Jump to content
mytanta

спирачни дискове

Recommended Posts

Дисковете на црв са се кривнали,ходих да ги престъргват но са били на минимума. Трябва да закупя нови но всички ми казват че читави дискове нямало,а цените са различни.Моля някой който е сменял и е останал доволен да сподели марка за дисковете.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От общите поръчки си вземи EBC дискове.Аз съм с такива. Аз имам някакъв проблем с окачването и ми се криви десния постоянно....

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

не всички отзиви за тези дискове са добри,предлагат ми цимерман или ате като добри дискове,но нека да кажат хора които са сменяли дискове и са останали доволни.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Цимермана ги отпиши като добри за японски автомобил, те произвеждат предимно за европейки, а при японките спирачните системи и охлаждането на дисковете са малко по различни от европейските и изискват малко по читави дискове .

АТЕ, ТРВ  и Брембо са читави от европейските марки, а ако ти изпаднат и  Блу принт, вземай смело, те са опаковъчна фирма, но  в повечето случаи опаковат японски стоки .

  • Upvote 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте, карам ЦРВ 2.2 дизел 2006г. Преди 14200км смених оригиналните дискове и тогава се чудех какви дискове и аз да сложа. Консултирах се тук там , по форумите и реших сложих АТЕ. Уви радоста ми бе кратка след изминати 11000км колата гадно взе да тресе при спиране и решихме да ги престържем все пак бяха нови и имаха материал. Но сега след 3000км след престъргването пак почна да тресе, все още е поносимо . Ами сега ?, кажете каква марка да избера ? :punch: С трепет чета и се насочвам към Блупринт.

П.П.  с тез авточасти луди станахме.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз съм пред дилема на коя марка да заложа. ATE говорят че са добри, но ето го примера че явно има некачествени. Двоумя се между SWAG и TRW.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз съм с накладки TRW и дискове BRC.Джантите са ми леш от спирачния прах.Прекалено меки са,но колата си спира добре.

  • Upvote 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тъй като в постовете по-горе Blueprint се споменаха като добра марка, направих запитване на едно място и това което ме изненада е, че цената им е осезаемо по-ниска от тази на марки като ATE, TRW, Brembo. Напълно на ясно съм, че не мога ги сравнявам директно (различни класове са), но при подобни нива на цени, дали ще са достатъчно качествени.

По-долу ще сложа обявените цени за Blueprint, като в скоби давам и цени за АТЕ.

 

Предни дискове - 64 лв./брой                 (АТЕ - 125 лв./бр)

Предни накладки - 47 лв./комплект        (АТЕ - 87 лв./комплект)

Задни дискове - 42 лв./брой                   (АТЕ - 99 лв./бр)

Задни накладки - 39 лв./комплект          (АТЕ - 69 лв./комплект)

 

Общо за комплект, разликата в цената е двойна!

Стила ми на каране далеч не е агресивен и съм на мнение, че не са ми необходими топ продуктите, но все пак става въпрос за спирачна система. Очакванията ми са да спират сносно и да не вземат да се изкривят след определен пробег.

Какво бихте посъветвали вие? Приемам и други марки, ако имате впечатления от добри отношения цена/качество.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

След доста лутане и питане накрая взех комплект дискове с накладки ате,живот и здраве в сряда ще ги сложа.Предупредиха ме че е важно първите 1000 км да ги пазя и да не скачам на  спирачката.

Редактирано от mytanta

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

След доста лутане и питане накрая взех комплект дискове с накладки ате,живот и здраве в сряда ще ги сложа.Предупредиха ме че е важно първите 1000 км да ги пазя и да не скачам на  спирачката.

600 лева, да разбирам, или си намерил нещо по на далавера?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

210 лв дисковете и около 70 лв накладките

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тъй като в постовете по-горе Blueprint се споменаха като добра марка, направих запитване на едно място и това което ме изненада е, че цената им е осезаемо по-ниска от тази на марки като ATE, TRW, Brembo. Напълно на ясно съм, че не мога ги сравнявам директно (различни класове са), но при подобни нива на цени, дали ще са достатъчно качествени.

По-долу ще сложа обявените цени за Blueprint, като в скоби давам и цени за АТЕ.

 

 

Тъй като това са нещо като камъни в мойта градина, :)  понеже аз споменах Блу принт ще трябва да изясним нещата .

Първо- Блу принт не е марка, а опаковъчна фирма ;)  чети малко по внимателно какво е написано .

Второ- никой не е казал, че са качествени колкото АТЕ, а че опаковат Японски стоки, а при японците качеството в повечето случаи е на ниво .

Трето- никога не съди за една стока само по цената, ;)  понякога плащаш много повече само заради името на бранда . 

Аз например на твое място никога не бих се колебал между ТРВ и СУАГ, както си писал малко по горе, даже и между ТРВ и АТЕ не бих се колебал :)  и ще заложа смело на ТРВ, въпреки, че ако гледаме цените, АТЕ би трябвало да са по "качествени" .

Само, че като се позамисли малко човек, АТЕ оборудва заводски само колите на половин Германия, а ТРВ Лукас се грижи кажи- речи  за спирачните системи на половината коли в света, значи хората са по доволни от тях . :D

Да не говорим, че напоследък все повече хора се оплакват точно от АТЕ, което значи, че нещо им куца .

  • Upvote 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Някой карал ли е, има ли впечатления от ABE - www.abebreaks.com . Никакви отзиви не намирам в нета (добри или лоши).

 

Sent from my LG-H815 using Tapatalk

 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги, след колебания четене и търсене се спрях на "TRW" предни и задни дискове . Изминах почти 1000 км държат се супер, но е рано за анализ. Те предходните  "АТЕ" в началото бяха супер. След време пак ще пиша за инфо . Със здраве и много безаварийни километри.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Уважаеми колеги. Във връзка с изкривяването на дискове споменато от някои колеги по-горе искам да споделя следното.

В 99% от случаите причината за криви дискове се дължи на неправилно работещ спирачен апарат,тоест блокирали челюсти, в следствие на износени водачи, скъсани маншони на водачите, следствие на което, натиска върху диска остава едностранно, само от към буталото на спирачният апарат. Обикновенно повечето сервизи не обичат да се занимават с раздвижване и рециклиране на спирачен апарат при смяна на накладки. Моля Ви тези които подлагат мнинието ми под съмнение да се допитат до накой майстор и тогава да ме плюят. И недейте да разправяте че, окачването ще ви изкриви дисковете за да не ви се смеят децата. По принцип винаги се износва вътрешната част на диска повече от външната и затова си има логично обаснение. Не знам колко е опаковъчна фирма "Blue print" но, всички доставчици на авточасти при запитване за произход споменават Китай. Същото важи и за "ITN" . Не казвам че, са лоши като качество. Аз съм с китайски предни външни карета и вече 2 години проблеми не съм имал , а при мен експлоатацията е меко казано сериозна. Успех на всички.

Редактирано от rokoko15
  • Upvote 4

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ще го видя като имам време. Един приятел се занимава с такива работи.Ще прегледаме водачите,но аз съм сигурен,че имам проблем по окачването.Кормилен накрайник и още нещо.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Уважаеми колеги. Във връзка с изкривяването на дискове споменато от някои колеги по-горе искам да споделя следното.

В 99% от случаите причината за криви дискове се дължи на неправилно работещ спирачен апарат,тоест блокирали челюсти, в следствие на износени водачи, скъсани маншони на водачите, следствие на което, натиска върху диска остава едностранно, само от към буталото на спирачният апарат. Обикновенно повечето сервизи не обичат да се занимават с раздвижване и рециклиране на спирачен апарат при смяна на накладки. 

Абсолютно вярно е това,скоро го имах същия проблем с колата на баща ми ,точно поради тази причина!Нови дискове,от ляво почна да тресе при спиране с висока скорост,но го хванахме навреме.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги, както бях писал ще дам инфо за  кривите дискове . Сложих и "TRW" ,НО както писа колегата rokoko15 проблема е някъде по системата а не в дисковете.Защото и "новите" се изкривиха и започнаха да тресат пак след около 10000км. Сега ги престъргахме, почистихме всичко и сложихме нови накладки и спирачките пак са супер,но дали няма да е пак временно ? Времето и километрите ще покаже. Живи и здрави и безаварийни километри.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Да споделя мнение само, че за накладки. Аз ди взех BREMBO спират добре но свирят и дразни. Според мен много прехвалена марка...

Редактирано от Izverg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да споделя мнение само, че за накладки. Аз ди взех BREMBO спират добре но свирят и дразни. Според мен много прехвалена марка...

И аз съм с Брембо накладки.При мен няма никакво свирене.Спира много добре.Много са меки.Джантата става черна.Общо взето съм доволен.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

500км с цимерман дискове и Ате накладки и нещата са си ОК. Моите също бяха кривички но не съм се интересувал от престъргване или там каквото се прави. Следващия собственик ще сподели мнения след повечко километри.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Колеги да си споделя и аз мъките. ЦРВ-то ми рд1 е на 3 месеца от както го взех и още от начало след първите 1000км почна да тресе при спиране. Свалих дисковете и ги занесох на стругар. Отне им 3 десети. След около 1500-2000км отново започна да тресе. Реших да си взема нови предни дискове. Марките, които ми предложиха са TRW, FERODO, BLUEPRINT. Прочетох мнението ви в по-горните постове за trw i blueprint но никой не спомена нещо за FERODO? Двата диска ми излизат 115лв (това е цена с отстъпки реалната е 82лв бр). TRW ще ми струва 140лв. Не карам агресивно, возя си детето и карам леко. Ако някой може да спомене какви са му впечътленията за FERODO ? А аз при смяната ще огледам водачите :)

Редактирано от Izverg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз заложих на trw и вече 6000 км съм много доволен.Що се отнася до това че накладките цапат джантите аз не виждам нищо лошо в това.Предпочитам да ги измия ,и да ги сменям на 20_25000км ,но да не свирят ида ми щадят дисковете.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моят опит: след въпросното дразнещо притрисане при спиране реших, че ще си подменя накладките и няма да се занимавам с отнемане на част от дисковете.
След 10-15к км колата вече нямаше проблем нито със свирене, нито с неравномерно спиране.
Накладките си внесох от Франция на около половин цена от тези у нас. ATE е марката. Не цапат много джантите, но и са достатъчно щадящи самите дискове.

Много е важно да си проверите и смажете водачите (болтовете) на спирачните челюсти при подмяна на накладките! Най-добре е с графитна смазка/грес (на Würth казват, че е добра). Ако някой водач е блокирал нито ще спира нормално, нито ще износва накладката и страната на диска равномерно. Важно е!

Редактирано от Markony
  • Upvote 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И при мен се оказаха водачите!

Иначе какво ли не правих... Престъргване на дискове, смяна на дискове и накладки, смазване на водачи, раздвижване на бутала на спирачните апарати и т.н.

Тресеше си и това е...

Всичко се оправи, след като смених водачите на спирачните апарати с нови.

Старите се оказаха износени.

 

В някои случаи е възможно да се окаже, че и леглата на водачите са разбити, и тогава се предприемат други действия. Някои слагат втулки, други престъргват отвора на по-голям размер и слагат водачи с по-голям диаметър и такива ми ти работи...

  • Upvote 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Водачите на спирачните апарати не се смазват с графитна грес. Смазваг се с високо температурна грес, май беше силициева, но не съм сигурен, каква точно. Всичко останало по спирачките се смазва с медна грес.

  • Upvote 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Някой може ли да даде мнение за дискове и накладки на EBC?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не знам до колко моето мнение ще е меродавно,защото единият диск постоянно ми е крив, а съм купувал чисто нов комплект EBC и пак се изкриви. Та Дисковете са ок въпреки, че единия се криви. Накладките бяха малко твърди и реших да ги сменя с TRW. Имам още комплекта EBC за спешни нужди.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, колата я взех с нови дискове, но за да не се ударя трябваше да спра рязко. От тогава -тресене при спиране и явно крив диск. Ремонт с пускане на стружка и какво да видя!?! Едната накладка е заклинила в супорта, първо защото някой тиквеник я е монтирал и второ, защото не се плъзга в жлеба. Тогава какво става- изчистване на старата грес във водачите, която беше гадна като сив сапун. Слагане на нова медна и раздвижване. Раздвижване и избърсване на буталата. Слагане не накладките и смазване с медта на жлебовете. От тогава колата спира като котка на мокет! Няма тласъци, тресене и подобни. Моят извод е, че трябва да се проверят плъзгащите жлебове, защото те най-често кривят дисковете ако заклини накладката!

Поздрави.

  • Upvote 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги след около 20 х.км с нов комплект дискове и накладки Ати,сега дисковете пак са криви и яко тресе при спиране на 70 км /ч.Нито съм скачал на спирачката нито съм спирал агресивно,споменаха ми че може би крива главина е причината и трябва да се пристърже но без да се сваля диска на място. Утре ще свърша таз работа и да видим дали няма да иска пак нов комплект.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

След като пристъргах дисковете/много криви/, започнах да търся причината за изкривяването. Започнах с задните барабани и се оказа че челюстите на задните спирачки не са напънати /сменяха ми задните накладки в сервиз малко преди да изкривя първите дискове/,а са много хлабави и едвам хващат или даже не хващат.След натягане на челюстите, спирачките осезаемо ми се подобриха и колата спира много по добре и ръчната вече държи даже на първия зъб.,Най вероятно досега съм спирал изцяло с предните и затова се изкривяват.

  • Upvote 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моят опит: след въпросното дразнещо притрисане при спиране реших, че ще си подменя накладките и няма да се занимавам с отнемане на част от дисковете.

След 10-15к км колата вече нямаше проблем нито със свирене, нито с неравномерно спиране.

Накладките си внесох от Франция на около половин цена от тези у нас. ATE е марката. Не цапат много джантите, но и са достатъчно щадящи самите дискове.

 

Много е важно да си проверите и смажете водачите (болтовете) на спирачните челюсти при подмяна на накладките! Най-добре е с графитна смазка/грес (на Würth казват, че е добра). Ако някой водач е блокирал нито ще спира нормално, нито ще износва накладката и страната на диска равномерно. Важно е!

ATE си имат специална грес за там,но универсална се ползва медна ,а не графитна.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

След като пристъргах дисковете/много криви/, започнах да търся причината за изкривяването. Започнах с задните барабани и се оказа че челюстите на задните спирачки не са напънати /сменяха ми задните накладки в сервиз малко преди да изкривя първите дискове/,а са много хлабави и едвам хващат или даже не хващат.След натягане на челюстите, спирачките осезаемо ми се подобриха и колата спира много по добре и ръчната вече държи даже на първия зъб.,Най вероятно досега съм спирал изцяло с предните и затова се изкривяват.

и при мен беше това проблема. Колата спираше изцяло на предните спирачки. След реглаж на барабаните, дисковете ми вече не тресат и колата спира осезаемо по-добре. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз сложих АТЕ дискове и накладки и съм доволен.Но имам познати които ги взеха "тънко" и останаха разочаровани.Може би има ментета и при тях.

  • Upvote 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 4.09.2017 г. at 13:00, Drone написа:

и при мен беше това проблема. Колата спираше изцяло на предните спирачки. След реглаж на барабаните, дисковете ми вече не тресат и колата спира осезаемо по-добре. 

Задните накладки не са ли само регулиращи .Нещо се губи логиката като се износят пак трябва да ги натягате ръчно  а и по какво ,ще познаете кога са износени когато изкриви предните ли .

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, саморегулиращи са, ако работи механизъма. Ако е блокирал и не работи - отваряне, почистване (или смяна), гресиране и първоначално ръчно регулиране.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 24.09.2017 г. at 15:33, berberian написа:

Аз сложих АТЕ дискове и накладки и съм доволен.Но имам познати които ги взеха "тънко" и останаха разочаровани.Може би има ментета и при тях.

 

И аз съм с ATE дискове и накладкики. За 25к изминати километра няма никакви проблеми.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 4.09.2017 г. at 12:38, Markony написа:

ATE си имат специална грес за там,но универсална се ползва медна ,а не графитна.

Абсолютно правилно! Медна съм имал предвид, но не знам защо съм писал графитна. Там се развива висока температура при продължителна или рязка/силна (от висока до ниска скорост) употреба на спирачките. Ако е обикновена смазката ще се опече...

Правилно си го коригирал, благодаря за което.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 21.12.2016 г. at 15:00, nupi написа:

Колеги, колата я взех с нови дискове, но за да не се ударя трябваше да спра рязко. От тогава -тресене при спиране и явно крив диск. Ремонт с пускане на стружка и какво да видя!?! Едната накладка е заклинила в супорта, първо защото някой тиквеник я е монтирал и второ, защото не се плъзга в жлеба. Тогава какво става- изчистване на старата грес във водачите, която беше гадна като сив сапун. Слагане на нова медна и раздвижване. Раздвижване и избърсване на буталата. Слагане не накладките и смазване с медта на жлебовете. От тогава колата спира като котка на мокет! Няма тласъци, тресене и подобни. Моят извод е, че трябва да се проверят плъзгащите жлебове, защото те най-често кривят дисковете ако заклини накладката!

Поздрави.

Имам развитие по темата от тогава. Въпреки, че нямаше кривини се усещаше някакво леко и дразнещо биене и прескачане при спиране. Пак пиша, че всичко по апаратите отпред беше почистено, смазано и изрядно. Преди около 2 месеца минах дисковете на престъргване както са на главините. Мисля, че тази машина или струг се нарича pro cut или нещо подобно. Наистина от тогава нямам абсолютно никакви проблеми. Колата спира мазно без прескачане и биене. В началото беше по-смотано докато се напаснат диска и накладките, но вече е супер. Важното, което ми казаха е, че въпреки, че струга е калиброван или се ползва дорник никой не знае какво е състоянието на полуоската и главината. Реално малко отклонение на главината + отклонение на диска може да доведе до още по силно биене и тресене. При стържене на както са на колата, това нещо се избягва.

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

×