрелката достигне средата и това се усеща когато изкарате колата на дълъг път ... моето наблюдение е, че са нужни поне 40 минути за да се изглади работата на двигателя и изстиването след това става за много часове, а не както в нормалния случай за 20-30 минути ...според мем , както и някои колеги казаха - колата се пали , слага се колана , пускат се фаровете И !! се потегля както е описано в закона бавно и спокойно без нерви и без щадене ... демек колеги - КАРАЙТЕ СИ КОЛИТЕ ! Тва е цитат на колега, общо взето половин минута е достатъчна за каране без притеснения...Не, не ми влизат по трудно скоростите студена, не пуша за да дремя отвън,и аз карам на газ но не ме бъркат 20 лева на месец за газ и предпочитам студена да си маа на бенз....И не на последно място нещата вървят към максимална екологична отговорност от всеки... Редактирано 17 Май, 2016 от bongo789 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
crown_bg 446 #151 Отговорено 17 Май, 2016 (Редактирано) Единствено мога да потвърдя, че двигателя е далеч от загрял в момента, в който стрелката удари малко преди средата на водата, и че двигателя 2-3 часа след спиране на работа, не е изстинал. Пълното загряване се усеща, след 40-50 мин., тогава всичко е достигнало някаква температура явно, нито се чува генерацията, нито двигателя, нито скоростите, и колата върви с малко газ. Така или иначе, докато вържа кучетата, отворя-затворя портата, минават 4-5мин. в които колата работи. Редактирано 17 Май, 2016 от crown_bg Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 5953 #152 Отговорено 18 Май, 2016 Нали по причина на късното темпериране (а не загряването на охл.течност) предимно градските кратки преходи се водят за тежки условия на експлоатация. Една сутрин, на паркинг пред хотел в Германия ми направиха забележка че цапам атмосферата, докато чаках няколко минути колегите да слязат и дизеловото Кю 7 тихичко ручеше с 6-така. Беше си студено, а и с дизелите знаете как е. Може би там не е прието сутрешното подгряване на място. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Markony 2241 #153 Отговорено 18 Май, 2016 И в швейцария е така.Забранено е с закон да работи двигател на място и ходят с колелета на работа... При бензиновия мотор до 2002 година ламда сондата почва да отчита след 60-90 секунди от запалването,при по новите ...след около 45 сек. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
crown_bg 446 #154 Отговорено 18 Май, 2016 В Швейцария не знам има ли такъв закон или не, но със сигурност видях доста автомобили, които работят на място, и не само по светофарите. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
D_U_D_E 28 #155 Отговорено 18 Май, 2016 Относно загряването на място, дори в "User manual" за Акорд, само не съм сигурен дали за бензин или дизел беше, но пишеше че няма нужда да се изчаква повече от 1 минута на място, независимо от условията. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
JapCar 304 #156 Отговорено 18 Май, 2016 При бензиновия мотор до 2002 година ламда сондата почва да отчита след 60-90 секунди от запалването,при по новите ...след около 45 сек. В подкрепа на горното: Ламбда сондата за да работи и трябва определена температура. Докато не я достигне, ECU подава едно средно напрежение което имитира сондата. Едно време сондите бяха двупроводни и май наистина повече от минута беше необходимо да загрее достатъчно само от газовете. Съвременните сонди са 4 проводни, защото имат подгряване и достигат работната си температура доста бързо... Като стана въпрос, да питам- с колко ламбда сонди е 2.0 i-VTEC ? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
JapCar 304 #157 Отговорено 20 Май, 2016 Пак да питам и да не е по темата: С колко ламбда сонди е 2.0 i-VTEC К20Z2? Днес бях в Хонда за смяна на възд. възглавница и питах за маслата- казаха, че до началото на миналата година са препоръчвали 5W30, а след това вече 0W30 за всякакъв пробег на двг... Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Veseliq 1556 #158 Отговорено 21 Май, 2016 Тук има прекрасна статия, която описва защо чакането на двигателя да загрее на място му вреди: http://www.businessinsider.com/heres-what-idling-your-car-in-the-morning-is-doing-to-your-engine-and-its-not-good-2016-1 За който не знае английски, google translate върши сравнително добра работа. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Pwn By Vayne 4 #159 Отговорено 22 Май, 2016 Mobil Super 2000 10w40 някакво мнение ? за акорд 6 1.8 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
pendoc 188 #160 Отговорено 19 Юли, 2016 Не, 5W30 е правилното по препоръките на производителя. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове